Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax - Feyenoord (24/09/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Inderdaad je moet dus 3 punten pakken paar jaar geleden lieten de topclubs meer punten liggen tegen laagvliegers nu winnen ze vrij makkelijk hun wedstrijden. Feyenoord heeft zich zelf wel in deze positie gebracht natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 22 september 2023 om 14:45:

Vind voorzichtig optimisme gewoon vrij zwak en nog echt een overblijfsel van het minderwaardigheidscomplex waar wij als Feyenoord fans de afgelopen decennia mee zijn opgezadeld. In deze situatie moet je gewoon met alle vertrouwen naar Amsterdam af reizen en ervan uit gaan dat je de topfavoriet bent. Wij hebben een elftal dat individueel beter is, veel beter ingespeeld is en wat ook nog eens een vele betere coach heeft. Als er ooit een wedstrijd is geweest in de Arena waar je vertrouwen in mag hebben is het nu.

Ajax staat organisatorisch mega slecht, ook gisteren weer en dat gaan ze echt niet zomaar opgelost krijgen. Daar tegenover hebben wij een ploeg die organisatorisch erg goed staat en die ook heel goed is in het moment vinden om die pressing uit te oefenen. Historie doet er daarin eigenlijk helemaal niet toe, want we zijn nog nooit in deze situatie naar de Arena afgereisd. Uiteraard maakt deze wedstrijd vast iets extra's los daar in Amsterdam, maar dat doet het bij onze ploeg ook. Ik heb een enorm vertrouwen dat we dit keer een pracht prestatie gaan neerzetten daar.



Klopt. Ajax was gister echt heel zwak. Marseille kon er zo 10x doorheen lopen. Marseille is ook zwak op dit moment, daar had Ajax nog geluk bij, dat ze ook 3x zelf konden scoren.

Ajax krijgt op dit moment erg gemakkelijk een goal tegen. Daarom denk ik dat je altijd minimaal 2 goals moet kunnen maken en waarschijnlijk wel meer. Dan moet het heel raar lopen als Feyenoord er ook 2 of meer tegen krijgt.

 

+1/-0

'Trauner ontbreekt op training in aanloop naar De Klassieker'

Gernot Trauner ontbrak op de groepstraining van vrijdagochtend bij Feyenoord, zo meldt 1908.nl. De reden achter de absentie van de aanvoerder is niet bekend. Verder deden Justin Bijlow, Ayase Ueda en Bart Nieuwkoop wel weer mee met het elftal van Arne Slot.

Ueda trainde weer volledig mee met de groep en na de geluiden dat hij wordt klaargestoomd voor de uitwedstrijd tegen Atlético Madrid, lijkt het op basis van de training, dat hij sneller zal terugkeren. Bijlow staat inmiddels alweer enkele weken aan de kant met een breuk in zijn pols, maar zijn herstel lijkt de goede kant op te gaan. De keeper trainde vandaag los van de groep op trainingscomplex 1908.

Verder is het een zekerheid dat in ieder geval Luka Ivanušec niet gaat spelen tegen Ajax. De aanvaller raakte afgelopen dinsdag geblesseerd aan zijn enkel en is voor enkele weken uitgeschakeld. Santiago Gimenez keert logischerwijs terug in de selectie, nadat hij tegen Celtic geschorst was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 22 september 2023 om 14:45:

Vind voorzichtig optimisme gewoon vrij zwak en nog echt een overblijfsel van het minderwaardigheidscomplex waar wij als Feyenoord fans de afgelopen decennia mee zijn opgezadeld. In deze situatie moet je gewoon met alle vertrouwen naar Amsterdam af reizen en ervan uit gaan dat je de topfavoriet bent. Wij hebben een elftal dat individueel beter is, veel beter ingespeeld is en wat ook nog eens een vele betere coach heeft. Als er ooit een wedstrijd is geweest in de Arena waar je vertrouwen in mag hebben is het nu.

Ajax staat organisatorisch mega slecht, ook gisteren weer en dat gaan ze echt niet zomaar opgelost krijgen. Daar tegenover hebben wij een ploeg die organisatorisch erg goed staat en die ook heel goed is in het moment vinden om die pressing uit te oefenen. Historie doet er daarin eigenlijk helemaal niet toe, want we zijn nog nooit in deze situatie naar de Arena afgereisd. Uiteraard maakt deze wedstrijd vast iets extra's los daar in Amsterdam, maar dat doet het bij onze ploeg ook. Ik heb een enorm vertrouwen dat we dit keer een pracht prestatie gaan neerzetten daar.



Ik heb geen angst voor dit Ajax, maar het is ook geen Almere waar je tegen speelt. Ze scoren 3 keer tegen de nummer 3 van Frankrijk die daarvoor slechts vier goals wisten te incasseren in de Franse competitie. Dat verwacht je niet bij een ploeg die op apen gapen ligt. Nu was er bij Marseille ook het nodige aan de hand, maar wij hebben zelf ervaren dat Marseille geen slechte ploeg is. Dus om nou te doen alsof we er compleet overheen gaan walsen vind ik wat overdreven.

Ik heb vertrouwen in een overwinning, zoals ik al schreef ben ik voorzichtig optimistisch. Voorzichtig optimisme vind ik geheel passend en dat heeft niets met een minderwaardigheidscomplex te maken. Van realisme is wel sprake. Daar komt bij dat ik het totaal niet passend vind als Feyenoorder om de arrogantie van Ajax te kopiëren na een paar mooie overwinningen in de eredivisie tegen drie ploegen die weinig tegenstand boden.

Misschien ben je vergeten dat we vorig jaar voor het eerst weer hadden gewonnen nadat de laatste overwinning in 2005 (!) was. Dan kan je beweren dat het verleden niets zegt, maar ik heb tal van jaren meegemaakt waarin Ajax volledig uit vorm was en zij alsnog de overwinning wisten te pakken of ons op een gelijkspel hielden.

Na die recente 2-3 overwinning uit tegen Ajax wist een ultra zwak Ajax ons in de Kuip te verslaan voor de beker, nog maar een paar maanden geleden. Die uitslag was niet volledig terecht, maar dat zegt maar eens hoezeer die wedstrijd op zichzelf staat en dat er toch soms onverwachte dingen kunnen gebeuren bij zelfs de meest zwakke tegenstander.

Wellicht dat ik er anders in ga staan als wij erin slagen een paar jaar op rij Ajax uit te verslaan. Mijn hoop is dat Arne Slot zo'n kentering teweeg kan brengen bij Feyenoord, maar we zijn nog lang niet op dat punt aangekomen. Als Feyenoord vind ik dat wij bescheiden moeten blijven. We gaan er met vertrouwen naartoe, maar voor mij als Feyenoorder geldt nog steeds: facta, non verba.

 

+1/-0

Je weet het NOOIT in de klassieker, hoge emoties en spanning voeren vaak de boventoon en hoe de scheids vd dag is het gaat om de details.

 

+2/-0

Tsja ik vind het niet meteen arrogant als je gewoon zegt dat we hier op dit moment gewoon ruimschoots de favoriet zijn. Dan kan je bij allerlei facetten naar het verleden kijken, maar dat is wat mij betreft echt maar heel beperkt relevant, en ik ga er vanuit dat dat bij spelers en technische staf eigenlijk helemaal geen rol speelt.

Feyenoord heeft op dit moment misschien wel het beste en meest uitbalanceerde elftal staan wat we in decennia hebben gehad. Daardoor vind ik dat je anders dan vroeger gewoon favoriet bent op kwaliteit. In het verleden was het toch vaak gewoon hopen na een redelijke reeks, maar was je individueel gemeten gewoon de mindere als je alle 11-16 spelers in ogenschouw nam. Nu zou ik denk ik oprecht nauwelijks een speler van Ajax in onze basis elf zetten.

Dat betekent tegelijkertijd dus dat Ajax op dit moment misschien wel het slechste elftal heeft wat ze in decennia gehad hebben. Ajax had altijd een elftal waarin er minstes 7-8 spelers het echte Ajax DNA hadden. Spelers die echt comfortabel aan de bal waren waardoor je ze moeilijk onder druk kreeg. Dit Ajax heeft echt heel veel spelers die niet comfortabel aan de bal zijn en die onder druk gewoon heel angstig zijn. Precies in dat druk zetten ligt onze voornaamste kracht.

