Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 179 180 181 182 183

'Feyenoord grijpt ook naast Hadzikadunic'

Feyenoord hoeft ook geen rekening meer te houden met de komst van Dennis Hadzikadunic. De 24-jarige centrale verdediger staat op het punt om zijn transfer naar Real Mallorca af te ronden, zo melden Spaanse media.

Hadzikadunic heeft al een medische keuring ondergaan en gaat spoedig een contract tekenen voor meerdere seizoenen. Eerder werd bekend dat Feyenoord een aanbieding heeft gedaan bij FK Rostov, maar een akkoord werd niet bereikt.

Hadzikadunic stond hoog op het lijstje van Feyenoord om Gernot Trauner te vervangen. Naast de negentienvoudig international van Bosnië-Herzegovina zagen de Rotterdammers ook Kamil Piątkowski voor een andere club kiezen. De Pool koos voor een tijdelijke overtap naar AA Gent.

Feyenoord speurt de transfermarkt af naar een centrale verdediger, maar is tot op heden nog niet succesvol gebleken. Voetbal International meldde gisterenavond nog dat de stadionclub meerdere opties bekijkt. De transfermarkt is nog tot het einde van de maand open in Nederland.

''Halen om het halen, dat zal niet gebeuren''
Algemeen directeur Dennis te Kloese liet vanmorgen in het Algemeen Dagblad weten dat Feyenoord zorgvuldig te werk gaat op de transfermarkt. ''Het liefst hadden we de spelers al gehaald. Maar kies je voor een snelle oplossing, dan zit je soms nog lang aan een speler vast die eigenlijk niet helemaal aan de wensen voldoet. Halen om het halen, dat zal niet gebeuren.''

'Feyenoord vangt bot bij club van Mexicaanse linksback'

Feyenoord heeft geprobeerd linskback Omar Campos naar De Kuip te halen, zo meldt Jovenes Futbelistas MX op Twitter. De Rotterdammers hadden afgelopen zomer ook al interesse maar tot een transfer kwam het niet.

Volgens het Twitteraccount heeft Feyenoord een aanbod gedaan maar heeft zijn club Santos Laguna het aanbod afgewezen. Het is nog niet bekend of Feyenoord een nieuwe poging gaat wagen. Ook RSC Anderlecht en Galatasaray hebben interesse.

Di Marzio: 'Feyenoord doet bod op Schouten'

Feyenoord zou volgens Gianluca Di Marzio een bod hebben gedaan op middenvelder Jerdy Schouten, zo meldt de journalist op zijn website Gianlucadimarzio.com. Schouten staat momenteel nog onder contract bij Bologna FC.

De doorgaans goed geïnformeerde Di Marzio schrijft: 'Het eerste bod van Feyenoord op Schouten'. Het lijkt erop dat Feyenoord, in tegenstelling tot de berichtgeving namens Te Kloese vanavond via Voetbal International, toch een poging wil wagen. Het zou dan gaan om een directe overgang in plaats van een huurtransfer.

Schouten heeft bij Bologna FC nog een contract tot medio 2026. Dit seizoen speelde de 26-jarige defensieve middenvelder zestien officiële wedstrijden voor de Italiaanse club. Daarin gaf hij twee assists.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 17 januari 2023 om 19:42:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 17 januari 2023 om 16:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 januari 2023 om 18:56:

Dennis Hadzikadunic zat op een vlucht naar NL, zijn zaakwaarnemer: "Hij tekent deze week bij een club".



Wederom een miskleun. Gaat tekenen bij Real Mallorca. Loopt lekker soepel die transferwindow. Je kan niet zeggen dat we erg in trek zijn bij de buitenlandse spelers om wat voor reden dan ook.



Hoezo miskleun? We horen FTM/1908 zeggen dat Feyenoord interesse heeft, meer niet. Allemaal van-horen-zeggen. En nu blijkt dat die niet komt. Niemand weet waarom wel/niet, behalve Feyenoord zelf. je kunt niet bij alle geruchten die niet doorgaan roepen dat we misgrijpen of miskleunen. Slaat nergens op.



