Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax - Feyenoord (24/09/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11

Woensdag 14.00 uur dus.

Even voor de reglementen (dit plukte ik van een andere gestaakte wedstrijd)
- Dezelfde 11 tenzij echt geblesseerd
- Stand, #wissels en kaarten blijven staan
- gewisselde spelers mogen niet terug.
(-) dezelfde bank lijkt mij dan ook.

Als de wedstrijd in de 78e minuut bij een stand van 0-5 (nog 2x Gimenez) wederom gestaakt wordt, wordt het laatste kwartier op 1 november uitgespeeld.
De voor die datum geplande competitiewedstrijd Volendam-Ajax wordt verplaatst naar 21 december.

En Jan Smit moet niet zo zeuren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 25 september 2023 om 15:25:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 25 september 2023 om 15:01:

Als men die wedstrijd gaat uitspelen dan wint het tuig, dat kan niet de bedoeling zijn dunkt me.



Is ook zo. Je vraagt je ook af waar Ajax überhaupt het lef vandaan haalt om te vragen de wedstrijd in november uit te spelen. Read the room. Vind je moreel kompas terug. En vooral: neem je verlies.

Overigens had ik er na het aansteker-op-Klaassen-verhaal ook vrede mee gehad als er gestaakt was en wij de wedstrijd verloren hadden.


Kregen wij ook een geldboete?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



In feite kan ze nu ook dat besluit nemen, maar wacht ze weer af hoe de situatie zich gaat oploessen, omdat ze alleen maar haar mond heeft geroerd en het erbij laat. Ze weet toch dat er geen publiek aanwezig is, waarom dan niet gelijk stellen; tot zover en niet verder. Wedstrijd wordt niet gespeeld noch ingehaald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 26 september 2023 om 00:17:

(...)In feite kan ze nu ook dat besluit nemen, maar wacht ze weer af hoe de situatie zich gaat oploessen, omdat ze alleen maar haar mond heeft geroerd en het erbij laat. Ze weet toch dat er geen publiek aanwezig is, waarom dan niet gelijk stellen; tot zover en niet verder. Wedstrijd wordt niet gespeeld noch ingehaald.



Het is allemaal een herhaling van zetten. Het is eerder gebeurd; andere stadions, andere clubs, andere steden, andere burgemeesters. Maar de aanpak van de één schept een kader/precedent, waar de volgende naar handelt.

Wat Halsema nu doet, was te verwachten. Grote woorden, dreigen met verregaande consequenties en als bijvangst weer even lekker in de publiciteit; maar uiteindelijk legt ze de verantwoordelijkheid neer bij Ajax (en de KNVB). Ze verwacht maatregelen en een plan van aanpak vanuit de club. Terecht ook. Ze geeft zelfs een niet te missen voorzet, Ajax hoeft het alleen maar te noteren en in werking te zetten.

De maatregelen die zij wil zien, zijn een kopie van waar Feyenoord mee op de proppen is gekomen na het zoveelste gezeik en de straf die de UEFA eerder aan Feyenoord opgelegd heeft. Niets nieuws. Netten ophangen, vakken leeglaten, daders aanpakken.

En als Ajax dat niet doet, nou dan zwaait er wat...

Wat jammer genoeg weer niet benoemd wordt, is het structurele probleem wat Ajax met een bepaalde groep supporters heeft. De organisatie is al veel langer te lief voor deze groepen die zich keer op keer misdragen. Ze hebben teveel te vertellen, omdat de banden die zij onderhouden met de Ajax-organisatie veel te 'innig' zijn.

Ze worden vanuit de club niet voldoende aangepakt, waardoor ze teveel vrij spel hebben en de indruk is ontstaan dat hun 'mening' ertoe doet.

- De beveiliging op en rond de Arena is nooit op orde, zelfs als er op voorhand voldoende geluiden zijn dat het uit de hand gaat lopen.

- De groeperingen worden nooit gericht gestraft, en mogen keer op keer aanschuiven voor overleg en om hun grieven te uiten. Directie-leden kruipen gezellig tussen hen in op de tribunes, als het weer eens mis is gegaan. (Overmars/van der Sar).

- Groeperingen met eigen merchandise lijnen die aangetoond crimineel gedrag vertonen, mogen spelers die afscheid nemen in hun 'waar' hijsen (AFCA). De oprichter/eigenaar van deze kledinglijn is niet geliquideerd omdat ze zo'n toffe Ajacied was.