Marseille waar je dan naar refereert zijn ook echt veel zwakker dan ze twee jaar geleden waren toen wij ze tegen kwamen. Saliba is het voornaamste voorbeeld dat vertrokken is natuurlijk, maar ook spelers als Payet, Kamara en Guendouzi hebben veel meer kwaliteit dan welke speler van Marseille dan ook gisteren. Bovendien werd ook vanuit Franse media al gezegd dat Marseille echt heel erg matig voetbal speelde tot nu toe dit seizoen, en dat de stand totaal niet past bij wat ze tot nu toe hebben laten zien.

Dat er zoveel fans zijn die op dit moment relatief weinig vertrouwen hebben ligt wat mij betreft dan ook echt wel voor een deel aan een chronische voorzichtigheid die zich meester heeft gemaakt van Feyenoorders doordat er jaar na jaar met veel hoop begonnen werd die dan toch niet waargemaakt werd. Persoonlijk vind ik dat na de laatste 2 jaar die voorzichtigheid wel over boord mag. Dat maakt je niet meteen arrogant, dat is gewoon uitspreken van realistische verwachting op basis van de huidige stand van zaken.

Natuurlijk blijft de bal aan het einde van het verhaal altijd rond, en net als dat je van Twente kan verliezen kan je zondag ook in de Arena verliezen. Maar onder aan de streep vind ik dat wij gewoon de uitgesproken favoriet zijn als je de selecties, trainer, tactiek en momentum naast elkaar legt. Dat mag je dan ook gewoon als dusdanig uitspreken.

 

+1/-0

Het is ook afwachten wat Steijn gaat doen met de basis, van Slot is het wel bekend. Al gaf hij aan dat hij bij Arsenal wat dingen gezien had wat hij wil bespreken.

 

+1/-0

Ueda keert zondag mogelijk terug in de wedstrijdselectie

Ayase Ueda kan aanstaande zondag tegen Ajax mogelijk weer deelnemen in de wedstrijdselectie, zo bevestigt Arne Slot op de persconferentie voorafgaand aan het duel. De Japanner raakte geblesseerd op het trainingskamp met zijn nationale elftal, maar lijkt nu sneller terug te keren dan verwacht. Bij de wedstrijden tegen sc Heerenveen en Celtic was de spits van Feyenoord niet aanwezig.

"Ueda is wel op de weg terug", begint Slot als de fitheid van de Japanner ter sprake komt. Of hij er zondag definitief bij is, durft de trainer niet met zekerheid te zeggen. "Dat zullen we morgen moeten beoordelen of hij wel of niet kan aansluiten." Uit de communicatie van Feyenoord was te halen dat de spits langer geblesseerd was, maar het kan dus positief uitvallen als hij er zondag al bij is. "Wij handelen en revalideren op basis van wat de speler dagelijks aan feedback teruggeeft. Over het algemeen probeer je altijd de duur van een blessure wat te rekken." Vrijdagochtend trainde Ueda voor het eerst weer mee met de groep. "Vandaag wel ja, het was een relatief korte training waarin ook de afstanden beperkt zijn, maar daarin heeft hij wel mee gedaan. De eerste training die hij heeft meegedaan overigens."

Slot vertelt dat hij morgen de beslissing maakt of hij Ueda zal meenemen naar Amsterdam, op basis van een eventuele lichamelijke reactie bij de Japanner. "Ja, als er überhaupt een reactie is. Dan gaan we een risico afweging maken of het verstandig is om hem zondag mee te nemen. Dat is de afweging als je weet wat er nog komen gaat en je ook weet dat je eerste spits tegen Atlético Madrid niet beschikbaar is. Dat zijn afwegingen die we moeten maken, maar we kennen ook het belang van aanstaande zondag."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 22 september 2023 om 16:13:

Tsja ik vind het niet meteen arrogant als je gewoon zegt dat we hier op dit moment gewoon ruimschoots de favoriet zijn. Dan kan je bij allerlei facetten naar het verleden kijken, maar dat is wat mij betreft echt maar heel beperkt relevant, en ik ga er vanuit dat dat bij spelers en technische staf eigenlijk helemaal geen rol speelt.