O het waren alleen maar geruchten en 1908 lult maar wat. Gelukkig niets aan het handje. Welterusten.

 

+1/-0

Waar blijft die rcv? Als we op één positie versterking nodig hebben is het rechts in het centrum achterin. Als Geertruida geblesseerd raakt heb je niemand voor die positie. Het middenveld lijkt mij minder urgent met Timber die niet al te lang schijnt weg te zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 17 januari 2023 om 22:25:

Waar blijft die rcv? Als we op één positie versterking nodig hebben is het rechts in het centrum achterin. Als Geertruida geblesseerd raakt heb je niemand voor die positie. Het middenveld lijkt mij minder urgent met Timber die niet al te lang schijnt weg te zijn.



Ik vind het middenveld niet minder urgent. Want de eerste/beste optie dáár als Wieffer of Kökçü wegvalt, is schuiven met Geertruida (of Hancko) of Taabouni. Die vooralsnog helemaal niets te zoeken heeft in een controlerende rol.

Vanaf zondag speel je in 15 dagen tegen Ajax, NEC, Twente en PSV; ik hoop toch dat we zeker de laatste wedstrijden iets meer alternatieven binnen hebben op het middenveld en in de verdediging. Want het wordt wel krap denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 januari 2023 om 08:42:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 17 januari 2023 om 22:25:

Waar blijft die rcv? Als we op één positie versterking nodig hebben is het rechts in het centrum achterin. Als Geertruida geblesseerd raakt heb je niemand voor die positie. Het middenveld lijkt mij minder urgent met Timber die niet al te lang schijnt weg te zijn.



Ik vind het middenveld niet minder urgent. Want de eerste/beste optie dáár als Wieffer of Kökçü wegvalt, is schuiven met Geertruida (of Hancko) of Taabouni. Die vooralsnog helemaal niets te zoeken heeft in een controlerende rol.

Vanaf zondag speel je in 15 dagen tegen Ajax, NEC, Twente en PSV; ik hoop toch dat we zeker de laatste wedstrijden iets meer alternatieven binnen hebben op het middenveld en in de verdediging. Want het wordt wel krap denk ik.



Beide posities inderdaad urgent, tenzij Timber op tijd terugkomt, maar daar horen we verder helemaal niets over.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 januari 2023 om 08:42:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 17 januari 2023 om 22:25:

Waar blijft die rcv? Als we op één positie versterking nodig hebben is het rechts in het centrum achterin. Als Geertruida geblesseerd raakt heb je niemand voor die positie. Het middenveld lijkt mij minder urgent met Timber die niet al te lang schijnt weg te zijn.



Ik vind het middenveld niet minder urgent. Want de eerste/beste optie dáár als Wieffer of Kökçü wegvalt, is schuiven met Geertruida (of Hancko) of Taabouni. Die vooralsnog helemaal niets te zoeken heeft in een controlerende rol.

Vanaf zondag speel je in 15 dagen tegen Ajax, NEC, Twente en PSV; ik hoop toch dat we zeker de laatste wedstrijden iets meer alternatieven binnen hebben op het middenveld en in de verdediging. Want het wordt wel krap denk ik.



Idealiter haal je inderdaad voor beide linies versterking. De nadruk zou iets meer op de rcv positie moeten liggen mijns inziens, maar het middenveld is eveneens dun bezet.

Ik vond Taabouni overigens juist best aardig spelen in de voorbereiding op de 6 positie. Het is geen natuurlijke balafpakker, maar bij ons moet je vooral sterk zijn aan de bal op die positie en het tempo van de opbouw kunnen bepalen. Dat deed hij naar behoren in de drie wedstrijden dat hij daar werd geposteerd. Ik kan me best voorstellen dat hij het tijdelijk zou kunnen oppakken, maar ideaal is het natuurlijk niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 januari 2023 om 13:23:

(...)Ik vond Taabouni overigens juist best aardig spelen in de voorbereiding op de 6 positie. Het is geen natuurlijke balafpakker, maar bij ons moet je vooral sterk zijn aan de bal op die positie en het tempo van de opbouw kunnen bepalen. Dat deed hij naar behoren in de drie wedstrijden dat hij daar werd geposteerd. Ik kan me best voorstellen dat hij het tijdelijk zou kunnen oppakken, maar ideaal is het natuurlijk niet.



Ik vind het verre van ideaal. Ik vind hem positioneel op zowel de positie van 8 als 6 nog tekortschieten, hij 'staat' vaak gewoon te offensief. Daarnaast is het fysiek nog niet goed genoeg. Je kunt op nummer 6 en 8 de (fysieke) duels ontwijken, maar dan ben je écht goed. En moet de rest van het team dat ook zijn.

Je moet fysiek gewoon meekunnen in het spel wat Slot wil spelen, en ik heb niet het idee dat Taabouni dat al 90 minuten kan.

Ik vind het in ieder geval een te groot risico om hem op bepaalde posities die hem van nature al niet liggen als back-up te hebben. Ik denk dat Slot dat ook zo ziet, hij schuift liever een centrale verdediger naar de '6'. Maar dan moet je dáár weer met een noodverband werken momenteel...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 januari 2023 om 13:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 januari 2023 om 13:23:

(...)Ik vond Taabouni overigens juist best aardig spelen in de voorbereiding op de 6 positie. Het is geen natuurlijke balafpakker, maar bij ons moet je vooral sterk zijn aan de bal op die positie en het tempo van de opbouw kunnen bepalen. Dat deed hij naar behoren in de drie wedstrijden dat hij daar werd geposteerd. Ik kan me best voorstellen dat hij het tijdelijk zou kunnen oppakken, maar ideaal is het natuurlijk niet.



Ik vind het verre van ideaal. Ik vind hem positioneel op zowel de positie van 8 als 6 nog tekortschieten, hij 'staat' vaak gewoon te offensief. Daarnaast is het fysiek nog niet goed genoeg. Je kunt op nummer 6 en 8 de (fysieke) duels ontwijken, maar dan ben je écht goed. En moet de rest van het team dat ook zijn.

Je moet fysiek gewoon meekunnen in het spel wat Slot wil spelen, en ik heb niet het idee dat Taabouni dat al 90 minuten kan.

Ik vind het in ieder geval een te groot risico om hem op bepaalde posities die hem van nature al niet liggen als back-up te hebben. Ik denk dat Slot dat ook zo ziet, hij schuift liever een centrale verdediger naar de '6'. Maar dan moet je dáár weer met een noodverband werken momenteel...



Je kan niet meer met Geertruida schuiven, dan is er geen rcv meer. Als er echt een keuze gemaakt moet worden dan zou ik gaan voor de rcv positie, Trauner ligt er langer uit dan Timber.

 

+1/-0

Toch jammer dat wij altijd een beetje achteraan de markt komen; dwz: we moeten wachten tot zich kansen voordoen. Je ziet zelfs dat Ajax en PSV (met meer budget) nauwelijks nog versterking binnen hebben, terwijl ze wel op zoek zijn.

Nu maar bidden dat er voorlopig even geen blessures bijkomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 19 januari 2023 om 09:14:

Toch jammer dat wij altijd een beetje achteraan de markt komen; dwz: we moeten wachten tot zich kansen voordoen. Je ziet zelfs dat Ajax en PSV (met meer budget) nauwelijks nog versterking binnen hebben, terwijl ze wel op zoek zijn.

Nu maar bidden dat er voorlopig even geen blessures bijkomen.



Het blijft lastig, want Feyenoord beschikt niet over dezelfde financiele mogelijkheden als Ajax en PSV. Terwijl spelers gezocht worden die van een vergelijkbaar niveau zijn. Clubs die op dit moment wel al versterkingen binnen hebben, vissen in een andere vijver.

Zo'n Isimat-Mirin die bij Vitesse tekent, daar waren toch niet veel wijzer van?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 19 januari 2023 om 09:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 19 januari 2023 om 09:14:

Toch jammer dat wij altijd een beetje achteraan de markt komen; dwz: we moeten wachten tot zich kansen voordoen. Je ziet zelfs dat Ajax en PSV (met meer budget) nauwelijks nog versterking binnen hebben, terwijl ze wel op zoek zijn.

Nu maar bidden dat er voorlopig even geen blessures bijkomen.



Het blijft lastig, want Feyenoord beschikt niet over dezelfde financiele mogelijkheden als Ajax en PSV. Terwijl spelers gezocht worden die van een vergelijkbaar niveau zijn. Clubs die op dit moment wel al versterkingen binnen hebben, vissen in een andere vijver.

Zo'n Isimat-Mirin die bij Vitesse tekent, daar waren toch niet veel wijzer van?



Toch is dat de vijver waaruit mij moeten vissen. Een beetje het B garnituur. Zolang we niet financieel in staat zijn om de gewenste spelers te halen en de jeugdopleiding niet levert blijf je afhankelijk van een toevalstreffer.

 

+1/-0

Vind de meer 'goedkopere' het veel beter doen dan de duurdere.
Zegt allemaal niet zoveel.

 

+2/-0

Meestal is goedkoop duurkoop. Paar uitzonderingen op geweest zoals Aursnes en Trauner. B garnituur moet je ver weg van blijven, liever een paar kwaliteitsaankopen zoals Hancko dan allerlei middelmaat aankopen voor de kwantiteit van de selectie.

In het verleden werd er dan toch vaak gekozen voor B garnituur, dat is de grootste misser die je kan maken als club. Het eerste probleem: ze leveren geen kwaliteit en daardoor geen prijzen of CL voetbal (er zijn zelfs jaren geweest dat er überhaupt geen Europees voetbal werd gehaald doordat de selectie vol zat met goedkope B meuk). Het tweede probleem: ze zijn niet goed genoeg en daardoor zit er weinig restwaarde op, vaak gaan dit soort spelers alleen transfervrij weg. Het zijn enorme verliesposten. En tot slot: ze blokkeren doorgaans de doorstroom van jeugdspelers.

Ik zie dit echt als het grootste verschil met PSV en Ajax van de afgelopen decennia. Zeker in vergelijking tot PSV hebben wij ons te vaak laten verleiden om de selectie maar te vullen met B garnituur, waardoor er dan weer geen geld overbleef voor de betere spelers. Het is een vicieuze cirkel naar beneden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 januari 2023, 21:02:18.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 januari 2023 om 20:57:

Meestal is goedkoop duurkoop. Paar uitzonderingen op geweest zoals Aursnes en Trauner. B garnituur moet je ver weg van blijven, liever een paar kwaliteitsaankopen zoals Hancko dan allerlei middelmaat aankopen voor de kwantiteit van de selectie.

In het verleden werd er dan toch vaak gekozen voor B garnituur, dat is de grootste misser die je kan maken als club. Het eerste probleem: ze leveren geen kwaliteit en daardoor geen prijzen of CL voetbal (er zijn zelfs jaren geweest dat er überhaupt geen Europees voetbal werd gehaald doordat de selectie vol zat met goedkope B meuk). Het tweede probleem: ze zijn niet goed genoeg en daardoor zit er weinig restwaarde op, vaak gaan dit soort spelers alleen transfervrij weg. Het zijn enorme verliesposten. En tot slot: ze blokkeren doorgaans de doorstroom van jeugdspelers.

Ik zie dit echt als het grootste verschil met PSV en Ajax van de afgelopen decennia. Zeker in vergelijking tot PSV hebben wij ons te vaak laten verleiden om de selectie maar te vullen met B garnituur, waardoor er dan weer geen geld overbleef voor de betere spelers. Het is een vicieuze cirkel naar beneden.



En dat gevaar ligt nu ook op de loer als de ene na de andere speler die hoog op het lijstje staat niet haalbaar blijkt en afhaakt. Je komt dan bij steeds mindere spelers uit. Echt een dilemma als je selectie en je trainer staat te springen om aanvulling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 januari 2023 om 20:57:

Meestal is goedkoop duurkoop. Paar uitzonderingen op geweest zoals Aursnes en Trauner. B garnituur moet je ver weg van blijven, liever een paar kwaliteitsaankopen zoals Hancko dan allerlei middelmaat aankopen voor de kwantiteit van de selectie.

In het verleden werd er dan toch vaak gekozen voor B garnituur, dat is de grootste misser die je kan maken als club. Het eerste probleem: ze leveren geen kwaliteit en daardoor geen prijzen of CL voetbal (er zijn zelfs jaren geweest dat er überhaupt geen Europees voetbal werd gehaald doordat de selectie vol zat met goedkope B meuk). Het tweede probleem: ze zijn niet goed genoeg en daardoor zit er weinig restwaarde op, vaak gaan dit soort spelers alleen transfervrij weg. Het zijn enorme verliesposten. En tot slot: ze blokkeren doorgaans de doorstroom van jeugdspelers.

Ik zie dit echt als het grootste verschil met PSV en Ajax van de afgelopen decennia. Zeker in vergelijking tot PSV hebben wij ons te vaak laten verleiden om de selectie maar te vullen met B garnituur, waardoor er dan weer geen geld overbleef voor de betere spelers. Het is een vicieuze cirkel naar beneden.



Je vergeet Wieffer, dat zijn er al 3 en je noemt er 1 Hancko die als dure speler is gehaald en echt een aanwinst is.
Heb ook liever jeugdspelers zoals een Hartman of een Malacia dan al die aankopen die stuk voor stuk niet voldoen.

 

+1/-0

Kasanwirjo moet het dus worden

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 20 januari 2023 om 10:45:

Kasanwirjo moet het dus worden



Het b garnituur dus wat we konden verwachten. De troebele vijver waaruit wij moeten vissen maar wie weet verrast hij ons.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 20 januari 2023 om 10:45:

Kasanwirjo moet het dus worden



Feyenoord wordt concreet en meldt zich voor Neraysho Kasanwirjo

Ik heb de speler nooit echt nadrukkelijk gevolgd, dus hij is me niet opgevallen. Dat hoeft voor een verdediger niet negatief te zijn, als hij zijn taken uitvoert en verder niet opvalt kan hij een prima speler zijn.

Hij is 20; ik lees in reacties dat hij niet genoeg is en/of hij teveel meedeelt in de malaise waarin Groningen zich bevindt. Gezien zijn leeftijd vind ik dat laatste helemaal niet gek, eigenlijk heel normaal zelfs. En op die leeftijd kunnen spelers veelal nog stappen maken; voetballend en fysiek.

Als John de Wolf en Arne Slot met hem aan de slag gaan en hij kan aanhaken bij het hogere niveau; zou hij een prima breedte-versterking kunnen zijn.

Want laten we wel wezen; dat is waarvoor hij gehaald wordt. Als noodverband en breedte-aankoop zodat Feyenoord 'iets' achter de hand heeft indien nu ook nog andere spelers achterin weg gaan vallen.

Ik ga ervan uit dat de staf van mening is dat hij beter/verder is dan de alternatieven uit de jeugd en/of Jong Feyenoord.

 

+1/-0

Deze zin in het VI item triggerde mij:

open/sluit de onderstaande quote:

De verdediger is zonder bal op zijn best, maar kan aan de bal nog veel verbeteren. Volgens VI zal daar de grootste uitdaging voor Arne Slot liggen.



Dan hadden ze mij voor niets kunnen krijgen. Ik ben ook op op mijn best zonder bal :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 20 januari 2023 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 20 januari 2023 om 10:45:

Kasanwirjo moet het dus worden



Feyenoord wordt concreet en meldt zich voor Neraysho Kasanwirjo

Want laten we wel wezen; dat is waarvoor hij gehaald wordt. Als noodverband en breedte-aankoop zodat Feyenoord 'iets' achter de hand heeft indien nu ook nog andere spelers achterin weg gaan vallen.

Ik ga ervan uit dat de staf van mening is dat hij beter/verder is dan de alternatieven uit de jeugd en/of Jong Feyenoord.



Laten we hopen , Slot kennende gaat hij Geertruida weer rechts zetten en komt deze centraal te staan.
Hoop het echt niet en dat Geertruida gewoon rest van het seizoen centraal komt te staan.
Altijd het gevoel gehad dat hij daar een topper kan worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 179 180 181 182 183

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten