Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

Santigoal29 schreef op 03 mei 2026 om 23:27:

Marc Acardipane schreef op 03 mei 2026 om 15:56:

Haal Dick Schreuder zsm.

Ik zie dat niet gebeuren, tevens vind ik nog niet overtuigend genoeg. Heel goed wat hij nu met NEC doet, maar daar is ook geen druk.

Topclub druk is anders dan een PEC, NEC of waar hij eerder heeft gewerkt en daar zit het grote verschil.

Ik zou nog steeds voor een Pascal Jansen gaan of dergelijke. Tomasson is voor mij ook nog steeds een optie.

Ik denk niet dat dit ons belangrijkste criterium moet zijn. Slot kende amper druk bij AZ en is een van onze meest succesvolle trainers geweest.

Pascal Jansen heeft bij AZ ook niet veel druk gekend en werd daar zelfs ontslagen omdat hij niet het type voetbal erin kon slijpen wat ze daar gewend waren, onder trainers als Slot.

Belangrijker is of een trainer past binnen de clubvisie van aanvallend voetbal met hoge druk, intensiteit en omschakeling. Dan voldoet Schreuder ruimschoots.

+1/-0

De vraag is eigenlijk of die clubvisie nog overeind staat bij Feyenoord. Ik krijg sterk de indruk dat dit allang niet meer het geval is. Beleidsbepalers en daarboven de toezichthouders zouden deze visie moeten bewaken. Dat gebeurt totaal niet.

Feyenoord heeft in feite welgeteld één beleidsbepaler momenteel. Die vertrekt, en daarvoor is nog geen vervanger. Die beleidsbepaler is erin geslaagd de successen die de clubvisie hebben gebracht (in eerste instantie) ten gelde te maken, waardoor Feyenoord er in dat opzicht beter voorstaat dan de afgelopen decennia. Waardoor hijzelf van mening is dat hij door de voordeur kan vertrekken.

Tegelijkertijd heeft diezelfde beleidsbepaler de afgelopen seizoenen die clubvisie losgelaten en misschien zelfs vakkundig afgebroken; wat je wilt. Ik zie er in ieder geval weinig van terug bij het team, en op de wijze waarop de organisatie wordt geleid en (intern) ter verantwoording wordt gehouden.

De toezichthouders hebben dit allemaal laten gebeuren. Er is totaal geen éénheid en concensus binnen de RvC, en alle partijen die daar omheen hangen. Het lijkt een constante strijd tussen verschillende meningen en belangen, waarbinnen het 'overleven' op de verworven positie belangrijker is dan het dienen van de belangen waarvoor je bent aangesteld.

Eerst maar eens een nieuwe beleidsbepaler (AD) die de clubvisie 'afstoft' en het mandaat krijgt ernaar te handelen. Dan komt er denk ik snel een technisch verantwoordelijke binnen de directie, en daarna kan er gekeken worden naar een geschikte trainer.

Ik kan me niet voorstellen dat de constructie met van Persie als hoofdtrainer en de adviserende Advocaat erbij, stand houdt.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 04 mei 2026 om 09:39:

De vraag is eigenlijk of die clubvisie nog overeind staat bij Feyenoord. Ik krijg sterk de indruk dat dit allang niet meer het geval is. Beleidsbepalers en daarboven de toezichthouders zouden deze visie moeten bewaken. Dat gebeurt totaal niet.

Feyenoord heeft in feite welgeteld één beleidsbepaler momenteel. Die vertrekt, en daarvoor is nog geen vervanger. Die beleidsbepaler is erin geslaagd de successen die de clubvisie hebben gebracht (in eerste instantie) ten gelde te maken, waardoor Feyenoord er in dat opzicht beter voorstaat dan de afgelopen decennia. Waardoor hijzelf van mening is dat hij door de voordeur kan vertrekken.

Tegelijkertijd heeft diezelfde beleidsbepaler de afgelopen seizoenen die clubvisie losgelaten en misschien zelfs vakkundig afgebroken; wat je wilt. Ik zie er in ieder geval weinig van terug bij het team, en op de wijze waarop de organisatie wordt geleid en (intern) ter verantwoording wordt gehouden.

De toezichthouders hebben dit allemaal laten gebeuren. Er is totaal geen éénheid en concensus binnen de RvC, en alle partijen die daar omheen hangen. Het lijkt een constante strijd tussen verschillende meningen en belangen, waarbinnen het 'overleven' op de verworven positie belangrijker is dan het dienen van de belangen waarvoor je bent aangesteld.

Eerst maar eens een nieuwe beleidsbepaler (AD) die de clubvisie 'afstoft' en het mandaat krijgt ernaar te handelen. Dan komt er denk ik snel een technisch verantwoordelijke binnen de directie, en daarna kan er gekeken worden naar een geschikte trainer.

Ik kan me niet voorstellen dat de constructie met van Persie als hoofdtrainer en de adviserende Advocaat erbij, stand houdt.

Feyenoord heeft een trainer met hoge idealen. Hoog druk zetten en de tegenstander bij de strot pakken. Vervolgens wordt Sem Steijn gehaald, die die manier van voetballen niet beheerst. Te langzaam in alles. Hij was wel de duurste aankoop. Met name dat! Vooral het aankoopbeleid moet veel beter.

+1/-0

kees592 schreef op 04 mei 2026 om 10:09:

(...)

Van idealen kan niemand vreten. Van Persie kan zoveel willen en voor ogen hebben; hij krijgt het niet voor elkaar. Dan worden de vele blessures aangedragen als oorzaak, en dat is niet onterecht. Maar dat is óók zijn verantwoordelijkheid; zeker bij afwezigheid van een Technisch Directeur.

Van Persie gaf vorig jaar rond deze tijd aan dat hij 'ontdekt' had wat er mis was bij Feyenoord, waardoor al die blessures onder Priske waren ontstaan. Hij deed dat voorkomen alsof er een degelijk onderzoek had plaatsgevonden en er écht iets veranderd was. Het is sindsdien alleen maar erger geworden. Ik zie in ieder geval geen verbetering.

Op het aankoopbeleid valt meer dan genoeg aan te merken, maar los daarvan; er staat een spelersgroep waar (indien allemaal fit, maar ook met de beperkte beschikbaarheid van spelers die er geweest is) echt wel méér en beter mee gepresteerd kan worden dan nu het geval is. En ik heb die groep serieus geen enkele progressie zien maken afgelopen seizoen, er is niets 'gegroeid' en ontwikkeld.

Feyenoord mag geen genoegen nemen met een hoofdtrainer die alleen maar mooie woorden en idealen heeft. Hij heeft nu meer dan één jaar de kans gehad, en heel veel vertrouwen. Hij heeft niets laten zien wat dat vertrouwen gerechtvaardigd heeft.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie