Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 10.435
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 19 mei 2023 om 17:05:
Ideale kandidaat is er niet.
Denk dat Bosz dan nog de beste optie is.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Afgaande op de berichten lijkt het zo dat Slot aast op de trainerspositie bij Spurs. We zullen ons alvast moeten gaan oriënteren op haalbare opties die hem kunnen opvolgen en dezelfde visie hanteren. Uit m'n hoofd wat namen:
Nederlands:
1. Peter Bosz: beter positiespel dan Slot mijns inziens, maar defensief wat kwetsbaarder over het algemeen. Lijkt me de ideale Nederlandse kandidaat, is nu beschikbaar en heeft ongeveer dezelfde voetbalvisie als Slot. Bovendien ook relevante ervaring bij buitenlandse subtoppers.
2. Wim Jonk: geswitcht van systeem na de winterstop, tactisch realistischer geworden, heeft in principe aanvallende intenties.
3. Pascal Jansen: lijkt me te duur en iets te defensief, maar heeft de meeste ervaring met Slotbal.
Minder ervaren:
1. Pepijn Lijnders: Klopp-bal adept, goed in drukzetten, weinig ervaring als hoofdtrainer.
2. Dick Schreuder: speelt iets ander systeem maar heeft dezelfde aanvallende intenties, weinig ervaring op hoogste niveau als trainer.
3. Sipke Hulshoff: bekend met Slotbal maar onervaren als hoofdtrainer.
Buitenlands, maar onhaalbaar waarschijnlijk:
1. Ange Posteoclu: trainer Celtic en staat bekend om aanvallend verzorgd voetbal. Genoemd bij veel grote clubs.
2. Andoni Iraola: (vraagteken bij Engelse communicatie), zelfde vorm van pressie als Slot en vaak spectaculair voetbal, maar onduidelijk of hij openstaat voor een Nederlandse club en hoe is qua beheersing van het Engels. Wordt bovendien veel genoemd bij grote Europese clubs.
3. Kasper Huljemand: bondscoach Denemarken en staat bekend om aanvallend verzorgd voetbal, iets minder van de pressie in mijn ogen.
4. Marcelo Gallardo (spreekt de taal niet): als hij de taal zou spreken, de ideale trainer. Geweldige prestaties geleverd in Argentinië, winnaarsuitstraling. Groot fan van deze trainer, maar ik denk dat het een te groot nadeel is dat hij de Engelse taal niet zo goed beheerst.
Buitenlands, mogelijk haalbaar en in staat om ons pressiespel voort te zetten (op volgorde van verzorgd voetbal):
1. Kjetil Knudsen: zelfde type voetbal als Slot bij het kleine Bodo/Glimt, verder weinig ervaring in Europa.
2. Bo Svensson: zie boven, maar dan in de Bundesliga bij Mainz.
3. Adi Hütter: veel ervaring, ouderwetse counterpressing coach van de Red Bull stempel. Beetje Roger Schmidt achtig.
4. Ralph Hassenhüttl: zie profiel Hütter, heeft daarnaast PL ervaring.
5. Jon Dahl Tomasson: Feyenoord held, presteert maximaal met minimale middelen bij Blackburn in de Championship, maar voldoet niet volledig aan het pressiespel profiel.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
Ik ben van Bosz niet overtuigd. De manier waarop hij zijn teams laat spelen, en hoe hij tegen het spelletje aankijkt; dat is prachtig. Maar is zijn werkwijze zo alomvattend als die van Slot?
Belangrijker dan een grote naam en een attractieve speelstijl (soms op het Kamikaze-achtige af, bij Bosz) vind ik de continuering van de fysieke trainingsmethodieken die met de komst van Slot ingevoerd zijn. Ik weet niet hoe Bosz daarin staat.
Daarnaast heeft Slot een hele grote vinger in de pap op het gebied van scoutingsbeleid. Bosz heeft wellicht een hoop geleerd afgelopen jaren, maar zijn periode als TD bij Feyenoord toen hij over het aan- en verkoopbeleid ging is niet de meest gelukkige geweest van de club. En dat is een understatement.
Als Bosz komt, moet daar betere ondersteuning op komen…
Forumreacties: 3.125
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 19 mei 2023 om 16:54:
Er komt een moment dat hij gaat.
Willem van Hanegem ziet Sipke Hulshoff als ideale opvolger, ikzelf dacht aan Pusic.
Wat vinden jullie?
Uit: Limburg
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.032
Reg.: 6 augustus 2019
Favoriete opstelling: geen
Asjeblieft zeg geen Peter bosz, naar mannetje, dan nog 10x liever Ron Jans. Speelt prima aanvallend voetbal met twente en desondanks minste tegendoelpunten van de hele eredivisie tot nu toe.
Meeste van jullie denken veel te ingewikkeld. Ik zou kijken naar een trainer met ruime eredivisie ervaring, die de nederlandse taal beheerst , fatsoenlijk engels spreekt en goed aanvallend voetbal speelt. Dan moet die ook nog goed met mensen om kunnen gaan en goed kunnen communiceren , dan vind ik Ron Jans echt een geschikte kandidaat.
Allemaal naampjes noemen omdat ze in een andere competitie hier en daar wat succes behalen is allemaal gokwerk.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 20 mei 2023 om 12:31:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 19 mei 2023 om 16:54:
Willem van Hanegem ziet Sipke Hulshoff als ideale opvolger, ikzelf dacht aan Pusic.
Wat vinden jullie?
Is die Pusic niet veels te emo?
Krijg je elke wedstrijd opstootjes.
Ik zou zelf gaan voor die coach van FK Bodø/Glimt, Kjetil Knutsen.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Dirkteur schreef op 20 mei 2023 om 13:14:
Asjeblieft zeg geen Peter bosz, naar mannetje, dan nog 10x liever Ron Jans. Speelt prima aanvallend voetbal met twente en desondanks minste tegendoelpunten van de hele eredivisie tot nu toe.
Meeste van jullie denken veel te ingewikkeld. Ik zou kijken naar een trainer met ruime eredivisie ervaring, die de nederlandse taal beheerst , fatsoenlijk engels spreekt en goed aanvallend voetbal speelt. Dan moet die ook nog goed met mensen om kunnen gaan en goed kunnen communiceren , dan vind ik Ron Jans echt een geschikte kandidaat.
Allemaal naampjes noemen omdat ze in een andere competitie hier en daar wat succes behalen is allemaal gokwerk.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 20 mei 2023 om 12:14:
Ik ben van Bosz niet overtuigd. De manier waarop hij zijn teams laat spelen, en hoe hij tegen het spelletje aankijkt; dat is prachtig. Maar is zijn werkwijze zo alomvattend als die van Slot?
Belangrijker dan een grote naam en een attractieve speelstijl (soms op het Kamikaze-achtige af, bij Bosz) vind ik de continuering van de fysieke trainingsmethodieken die met de komst van Slot ingevoerd zijn. Ik weet niet hoe Bosz daarin staat.
Daarnaast heeft Slot een hele grote vinger in de pap op het gebied van scoutingsbeleid. Bosz heeft wellicht een hoop geleerd afgelopen jaren, maar zijn periode als TD bij Feyenoord toen hij over het aan- en verkoopbeleid ging is niet de meest gelukkige geweest van de club. En dat is een understatement.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 20 mei 2023 om 19:16:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 20 mei 2023 om 12:14:
Toen Bosz td was, was er helemaal geen structuur en weinig professionaliteit. Dat heeft hij daarna ook vaak benoemd. Bosz heeft het ook niet kunnen verbeteren trouwens. Nu staat dat allemaal wel en hoeft hij zich alleen op het voetbal te richten.
Sommigen mogen hem echt niet, weet niet goed wat dat is. Van Hanegem bijvoorbeeld, maar ook destijds (jaren 90) in het team had hij tegenstanders. Heb daar nooit de vinger op kunnen leggen.
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
Wat een giller, Peter Bosz. Jullie trappen met open ogen in dat arrogante gebabbel van hem. Als je Bosz als kandidaat noemt, heb je je dan verdiept in zijn carrière? Is ontslagen bij zijn laatste drie clubs (Lyon, Leverkusen en Dortmund). Kreeg het met Ajaks met een peperdure selectie niet voor elkaar om kampioen te worden, net zoals hij in Israel geen kampioen werd met de favoriet. Blijkbaar is zijn reputatie van aanvallende trainer voldoende om hem met Slot te kunnen vergelijken. Dat is een gotspe, de man faalt keer op keer.
Geen lid meer
Wat vinden jullie?
Geen lid meer
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
In Nederland bakte Tomasson er weinig van. Ik weet niet wat het zegt dat hij met Malmo kampioen is geworden en het met Blackburn goed doet. Ik heb ook geen enkel idee of dat met verzorgd voetbal gebeurt of met Henk/Fraser betonvoetbal. Gevoelsmatig lijkt hij me wat te licht.
EDIT: Blackburn staat zevende. Dat is ook niet bijster indrukwekkend lijkt me.
Uit: oegstgeest
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 19
Reg.: 9 november 2007
Favoriete opstelling: 3-4-3
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 20 mei 2023 om 19:16:(…)
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?