Vak: -
Forumreacties: 2.235
Reg.: 28 juli 2015
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 02 februari 2026 om 09:53:
Schuiteman is niet zo lekker vertrokken bij Feyenoord, ik zie hem niet terugkeren in een TD-rol zolang Dennis te Kloese blijft zitten als AD...
Die twee hebben niet echt een goede verhouding volgens mij...
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.576
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 02 februari 2026 om 10:22:
(...)
Schuiteman weet hoe je een elftal moet samen stellen. Slecht als te Kloese hem heeft weg gejaagd. Te Kloese moet zich niet meer met het technische beleid bemoeien.
Forumreacties: 17.147
Reg.: 2 januari 2007
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 02 februari 2026 om 11:25:
(...)
Schuiteman weet hoe je een elftal moet samen stellen. Slecht als te Kloese hem heeft weg gejaagd. Te Kloese moet zich niet meer met het technische beleid bemoeien.
Arnesen wist dat ook, de vraag waarom die weg moest is inmiddels ook wel legitiem.
Wanneer je aan een directie-rol binnen een voetbalclub begint, ga je vijanden maken. Daar ontkom je niet aan. Uiteindelijk botsen karakters en ego's. Hoe groter die ego's en karakters; des te moeilijker die daar vervolgens overheen stappen wanneer de omstandigheden zo zijn dat ze weer tot elkaar veroordeeld worden. Of de kans daartoe bestaat.
Wanneer er nu een Technisch Directeur aangesteld gaat worden, moet je er rekening mee houden dat deze óók met te Kloese in de hoedanigheid van Algemeen Directeur door één deur kan.
Te Kloese moet zich daarbij wellicht over zijn gekrenkte ego heen zetten, aangezien hij de Technische portefeuille verliest. En hij heeft altijd aangegeven dat daar zijn plezier/voldoening uit te halen. Tegelijkertijd moet de nieuwe Technisch Directeur niet bij voorbaat een aversie tegen de zittende directie hebben. En volgens mij is dat bij Schuiteman wél het geval.
Dat Te Kloese zo snel mogelijk van het Technische beleid afgehaald moet worden, ben ik volledig eens.
Forumreacties: 3.991
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 02 februari 2026 om 14:17:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 02 februari 2026 om 11:25:
(...)
Arnesen wist dat ook, de vraag waarom die weg moest is inmiddels ook wel legitiem.
Wanneer je aan een directie-rol binnen een voetbalclub begint, ga je vijanden maken. Daar ontkom je niet aan. Uiteindelijk botsen karakters en ego's. Hoe groter die ego's en karakters; des te moeilijker die daar vervolgens overheen stappen wanneer de omstandigheden zo zijn dat ze weer tot elkaar veroordeeld worden. Of de kans daartoe bestaat.
Wanneer er nu een Technisch Directeur aangesteld gaat worden, moet je er rekening mee houden dat deze óók met te Kloese in de hoedanigheid van Algemeen Directeur door één deur kan.
Te Kloese moet zich daarbij wellicht over zijn gekrenkte ego heen zetten, aangezien hij de Technische portefeuille verliest. En hij heeft altijd aangegeven dat daar zijn plezier/voldoening uit te halen. Tegelijkertijd moet de nieuwe Technisch Directeur niet bij voorbaat een aversie tegen de zittende directie hebben. En volgens mij is dat bij Schuiteman wél het geval.
Dat Te Kloese zo snel mogelijk van het Technische beleid afgehaald moet worden, ben ik volledig eens.
Kloesoe als AD handhaven is onmogelijk. Hij heeft Arnesen weggewerkt, het technische deel naar zich toegetrokken en vanwege verschillende drogredenen nooit meer afgestaan.
Hij duldt echt geen TD met enige persoonlijkheid naast zich. Bovendien moet hij dan tegen die TD zeggen dat hij ff moet dimmen met aankopen doen, omdat Kloesoe zelf het geld heeft opgemaakt.
Onmogelijk om deze man te handhaven.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 13.915
Reg.: 9 oktober 2019
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Politie onderzoekt bedreigingen aan adres van Dennis te Kloese
vandaag, 18:47 206 reacties
De politie doet onderzoek naar telefonische bedreigingen aan het adres van Feyenoord-directeur Dennis te Kloese. Sinds de laatste nederlaag van de Rotterdammers wordt hij veelvuldig lastiggevallen. Zijn mobiele telefoonnummer is online gedeeld, waarna hij een groot aantal nare berichten en telefoontjes heeft ontvangen.
Uit politieonderzoek is gebleken dat de Feyenoord-directeur de afgelopen dagen herhaaldelijk is benaderd via zijn mobiele telefoon. Daarbij ontving hij veel verwensingen en bedreigingen. De politie onderzoekt de aard van deze uitingen.
Rechercheurs bekijken momenteel of de berichten strafbaar zijn. Daarbij wordt onderzocht of er sprake is van feiten zoals bedreiging of opruiing. Op basis van die beoordeling kan worden besloten tot vervolgonderzoek.
Wanneer blijkt dat sprake is van strafbare uitingen, zal nader onderzoek worden gedaan naar de afzenders van de berichten. In dat geval kunnen ook aanhoudingen volgen, zo meldt de politie in een online persbericht.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.592
Reg.: 11 januari 2008
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 03 februari 2026 om 19:13:
Bezopen dat mensen dit doen, totaal gebrek aan niveau.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Robert Eenhoorn door onrust bij Feyenoord in beeld als opvolger Dennis te Kloese
Artikel door Dylan ter Laak • 10u
Bij Feyenoord is het de bedoeling dat er het nodige gaat veranderen. Robert Eenhoorn, die jarenlang actief was namens AZ, geldt volgens het Algemeen Dagblad nog altijd als 'droomkandidaat' om de nieuwe algemeen directeur te worden. Tegelijkertijd worden er ook de nodige kanttekeningen geplaatst.
Tijdens het treffen met PSV (3-0 nederlaag) zat Eenhoorn ook op de tribune. Het einde van de wedstrijd haalde hij echter niet. "Als Robin van Persie zondagmiddag Leo Sauer in Eindhoven naar de zijkant dirigeert en Aymen Sliti laat invallen, stapt Robert Eenhoorn net in zijn auto. De voormalige directeur van AZ miste door zijn vroege vertrek geen enkele doelpoging van Feyenoord meer", schrijft het AD. Met hem zouden ook vele andere belanghebbenden vertrokken zijn.
Ook Te Kloese weet dat er mensen zijn die het tijd vinden voor een andere directeur", aldus het AD. Te Kloese heeft een rol als algemeen- en technisch directeur. Om die reden moet er voor minstens één van de twee rollen een vervanger gevonden worden.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Kan me voorstellen dat er geledingen zijn die hem willen anders komt hij nu niet zo uitgebreid in the picture.
Eenhoorn reageert op Feyenoord-geruchten: ''Je kijkt breder dan het romantische''
vandaag, 22:16 68 reacties
De naam van Robert Eenhoorn duikt opnieuw op rond Feyenoord, nu de club sportief en bestuurlijk onder druk staat. De voormalig algemeen directeur van AZ begrijpt waarom zijn naam wordt genoemd, maar benadrukt dat hij zijn loopbaan in het voetbal bewust vanaf een afstand is gaan volgen.
Eenhoorn ziet een duidelijk patroon in het opkomen van geruchten. ''Het komt naar boven toe als het wat minder gaat, dan lijkt het wel een soort logica dat mijn naam valt bij Feyenoord. Ik snap het ook wel met de achtergrond die ik heb. In De Kuip heb ik een hoop wedstrijden gezien, dat kan ik niet ontkennen. Tegelijkertijd kijk ik wel breder dan het romantische''
''Het is dan echt: met wie moet je het gaan doen'', vervolgt Eenhoorn in gesprek met FC Afkicken. ''Destijds vond ik het bij AZ interessant, dat was mijn allereerste club in het voetbal. Daar had ik het gevoel dat het een club was die mij zou passen. Je hebt goede mensen om je heen nodig om kans van slagen te hebben. Iemand die het helemaal in zijn eentje doet, daar geloof ik niet in.''
Na zijn periode bij AZ nam Eenhoorn bewust afstand van het dagelijkse clubleven. ''Het leven bevalt goed. Als mensen mij een tijdje niet gezien hebben, dan zeggen ze dat ik fris overkom. Als je ergens directeur bent dan ontvang je ’s ochtends appjes tot ’s avonds laat. Het laat je nooit los. In goede en in mindere tijden. Het is intensief. Of ik het mis? Je gaat de spanning op een gegeven moment wel missen, maar tegelijkertijd: ik heb gespeeld, gecoacht en algemeen en technisch directeur geweest in totaal 35 jaar. Een keer een half jaar helemaal niks doen was fijn.''
Toch is Eenhoorn nog altijd actief binnen het voetbal, zij het vanuit een andere rol. ''Ik doe niet helemaal niks. Ik adviseer Amerikaanse investeerders die clubs willen kopen. Ik ben nog wat bezig, veel op reis en voer gesprekken vanaf de andere kant. Dat is ook leuk.''
Voorwaarden voor eventuele terugkeer
Mocht Eenhoorn ooit terugkeren in een rol als algemeen directeur, dan stelt hij duidelijke randvoorwaarden. ''Niet te grote organisaties hebben, dat is ook heel belangrijk. Als je kijkt naar clubs waar het ingewikkeld is, daar zijn vaak in het verleden financiële problemen geweest. Mensen hebben bijgesprongen en willen natuurlijk ook weten wat er met het geld gebeurt of meebeslissen. Feyenoord? Dat is nu wel een club die bezig is om het op te lossen en het kleiner te maken, maar ook Ajax heeft een ledenraad met weet ik hoeveel mensen daarin zitten.''
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 03 februari 2026 om 22:31:
Kan me voorstellen dat er geledingen zijn die hem willen anders komt hij nu niet zo uitgebreid in the picture.
Eenhoorn reageert op Feyenoord-geruchten: ''Je kijkt breder dan het romantische''
vandaag, 22:16 68 reacties
De naam van Robert Eenhoorn duikt opnieuw op rond Feyenoord, nu de club sportief en bestuurlijk onder druk staat. De voormalig algemeen directeur van AZ begrijpt waarom zijn naam wordt genoemd, maar benadrukt dat hij zijn loopbaan in het voetbal bewust vanaf een afstand is gaan volgen.
Eenhoorn ziet een duidelijk patroon in het opkomen van geruchten. ''Het komt naar boven toe als het wat minder gaat, dan lijkt het wel een soort logica dat mijn naam valt bij Feyenoord. Ik snap het ook wel met de achtergrond die ik heb. In De Kuip heb ik een hoop wedstrijden gezien, dat kan ik niet ontkennen. Tegelijkertijd kijk ik wel breder dan het romantische''
''Het is dan echt: met wie moet je het gaan doen'', vervolgt Eenhoorn in gesprek met FC Afkicken. ''Destijds vond ik het bij AZ interessant, dat was mijn allereerste club in het voetbal. Daar had ik het gevoel dat het een club was die mij zou passen. Je hebt goede mensen om je heen nodig om kans van slagen te hebben. Iemand die het helemaal in zijn eentje doet, daar geloof ik niet in.''
Na zijn periode bij AZ nam Eenhoorn bewust afstand van het dagelijkse clubleven. ''Het leven bevalt goed. Als mensen mij een tijdje niet gezien hebben, dan zeggen ze dat ik fris overkom. Als je ergens directeur bent dan ontvang je ’s ochtends appjes tot ’s avonds laat. Het laat je nooit los. In goede en in mindere tijden. Het is intensief. Of ik het mis? Je gaat de spanning op een gegeven moment wel missen, maar tegelijkertijd: ik heb gespeeld, gecoacht en algemeen en technisch directeur geweest in totaal 35 jaar. Een keer een half jaar helemaal niks doen was fijn.''
Toch is Eenhoorn nog altijd actief binnen het voetbal, zij het vanuit een andere rol. ''Ik doe niet helemaal niks. Ik adviseer Amerikaanse investeerders die clubs willen kopen. Ik ben nog wat bezig, veel op reis en voer gesprekken vanaf de andere kant. Dat is ook leuk.''
Voorwaarden voor eventuele terugkeer
Mocht Eenhoorn ooit terugkeren in een rol als algemeen directeur, dan stelt hij duidelijke randvoorwaarden. ''Niet te grote organisaties hebben, dat is ook heel belangrijk. Als je kijkt naar clubs waar het ingewikkeld is, daar zijn vaak in het verleden financiële problemen geweest. Mensen hebben bijgesprongen en willen natuurlijk ook weten wat er met het geld gebeurt of meebeslissen. Feyenoord? Dat is nu wel een club die bezig is om het op te lossen en het kleiner te maken, maar ook Ajax heeft een ledenraad met weet ik hoeveel mensen daarin zitten.''
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.592
Reg.: 11 januari 2008
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Robert Eenhoorn zou een geweldige opvolger van Dennis te Kloese zijn, als Algemeen Directeur. Er zijn eerder serieuze gesprekken geweest tussen hem en Feyenoord, maar toen stortte het dak van het AZ-stadion in en vond hij het ongepast om de club op dat moment te verlaten.
Dat tekent hem, en siert hem.
Wat ik hem zélf wel eens heb horen zeggen, is dat hij nogal wat bedenkingen heeft bij het werken voor Feyenoord.
De reden hiervoor zijn al die advies- en bestuursraden boven de directie, die op wat voor manier dan ook invloed (willen) uitoefenen op de club. En die op basis van indirecte belangen in de club, vooralsnog niet zomaar op een zijspoor te zetten zijn. Het is een wirwar van figuren die allemaal erg graag tegen de club/directie aanschurken, niet verlegen zitten om een mening over de koers van Feyenoord, en constant bezig zijn met hun invloed en positie binnen de club.
Eenhoorn is geen politiek dier, die zich prettig voel bij al dat gekonkel en geouwehoer. Hij is een voormalig topsporter die liefst recht op zijn doel afgaat. Bij AZ had hij in feite 'boven zich' te maken met één man; de RvC-voorzitter René Neelissen. Wat hij bepaalde, gebeurde. En hij schermde Eenhoorn vakkundig af, voor alle bestuurlijke spelletjes daar omheen.
Bij Feyenoord zit je als Algemeen Directeur er midden in. Te Kloese is stappen aan het zetten om het eigennaarschap van de club (en het stadion) en daarmee het waterhoofd aan figuren boven de directie te simplificeren. Dat karwei moet hij afmaken, anders denk ik niet dat Robert Eenhoorn bereid is mijn handen aan deze klus te branden.
Ook Bosvelt heeft deze situatie aangedragen, als voornaamste reden dat hij (op dit moment) niet voor Feyenoord zou willen werken. Teveel 'meningen' die iets in de melk te brokkelen hebben.
Als zulke toppers met een liefde voor Feyenoord om die reden niet willen instappen, geeft dat wel aan hoe groot de problemen bij de club zijn...
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 februari 2026, 09:40:20.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 1.316
Reg.: 31 augustus 2023
Wederom een zwakke transferperiode van Feyenoord.
Mats Deijl, marktwaarde 2 miljoen
Geen wonderkind. Een prima stand-in, maar wederom geen speler die Feyenoord naar een hoger niveau tilt. In mijn ogen een prima breedteaankoop, maar geen vooruitgang.
St.Juste, marktwaarde 3 miljoen
We hebben zondag gezien dat die het niveau uit zijn betere jaren niet meer heeft. Is blessuregevoelig en wederom een aankoop dit het team in zijn geheel niet beter maakt.
Steven Benda, marktwaarde 1 miljoen
Waar we onze potentiele eerste keeper kwijt zijn geraakt (Bijlow) hebben we er nu een stand-in voor Wellenreuter voor terug (aan de onderkant).
Je verliest 2 spelers aan de bovenkant van de selectie (Timber, 25 miljoen) en Bijlow, 5 miljoen) en je haalt daar middelmaat of niks bijzonders voor terug.
-------------------
Als je dan kijkt naar één van onze concurrenten; Ajax, die halen voor het komende half jaar wel spelers aan de bovenkant van de selectie (directe versterking, meerwaarde):
- Zinchenko, marktwaarde 15 miljoen
- Tomiyasu, marktwaarde 12 miljoen
- Carrizo, marktwaarde 10 miljoen
Ajax is ons op de ranglijst al aan het inhalen, maar hebben met huidige transferperiode weer een slag tov Feyenoord gemaakt.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 1.316
Reg.: 31 augustus 2023
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 04 februari 2026 om 11:11:
Als Feyenoord eens 'normaal' gaat presteren moet je ook met deze selectie tweede kunnen worden maar RVP is daarvoor niet meer de juiste man.
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 04 februari 2026 om 10:11:
Wederom een zwakke transferperiode van Feyenoord.
Mats Deijl, marktwaarde 2 miljoen
Geen wonderkind. Een prima stand-in, maar wederom geen speler die Feyenoord naar een hoger niveau tilt. In mijn ogen een prima breedteaankoop, maar geen vooruitgang.
St.Juste, marktwaarde 3 miljoen
We hebben zondag gezien dat die het niveau uit zijn betere jaren niet meer heeft. Is blessuregevoelig en wederom een aankoop dit het team in zijn geheel niet beter maakt.
Steven Benda, marktwaarde 1 miljoen
Waar we onze potentiele eerste keeper kwijt zijn geraakt (Bijlow) hebben we er nu een stand-in voor Wellenreuter voor terug (aan de onderkant).
Je verliest 2 spelers aan de bovenkant van de selectie (Timber, 25 miljoen) en Bijlow, 5 miljoen) en je haalt daar middelmaat of niks bijzonders voor terug.
-------------------
Als je dan kijkt naar één van onze concurrenten; Ajax, die halen voor het komende half jaar wel spelers aan de bovenkant van de selectie (directe versterking, meerwaarde):
- Zinchenko, marktwaarde 15 miljoen
- Tomiyasu, marktwaarde 12 miljoen
- Carrizo, marktwaarde 10 miljoen
Ajax is ons op de ranglijst al aan het inhalen, maar hebben met huidige transferperiode weer een slag tov Feyenoord gemaakt.
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)