Feyenoord heeft op dit moment misschien wel het beste en meest uitbalanceerde elftal staan wat we in decennia hebben gehad. Daardoor vind ik dat je anders dan vroeger gewoon favoriet bent op kwaliteit. In het verleden was het toch vaak gewoon hopen na een redelijke reeks, maar was je individueel gemeten gewoon de mindere als je alle 11-16 spelers in ogenschouw nam. Nu zou ik denk ik oprecht nauwelijks een speler van Ajax in onze basis elf zetten.

Dat betekent tegelijkertijd dus dat Ajax op dit moment misschien wel het slechste elftal heeft wat ze in decennia gehad hebben. Ajax had altijd een elftal waarin er minstes 7-8 spelers het echte Ajax DNA hadden. Spelers die echt comfortabel aan de bal waren waardoor je ze moeilijk onder druk kreeg. Dit Ajax heeft echt heel veel spelers die niet comfortabel aan de bal zijn en die onder druk gewoon heel angstig zijn. Precies in dat druk zetten ligt onze voornaamste kracht.

Marseille waar je dan naar refereert zijn ook echt veel zwakker dan ze twee jaar geleden waren toen wij ze tegen kwamen. Saliba is het voornaamste voorbeeld dat vertrokken is natuurlijk, maar ook spelers als Payet, Kamara en Guendouzi hebben veel meer kwaliteit dan welke speler van Marseille dan ook gisteren. Bovendien werd ook vanuit Franse media al gezegd dat Marseille echt heel erg matig voetbal speelde tot nu toe dit seizoen, en dat de stand totaal niet past bij wat ze tot nu toe hebben laten zien.

Dat er zoveel fans zijn die op dit moment relatief weinig vertrouwen hebben ligt wat mij betreft dan ook echt wel voor een deel aan een chronische voorzichtigheid die zich meester heeft gemaakt van Feyenoorders doordat er jaar na jaar met veel hoop begonnen werd die dan toch niet waargemaakt werd. Persoonlijk vind ik dat na de laatste 2 jaar die voorzichtigheid wel over boord mag. Dat maakt je niet meteen arrogant, dat is gewoon uitspreken van realistische verwachting op basis van de huidige stand van zaken.

Natuurlijk blijft de bal aan het einde van het verhaal altijd rond, en net als dat je van Twente kan verliezen kan je zondag ook in de Arena verliezen. Maar onder aan de streep vind ik dat wij gewoon de uitgesproken favoriet zijn als je de selecties, trainer, tactiek en momentum naast elkaar legt. Dat mag je dan ook gewoon als dusdanig uitspreken.



Natuurlijk mag je dat uitspreken, daar ging het niet over.

Ik vind het uitspreken dat wij met vertrouwen naar Amsterdam gaan en favoriet zijn niet arrogant, ik vind het vooral arrogant om te veronderstellen dat we er makkelijk overheen gaan walsen. Dat wij dit Ajax wel eventjes opzij zetten, die gedachte. Daarnaast ben ik wel van mening dat enige vorm van realisme nog steeds op zijn plaats is, als zelfs het ultrazwakke Ajax onder leiding van Heiting van ons kampioensteam kan winnen. Dan vind ik het niet helemaal logisch als je denkt dat wij dit Ajax, dat een team als Marseille -we verschillen van mening over de sterkte van dat team- op 3-3 weet te houden, gaan oprollen.

Een overwinning ligt in de lijn der verwachtingen op basis van de kwalitatieve verschillen en het vormpeil, maar ik vind het arrogant om dit Ajax op hetzelfde niveau te plaatsen als een Almere en te denken dat we een mega uitslag gaan neerzetten. Dat past niet bij Feyenoord en zeker niet bij de historie van deze wedstrijd.

Onder Slot is veel anders, maar hij heeft van de 5 onderlinge ontmoetingen er 1 gewonnen. Ik las zelfs dat we van de 10 topduels (met PSV en Ajax) er slechts 2 hebben gewonnen. Dus zelfs het beste Feyenoord in jaren heeft nog steeds moeite deze wedstrijden makkelijk te winnen.

Dit Ajax is overigens bij lange na niet het slechtste van de afgelopen decennia. Er loopt daar veel meer kwaliteit rond dan in andere jaren, waarin ze bijvoorbeeld ook nog eens kampioen werden (kan me een paar jaar onder Frank de Boer herinneren waarin het spelersmateriaal velen malen zwakker was dan nu). Het punt is eerder dat PSV en Feyenoord kwalitatief zijn ingelopen ten opzichte van Ajax en er na vorig jaar voorbij zijn.

Ik hoop dat de verwachtingen zondag helemaal uitkomen en zo'n uitslag die jij voorspelt lijkt me prachtig, maar ik denk dat enig realisme en iets van bescheidenheid nog steeds op zijn plaats is. Zeker bij een club die het heeft over geen woorden maar daden.

 

+1/-0

Denk dat ajax niet minder kwaliteiten heeft als celtic alleen als team zijn ze nog niet zo ver dat heeft tijd nodig.

 

+1/-0

Uiteraard zou een 1-5 een hele hoge uitslag zijn die ook niet echt recht doet aan de kwaliteiten die Ajax bezit. Die 1-5 die ik heb genoemd is gewoon gebaseerd op een gevoel dat het na jaren waarin het telkens niet lukte nu wel eens écht onze kant kan vallen op de Arena. Dat is allerminst een zekerheid natuurlijk. ;)

 

+1/-0

Ajax-Feyenoord 0-3 (0-3)
Scoreverloop: 09. Gimenez 0-1, 18. Gimenez 0-2, 37. Paixão 0-3,
Competitiewedstrijd: 6
Datum: 24/09/2023-
Tijd: 14:30-
Plaats: Amsterdam, Johan Cruijff Arena-
Gele kaart: 42. Wellenreuther/#22, 45. Gimenez/#29
Competitie: 06-04-02-00 14 22-05
Thuis: 03-02-01-00 07 12-02
Uit: 03-02-01-00 07 09-03

Topscoorders: Gimenez/8, Paixão/3, Wieffer, Minteh/2, Sauer, Geertruida, Timber, Stengs, Ueda, Ivanušec, Lingr /1

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Geertruida/#04, Trauner/#18(C), Hancko/#33, Hartman/#05; Wieffer/#20, Timber/#08, Stengs/#10; Minteh/#19(55. Zerrouki/#06), Gimenez/#29, Paixão/#14.

Wissels Feyenoord: Van Sas/#39, Lamprou/#31, Nieuwkoop/#02, Beelen/#03, Lopez/#15, Zechiël/#24, Van den Belt/#16, Lingr/#32, Jahanbakhsh/#07, Sauer/#25, Ueda/#09.

Buiten Wedstrijdselectie: -Bijlow/#01(Polsbreuk), -Dilrosun/#11(Buiten Wedstrijdselectie), -Ivanušec/#17(Enkel), -Milambo/#27(Buiten Wedstrijdselectie),
-Arnaud/#40(Buiten Wedstrijdselectie), -Berger/#41(Buiten Wedstrijdselectie),
-Candelaria/#42(Buiten Wedstrijdselectie), -Sanyang/#43(Buiten Wedstrijdselectie),
-Groen/#44(Buiten Wedstrijdselectie), -De Blok/#45(Buiten Wedstrijdselectie),
-Breinburg/#46(Buiten Wedstrijdselectie), -Elmensdorp/#47(Buiten Wedstrijdselectie),
-Van der Sluijs/#48(Buiten Wedstrijdselectie), -Husselin/#49(Buiten Wedstrijdselectie),
-Van der Heyden/#50(Buiten Wedstrijdselectie), -Pušić/#51(Buiten Wedstrijdselectie),
-Hokke/#52(Buiten Wedstrijdselectie), -Rais/#53(Buiten Wedstrijdselectie),
-Kleijn/#54(Buiten Wedstrijdselectie), -Rust/#56(Buiten Wedstrijdselectie),
-Valk/#57(Buiten Wedstrijdselectie), -Zaal/#58(Buiten Wedstrijdselectie),
-Kroesen/#59(Buiten Wedstrijdselectie), -Essanoussi/#62(Buiten Wedstrijdselectie),
-Slory/#63(Buiten Wedstrijdselectie), -Lima/#65(Buiten Wedstrijdselectie),
-Giersthove/#67(Buiten Wedstrijdselectie), -Haksteeg/#68(Buiten Wedstrijdselectie),
-Kraaijeveld/#69(Buiten Wedstrijdselectie), -Van Persie/#70(Buiten Wedstrijdselectie),
-Plug/#71(Buiten Wedstrijdselectie), -Redmond/#73(Buiten Wedstrijdselectie),
-Sliti/#74(Buiten Wedstrijdselectie), -Gardenier/#75(Buiten Wedstrijdselectie),
-Otte/#76(Buiten Wedstrijdselectie), -Rambocus/#77(Buiten Wedstrijdselectie),
-Ringeling/#78(Buiten Wedstrijdselectie), -Sneijer/#79(Buiten Wedstrijdselectie),
-Ulutas/#80(Buiten Wedstrijdselectie).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 september 2023, 13:57:40.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 23 september 2023 om 01:01:

Ik kan me niet heugen dat ik ooit zin had in deze wedstrijd.



Sinds Slot er is wel hoor met zijn persco's sta je al met 1-0 voor. ;)

 

+1/-0

Als Feyenoord zijnde moet je gewoon op zoek gaan naar het doelpunt. De verdediging staat. Geen kans weggeven. Het team moet tot goed samenspel komen. Ik ben benieuwd naar de flanken. Uiteindelijk moet de bal komen naar degeen die gaat scoren. Zo werkt voetbal.

 

+1/-0

Ik zou hun voorhoede vastzetten en zorgen voor geen kansen. Van daaruit verwacht ik een 0-2.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

overalwaarjegaat schreef op 23 september 2023 om 03:20:

Als Feyenoord zijnde moet je gewoon op zoek gaan naar het doelpunt. De verdediging staat. Geen kans weggeven. Het team moet tot goed samenspel komen. Ik ben benieuwd naar de flanken. Uiteindelijk moet de bal komen naar degeen die gaat scoren. Zo werkt voetbal.



Middenveld wordt cruciaal en Timber-Stengs-Wieffer is wel een nivootje en ik vind het extra leuk dat het nederlanders zijn.

 

+1/-0

:B

Telegraaf: 'Mislintat stormde trainerskamer Ajax binnen, Bergwijn mist Klassieker'
VANDAAG, 11:30 DOOR JON VAN DAM 466

Sven Mislintat is volgens De Telegraaf zaterdag tekeer gegaan op Sportpark De Toekomst. De directeur voetbalzaken van Ajax stormde naar verluidt binnen in de trainerskamer van Ajax en bij andere kantoortjes op het complex. Verder meldt de krant dat Steven Bergwijn de Klassieker aan zich voorbij moet laten gaan.

Mislintat, tegen wie momenteel een onderzoekt wegens eventuele belangenverstrengeling, zou zich de dag voor de Klassieker hebben beklaagd omdat hij zich niet voldoende gesteund voelt binnen de club. Ondanks dat Maurice Steijn niet aanwezig was in de trainerskamer, heeft de Duitse directeur voetbalzaken zich volgens diverse bronnen niet populair gemaakt bij de technische staf en andere medewerkers bij Ajax.

In de ogen van Mislintat wordt de wedstrijd tegen Feyenoord gezien als een 'D-Day'. Ook zou hij hebben gesproken over een mogelijk ontslag van Steijn, in het geval dat de wedstrijd van zondag verliezend wordt afgesloten. Naast woede riep de actie van Mislintat ook verbazing op. Op de buitengewone algemene ledenvergadering vertelde RvC-voorzitter Pier Eringa woensdag nog dat de Duitser vanuit de luwte verder zou gaan met zijn werkzaamheden. Ook zou Mislintat niet op de tribune zitten tijdens de duels met Olympique Marseille en Feyenoord.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax - Feyenoord (24/09/2023-14:30)