Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Dat er intern twijfels gekomen zijn over de koers lijkt me wel duidelijk maar dat spreken ze niet uit natuurlijk een Ten Hag bv zit nu thuis maar zou hij er tussentijds willen instappen in de zomer is een ander verhaal dan kan hij veel meer doen met de voorbereiding en evt aankopen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 19 december 2025 om 13:32:

Marc Acardipane schreef op 19 december 2025 om 13:26:

'Feyenoord wil sportieve dip keren zonder paniekbeleid'
vandaag, 07:01 649 reacties
Binnen Feyenoord leeft de overtuiging dat de huidige sportieve malaise kan worden gekeerd met rust en stabiliteit. De clubleiding spreekt het vertrouwen uit in trainer Robin van Persie en zijn technische staf, die de ruimte krijgen om de prestaties op het veld weer op het niveau te brengen dat bij Feyenoord hoort. Waar in het verleden snel werd ingegrepen, kiest de directie nu bewust voor continuïteit.

Vergelijkingen met het vertrek van Brian Priske worden daarbij regelmatig gemaakt, maar volgens De Telegraaf gaat die vergelijking mank. Bij de Deense trainer speelden destijds andere, interne factoren een doorslaggevende rol. Op trainingscomplex 1908 was sprake van een verstoorde werksfeer, binnen de staf ontbrak onderling vertrouwen en spelers uitten kritiek op de inhoud en intensiteit van de trainingen. Die combinatie van omstandigheden dwong de clubleiding destijds tot een ingreep.

Om Van Persie te ondersteunen en te voorkomen dat hij als beginnend hoofdtrainer te snel stappen zou overslaan, werd er bewust gekozen voor een ervaren technische omkadering. Dennis te Kloese haalde René Hake naast Van Persie op de bank, terwijl John de Wolf betrokken bleef als bewaker van de clubcultuur. Ook veldtrainer Etienne Reijnen, die goed ligt binnen de spelersgroep, maakt deel uit van die vaste kern.

Rust als bewuste keuze
Binnen de club wordt benadrukt dat dit viertal nog altijd goed ligt bij de volledige selectie. Om die reden ziet de leiding momenteel geen aanleiding voor rigoureuze maatregelen. Daarbij wordt ook gekeken naar de situatie bij Ajax, waar de voortdurende wisselingen in de technische en bestuurlijke top juist als afschrikwekkend voorbeeld gelden.

Pure overlevingsstrategie van oplichter DtK. Want hij weet ook wel dat hij zelf aan de beurt is als hij RvP ontslaat.

Maar de vraag is: wat gaan ze doen om dit om te draaien dan? We hebben een invalide selectie die niet langer dan 60 minuten kan voetballen. En we hebben een trainer die erg in zichzelf en zijn aanpak gelooft en niets gaat veranderen.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Dat wordt afzien dus de komende maanden. Eind januari komt DtK er achter dat de positie van RvP onhoudbaar is en dan zit je met nog meer gebakken peren.

Ik neem aan dat er wel wat spelers worden gehaald.
We hebben eigenlijk maar 2 echte centrale verdedigers waar ze op vertrouwen.
En het lijkt erop dat v Persie voor vertrouwen in de jeugd heeft als ze maar voorin spelen.
Ik dacht bv altijd dat Kraaijeveld 1 vd grootste talenten was maar v Persie zet nog liever een spits die al meerdere keren daar gefaald heeft op het middenveld ipv wat jeugdspelers.
Dus met alle blessures zou je eigenlijk nog een middenvelder moeten hebben al ben ik voor de jeugd daar neer te zetten.

Als ze echt wat leuks willen doen moet je die middenvelder van Groningen halen.
Heb je eindelijk weer beetje fitte middenvelder.

+1/-0

Schrijf dit al langer: Dick Schreuder.
Enige logische Nederlandse alternatief.

Knutsen van Bodo lijkt me ook een goede optie.

+2/-0

Santigoal29 schreef op 19 december 2025 om 00:21:

socrates schreef op 18 december 2025 om 22:42:

Santigoal29 schreef op 18 december 2025 om 22:28:

socrates schreef op 15 december 2025 om 15:58:

Santigoal29 schreef op 15 december 2025 om 15:40:

socrates schreef op 15 december 2025 om 07:39:

Santigoal29 schreef op 15 december 2025 om 02:37:

socrates schreef op 14 december 2025 om 22:57:

wehave schreef op 14 december 2025 om 22:54:

socrates schreef op 14 december 2025 om 22:05:

Ik gok dat hij niet haalbaar is, inderdaad vanwege zo iets. Of omdat hij 20 man staf mee wil nemen. Anders was hij al lang een keer weggeweest daar.

Denk het ook maar aan de andere kant kan me voorstellen dat de volgende trainer toch ook wel een soort do or die situatie is voor Kloese.
Dus mocht het weer zo mislukken dan moet Kloese ook weg.

Maar denk eerlijk gezegd dat Kloese van Persie minimaal tot einde van het seizoen de hand boven het hoofd houdt.

Je kan die oplichter niet nog een keer een trainer laten aanstellen

Dus jij stelt dat dtk bewust Feyenoord de adgrond inwerkt omwillende van eogen belang? Dus puur om er zelf beter van te worden?

Dat is wst een oplichter doet o.a.
Arnesen heeft zichzwlf buiten gewerkt.

Je kan je nickname wel veranderen, maar dat betekent niet dat je in een keer verstandige dingen post.

Beantwoord de vraag eens gewoon ipv keer op keer domme opmerkingen te gaan maken als je geen antwoord op de vraag kan verzinnen.

Mijn nickname heeft niks te maken met de vragen die ik stel.

Ik wil je inhoudelijke standpunt weten, waarom je iets vind, omdat ik oprecht geïnteresseerd ben.

Niet vervelend bedoeld, maar je komt niet altijd maar weg met zulke opmerkingen om maar stoer te doen.

Kennelijk vind je hem een oplichter, wat in mijn optiek betekent dat die bewust keuzes maakt die slecht zijn voor Feyenoord.

Waarom? Is dan mijn vraag aan jou.

Het antwoord staat al in m'n andere post.

Ok terecht, maar dan herstel ik mezelf: Je kunt dus niet onderbouwen waarom DTK een oplichter is en beantwoordt de vraag niet.

Noted.

(en voordat je los gaat, dis is sarcasme, niks meer.)

Je zou ook kunnen leren lezen.

Ik lees prima, maar goed laten we deze discussie stoppen. Je wil geen antwoord geven, dan heeft het ook verder geen zin.

Heb je mijn antwoord nou al gevonden? Of ben je gewoon te star om toe te geven dat het er gewoon staat?

+1/-0

Als voetballer een begenadigd talent, als trainer red je het daar niet mee. Maar zijn arrogantie zit hem in de weg om dat te begrijpen. Daarom leert hij niet van zijn fouten en moet hij weg. Beter nu dan dat je er na een trainingskamp en een paar ruk wedstrijden achter komt dat het niet meer gaat.

+1/-0

socrates schreef op 21 december 2025 om 23:13:

Als voetballer een begenadigd talent, als trainer red je het daar niet mee. Maar zijn arrogantie zit hem in de weg om dat te begrijpen. Daarom leert hij niet van zijn fouten en moet hij weg. Beter nu dan dat je er na een trainingskamp en een paar ruk wedstrijden achter komt dat het niet meer gaat.

Dit seizoen is gewoon een drama zowel de TS als de spelers moeten beseffen waar ze mee bezig zijn al weken worden simpele taken niet uitgevoerd elke tegenstander krijgt een zee van ruimte het is dat Twente het liet liggen vandaag.
Toevallig is het nu de tijd voor bezinning.

+1/-0

Is van Persie al weg?

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 22 december 2025 om 10:25:

Is van Persie al weg?

Ja, een weekje naar Dubai

+1/-0

Knakkie schreef op 22 december 2025 om 11:17:

Dn_Kraaij schreef op 22 december 2025 om 10:25:

Is van Persie al weg?

Ja, een weekje naar Dubai

;)

AI-overzicht

+2
Robin van Persie is in Dubai geweest voor vakanties, met name in 2012 en 2019, waarbij hij in 2012 een beroemde, onverwachte ontmoeting had met zijn jeugdheld Diego Maradona tijdens een trainingssessie van Al Wasl, iets wat voor een grote verrassing zorgde voor de familie Van Persie en de voetbalwereld. Hij genoot daar van rust en werd gezien met zijn vrouw Bouchra en kinderen.
Belangrijkste gebeurtenissen in Dubai:
2012: Ontmoeting met Maradona: Van Persie, toen aanvoerder van Arsenal, was op vakantie in Dubai en kreeg de kans om Maradona te ontmoeten, die toen trainer was van Al Wasl.
Vakantie en ontspanning: Hij gebruikte Dubai als locatie voor een korte vakantie om op te laden, weg van de drukte van het voetbal.
Kortom, Van Persie's connectie met Dubai draait om vakanties en een memorabele ontmoeting met een voetballegende, niet om een langdurig verblijf of spelen voor een club daar.

+1/-0

DtK en van Persie gaan natuurlijk never ever weg. Zij hebben zich terdege ingekapseld dat binnen de club ze alleenheerser zijn geworden. Je kunt nieuwe spelers halen wat je wilt, het haalt geen steek uit, gewoon omdat daar het probleem niet zit. Je kunt de beste spelers ter wereld halen, met een trainer die ronduit te dom is voor zijn vak kom je toch nergens. DtK weet donders goed dat het roemruchtig Legioen vandaag de dag maft. Dus tuft het treintje geheten Feyenoord voort richting afgrond.

+1/-0

Zowel Van Persie als Te Kloese hebben echt wel de beste bedoelingen met de club, maar ze zijn ook erg eigenwijs. Het is wel een Teflon duo veel dingen glijden van hun af bij Van Persie om zijn status in de voetbalwereld en Te Kloese heeft gewoon een groot ego die weet hoe het werkt lijkt me ideale opvolger van Infantino.

+1/-0

Je kan nu twee dingen doen:

RvP weg en gelijk ook Ruijl rn/of Te Kloesse

Of Rvp bljjft, leren van fouten dit jaar en volgend seizoen pak je door met een sterkere selectie.

Dat is wat de opties zijn denk ik.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 24 december 2025 om 20:44:

Of Rvp bljjft, leren van fouten dit jaar en volgend seizoen pak je door met een sterkere selectie.

Er zijn geen indicaties dat de spelers niet meer achter hun trainer staan dan moet je hem wel voordeel van de twijfel geven. Al zal Van Persie dan ook mondjes moeten gaan snoeren.
Luciano is gelukkig positief over de komende maanden.
https://www.vi.nl/nieuws/valente-nog-lang-niet-klaar-in-rotterdam-ik-kan-nog-veel-beterlink

+1/-0

Druk aan het rapporteren?

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 24 december 2025 om 21:16:

Er zijn geen indicaties dat de spelers niet meer achter hun trainer staan dan moet je hem wel voordeel van de twijfel geven. Al zal Van Persie dan ook mondjes moeten gaan snoeren.
https://www.vi.nl/nieuws/valente-nog-lang-niet-klaar-in-rotterdam-ik-kan-nog-veel-beterlink

Er is ruimte voor RvP, maar ook hij zal zich open moeten stellen.
Daarnaast moet de selectie flink versterkt worden. Nu en in de zomer.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 24 december 2025 om 22:32:

Eerst saneren.

+1/-0

Selectie moet beter, maar dan nog haalt RvP niet alles uit de huidige selectie. Er zijn echt punten verspeeld dit seizoen door een zwakke opstelling, slechte wissels of slechte tactiek.

Kan je volgend seizoen nog zo goed inkopen, met RvP ga je het niet halen.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 25 december 2025 om 00:02:

Selectie moet beter, maar dan nog haalt RvP niet alles uit de huidige selectie. Er zijn echt punten verspeeld dit seizoen door een zwakke opstelling, slechte wissels of slechte tactiek.

Kan je volgend seizoen nog zo goed inkopen, met RvP ga je het niet halen.

Ik ben het daarin volledig met je eens, Feyenoord-Heerenveen was daarin misschien nog het pijnlijkste voorbeeld. Hoe bij alle goals het elftal in twee brak en daardoor open huis hield voor Heerenveen.

Ik zei niet voor niets na Twente: Het lijkt wel of we 20 jaar terug in de tijd zijn gegaan.

Maar dat is ook wat ik dan bedoelde met "RvP moet zich openstellen". Hij zal NU moeten leren, om straks daarvan de vruchten te plukken.
Alleen zie ik wel paralellen met Kuijt als trainer, die leert ook niet van z'n fouten. Koeman had in het begin hetzelfde, kwam daarna lang thuis te zitten, ging reflecteren en kwam tot de conclusie dat het anders moest. Feyenoord gaf hem toen die kans en het pakte bijna perfect uit.
Hij is nu voor de tweede keer bondscoach en coach van Barcalona geweest. Los van wat je van die avonturen vindt, maar het is wel ter verdienste van het feit dat die echt een verandering door heeft gemaakt in z'n periode van voor en tijdens Feyenoord.

RvP staat nu eigenlijk voor dezelfde keuze, Gio heeft dat ook gedaan en het pakte goed uit. 3,5 jaar en 5 prijzen verder.

Het is alleen de vraag of dit nog ook echt kan veranderen. Daarom die keuzes die ik eerder benoemde in m'n vorige post.

+1/-0

Uiteindelijk had je als Feyenoord nooit aan een onervaren trainer moeten beginnen, wat Valente als speler hierboven ook zegt geldt helemaal voor een trainer verlies je met Groningen twee keer breekt er geen paniek uit zo werkt het niet bij Feyenoord. Dat hij kind vd club is moet je buiten beschouwing laten.

+1/-0

Tweede plek is opzich prima ook maar Europees en de beker DRAMA. IN Europa daar moet je presteren dat wordt overal gevolgd zelfs Go Ahead doet het beter.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie