Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax - Feyenoord (24/09/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 27 september 2023 om 14:56:

Ongekend, met 0-4 winnen en toch nog een beetje balen. Ik vond ons in balbezit behoorlijk matig, ook qua uitverdedigen. Het is waarschijnlijk zo'n rommelige tegenstander dat het daar lastig tegen spelen is. Tegen Atletico moeten we veel zuiniger op de bal zijn.

Denk dat dat het is, Ajax was heel druistig, fel en raar aan het spelen. Plus het feit dat er individueel natuurlijk best aardige spelers rondlopen. Kennelijk moeilijk om daar dan iets verzorgds tegenover te stellen.

Jammer dat die 0-5 er net niet in ging. Dan hadden we echt een soort jaren '90- gerechtigheid gehad. Maar goed, nu dikke streep eronder.

+1/-0

De commentator omschreef het aardig, toen hij stelde dat bij Ajax 'de linkerhand niet weet wat de rechter doet'. Het is een totale desorganisatie in het veld, Steijn slaagt er niet in enige lijn aan te brengen.

Daar ga je als tegenstander vrijwel altijd tot op zekere hoogte in mee. Je zoekt altijd naar een bepaalde houvast, voetbal is anticiperen. Een team wat speelt alsof er totaal geen plan achter zit, is ontzettend onvoorspelbaar. Het is heel lastig om je daarop in te stellen. Chaos is besmettelijk.

Los daarvan, ik vond de afgelopen twee wedstrijden (Ajax en Celtic) van Feyenoord kant minder 'zeker' dan de twee/drie wedstrijden dáárvoor. Dan kan aan de tegenstander en tegenstand liggen, maar er moeten geen slordigheden insluipen die er nu wel lijken te ontstaan.

Het is allemaal te verklaren (Celtic zette heel vroeg druk, Ajax is een zodanige puinhoop dat je daar als tegenstander altijd gedeeltelijk in meegaat), maar het moet er voor komende wedstrijden wel uit.

Dit bericht is gewijzigd op 27 september 2023, 15:31:17.

+1/-0

Een 0-4 overwinning in de Arena! Ongekend. En een hoofdrol voor Gimenez. Geweldige spits. Hij is weer een paar miljoen meer waard geworden.

+1/-0

Degelijke overwinning op een middenmoter uit vorm, spel moet wel beter om een kans te maken tegen een topploeg als Atletico. Ik verwacht van de Eagles overigens ook meer weerstand in hun huidige vorm.

+1/-0

Het lijkt net op een deja vue maar dan bij de tegenstander Ajax. Was het niet lang geleden, dat wij in een duel met Ajax ook zulke gebeurtenissen hadden ervaren? Dat onze vak T(en misschien ook R) de wedstrijd wilden beinvloeden en dat bij de stand van 3-0 de wedstrijd werd gestaakt? Het in te halen deel werd geloof ik ook nog door die secreten gescoord, waardoor we behalve al die toestanden ook nog een geldboete kregen?

+1/-0

We gaan echt een megabedrag incasseren voor Santi.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 27 september 2023 om 14:31:

Wissels (3/5):

Ueda --> Paixao
Alireza --> Stengs

Slot wisselt iedere keer superlogisch.
Ik hoe niet eens te kijken wie eruit gaan, je kunt het zo wel invullen.

Zo liet hij Gimenez staan, want dit was toch een beetje de wedstrijd van Santi, en hij gunde hem nog meer. Het scheelde een teentje of hij had z'n vierde erin liggen, daar wordt over 100 jaar nog over gesproken.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax - Feyenoord (24/09/2023-14:30)