Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 14.571
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
PSV'er in beeld bij Feyenoord: "PSV gaat hoog in de boom zitten"
Vandaag, 13:27
Stefan
0 reacties
PSV lijkt komende zomer afscheid te willen gaan nemen van Joël Drommel. De doelman brak niet door in Eindhoven, maar doet het op huurbasis uitstekend in het shirt van Sparta Rotterdam. Wellicht blijft Drommel in de havenstad, want Feyenoord zou hem op het oog hebben.
"Ze zijn zich aan het oriënteren op de markt en een lijstje aan het maken met keepers", vertelt Mounir Boualin in Transfermind van Soccernews. "Wat ik begrepen heb is dat Joël Drommel op dat lijstje staat. Hij wordt door PSV verhuurd aan Sparta en doet het daar heel erg goed. PSV heeft zijn contract afgelopen zomer verlengd, maar de kans dat hij daar terugkeert is klein."
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.681
Reg.: 11 januari 2008
Favoriete opstelling: geen
Denk dat dit hem ook niet gaat worden, 15 miljoen en concurrentie van clubs die veel meer te bieden hebben.
Gimenez ziet Feyenoord als ideale stap voor González: ''Ze halen het maximale eruit''
Feyenoord volgt de ontwikkelingen rond Armando 'Hormiga' González nauwlettend. De 22-jarige spits van Chivas beleeft een sterk seizoen en staat nadrukkelijk in de belangstelling van Europese clubs. Volgens Mexicaanse media hebben de Rotterdammers recent rapporten opgevraagd over zijn prestaties, terwijl ook Santiago Gimenez de aanvaller adviseert om voor een stap naar Feyenoord te kiezen.
González kent een bijzonder productief seizoen bij Chivas. De spits staat inmiddels op 24 doelpunten in 31 officiële wedstrijden en geldt als de onbetwiste aanvalsleider van zijn ploeg. Chivas verlengde zijn contract eind vorig jaar tot medio 2029 en nam daarbij een verhoogde afkoopsom op. Naar verluidt verlangt de Mexicaanse club een bedrag van circa vijftien miljoen euro voor de spits.
''Ik heb Hormiga goed gevolgd en het maakt me blij om te zien hoe hij zich ontwikkelt'', vertelt Gimenez. ''Het is mooi om de weg vrij te maken voor nieuwe generaties. Mijn periode bij Feyenoord was zo goed dat er nu veel meer naar Mexicaanse spelers wordt gekeken, en dat maakt me trots.''
De oud-Feyenoorder ziet in De Kuip de ideale vervolgstap voor González. ''Ik denk dat ze bij Feyenoord van hem een geweldige spits kunnen maken. Ze gaan hem volledig benutten en het maximale uit hem halen, want dat is wat Nederlandse clubs doen. Feyenoord is een perfecte stap richting de grote competities.''
Concurrentie uit Europese top
Feyenoord is niet de enige club die de verrichtingen van González volgt. Ook Borussia Dortmund, West Ham United, FC Barcelona en Celtic houden de spits in de gaten. Vooralsnog is er geen sprake van een officieel bod, maar de verwachting is dat de interesse verder toeneemt naarmate zijn sterke seizoen vordert.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 april 2026 om 13:40:
Stefan
0 reacties
PSV lijkt komende zomer afscheid te willen gaan nemen van Joël Drommel. De doelman brak niet door in Eindhoven, maar doet het op huurbasis uitstekend in het shirt van Sparta Rotterdam. Wellicht blijft Drommel in de havenstad, want Feyenoord zou hem op het oog hebben.
"Ze zijn zich aan het oriënteren op de markt en een lijstje aan het maken met keepers", vertelt Mounir Boualin in Transfermind van Soccernews. "Wat ik begrepen heb is dat Joël Drommel op dat lijstje staat. Hij wordt door PSV verhuurd aan Sparta en doet het daar heel erg goed. PSV heeft zijn contract afgelopen zomer verlengd, maar de kans dat hij daar terugkeert is klein."
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 14.571
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 14 april 2026 om 13:50:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 april 2026 om 13:40:
Stefan
0 reacties
Ik vind Joël Drommel niet zo'n geweldige keeper, hij is niet beter dan Wellenreuther en daar moet je wel voor kiezen. Benda gaat weer weg en Bossin heb ik ook mijn twijfels bij en Berger is waarschijnlijk niet goed genoeg.
'Scouts van Feyenoord op de tribune voor 24-jarige verdediger'
Feyenoord heeft onlangs een scout gestuurd naar een wedstrijd in Schotland. Dat meldt The Scottish Sun. Scouts van de Rotterdammers waren, samen met scouts van Bayern Leverkusen, aanwezig bij de wedstrijd van Rangers tegen Falkirk. Inmiddels is via Transferwatch bekend gemaakt dat Emmanuel Fernandez de speler is die de scouts in de gaten hielden.
Emmanuel Fernandez is een 1,98 meter lange Nigeriaanse verdediger. Hij kwam afgelopen zomer voor ongeveer 3,5 miljoen pond over van Peterborough United naar Rangers. Daar is hij dit seizoen uitgegroeid tot een vaste waarde in de defensie. Fernandez speelde al 22 competitiewedstrijden, waarvan 20 in de basis, en debuteerde dit jaar voor het nationale elftal van Nigeria.
De 24-jarige Nigeriaan speelde eerder in de lagere Engelse competities en kwam via non-league club Ramsgate bij Peterborough terecht. Bij Rangers heeft hij een flinke stap gemaakt en is nu in strijd met Celtic FC en Hearts FC om de landstitel. Rangers staat één punt achter Hearts, en twee voor op Celtic.
Meer Europese interesse
Fernandez heeft een contract tot 2029 en zijn marktwaarde ligt volgens Transfermarkt rond de 9 miljoen euro. Naast Feyenoord en Bayer Leverkusen volgen ook Arsenal, Chelsea en Borussia Dortmund de speler.
Of Feyenoord daadwerkelijk concrete stappen gaat zetten, moet de komende tijd blijken. Het feit dat scouts van Feyenoord voor hem naar Schotland zijn gevlogen, geeft aan dat hij serieus bekeken wordt.
'Feyenoord geïnteresseerd in aanvaller van CR Flamengo'
Feyenoord is geïnteresseerd in de 18-jarige aanvaller Ryan Roberto van de Braziliaanse club CR Flamengo. De jonge spits is volgens Coluna Do Fla in de belangstelling gekomen van meerdere Europese clubs, waaronder Feyenoord.
Ryan Roberto speelt momenteel bij CR Flamengo en kwam in 2023 over van Athletico-PR, waar Flamengo 50 procent van de transferrechten bezit. Hij debuteerde dit seizoen in de Campeonato Carioca en komt vooral uit in het Sub-20-elftal van de Brazilianen.
Statistisch laat de Braziliaan dit seizoen al zien waarom veel clubs hem zouden willen. In veertien wedstrijden (jeugd en eerste elftal) scoorde hij zes keer en gaf hij twee assists. Hij was ook topscorer van de club in de Copa Libertadores Sub-20 met drie doelpunten. Hij heeft een afkoopclausule van vijftig miljoen euro in zijn contract, dat loopt tot medio 2027. De kans dat er een club is die de onderhandelingen skipt en voor de afkoopsom gaat, is heel erg klein.
Contractonderhandelingen
Naast Feyenoord tonen ook SL Benfica, AS Monaco, Brentford FC, AFC Bournemouth, Shakhtar Donetsk en CSKA Moskou interesse. Flamengo is druk bezig met contractverlenging om de speler langer vast te houden. De geinteresseerde clubs hopen daar in de komende periode een stokje voor te steken.
Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten