Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 27 mei 2024 om 16:26:

Willykment schreef op 27 mei 2024 om 10:34:

Brian Priske zou niet mijn voorkeurskandidaat zijn maar ik vind het geen gekke naam, een ervaren degelijke trainer en een bewezen kampioenenmaker. Deze naam heb ik ergens aan het begin ook een keer genoemd als potentiële opvolger. Scoort qua data dramatisch dit seizoen maar wel weer kampioen geworden. Spelintenties lijken redelijk overeen te komen met die van Feyenoord, hoge druk en veel intensiteit. Of het eruit komt is een tweede, hij is misschien ook wat minder van het mooie combinatiespel dan Slot. Het systeem is niet heilig bij Priske, voor sommigen zal dat misschien een afknapper zijn. Speelt tegenwoordig in een 3-4-3 bij Sparta Praag. Maar kan me zo voorstellen dat hij op de lijn Slot zal willen voortbouwen bij ons.

Ik zie liever een Schreuder, ondanks zijn onervarenheid, daarbij heb ik het gevoel dat we het spel verder kunnen innoveren en dat er nog meer intensiteit en diepgang in zal komen. Maar kan leven met Priske. Vraag me wel af hoe ze precies tot deze naam zijn gekomen, want als je kijkt naar de data komen anderen misschien eerder in aanmerking (zie bijvoorbeeld: https://x.com/Footy_metrics/status/1792497558217974030link).

Hoe weet je dat hij qua data dramatisch scoort dit seizoen? Het beeld dat nu in diverse kranten geschetst wordt, is dat hij juist obv data naar boven is komen drijven. Heb verder geen idee, want ken hem niet, maar wat ik over hem lees en de feedback die hij in Tsjechië en van ingevoerden op twitter krijgt, da's best positief

https://x.com/Footy_metrics/status/1785357533533577604link

Kan het ook niet helemaal rijmen eerlijk gezegd, bij andere media wordt namelijk geschetst dat zijn pressing goed op orde is bij Sparta. Maar heb geen reden om footy's account te wantrouwen, een van de beste Feyenoord (data gedreven) accounts die er is.

+1/-0

Als je data een belangrijk onderdeel maakt van de besluitvorming, in de zin dat je beleidskeuzes ermee onderbouwt en je erdoor laat leiden; is het van belang zélf je gezonde verstand te blijven gebruiken, én niet over één nacht ijs gaat.

Voordat data 'iets' zegt, moet die over een weergave bieden over een bepaalde periode; anders loop je alsnog het risico een trend te zien die enkel waar het een incidentele deviatie betreft. En het gezonde verstand is ook enorm van belang, waarvoor onderstaand, oud voorbeeld altijd als bewijs wordt aangevoerd:

https://preview.redd.it/jue0nqils9g31.png?width=478&format=png&auto=webp&s=ae10db4a3d6e7f27800308e299b5c4f653ad6
540

+1/-0

Willykment schreef op 27 mei 2024 om 16:30:

Yoda schreef op 27 mei 2024 om 16:26:

Willykment schreef op 27 mei 2024 om 10:34:

Brian Priske zou niet mijn voorkeurskandidaat zijn maar ik vind het geen gekke naam, een ervaren degelijke trainer en een bewezen kampioenenmaker. Deze naam heb ik ergens aan het begin ook een keer genoemd als potentiële opvolger. Scoort qua data dramatisch dit seizoen maar wel weer kampioen geworden. Spelintenties lijken redelijk overeen te komen met die van Feyenoord, hoge druk en veel intensiteit. Of het eruit komt is een tweede, hij is misschien ook wat minder van het mooie combinatiespel dan Slot. Het systeem is niet heilig bij Priske, voor sommigen zal dat misschien een afknapper zijn. Speelt tegenwoordig in een 3-4-3 bij Sparta Praag. Maar kan me zo voorstellen dat hij op de lijn Slot zal willen voortbouwen bij ons.

Ik zie liever een Schreuder, ondanks zijn onervarenheid, daarbij heb ik het gevoel dat we het spel verder kunnen innoveren en dat er nog meer intensiteit en diepgang in zal komen. Maar kan leven met Priske. Vraag me wel af hoe ze precies tot deze naam zijn gekomen, want als je kijkt naar de data komen anderen misschien eerder in aanmerking (zie bijvoorbeeld: https://x.com/Footy_metrics/status/1792497558217974030link).

