Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax - Feyenoord (24/09/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

JAAAAA! Santi hattrick!!

 

+1/-0

59" 0-4: Santigoal

 

+1/-0

Wissels (3/5):

Ueda --> Paixao
Alireza --> Stengs

 

+1/-0

Geen jonkie die er ff aan aan mag ruiken?

 

+1/-0

Wissels (5/5):

Nieuwkoop --> Geertruida
Lingr --> Timber

 

+1/-0

En zo win je 17,5 jaar niet en zo is het 2 jaar achter elkaar en dit jaar een complete vernedering de andere kant op en dat voelt goed:cool:feyenoord:pul

 

+1/-0

21 goals in de laatste 4 in de eredivisie lol tussendoor nog even 2-0 in CL wat een weelde.

 

+1/-0

Een vernedering was het zondag al. Dat Feyenoord er vanmiddag nog een doelpuntje bijgeprikt heeft, en Ajax wederom niets in te brengen had; voelt als een soort gerechtigheid.

Ajax had twee dagen om met iets van een plan op de proppen te komen, om 'uit een ander vaatje te tappen' zoals ze dat clichématig noemen. Die kans is hen geboden door de aanhang, die aan de afschminking afgelopen zondag aan een misdadige noodrem trokken. Dat zelfs dát niet lukt, geeft wel aan hoe dramatisch de vlag erbij hangt in Amsterdam.

Ik weet niet wie er nog allemaal het veld moet gaan ruimen bij Ajax, maar ik denk niet dat Steijn het nog aan de praat gaat krijgen.

 

+1/-0

Ongekend, met 0-4 winnen en toch nog een beetje balen. Ik vond ons in balbezit behoorlijk matig, ook qua uitverdedigen. Het is waarschijnlijk zo'n rommelige tegenstander dat het daar lastig tegen spelen is. Tegen Atletico moeten we veel zuiniger op de bal zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 27 september 2023 om 14:56:

Ongekend, met 0-4 winnen en toch nog een beetje balen. Ik vond ons in balbezit behoorlijk matig, ook qua uitverdedigen. Het is waarschijnlijk zo'n rommelige tegenstander dat het daar lastig tegen spelen is. Tegen Atletico moeten we veel zuiniger op de bal zijn.



Denk dat dat het is, Ajax was heel druistig, fel en raar aan het spelen. Plus het feit dat er individueel natuurlijk best aardige spelers rondlopen. Kennelijk moeilijk om daar dan iets verzorgds tegenover te stellen.

Jammer dat die 0-5 er net niet in ging. Dan hadden we echt een soort jaren '90- gerechtigheid gehad. Maar goed, nu dikke streep eronder.

 

+1/-0

De commentator omschreef het aardig, toen hij stelde dat bij Ajax 'de linkerhand niet weet wat de rechter doet'. Het is een totale desorganisatie in het veld, Steijn slaagt er niet in enige lijn aan te brengen.

Daar ga je als tegenstander vrijwel altijd tot op zekere hoogte in mee. Je zoekt altijd naar een bepaalde houvast, voetbal is anticiperen. Een team wat speelt alsof er totaal geen plan achter zit, is ontzettend onvoorspelbaar. Het is heel lastig om je daarop in te stellen. Chaos is besmettelijk.

Los daarvan, ik vond de afgelopen twee wedstrijden (Ajax en Celtic) van Feyenoord kant minder 'zeker' dan de twee/drie wedstrijden dáárvoor. Dan kan aan de tegenstander en tegenstand liggen, maar er moeten geen slordigheden insluipen die er nu wel lijken te ontstaan.

Het is allemaal te verklaren (Celtic zette heel vroeg druk, Ajax is een zodanige puinhoop dat je daar als tegenstander altijd gedeeltelijk in meegaat), maar het moet er voor komende wedstrijden wel uit.

Dit bericht is gewijzigd op 27 september 2023, 15:31:17.

 

+1/-0

Een 0-4 overwinning in de Arena! Ongekend. En een hoofdrol voor Gimenez. Geweldige spits. Hij is weer een paar miljoen meer waard geworden.

