Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27

'Feyenoord in hoofdlijnen akkoord met Priske'

Feyenoord heeft positieve gesprekken gevoerd met Brian Priske. De 47-jarige Deense trainer heeft zijn zinnen gezet op een overstap naar de Rotterdamse club. Volgens het Deense medium Bold hebben beide partijen in hoofdlijnen een akkoord weten te bereiken over de persoonlijke voorwaarden van de trainer.

Priske was donderdag en vrijdag in Rotterdam om face-to-face te praten met algemeen directeur Dennis te Kloese. De gesprekken verliepen positief, waarbij de invulling van de technische staf een van de onderwerpen was. Feyenoord lijkt akkoord te gaan met de wens van Priske om Lars Friis en Christian Clarup mee te nemen.

De volgende stap voor Feyenoord is nu om een akkoord te bereiken met Sparta Praag. De Rotterdammers weten dat de Tsjechen de trainer niet makkelijk willen laten gaan, waardoor er stevig onderhandeld moet worden. Bij de club is ook bekend dat Feyenoord miljoenen heeft ontvangen voor trainer Arne Slot en dat het een flink budget heeft om het lopende contract van Priske, dat tot medio 2026 loopt, af te kopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 02 juni 2024 om 12:05:

'Feyenoord in hoofdlijnen akkoord met Priske'

Feyenoord heeft positieve gesprekken gevoerd met Brian Priske. De 47-jarige Deense trainer heeft zijn zinnen gezet op een overstap naar de Rotterdamse club. Volgens het Deense medium Bold hebben beide partijen in hoofdlijnen een akkoord weten te bereiken over de persoonlijke voorwaarden van de trainer.

Priske was donderdag en vrijdag in Rotterdam om face-to-face te praten met algemeen directeur Dennis te Kloese. De gesprekken verliepen positief, waarbij de invulling van de technische staf een van de onderwerpen was. Feyenoord lijkt akkoord te gaan met de wens van Priske om Lars Friis en Christian Clarup mee te nemen.

De volgende stap voor Feyenoord is nu om een akkoord te bereiken met Sparta Praag. De Rotterdammers weten dat de Tsjechen de trainer niet makkelijk willen laten gaan, waardoor er stevig onderhandeld moet worden. Bij de club is ook bekend dat Feyenoord miljoenen heeft ontvangen voor trainer Arne Slot en dat het een flink budget heeft om het lopende contract van Priske, dat tot medio 2026 loopt, af te kopen.



Zal wel rond de 3 milj worden.
Als je kijkt wat we voor Slot kregen dat is dat wel eerlijk lijkt me.
Dit is ook gewoon een kampioenmaker.

 

+1/-0

Nou hopelijk snel klap erop. Denk dat Feyenoord de beste keus heeft gemaakt met deze Deense staf. Al zullen we hen wel even de tijd moeten geven met Slot ging het vanaf het begin voortvarend het kan nu wat stroever gaan.

 

+1/-0

De Deense Vikingen
De Deense Vikingen teisterden het vasteland van West-Europa met hun plundertochten. Een groot deel van Engeland kwam in hun macht, dit gebied werd de Danelaw genoemd. Het Franse Normandië heeft zijn naam aan de Deense Noormannen te danken en de invloed van de Vikingen strekte zich zelfs uit tot grote delen van de Middellandse Zee. Aanvankelijk leek het alsof niemand de Vikingen kon weerstaan. Dit kwam vooral door het verrassingseffect van de invallen en door de snelheid waarmee ze werden uitgevoerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 juni 2024 om 15:40:

De Deense Vikingen
De Deense Vikingen teisterden het vasteland van West-Europa met hun plundertochten. Een groot deel van Engeland kwam in hun macht, dit gebied werd de Danelaw genoemd. Het Franse Normandië heeft zijn naam aan de Deense Noormannen te danken en de invloed van de Vikingen strekte zich zelfs uit tot grote delen van de Middellandse Zee. Aanvankelijk leek het alsof niemand de Vikingen kon weerstaan. Dit kwam vooral door het verrassingseffect van de invallen en door de snelheid waarmee ze werden uitgevoerd.



Ok dan

 

+1/-0

Waarom wachten tot morgen met een openingsbod? We zitten zich niet op de biblebelt waar we verplichte zondagsrust in acht moeten nemen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 02 juni 2024 om 21:02:

Waarom wachten tot morgen met een openingsbod? We zitten zich niet op de biblebelt waar we verplichte zondagsrust in acht moeten nemen?



Onderhandelingen zijn natuurlijk al lang bezig maar die gasten van Sparta Praag zijn ook harde onderhandelaars met Hancko duurde het heel lang maar dan heb je ook wat.

 

+1/-0

Nou vandaag zou het toch wel rond moeten komen.
Hoop niet dat we op elke cent gaan letten.
Coach wat sneller nu is belangrijker dan 300k extra of niet

 

+1/-0

Rustig aan. Dennis moest nog even naar Mexico voor een bruiloft en Londen voor een CL finale. Aanstellen trainer momenteel geen prioriteit.

 

+1/-0

Nou hup. Aankondigen die hap.

 

+1/-0

De voorbereiding begint over minder dan een maand. De belangstelling voor Slot was intern op 7 april bekend (rond de wedstrijd tegen Ajax). Slot sprak na de bekerfinale (21 april) uit naar Liverpool te willen. Ik krijg toch sterk de indruk dat men de boel veel minder goed op orde heeft dan we graag geloven. Zelfs in de puinbak in Amsterdam hebben ze al een trainer vastgelegd, ook nog één waar veel belangstelling voor was. Dit zint me allemaal niets.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Het feit dat er niets naar buiten komt, betekent niet dat er niets gebeurt.

Feyenoord gaat niet over één nacht ijs. Brian Priske lijkt de laatst en best overgebleven kandidaat om Slot op te volgen. Hij ligt nog vast bij Sparta Praag. Als je binnen één dag met die club tot een akkoord komt, heb je teveel weggegeven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 juni 2024 om 09:06:

open/sluit de onderstaande quote:




Het feit dat er niets naar buiten komt, betekent niet dat er niets gebeurt.

Feyenoord gaat niet over één nacht ijs. Brian Priske lijkt de laatst en best overgebleven kandidaat om Slot op te volgen. Hij ligt nog vast bij Sparta Praag. Als je binnen één dag met die club tot een akkoord komt, heb je teveel weggegeven.



Het feit dat er niets naar buiten komt, betekent vooral dat er nog geen nieuwe trainer is. Die beste kandidaat had ook al voor de aankondiging van het vertrek van Slot geidentificeerd kunnen worden. Sinds 21 april hadden ze daar bovendien al mee kunnen praten achter de schermen. Net zoals Liverpool al veel eerder met Slot deed.

Je bent toch iets aan het rechtlullen wat krom is. Want hoe lang gaat jouw argument nog op? Tot twee weken voor de eerste training? Tot halverwege de voorbereiding?

Dit is gewoon niet goed. Zeker niet omdat onze TD ook vrolijk in Mexico naar een bruiloft gaat en nevenwerkzaamheden in Londen uitvoert, terwijl de belangrijkste aanstelling voor de toekomst van de club moet plaatsvinden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Klopt helemaal dat er niets naar buiten komt, omdat er nog geen nieuwe hoofdtrainer is. Maar in welke fase van dat proces Feyenoord nu zit, weten we niet.

Ik praat niets recht wat krom is. Ik weet niets.

Misschien is het al rond en zit hij in het vliegtuig naar Rotterdam op dit moment.

Of wordt er nog druk onderhandeld over de afkoopsom.

Of over de assistenten die hij mee wil nemen.

Of zijn de clubs er niet uitgekomen en wordt er nu doorgeschakeld naar een andere kandidaat.

Waar ik me telkens weer over verbaas, is dat menigeen hier die net zo veel (vrijwel niets dus) weet als ik wél precies weet waar het aan schort.

Waarom het zo lang duurt.

En wie daar schuldig aan is.

Te Kloese is afgelopen weken naar Mexico gevlogen, en afgelopen weekend in Londen geweest voor de CL-finale. En Sparta Praag maar wachten, want die willen o zo graag tot een akkoord komen over het vertrek van hun succestrainer.

Feyenoord heeft geen Technisch Directeur, als Algemeen Directeur doet Te Kloese dat 'erbij'. Als er iets niet lukt of langer duurt dan men hier lief is, ligt het daarom 'by default' aan hem. Aan zijn te drukke agenda. Aan zijn prioriteiten.

Dat Luciano Rodríguez afgelopen winter niet naar Feyenoord kwam, lag ook niet aan het feit dat de speler en de club (Liverpool MOntevideo) er niet uit kwamen met betrekking tot het deel van de transfersom dat de speler zou krijgen. Wat achteraf bleek. Nee, het was de schuld van Te Kloese, die éérst op vakantie ging met zijn familie en naar Dubai was gevlogen. En niet de gehele transferwindow in een slaapzakje voor de deur van die club in Uruguay had gebivakkeerd.

Of had hij dat wél gedaan? We weten het niet.

Dat er ook andere partijen betrokken zijn en je als club/directie zijnde ook van hen afhankelijk bent, dat wordt telkens weer voor het gemak terzijde geschoven.

Nee, de 5%/10% die naar buiten komt, wordt aan elkaar geknoopt. Berichten over een bezoek aan een bruiloft, of een tripje naar Londen. Het overige deel wordt volkomen irrationeel ingevuld, op basis van aannames en vooringenomen beeldvorming dat het altijd aan Feyenoord en de directie ligt.

Ik chargeer, maar ik probeer aan te geven dat het nooit zo zwart-wit is als hier gesteld wordt. Natuurlijk had Feyenoord éérder kunnen beginnen met de zoektocht naar een nieuwe trainer. Iets kan altijd eerder. Achteraf denkt iedereen altijd 'had ik maar'...

Maar bepalen welke (beschikbare/haalbare) kandidaat de beste opvolger van Slot zou zijn, zal écht wel eerder aangevangen dan ná de laatste wedstrijd. Dat weet ik niet zeker, maar gezien het feit dat een goede inventarisatie en keuze daarin tijd vergt; lijkt me dat logisch.

Of willen we weer terug naar de situatie waarin iemand als Troost de beslissingen neemt, we vóór het einde van het seizoen al weten wie er voor de groep staat, en we opgescheept worden met een figuur als Jaap Stam?!

 

+1/-0

Je hebt gelijk dat er niet perse een verband is tussen de drukke agenda van Te Kloese en de trage handelswijze. Maar dat ligt natuurlijk wel voor de hand. En hoe je het ook draait, welk frame je erop plakt: het is al een tijd duidelijk dat Slot zou vertrekken en minder dan een maand voor de eerste training is er nog geen opvolger. Dat is gewoon niet goed. Want ik ben dan toch benieuwd tot welk moment je het argument blijft gebruiken dat ze zo zorgvuldig zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Het minieme wat naar buiten komt, is op verschillende manieren te interpreteren. Voor zover het uberhaupt klopt. Voor zover ik na kan gaan, heeft de club eind vorige week overeenstemming bereikt met Priske. En is men begin deze week in gesprek gegaan met Sparta Praag over een afkoopsom.

Hoe ik het zie:
- Feyenoord had een aantal weken geleden al in de fase van het proces kunnen zitten, maar daarin is het afhankelijk van andere partijen. Sparta Praag speelde 26 mei haar laatste wedstrijd, wellicht wilde zowel Priske als de club niet eerder in gesprek. Dat weten we niet.
- Te Kloese moet lekker naar Mexico, en naar Londen. Alsof hij daar niet kan (in)bellen en zijn mail kan checken? Alsof alles in het Maasgebouw stilligt als hij er niet is? Dat weten we niet, maar het lijkt mij sterk.
- Met Sparta Praag zal er onderhandeld moeten worden over Priske en waarschijnlijk ook een stuk of wat assistenten. Zoiets doe je niet in één dag, tenzij je zegt; noem maar een bedrag, wij betalen. En dan nog. Toen Liverpool met Feyenoord in gesprek ging over Slot, was het ook niet beklonken in één/twee dagen. Onderhandelingen kosten tijd.

Zolang er vooruitgang lijkt te zijn, blijf ik vertrouwen houden in het proces en Feyenoord. Te Kloese weet wat hij doet. Ik zou het niet vreemd vinden als er deze week nog geen witte rook is, en waarschijnlijk begin volgende week ook niet. Eind volgende week moet er wel iets meer duidelijk worden, anders zou ik mij meer zorgen gaan maken...

Tot die tijd (en daarna ook) vind ik de verwijten aan het adres van te Kloese niet gegrond, en dat zijn reisjes naar Mexico en Londen er met de haren worden bijgetrokken tendentieus.

Ik zie geen verband tussen Te Kloese's drukke agenda en zijn trage handelswijze. Ik weet uberhaupt niet of de handelswijze van Feyenoord 'traag' is, dat is een aanname. Wij weten niet hoeveel water er al door de Maas gestroomd is ondertussen, met betrekking tot dit dossier.

Daarnaast suggereert dit verband bovenal dat Te Kloese niet in staat is de juiste prioriteiten te stellen en daarnaar te handelen. Niets in wat hij afgelopen jaren gedaan heeft, onderschrijft dat hij dat niet kan. Een nieuwe trainer heeft zijn volledige focus momenteel, daar ben ik van overtuigd.

Maar volledige focus betekent niet dat hij daar 24 uur per dag mee bezig is. Zo werkt het niet. En het zou het proces ook niet versnellen. Je moet op de momenten dat het speelt, er bovenop zitten en voorbereid zijn. En vervolgens kun je prima naar een bruiloft of een Europese finale, als er weer een stap gezet is en de bal weer bij de andere partij ligt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 juni 2024, 12:11:07.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 juni 2024 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:




Het minieme wat naar buiten komt, is op verschillende manieren te interpreteren. Voor zover het uberhaupt klopt. Voor zover ik na kan gaan, heeft de club eind vorige week overeenstemming bereikt met Priske. En is men begin deze week in gesprek gegaan met Sparta Praag over een afkoopsom.

Hoe ik het zie:
- Feyenoord had een aantal weken geleden al in de fase van het proces kunnen zitten, maar daarin is het afhankelijk van andere partijen. Sparta Praag speelde 26 mei haar laatste wedstrijd, wellicht wilde zowel Priske als de club niet eerder in gesprek. Dat weten we niet.
- Te Kloese moet lekker naar Mexico, en naar Londen. Alsof hij daar niet kan (in)bellen en zijn mail kan checken? Alsof alles in het Maasgebouw stilligt als hij er niet is? Dat weten we niet, maar het lijkt mij sterk.
- Met Sparta Praag zal er onderhandeld moeten worden over Priske en waarschijnlijk ook een stuk of wat assistenten. Zoiets doe je niet in één dag, tenzij je zegt; noem maar een bedrag, wij betalen. En dan nog. Toen Liverpool met Feyenoord in gesprek ging over Slot, was het ook niet beklonken in één/twee dagen. Onderhandelingen kosten tijd.

Zolang er vooruitgang lijkt te zijn, blijf ik vertrouwen houden in het proces en Feyenoord. Te Kloese weet wat hij doet. Ik zou het niet vreemd vinden als er deze week nog geen witte rook is, en waarschijnlijk begin volgende week ook niet. Eind volgende week moet er wel iets meer duidelijk worden, anders zou ik mij meer zorgen gaan maken...

Tot die tijd (en daarna ook) vind ik de verwijten aan het adres van te Kloese niet gegrond, en dat zijn reisjes naar Mexico en Londen er met de haren worden bijgetrokken tendentieus.

Ik zie geen verband tussen Te Kloese's drukke agenda en zijn trage handelswijze. Ik weet uberhaupt niet of de handelswijze van Feyenoord 'traag' is, dat is een aanname. Wij weten niet hoeveel water er al door de Maas gestroomd is ondertussen, met betrekking tot dit dossier.

Daarnaast suggereert dit verband bovenal dat Te Kloese niet in staat is de juiste prioriteiten te stellen en daarnaar te handelen. Niets in wat hij afgelopen jaren gedaan heeft, onderschrijft dat hij dat niet kan. Een nieuwe trainer heeft zijn volledige focus momenteel, daar ben ik van overtuigd.

Maar volledige focus betekent niet dat hij daar 24 uur per dag mee bezig is. Zo werkt het niet. En het zou het proces ook niet versnellen. Je moet op de momenten dat het speelt, er bovenop zitten en voorbereid zijn. En vervolgens kun je prima naar een bruiloft of een Europese finale, als er weer een stap gezet is en de bal weer bij de andere partij ligt.



We kunnen er een heel over boek schrijven(je komt in de buurt)maar feit is gewoon het is 5 juni en we weten al meerder maanden dat Slot weggaat.
Nieuwe trainer had er gewoon nu moeten zijn klaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 05 juni 2024 om 12:19:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 juni 2024 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:




Het minieme wat naar buiten komt, is op verschillende manieren te interpreteren. Voor zover het uberhaupt klopt. Voor zover ik na kan gaan, heeft de club eind vorige week overeenstemming bereikt met Priske. En is men begin deze week in gesprek gegaan met Sparta Praag over een afkoopsom.

Hoe ik het zie:
- Feyenoord had een aantal weken geleden al in de fase van het proces kunnen zitten, maar daarin is het afhankelijk van andere partijen. Sparta Praag speelde 26 mei haar laatste wedstrijd, wellicht wilde zowel Priske als de club niet eerder in gesprek. Dat weten we niet.
- Te Kloese moet lekker naar Mexico, en naar Londen. Alsof hij daar niet kan (in)bellen en zijn mail kan checken? Alsof alles in het Maasgebouw stilligt als hij er niet is? Dat weten we niet, maar het lijkt mij sterk.
- Met Sparta Praag zal er onderhandeld moeten worden over Priske en waarschijnlijk ook een stuk of wat assistenten. Zoiets doe je niet in één dag, tenzij je zegt; noem maar een bedrag, wij betalen. En dan nog. Toen Liverpool met Feyenoord in gesprek ging over Slot, was het ook niet beklonken in één/twee dagen. Onderhandelingen kosten tijd.

Zolang er vooruitgang lijkt te zijn, blijf ik vertrouwen houden in het proces en Feyenoord. Te Kloese weet wat hij doet. Ik zou het niet vreemd vinden als er deze week nog geen witte rook is, en waarschijnlijk begin volgende week ook niet. Eind volgende week moet er wel iets meer duidelijk worden, anders zou ik mij meer zorgen gaan maken...

Tot die tijd (en daarna ook) vind ik de verwijten aan het adres van te Kloese niet gegrond, en dat zijn reisjes naar Mexico en Londen er met de haren worden bijgetrokken tendentieus.

Ik zie geen verband tussen Te Kloese's drukke agenda en zijn trage handelswijze. Ik weet uberhaupt niet of de handelswijze van Feyenoord 'traag' is, dat is een aanname. Wij weten niet hoeveel water er al door de Maas gestroomd is ondertussen, met betrekking tot dit dossier.

Daarnaast suggereert dit verband bovenal dat Te Kloese niet in staat is de juiste prioriteiten te stellen en daarnaar te handelen. Niets in wat hij afgelopen jaren gedaan heeft, onderschrijft dat hij dat niet kan. Een nieuwe trainer heeft zijn volledige focus momenteel, daar ben ik van overtuigd.

Maar volledige focus betekent niet dat hij daar 24 uur per dag mee bezig is. Zo werkt het niet. En het zou het proces ook niet versnellen. Je moet op de momenten dat het speelt, er bovenop zitten en voorbereid zijn. En vervolgens kun je prima naar een bruiloft of een Europese finale, als er weer een stap gezet is en de bal weer bij de andere partij ligt.



We kunnen er een heel over boek schrijven(je komt in de buurt)maar feit is gewoon het is 5 juni en we weten al meerder maanden dat Slot weggaat.
Nieuwe trainer had er gewoon nu moeten zijn klaar.



Zo is het. Een hele lange post verandert daar niets aan. Het gaat om het resultaat en het resultaat is voorlopig niet goed genoeg. DtK moet echt gaan verbeteren, want de vorige transferzomer is feitelijk ook gewoon mislukt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 05 juni 2024 om 10:58:

Je hebt gelijk dat er niet perse een verband is tussen de drukke agenda van Te Kloese en de trage handelswijze. Maar dat ligt natuurlijk wel voor de hand. En hoe je het ook draait, welk frame je erop plakt: het is al een tijd duidelijk dat Slot zou vertrekken en minder dan een maand voor de eerste training is er nog geen opvolger. Dat is gewoon niet goed. Want ik ben dan toch benieuwd tot welk moment je het argument blijft gebruiken dat ze zo zorgvuldig zijn.



Punt is dat we gewoon niet weten of ze wel of niet zorgvuldig zijn of wel of niet laks. Zou best kunnen dat Priske pas echt wilde onderhandelen na afloop van de competitie en dat Feyenoord bereid was daarop te wachten, ik noem maar wat.

Van buiten ziet het er in ieder geval te langzaam uit. Zeker met een transfermarkt die nu langzaam op gang gaat komen. Het is nog niet te laat, maar eerdaags moet er echt een trainer vastliggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Helemaal mee eens. We weten niets, behalve dat Feyenoord hoogstwaarschijnlijk Brian Priske wil overnemen van Sparta Praag. Voor hetzelfde geld hebben ze in Praag gezegd "het seizoen is pas na 31 mei helemaal afgelopen, dan gaan we eerst zelf nog een vernieuwde aanbieding doen aan Priske om hem toch te laten blijven en als daar niets uit komt, praten we met Feyenoord."

Of wie weet heeft Priske sinds het weekend wel ruzie met Sparta Praag, omdat ze gezegd hebben "je hebt een doorlopend contract, jij gaat nergens heen." En moet Feyenoord doorschakelen naar een volgende trainer.

En zo kan je nog meer scenarios bedenken die niets te maken hebben met handelingssnelheid vanuit Feyenoord. Er wordt door sommige mensen echt gedaan alsof Te Kloese het allemaal niet zo belangrijk vindt. Doet-ie alles perfect? Vast niet. Wil hij ook zo snel mogelijk, maar ook voor de juiste prijs en onder de juiste voorwaarden de juiste nieuwe trainer? Natuurlijk. En een trouwpartijtje en CL-finale bezoeken brengt daar echt geen vertraging in. Bovendien zal-ie ook nog wel een beetje aan het netwerken zijn bij zo'n CL-finale, 's avonds laat.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?