- Er zijn zelfs directieleden die leden van deze groeperingen inhuren als hun persoonlijke beveiliging, terwijl deze figuren voor zeer zware vergrijpen veroordeeld zijn in het verleden.


Halsema kijkt in dat opzicht teveel de andere kant op. Café's waar ook maar de kleinst mogelijke twijfel bestaat, worden op last van haar permanent dichtgetimmerd.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 26 september 2023, 08:55:03.

 

+1/-0

Ik kan er wel mee leven dat het morgen uitgespeeld wordt. Het is sowieso verpest en een goede oplossing bestaat niet meer. Dan maar uitspelen en de overwinning uitbouwen. Ik vertrouw het Slot wel toe om iedereen tot in de puntjes gereed te maken en scherp te krijgen voor dat half uur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 26 september 2023 om 09:35:

Ik kan er wel mee leven dat het morgen uitgespeeld wordt. Het is sowieso verpest en een goede oplossing bestaat niet meer. Dan maar uitspelen en de overwinning uitbouwen. Ik vertrouw het Slot wel toe om iedereen tot in de puntjes gereed te maken en scherp te krijgen voor dat half uur.



Ja, dat moet dan maar. Het blijft wel jammer, want anders hadden ze Ajax in het laatste half uur helemaal kapot kunnen spelen. Dus...is het gelukt om de competitie te vervalsen.
Je bent pas groots, als je het verlies neemt zoals het hoort: sportief.

 

+1/-0

Het is de gulden middenweg, iedereen is ontevreden.

Feyenoord moet voor een paar minuten terug naar Amsterdam. De hele planning voor de komende week omgooien. En het treft een tegenstander die fris aan de hervatting staat, waar ze zondag 'groggy' in de touwen hingen; rijp voor de sloop.

Ajax wilde de persé uitspelen en liefst pas op een veel later moment, in de hoop dat de club dán in rustiger vaatwater was gekomen. En het verplaatsen van de midweekse wedstrijd tegen Volendam vraagt om flexibiliteit van de aanhang, daar moet ook het één en ander voor omgegooid worden.*

En Volendam voelt zich kind van de rekening, die hebben gezien de situatie bij Ajax het gevoel dat er ook wat te halen valt.

Maar goed, de regels zijn duidelijk. En de uiteindelijke uitkomst past precies in hoe de KNVB met alle andere gestaakte wedstrijden is omgegaan. Uitspelen in zoveel mogelijk gelijkwaardige omstandigheden; dat moet dan binnen een aantal dagen. Simpel.

* = Overigens echt volslagen idioot dat Ajax vond dat het wat te eisen had, én daarmee het argument van de aanhang heeft aangedragen. Diezelfde aanhang die zich zo misdragen heeft afgelopen zondag.

 

+2/-0

Iig geval niet in november wat ajax wou, kleine overwinning voor Te Kloese, al zegt die zelf dat er alleen verliezers zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 september 2023 om 12:00:

Iig geval niet in november wat ajax wou, kleine overwinning voor Te Kloese, al zegt die zelf dat er alleen verliezers zijn.



Daar heeft hij ook volkomen gelijk in, maar ik betrap Te Kloese zelden op opmerkingen waar ik me slecht in kan vinden. Er zijn alleen maar verliezers. En om tal van redenen heeft Feyenoord alle recht zich hierdoor uiterst gedupeerd te voelen.

Er wordt een streep gezet door een zorgvuldig geplande voorbereiding naar de volgende week/wedstrijden. Een oefenwedstrijd waarin wisselspelers die niet veel aan spelen toekomen momenteel, minuten hadden kunnen opdoen; moet worden geschrapt.

En het momentum van zondag is volledig weg morgenmiddag. Ajax lag op apengapen. Feyenoord had nog vaker kunnen scoren (doelsaldo!) en Slot had jeugdspelers als Sauer en Zechiël minuten in de Klassieker kunnen gunnen, zoals Te Kloese terecht opmerkte.

Was de wedstrijd in November ingehaald, waren er nóg meer argumenten bijgekomen die voor Feyenoord nadelig waren geweest. Daar had Feyenoord nooit mee akkoord moeten gaan. En wel omdat er dan helemaal geen sprake meer was geweest van 'zo gelijkwaardig mogelijke omstandigheden'. En de KNVB en het competitiebestuur moeten dát nastreven.

Die lege tribunes bootsen in dat opzicht de sfeer in de Arena zondag heel goed na. Het was er op sommige momenten tijdens de wedstrijd (en niet alleen na de goals) zo stil dat ik dacht dat er iets met het geluid aan de hand was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 26 september 2023 om 09:35:

Ik kan er wel mee leven dat het morgen uitgespeeld wordt. Het is sowieso verpest en een goede oplossing bestaat niet meer. Dan maar uitspelen en de overwinning uitbouwen. Ik vertrouw het Slot wel toe om iedereen tot in de puntjes gereed te maken en scherp te krijgen voor dat half uur.


Je moet je niet teveel laten leiden door de waan van de dag, in dit geval een gestaakte wedstrijd bij 0-3.

Staken was altijd een laatste optie als de wedstrijd of de situatie om het veld écht uit de hand liep: natuursinvloeden, invallende duisternis, vechtpartijen op de tribune, brand supportersdreigingen, etc.

Wat nu gebeurt, is dat de lat voor staken héél laag is gelegd.
En men als optie doodleuk uitspelen gaat kiezen. Maar dat leidt altijd tot beïnvloeding van de wedstrijd.

En nu wordt er wel een precedent geschapen. Want nu is het 0-3 met nog halfuurtje te gaan, dus het zal wellicht wel loslopen.
Maar wat als het 0-2 staat? Of 0-1? De technische staf op de tribune kan zo volledig ingrijpen in het wedstrijdbeeld.

In volleybal is het vrij gebruikelijk dat ploegen elkaar in een toernooi vaker tegenkomen. Ik dacht dat het daar vrij vaak voorkomt dat het de tweede wedstrijd totaal anders staat, mede ook door dat doorschuifsysteem in de opstellingen.
Een tweede voetbalwedstrijd binnen 3 dagen kan natuurlijk ook een totaal ander beeld geven. Om weer even specifiek te worden: ajax zette extreem hoog druk om de befaamde Feyenoord-opbouw vanaf de keeper te verstoren.

Snel staken en even daarna uitspelen moet nooit de preferente procedure worden.
We mogen hopen, en de KNVB bidt met ons mee denk ik, dat de drie punten in Rotterdam blijven. Maar bij ongewijzigd beleid gaat er een tweede wedstrijd volgen die wordt onderbroken, en wel al op zeer korte termijn. En dan kan zo'n wedstrijd wel eens kantelen.

Je gaat de marathon toch ook niet onderbreken na 30 km omdat je even moe bent?

 

+1/-0

Ik hoor niemand erover, en misschien ben ik dan een vreselijke doemdenker, maar wat als (kans 1 op 10.000, maar kans is kans) dat het nog 3-3 wordt of 4-3. Dan zijn de rapen gaar. Pfff, daar moet je toch niet aan denken wat er dan allemaal los kan komen. Maar misschien is dit alleen maar een scenario voor een vreselijkle horrorfilm op vrijdag de 13e,..... maar toch als... :\[

 

+0/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 26 september 2023 om 14:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 26 september 2023 om 09:35:

Ik kan er wel mee leven dat het morgen uitgespeeld wordt. Het is sowieso verpest en een goede oplossing bestaat niet meer. Dan maar uitspelen en de overwinning uitbouwen. Ik vertrouw het Slot wel toe om iedereen tot in de puntjes gereed te maken en scherp te krijgen voor dat half uur.


Je moet je niet teveel laten leiden door de waan van de dag, in dit geval een gestaakte wedstrijd bij 0-3.

Staken was altijd een laatste optie als de wedstrijd of de situatie om het veld écht uit de hand liep: natuursinvloeden, invallende duisternis, vechtpartijen op de tribune, brand supportersdreigingen, etc.

Wat nu gebeurt, is dat de lat voor staken héél laag is gelegd.
En men als optie doodleuk uitspelen gaat kiezen. Maar dat leidt altijd tot beïnvloeding van de wedstrijd.

En nu wordt er wel een precedent geschapen. Want nu is het 0-3 met nog halfuurtje te gaan, dus het zal wellicht wel loslopen.
Maar wat als het 0-2 staat? Of 0-1? De technische staf op de tribune kan zo volledig ingrijpen in het wedstrijdbeeld.

In volleybal is het vrij gebruikelijk dat ploegen elkaar in een toernooi vaker tegenkomen. Ik dacht dat het daar vrij vaak voorkomt dat het de tweede wedstrijd totaal anders staat, mede ook door dat doorschuifsysteem in de opstellingen.
Een tweede voetbalwedstrijd binnen 3 dagen kan natuurlijk ook een totaal ander beeld geven. Om weer even specifiek te worden: ajax zette extreem hoog druk om de befaamde Feyenoord-opbouw vanaf de keeper te verstoren.

