Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Geopolitiek

Deze normale topic is open en bestaat uit 57 pagina's: 1 2 3 4 ... 51 52 53 54 55 56 57

Als Trump nu stopt wordt hij gezien als de grote loser hij zal doorgaan met speciale forces ook Netanyahu kan nooit stoppen als je A zegt moet je ook B zeggen ik hoop wel dat ze winnen van die godsdienst gekkies die terug willen naar de Middeleeuwen.

+1/-0

LIVE | ’VS vallen Iraans olie-eiland Kharg aan’

De Verenigde Staten hebben aanvallen uitgevoerd op het Iraanse eiland Kharg. Dat meldt nieuwssite Axios op basis van een anonieme Amerikaanse bron. Eerder meldde ook Iran International al dat er meerdere explosies waren op het voor de Iraanse olie-export zeer belangrijke eiland.

De Iraanse Revolutionaire Garde (IRG) waarschuwde de VS eerder op dinsdag dat er "rode lijnen" zijn die de Amerikanen beter niet overschrijden. Gebeurt dat wel, dan schroomt Iran niet ook "buiten de regio" terug te slaan, om zo de VS en zijn bondgenoten "voor jaren" af te sluiten van olie en gas uit de regio.

"Amerikaanse bondgenoten moeten weten dat we tot vandaag grote terughoudendheid hebben getoond uit goed buurlandschap", aldus de IRG op de Iraanse staatstelevisie. "We hebben ons terughoudend opgesteld in onze vergeldingsdoelwitten, maar van die terughoudendheid is geen sprake meer."

In maart vielen de VS Kharg ook al aan. Bij die aanval werd de olie-infrastructuur ter plaatse ontzien.

+1/-0

Trump waarschuwt Iran in aanloop naar deadline: vanavond kan een hele beschaving sterven

De Amerikaanse president Donald Trump voert de druk op Iran steeds verder op in aanloop naar de door hem gestelde deadline. "Een hele beschaving zal vannacht sterven, om nooit meer teruggebracht te worden. Ik wil niet dat dat gebeurt, maar het zal waarschijnlijk wel zo zijn", schrijft hij op zijn platform Truth Social.

Trump eist dat Iran de Straat van Hormuz opent en dreigt met massale aanvallen op infrastructuur als het land geen deal sluit. Hij heeft de Iraniërs tot dinsdagavond de tijd gegeven; de deadline verstrijkt om 02.00 uur Nederlandse tijd.

+1/-0

Je ziet het, bij elke despoot die omringt wordt door jaknikkers gaat het fout zodra ze buiten de lijntjes gaan kleuren. Poetin is daar een mooi voorbeeld van met z´n speciale militaire operatie...
Xi en Jung Un blijven binnen de lijntjes, doen anderen dan hun eigen bevolking geen kwaad en komen er tot op heden mee weg. Dit was feitelijk ook met de ayatollah's, totdat Trump zonodig zich er tegenaan ging bemoeien.
Met alle gevolgen van dien.

+1/-0

Iran de morele winnaar voorlopig maar goed het kan ook uitstel zijn.

Trump gaat akkoord met Pakistaans plan: geen aanvallen op Iran komende twee weken

De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat hij heeft ingestemd "met het opschorten van de bombardementen en aanvallen op Iran voor een periode van twee weken". Volgens Trump is de overeenkomst tot stand gekomen op de voorwaarde dat Iran de Straat van Hormuz zou heropenen.

"Naar aanleiding van gesprekken met premier Shehbaz Sharif en veldmaarschalk Asim Munir van Pakistan, waarin zij mij verzochten de vernietigende kracht die vanavond naar Iran wordt gestuurd, uit te stellen, en onder voorwaarde dat de Islamitische Republiek Iran instemt met de VOLLEDIGE, ONMIDDELLIJKE en VEILIGE OPENING van de Straat van Hormuz, ga ik ermee akkoord de bombardementen en aanvallen op Iran voor een periode van twee weken op te schorten. Dit zal een tweezijdig staakt-het-vuren zijn!", schreef Trump op Truth Social.

+1/-0

Iran lacht zich de ballen uit de broek, dit is een grote overwinning op de VS.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 april 2026 om 11:09:

Het halve land ligt in puin. Natuurlijk willen die Iraanse islamofascisten ons dat doen geloven, laat ze lekker dansen op de rokende puinhopen.

+1/-0

Knakkie schreef op 08 april 2026 om 11:16:

Het halve land ligt in puin. Natuurlijk willen die Iraanse islamofascisten ons dat doen geloven, laat ze lekker dansen op de rokende puinhopen.

Alsof dat iets uitmaakt voor die baarden, ze hebben de hele wereldeconomie gegijzeld met hun tactiek. Dat is niets minder dan een grote overwinning. Zou graag ook een ander regime zien daar, maar zij dicteren momenteel de voorwaarden in deze oorlog omdat de VS nul strategie lijkt te hebben.

+1/-0

Pakistan de bemiddelaars haha ook zo'n lekker land.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 08 april 2026 om 11:25:

Ja een voorbeeld voor iedereen :D

Voorlopig gaat Israel door in Libanon om Hezbollah te vernietigen, en gelijk hebben ze.

+1/-0

Knakkie schreef op 08 april 2026 om 12:13:

Voorlopig gaat Israel door in Libanon om Hezbollah te vernietigen, en gelijk hebben ze.

Alle machthebbers doen het slecht, of het nu Trump is, Netanyahu of Hezbollah.

+1/-0

kees592 schreef op 08 april 2026 om 13:51:

Knakkie schreef op 08 april 2026 om 12:13:

Alle machthebbers doen het slecht, of het nu Trump is, Netanyahu of Hezbollah.

Trump is helemaal niet zo populair in de VS maar men moest kiezen tussen hem of een dementerende Biden natuurlijk kwam op het laatste moment Harris maar die sprak nog minder mensen aan. Feit blijft dat men wist wie Trump was en toch op hem stemden.

+1/-0

En zo is het. Trump wordt niet voor niets TACO (Trump Always Chickens Out) genoemd.

En dan dat taalgebruik van hem. Nog erger dan al die Islamistische verwensingen bij elkaar. Zegt genoeg.

+1/-0

Zit vanavond CNN tekijken in afwachting van Markie Mark maar zag een interview buiten het vliegtuig van Vance je hoeft het niet met hem eens tezijn maar is verbaal supersterk vind ik ook van Rubio trouwens die gematigder is met hem kunnen wij zeker zaken blijven doen in de toekomst.

+1/-0

Ik moet overigens wel lachen om onze politici ze bekritiseren de Amerikanen maar zonder hun Rusland en China zouden ons kapot maken. Financieel zijn we sterk maar we zijn laks in het verdedigen van onze belangen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 08 april 2026 om 22:31:

Zit vanavond CNN tekijken in afwachting van Markie Mark maar zag een interview buiten het vliegtuig van Vance je hoeft het niet met hem eens tezijn maar is verbaal supersterk vind ik ook van Rubio trouwens die gematigder is met hem kunnen wij zeker zaken blijven doen in de toekomst.

Ik heb stukjes van een interview op de NL tv gezien, maar dan mag Vance verbaal sterk zijn (van jou), maar ook hij kraamt onzin uit. Het enige voordeel van Vance is dat hij totaal geen oorlog wil hebben, maar spreekt dat op dit moment niet uit. Verbaal sterk, ja, maar feitelijk wartaal.

Rubio is m.i. nog enigzins te volgen, maar eerlijk gezegd kan ik daar niet goed over oordelen. Blijft het feit dat hij mede verantwoordelijk is voor deze regering (de zgn. administration). Dus ja, ook hij is 'fout'.

Die hele zooi daar is fout. Ik wil geen vergelijk met Hitler maken, maar van hem zeiden ze ook dat hij goede snelwegen had aangelegd en voor de kinderbijslag had gezorgd. Zo zal Tramp ook wel wat 'goeds' doen, ondanks het compleet wegvagen van de Amerikaanse beschaving...
Ik mag hopen dat Rutte hem de wacht aanzegt vwb het lidmaatschap van de NAVO. Kunnen ze na zijn ambtstermijn weer aanhaken. Klaar met de geitenpaadjes van Rutte.

Enfin, Tramp zal op de blaren zitten met deze geweldige overwinning (het tijdelijke bestand). Maar goed, dat beseft hij niet.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 april 2026, 00:53:31.

+1/-0

Ik zeg niet dat je fout zit Sobat voor mij was Amerika altijd een lichtend voorbeeld the greatest had een Amerikaanse vlag op mijn slaapkamer als een tiener maar die tijden zijn voorbij Nederland moet voor zijn eigen zorgen nu. Ook de Europeanen zijn niet tevertrouwen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 09 april 2026 om 00:49:

Ik zeg niet dat je fout zit Sobat voor mij was Amerika altijd een lichtend voorbeeld the greatest had een Amerikaanse vlag op mijn slaapkamer als een tiener maar die tijden zijn voorbij Nederland moet voor zijn eigen zorgen nu. Ook de Europeanen zijn niet tevertrouwen.

Ik ben nooit zover gegaan om een Amerikaanse vlag in mijn kamer op te hangen, maar, ik begrijp het wel. Dat land maakte best een flinke indruk, vroeger. Vergelijken met Europa, eigenlijk kan dat niet, want de staatsvorm is vergeleken met Europa zoveel anders. Amerika wordt federaal geregeerd, Europa bestaat uit soevereine staten. Gezien de grootte, het aantal inwoners, doet Europa dus niet onder voor Amerika, maar hebben we de verschillende staten met allen hun onderliggende belangen.

Wat een verschil, een soort Wilders in Amerika en Europa verdeeld zoals bijvoorbeeld de tweede kamer hier. Logisch dat elkaar bijt.

Maar goed, ik ga lekker naar bed, morgen gaan we ons weer aan de volgende mispeer van Tramp ergeren.

+1/-0

Amerika bestaat dit jaar 250 jaar maar zonder ons Hollanders was het nooit zover gekomen wij hadden nog wel een redelijke verstandhouding met de Indianen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 09 april 2026 om 01:14:

Amerika bestaat dit jaar 250 jaar maar zonder ons Hollanders was het nooit zover gekomen wij hadden nog wel een redelijke verstandhouding met de Indianen.

Maak je daar alsjeblieft niet (meer) druk om.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/rusland-reageert-op-trumps-wapenstilstand-in-iran-verpletterende-nederlaag/ar-AA20poIl?ocid=winp1taskbar&cvid=c6f5acc7004b480fd55f96f1a3af986b&ei=20&cvpid=69d6e345d4e
b49adb476a40d87d68a90
link

Nee,dit is lekker, als die Russen al zo reageren! :D :D :D
Sta je toch compleet voor schut, Oke, voor lul!!! :D

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 57 pagina's: 1 2 3 4 ... 51 52 53 54 55 56 57

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Geopolitiek