 

+1/-0

Vreemd dat de pro forma directie van ajax wel op de hoofdtribune mag zitten,
maar zij die eigenlijk de dienst uitmaken niet op hun plek achter het doel.

 

+1/-0

Degelijke overwinning op een middenmoter uit vorm, spel moet wel beter om een kans te maken tegen een topploeg als Atletico. Ik verwacht van de Eagles overigens ook meer weerstand in hun huidige vorm.

 

+1/-0

Het lijkt net op een deja vue maar dan bij de tegenstander Ajax. Was het niet lang geleden, dat wij in een duel met Ajax ook zulke gebeurtenissen hadden ervaren? Dat onze vak T(en misschien ook R) de wedstrijd wilden beinvloeden en dat bij de stand van 3-0 de wedstrijd werd gestaakt? Het in te halen deel werd geloof ik ook nog door die secreten gescoord, waardoor we behalve al die toestanden ook nog een geldboete kregen?

 

+1/-0

We gaan echt een megabedrag incasseren voor Santi.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 27 september 2023 om 14:31:

Wissels (3/5):

Ueda --> Paixao
Alireza --> Stengs


Slot wisselt iedere keer superlogisch.
Ik hoe niet eens te kijken wie eruit gaan, je kunt het zo wel invullen.

Zo liet hij Gimenez staan, want dit was toch een beetje de wedstrijd van Santi, en hij gunde hem nog meer. Het scheelde een teentje of hij had z'n vierde erin liggen, daar wordt over 100 jaar nog over gesproken.

 

+1/-0

LOL vat op het probleem als ze willen kan elke harde kern wedstrijden om zeep helpen.

Van Leeuwen wil maatregelen niet aanpassen: 'Krijgen vat op het probleem'
VANDAAG, 15:55 DOOR JESSE TER HAAR

BRON ESPN

Marianne van Leeuwen, directeur betaald voetbal van de KNVB, is voorlopig niet van plan om de maatregelen tegen ongeregeldheden in de voetbalstadions aan te passen. Niet alleen is het moeilijk om de afspraken specifieker vast te leggen, ook heeft Van Leeuwen het gevoel dat de maatregelen effect hebben.

Toch baalde ook de bestuurder toen het afgelopen zondag misging tijdens De Klassieker. 'Je denkt: waarom weer dit? In mijn functie denk je ook meteen: wat nu? Er moet iets met die wedstrijd', legt Van Leeuwen uit aan ESPN. 'Je wilt hem bij voorkeur morgen uitspelen, want hij is gestaakt en dat is de afspraak. De volgende dag zit je met het competitiebestuur. Dat ben ik samen met Jan de Jong en Marc Boele. Dan zitten we in een kamer en moeten we er een besluit over nemen.'

Volgens de verslaggever van dienst krijgen de supporters momenteel te veel macht in het betaald voetbal. Van Leeuwen ziet daar echter niet iets nieuws in. 'Het is iets van alle tijden. Supporters hebben altijd de macht gehad om af en toe met vuurwerk of wat dan ook hun frustratie te laten zien in de hoop dat de wedstrijd dan ook wordt gestaakt.'

'We doen een aantal dingen als KNVB samen met het betaald voetbal, zoals bijvoorbeeld de verscherpte maatregelen veiligheid veld', vervolgt de directeur. 'Gooien is niet normaal, betreden is niet normaal, we gaan meteen optreden. Wat we daarnaast doen, is samen met onze ketenpartners zorgen voor een goede integrale aanpak. Eén maatregel is nooit de oplossing voor het hele probleem.'

Regelgeving KNVB
Er is geregeld kritiek op het feit dat scheidsrechters de wedstrijd stil dienen te leggen wanneer er een enkel plastic bekertje op het veld terechtkomt. Of dat niet ietwat aangescherpt moet worden? 'Ik vind het heel gevaarlijk om de maatregelen nu aan te passen, omdat ze weldegelijk effect hebben. Sinds de maatregelen rondom het gooien van vuurwerk en het betreden van het veld zijn ingevoerd, zijn er vijf van de driehonderd wedstrijden definitief gestaakt. Eigenlijk krijgen we best wel veel vat op het probleem, dus is het gevaarlijk om het nu los te laten.'

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax - Feyenoord (24/09/2023-14:30)