Hoe weet je dat hij qua data dramatisch scoort dit seizoen? Het beeld dat nu in diverse kranten geschetst wordt, is dat hij juist obv data naar boven is komen drijven. Heb verder geen idee, want ken hem niet, maar wat ik over hem lees en de feedback die hij in Tsjechië en van ingevoerden op twitter krijgt, da's best positief

https://x.com/Footy_metrics/status/1785357533533577604link

Kan het ook niet helemaal rijmen eerlijk gezegd, bij andere media wordt namelijk geschetst dat zijn pressing goed op orde is bij Sparta. Maar heb geen reden om footy's account te wantrouwen, een van de beste Feyenoord (data gedreven) accounts die er is.

dank! wonderlijk ja, zal ongetwijfeld een verklaring voor zijn denk ik dan maar.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 26 mei 2024 om 23:39:

Denk dat het al rond is, omdat het nieuws vanuit Denemarken komt en Boskamp heeft hem inderdaad vorige maand al genoemd dat die kandidaat was.

Ik denk ook dat het rond is. Ik denk nml. niet dat ten Kloese naar het huwelijk van Gimenez was gegaan als er nog geen trainer was waar ze zekerheid bij hadden dat hij het aanbod zou accepteren.
Of met Pribke is het rond of met Sahin. Één van die 2.

+1/-0

Aub liever Sahin! Tsjechische competitie is net Schotland. 2 aardige ploegen (Slavia & Sparta Praag) en dan een groot gapend gat naar de rest. Resultaten van Priske zijn niet zo bijzonder.

Die competitie is echt zwak/slecht...

Aub kom met een beter alternatief!

+1/-0

Liverpool supporter over Slot:

Aub liever De Zerbi! Nederlandse competitie is net Schotland. 2 aardige ploegen (Feyenoord en PSV) en dan een groot gapend gat naar de rest. Resultaten van Slot zijn niet zo bijzonder.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 27 mei 2024 om 19:55:

Aub liever Sahin! Tsjechische competitie is net Schotland. 2 aardige ploegen (Slavia & Sparta Praag) en dan een groot gapend gat naar de rest. Resultaten van Priske zijn niet zo bijzonder.

Bij Sparta denk je misschien: die worden elk jaar kampioen. Maar dat was al weer negen jaar geleden."

Niet mijn woorden

+1/-0

Frank Arneslot schreef op 27 mei 2024 om 21:36:

Liverpool supporter over Slot:

Aub liever De Zerbi! Nederlandse competitie is net Schotland. 2 aardige ploegen (Feyenoord en PSV) en dan een groot gapend gat naar de rest. Resultaten van Slot zijn niet zo bijzonder.

:D :D :D

+1/-0

België is geen referentie. Ook Slot zou er veel moeite hebben om in België te kunnen presteren. Met Priske weet ik het niet, het lijkt mij een coach van de wat oudere stempel.Belangrijk zou kunnen zijn te kijken naar diens assistenten.

+1/-0

Kevin Muscat schijnt ook in beeld te zijn. Als je de analyses leest lijkt hij meer op Slot dan Priske. Meer hoge druk en dezelfde opbouw patronen (was assistent van Postecoglou). Ook wel wat berichten gelezen dat Muscat een verschrikkelijke eikel is als persoon.

https://x.com/johnwalker_1986/status/1795420156635521245link

+1/-0

Frank Arneslot schreef op 29 mei 2024 om 08:03:

Kevin Muscat schijnt ook in beeld te zijn. Als je de analyses leest lijkt hij meer op Slot dan Priske. Meer hoge druk en dezelfde opbouw patronen (was assistent van Postecoglou). Ook wel wat berichten gelezen dat Muscat een verschrikkelijke eikel is als persoon.

Als dat laatste echt klopt...dan wordt het hem niet. Mijn indruk is dat DtK zich laat leiden door zowel data als de zogenaamde 'human factor'. Lijkt me sowieso wel lastig om talenten te ontwikkelen (dat is een voorwaarde geloof ik) als je eigenlijk niet goed met mensen kunt omgaan.

+1/-0

Yoda schreef op 29 mei 2024 om 09:40:

Frank Arneslot schreef op 29 mei 2024 om 08:03:

Als dat laatste echt klopt...dan wordt het hem niet. Mijn indruk is dat DtK zich laat leiden door zowel data als de zogenaamde 'human factor'. Lijkt me sowieso wel lastig om talenten te ontwikkelen (dat is een voorwaarde geloof ik) als je eigenlijk niet goed met mensen kunt omgaan.

Wat verder verdiept. Die kwalificatie lijkt vooral te slaan op zijn tijd als speler. Zoek maar eens wat filpmjes op, John de Wolf was een koorknaap vergeleken bij Muscat. Als trainer lijkt hij wel erg de menselijke kant voorop te zetten. Heeft ook eerder grote schoenen moeten vullen toen Pstecoglou naar Celtic vertrok en hij hem opvolgde. Heeft ook een kaal glimmend bolletje en dat is toch wat we zoeken. Qua type spel meer een Slot dan Priske, maar Priske is wel even 3 keer kampioen geworden in Europa. Beiden hebben het in Belgie niet goed gedaan.

+1/-0

Lees dat Feyenoord een miljoen geboden heeft en dat Sparta Praag meer verlangt. Leg dan verdomme wat meer geld neer en ga niet - zoals DtK met spelers vaak doet - wekenlang onderhandelen. Nu telt iedere minuut, want me moeten ook de spelersmarkt op en dan is het noodzakelijk dat je een trainer hebt. Dat straalt immers af op spelers en die trainer zal zijn invloed moeten hebben.

+1/-0

Yoda schreef op 29 mei 2024 om 16:10:

Lees dat Feyenoord een miljoen geboden heeft en dat Sparta Praag meer verlangt. Leg dan verdomme wat meer geld neer en ga niet - zoals DtK met spelers vaak doet - wekenlang onderhandelen. Nu telt iedere minuut, want me moeten ook de spelersmarkt op en dan is het noodzakelijk dat je een trainer hebt. Dat straalt immers af op spelers en die trainer zal zijn invloed moeten hebben.

Ik weet het niet hoor. Hij heeft een interessant profiel maar ook nog van alles te bewijzen. Is ook gewoon ontslagen in Antwerpen. Als je hoogtepunten van Praag bekijkt (genoeg te vinden op youtube) dan is het echt wel opportunistisch spel met veel minder druk dan we gewend zijn. Dan is 1 miljoen heel veel geld voor een trainer. Ik zou dan toch even verder kijken geloof ik.

+1/-0

Frank Arneslot schreef op 29 mei 2024 om 16:50:

Ik weet het niet hoor. Hij heeft een interessant profiel maar ook nog van alles te bewijzen. Is ook gewoon ontslagen in Antwerpen. Als je hoogtepunten van Praag bekijkt (genoeg te vinden op youtube) dan is het echt wel opportunistisch spel met veel minder druk dan we gewend zijn. Dan is 1 miljoen heel veel geld voor een trainer. Ik zou dan toch even verder kijken geloof ik.

Als ik de analyses en portretten van de afgelopen dagen lees krijg ik toch echt een ander beeld dan jij nu schetst.

Maar bedoel meer los daarvan: als dit kennelijk dé kandidaat is dan moet je doorpakken en snelheid maken. De voorbereiding is al begonnen.

+1/-0

Yoda schreef op 29 mei 2024 om 17:25:

Frank Arneslot schreef op 29 mei 2024 om 16:50:

Als ik de analyses en portretten van de afgelopen dagen lees krijg ik toch echt een ander beeld dan jij nu schetst.

Maar bedoel meer los daarvan: als dit kennelijk dé kandidaat is dan moet je doorpakken en snelheid maken. De voorbereiding is al begonnen.

-Opbouw echt heel anders. Minder lokken en Brighton achtig
-Druk veel meer op de middenlijn ipv over het hele veld
-en het belangrijkste: geen kaal glimmend bolletje

De verschillen hoeven uiteraard niet slecht te zijn, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Maar echt Slotball hoef je niet te verwachten. Dan zou Muscat een meer vergelijkbare kandidaat zijn (inclusief het kale bolletje).

https://x.com/KuipTalk/status/1795772366917681470/photo/1link

Dit bericht is gewijzigd op 29 mei 2024, 22:35:56.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 31 mei 2024 om 13:39:

Dit weekend zal het eindelijk bekend worden wie het wordt hoewel Priske de kandidaat lijkt zou er ook beweging zijn rond een tot nu toe onbekende trainer ook een buitenlander.

Zal dit niet eerder een strategische zet van Te Kloese om Spartak Praag in een gedwongen positie te brengen?

+1/-0

danall schreef op 01 juni 2024 om 00:03:

Marc Acardipane schreef op 31 mei 2024 om 13:39:

Dit weekend zal het eindelijk bekend worden wie het wordt hoewel Priske de kandidaat lijkt zou er ook beweging zijn rond een tot nu toe onbekende trainer ook een buitenlander.

Zal dit niet eerder een strategische zet van Te Kloese om Spartak Praag in een gedwongen positie te brengen?

Dat gevoel heb ik ook. Zal die Priske wel worden, laat het dan ook maar bekend worden

+1/-0

Het duurt nu wel vrij lang, als Priske niet losgeweekt kan worden dit weekend zou ik doorschakelen naar het eerstvolgende alternatief.

+1/-0

Willykment schreef op 01 juni 2024 om 12:21:

Het duurt nu wel vrij lang, als Priske niet losgeweekt kan worden dit weekend zou ik doorschakelen naar het eerstvolgende alternatief.

Dat hele eerst "orienteren en analyseren" zoals recent door DtK uitgeproken is bizar risicovol. De interesse van Liverpool voor Slot dateerde al van 10 april. Dan lijkt me dat je dat orienteren tenminste toen al moet zijn gestart (en eigenlijk eeder, want de kans dat Slot zou vertrekken was al groot). Als je nog langer orienteert en analyseert vind je ongetwijfeld een geweldige kandidaat, maar wel een die al elders heeft getekend.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?