Snel staken en even daarna uitspelen moet nooit de preferente procedure worden.
We mogen hopen, en de KNVB bidt met ons mee denk ik, dat de drie punten in Rotterdam blijven. Maar bij ongewijzigd beleid gaat er een tweede wedstrijd volgen die wordt onderbroken, en wel al op zeer korte termijn. En dan kan zo'n wedstrijd wel eens kantelen.

Je gaat de marathon toch ook niet onderbreken na 30 km omdat je even moe bent?



ja, ja, allemaal mee eens. Die regelgeving moet dus ook helemaal op de schop, want dit soort scenario's zullen zich dan inderdaad gaan voltrekken.

maar gegeven de regels die er nu zijn, kan ik met deze oplossing leven, ook omdat er geen goede oplossingen zijn zolang er geen teletijdmachines zijn uitgevonden die de tijd kunnen terugdraaien

 

+2/-0

F-Side roept op om uur voor hervatting Ajax-Feyenoord naar stadion te komen: ‘Eerste stap is gezet’
Supporters van de harde kern van Ajax roepen op om woensdag om 13.00 uur naar de Johan Cruijff ArenA te komen. De club uit Amsterdam speelt daar vanaf 14.00 uur zonder publiek het restant van het zondag gestaakte duel met Feyenoord uit, bij een stand van 3-0 voor de kampioen uit Rotterdam.

Sportredactie 26-09-23, 23:04 Laatste update: 26-09-23, 23:20
De eerste stap is afgelopen zondag gezet, doelt de F-Side in een bericht op sociale media op het ontslag van directeur voetbalzaken Sven Mislintat. ‘En gaan we gaan door in onwillekeurige volgorde.’

Als het aan de F-Side ligt, dan vertrekken Pier Eringa, Georgette Schlick, Annette Mosman, Jan van Halst en Maurits Hendriks ook snel bij Ajax. Eringa, Schlick en Mosman zitten in de raad van commissarissen. Jan van Halst is interim-directeur van de club uit de hoofdstad en Hendriks was nauw betrokken bij het aanstellen van Mislintat.

Fans van de F-Side gooiden zondag herhaaldelijk vuurwerk op het veld, waardoor het duel met Feyenoord werd gestaakt. Vervolgens bestormden ze het hoofdgebouw en bekogelden ze de Mobiele Eenheid met stenen.

 

+1/-0

Ik neem aan dat het gebied rondom die frituurpan een nogo area is vandaag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Opstellingen
Ajax: Gorter; Rensch, Sutalo, Hato, Salah-Eddine; Vos, Van den Boomen, Taylor; Berghuis, Brobbey, Forbs.
Feyenoord: Wellenreuther; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Stengs, Timber; Minteh, Gimenez, Paixão.

Wissels
Ajax: Pasveer, Ramaj, Akpom, Godts, Medić, Mikautadze, Van Axel Dongen, Ávila, Tahirović, Hlynsson.
Feyenoord: Van Sas, Beelen, Jahanbakhsh, Lamprou, Lingr, Lopez, Nieuwkoop, Sauer, Ueda, Van den Belt, Zechiel, Zerrouki.

 

+1/-0

Slot: ''Zerrouki start in plaats van Minteh''

Trainer Arne Slot gaat een wijziging doorvoeren in de opstelling van Feyenoord. De Rotterdammers beginnen de wedstrijd met Ramiz Zerrouki op het middenveld en Yankuba Minteh moet plaatsnemen op de bank.

''Bij ons zie je tien spelers warmlopen, waarvan Ramiz Zerrouki start in plaats van Minteh'', vertelt Slot, die ook met veel interesse heeft gekeken naar de warming-up van Ajax en zag dat de Amsterdammers met dertien spelers aan de warming-up begon.

Slot wil verder inhoudelijk niet ingaan op het uitspelen van de wedstrijd op woensdagmiddag. "Niet relevant vlak voor de wedstrijd; wij zullen ons optimaal moeten voorbereiden, en dat hebben we geprobeerd te doen. Ik denk dat je al hebt gezien, en dat wekte ook interesse van ons, hoeveel spelers er mee zouden doen in de warming-up bij Ajax, en dat zijn er dertien. Dit zijn zaken waar we op het laatste moment op moeten reageren."

''Er waren allerlei regels, daar hebben we een overzicht van gekregen. Toen heb ik zelf nog een of twee vragen gesteld: mag je al gelijk wisselen als de wedstrijd begint? En als je ziet dat de tegenstander dat doet, moet het dan op het wedstrijdformulier staan, ja of nee? Dat wist de KNVB op dat moment niet, en dat hebben ze uitgezocht. Het is dus zo dat wij voorafgaand aan de wedstrijd onze wissels zullen doorgeven. Ajax is daarvan op de hoogte, dus zij kunnen dat ook doen.''

Ajax-Feyenoord 0-4 (0-3)
Scoreverloop: 09. Gimenez 0-1, 18. Gimenez 0-2, 37. Paixão 0-3, 59. Gimenez 0-4.
Competitiewedstrijd: 6
Datum: 24/09/2023-Restant 27/09/2023-
Tijd: 14:30-14:00
Plaats: Amsterdam, Johan Cruijff Arena-
Gele kaart: 42. Wellenreuther/#22, 45. Gimenez/#29
Competitie: 06-04-02-00 14 23-05
Thuis: 03-02-01-00 07 12-02
Uit: 03-02-01-00 07 11-03

Topscoorders: Gimenez/9, Paixão/3, Wieffer, Minteh/2, Sauer, Geertruida, Timber, Stengs, Ueda, Ivanušec, Lingr /1

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Geertruida/#04(88. Nieuwkoop/#02), Trauner/#18(C), Hancko/#33, Hartman/#05; Wieffer/#20, Timber/#08(88. Lingr/#32), Stengs/#10(82. Jahanbakhsh/#07); Minteh/#19(55. Zerrouki/#06), Gimenez/#29, Paixão/#14(82. Ueda/#09).

Wissels Feyenoord: Van Sas/#39, Lamprou/#31, Beelen/#03, Lopez/#15, Zechiël/#24, Van den Belt/#16, Sauer/#25.

Buiten Wedstrijdselectie: -Bijlow/#01(Polsbreuk), -Dilrosun/#11(Buiten Wedstrijdselectie), -Ivanušec/#17(Enkel), -Milambo/#27(Buiten Wedstrijdselectie),
-Arnaud/#40(Buiten Wedstrijdselectie), -Berger/#41(Buiten Wedstrijdselectie),
-Candelaria/#42(Buiten Wedstrijdselectie), -Sanyang/#43(Buiten Wedstrijdselectie),
-Groen/#44(Buiten Wedstrijdselectie), -De Blok/#45(Buiten Wedstrijdselectie),
-Breinburg/#46(Buiten Wedstrijdselectie), -Elmensdorp/#47(Buiten Wedstrijdselectie),
-Van der Sluijs/#48(Buiten Wedstrijdselectie), -Husselin/#49(Buiten Wedstrijdselectie),
-Van der Heyden/#50(Buiten Wedstrijdselectie), -Pušić/#51(Buiten Wedstrijdselectie),
-Hokke/#52(Buiten Wedstrijdselectie), -Rais/#53(Buiten Wedstrijdselectie),
-Kleijn/#54(Buiten Wedstrijdselectie), -Rust/#56(Buiten Wedstrijdselectie),
-Valk/#57(Buiten Wedstrijdselectie), -Zaal/#58(Buiten Wedstrijdselectie),
-Kroesen/#59(Buiten Wedstrijdselectie), -Essanoussi/#62(Buiten Wedstrijdselectie),
-Slory/#63(Buiten Wedstrijdselectie), -Lima/#65(Buiten Wedstrijdselectie),
-Giersthove/#67(Buiten Wedstrijdselectie), -Haksteeg/#68(Buiten Wedstrijdselectie),
-Kraaijeveld/#69(Buiten Wedstrijdselectie), -Van Persie/#70(Buiten Wedstrijdselectie),
-Plug/#71(Buiten Wedstrijdselectie), -Redmond/#73(Buiten Wedstrijdselectie),
-Sliti/#74(Buiten Wedstrijdselectie), -Gardenier/#75(Buiten Wedstrijdselectie),
-Otte/#76(Buiten Wedstrijdselectie), -Rambocus/#77(Buiten Wedstrijdselectie),
-Ringeling/#78(Buiten Wedstrijdselectie), -Sneijer/#79(Buiten Wedstrijdselectie),
-Ulutas/#80(Buiten Wedstrijdselectie).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 september 2023, 18:24:16.

 

+1/-0

Toch nog wel beetje spannend.

 

+1/-0

Wissel (1/5):

Zerrouki --> Minteh

 

+1/-0

Wat een surrealistische atmosfeer. Het lijkt een soort veredeld trainingspotje, maar zo voelt het niet.

 

+1/-0

ehh laat maar haha

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax - Feyenoord (24/09/2023-14:30)