Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 5.096
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Feyenoord: -
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 03 mei 2026 om 23:27:
open/sluit de onderstaande quote:
Ik zie dat niet gebeuren, tevens vind ik nog niet overtuigend genoeg. Heel goed wat hij nu met NEC doet, maar daar is ook geen druk.
Topclub druk is anders dan een PEC, NEC of waar hij eerder heeft gewerkt en daar zit het grote verschil.
Ik zou nog steeds voor een Pascal Jansen gaan of dergelijke. Tomasson is voor mij ook nog steeds een optie.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.730
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 2.453
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 mei 2026 om 09:39:
De vraag is eigenlijk of die clubvisie nog overeind staat bij Feyenoord. Ik krijg sterk de indruk dat dit allang niet meer het geval is. Beleidsbepalers en daarboven de toezichthouders zouden deze visie moeten bewaken. Dat gebeurt totaal niet.
Feyenoord heeft in feite welgeteld één beleidsbepaler momenteel. Die vertrekt, en daarvoor is nog geen vervanger. Die beleidsbepaler is erin geslaagd de successen die de clubvisie hebben gebracht (in eerste instantie) ten gelde te maken, waardoor Feyenoord er in dat opzicht beter voorstaat dan de afgelopen decennia. Waardoor hijzelf van mening is dat hij door de voordeur kan vertrekken.
Tegelijkertijd heeft diezelfde beleidsbepaler de afgelopen seizoenen die clubvisie losgelaten en misschien zelfs vakkundig afgebroken; wat je wilt. Ik zie er in ieder geval weinig van terug bij het team, en op de wijze waarop de organisatie wordt geleid en (intern) ter verantwoording wordt gehouden.
De toezichthouders hebben dit allemaal laten gebeuren. Er is totaal geen éénheid en concensus binnen de RvC, en alle partijen die daar omheen hangen. Het lijkt een constante strijd tussen verschillende meningen en belangen, waarbinnen het 'overleven' op de verworven positie belangrijker is dan het dienen van de belangen waarvoor je bent aangesteld.
Eerst maar eens een nieuwe beleidsbepaler (AD) die de clubvisie 'afstoft' en het mandaat krijgt ernaar te handelen. Dan komt er denk ik snel een technisch verantwoordelijke binnen de directie, en daarna kan er gekeken worden naar een geschikte trainer.
Ik kan me niet voorstellen dat de constructie met van Persie als hoofdtrainer en de adviserende Advocaat erbij, stand houdt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.730
Reg.: 9 april 2019
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie