Uit: Rotterdam
Vak: -
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 maart 2024 om 23:50:
Hij kan niet verliezen wordt het niks kan hij zeggen dat het niet aan de PVV lag hij was ook duidelijk ooit wordt hij wel premier. Dan kan Rutte wel zeuren over zijn tweet over Halsema de meeste mensen zijn het gewoon eens met hem.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 maart 2024 om 23:50:
Hij kan niet verliezen wordt het niks kan hij zeggen dat het niet aan de PVV lag hij was ook duidelijk ooit wordt hij wel premier. Dan kan Rutte wel zeuren over zijn tweet over Halsema de meeste mensen zijn het gewoon eens met hem.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Halsema heeft dat inderdaad onhandig aangepakt, maar die tweet van Wilders draagt natuurlijk ook niet bij aan een oplossing. Het groeiende antisemitisme, met name in progressief liberale partijen zoals PVDAGL/D66/PVDD etc. is heel problematisch en dat moet benoemd worden. Dat verheerlijken van Hamas vind ik walgelijk. Wat mij betreft sturen ze figuren die hier dat from the river to the sea uitdragen verplicht een half jaar naar een gebied waar Hamas het bewind heeft, dan genezen ze heel snel van die teksten vermoed ik.
Al die misselijkmakende anti joodse teksten en protesten komen me wel een beetje de strot uit. Nul historisch besef bij die lui. Overigens vind ik de manier van oorlog voeren van Israël strijdig met het internationaal recht en ik ben daarnaast van mening dat Israël heel dicht tegen genocide aan schurkt met de vele ongerichte bombardementen. Maar in de politiek is het momenteel een keuze tussen from the river to the sea of alles wat Israël doet goedpraten. Je mist het gezonde verstand.
Forumreacties: 1.310
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 15 maart 2024 om 10:41:
Halsema heeft dat inderdaad onhandig aangepakt, maar die tweet van Wilders draagt natuurlijk ook niet bij aan een oplossing. Het groeiende antisemitisme, met name in progressief liberale partijen zoals PVDAGL/D66/PVDD etc. is heel problematisch en dat moet benoemd worden. Dat verheerlijken van Hamas vind ik walgelijk. Wat mij betreft sturen ze figuren die hier dat from the river to the sea uitdragen verplicht een half jaar naar een gebied waar Hamas het bewind heeft, dan genezen ze heel snel van die teksten vermoed ik.
Al die misselijkmakende anti joodse teksten en protesten komen me wel een beetje de strot uit. Nul historisch besef bij die lui. Overigens vind ik de manier van oorlog voeren van Israël strijdig met het internationaal recht en ik ben daarnaast van mening dat Israël heel dicht tegen genocide aan schurkt met de vele ongerichte bombardementen. Maar in de politiek is het momenteel een keuze tussen from the river to the sea of alles wat Israël doet goedpraten. Je mist het gezonde verstand.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 15 maart 2024 om 10:35:
Ik kreeg erg het gevoel dat die tweet van Rutte bijna een soort één-tweetje was tussen hem en Wilders. Wanneer je als minister-president moet benadrukken dat burgemeesters onafhankelijk zijn, is het hek eigenlijk al van de dam.
Rutte en Wilders hebben elkaar vrijwel hun gezamenlijke politieke tijd bestreden. Dat ging er stevig aan toe, maar ze hadden er ook allebei lol in. Ze hadden daarin elkaar ook nodig, hun 'succes' was te danken aan het vermogen zich tegen de ander af te zetten.
Wilders scoort met in deze bij de achterban, Rutte brengt het verder geen schade toe (en wat zou het? Hij zit met anderhalf been in een nieuwe rol bij de NAVO), en de willekeur van Halsema is wederom onderwerp van gesprek.
Volgens mij zou Rutte het helemaal niet erg vinden als Halsema nog meer schade oploopt. Die liggen elkaar ook niet zo.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.436
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 15 maart 2024 om 10:14:
Dat laatste is wel een probleem vind ik. Die tweet van Wilders was ophitsen en bovendien onwaar. En dat weet hij best, maar het levert bijval op want Halsema is een prettige vijand. Schoolvoorbeeld van populisme, maar inderdaad, daar is Wilders een meester in en vooralsnog door niemand af te stoppen
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 15 maart 2024 om 11:16:
Een neutrale opstelling in dit conflict is het beste. Het probleem tussen Israel en Palestijnen speelt al zo,n 75 jaar en een oplossing is er nog steeds niet. De acties van Hamas waren bedoeld om aandacht te vragen voor een kwestie, waar maar geen oplossing voor komt. Dat mogen de westerse leiders zich aantrekken.
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 15 maart 2024 om 17:04:
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 15 maart 2024 om 10:14:
Dat laatste is wel een probleem vind ik. Die tweet van Wilders was ophitsen en bovendien onwaar. En dat weet hij best, maar het levert bijval op want Halsema is een prettige vijand. Schoolvoorbeeld van populisme, maar inderdaad, daar is Wilders een meester in en vooralsnog door niemand af te stoppen
Eens hoor daarom is Wilders er niet rouwig om dat hij geen premier wordt want dan kan hij dat niet doen wat social media betreft lijkt hij op Trump alleen die kan alles blijven zeggen ook als president.
Wilders was mentor van Rutte bij de VVD dus die heeft ook wel wat geleerd van hem alleen staan ze politiek gezien ver vanelkaar af.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 882
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 17 maart 2024 om 03:22:
Bolkestein was Wilders mentor en voordat Geert de VVD verliet omdat ze te linkse koers gingen varen was hij de mentor van Rutte die had publiekelijk wel eens respect mogen tonen voor Wilders.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 15 maart 2024 om 12:23:(…)Dat laatste klopt niet. Rutte en Halsema liggen elkaar juist wel, die hadden een goede band (achter de schermen) in Den Haag
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 17 maart 2024 om 06:17:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 17 maart 2024 om 03:22:
Bolkestein was Wilders mentor en voordat Geert de VVD verliet omdat ze te linkse koers gingen varen was hij de mentor van Rutte die had publiekelijk wel eens respect mogen tonen voor Wilders.
Respect krijg je niet zomaar dat moet je verdienen.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Het probleem zijn de financiën. Er is door een flink aantal tegenvallers en het beleid van het vorige kabinet een aanzienlijk tekort ontstaan. De volgende regering ontkomt er niet aan om flink te bezuinigen, terwijl zeker PVV en BBB een aantal verkiezingsbeloftes heeft gedaan die veel geld gaan kosten (pensioen, zorg, onderwijs, wonen, etc.).
De PVV heeft wel een aantal zaken waarop zij willen besparen, maar dat zijn vooral symbolische uitgaven die verder weinig zoden aan de dijk zetten. Met het stopzetten van internationale ontwikkelingshulp bijvoorbeeld, kun je het terugbrengen van de pensioensleeftijd naar 65 niet financieren.
Hetzelfde geldt voor cultuur, 'woke'-hobby's, etc.
De (verborgen) kosten van immigratie zijn gigantisch, maar die vallen ook niet in één keer weg. Zelfs niet als je uit het Europese vluchtelingenverdrag stapt en de grens dicht gooit.
Daar zitten de partijen overigens ook totaal niet op één lijn. Plannen om immigratie te beteugelen, lopen uitéén van 'de onderste kraan dichtdraaien' zodat de aanwas in Ter Apel verminderd; tot het beperken van de komst van buitenlandse studenten. Terwijl dat laatste weer tot grote zorg en onrust leidt bij bedrijven die dit talent nodig hebben (ASML). Om nog maar over de personeelstekorten in de zorg en het onderwijs te zwijgen. De oplossing dáár zit wellicht ook in het halen van buitenlandse werknemers.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 28 maart 2024 om 10:26:
Het probleem zijn de financiën. Er is door een flink aantal tegenvallers en het beleid van het vorige kabinet een aanzienlijk tekort ontstaan. De volgende regering ontkomt er niet aan om flink te bezuinigen, terwijl zeker PVV en BBB een aantal verkiezingsbeloftes heeft gedaan die veel geld gaan kosten (pensioen, zorg, onderwijs, wonen, etc.).
De PVV heeft wel een aantal zaken waarop zij willen besparen, maar dat zijn vooral symbolische uitgaven die verder weinig zoden aan de dijk zetten. Met het stopzetten van internationale ontwikkelingshulp bijvoorbeeld, kun je het terugbrengen van de pensioensleeftijd naar 65 niet financieren.
Hetzelfde geldt voor cultuur, 'woke'-hobby's, etc.
De (verborgen) kosten van immigratie zijn gigantisch, maar die vallen ook niet in één keer weg. Zelfs niet als je uit het Europese vluchtelingenverdrag stapt en de grens dicht gooit.
Daar zitten de partijen overigens ook totaal niet op één lijn. Plannen om immigratie te beteugelen, lopen uitéén van 'de onderste kraan dichtdraaien' zodat de aanwas in Ter Apel verminderd; tot het beperken van de komst van buitenlandse studenten. Terwijl dat laatste weer tot grote zorg en onrust leidt bij bedrijven die dit talent nodig hebben (ASML). Om nog maar over de personeelstekorten in de zorg en het onderwijs te zwijgen. De oplossing dáár zit wellicht ook in het halen van buitenlandse werknemers.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 28 maart 2024 om 12:24:
Dus politici hier zouden betaalt zijn door Russen niet verrassend lijkt me doen ze overal.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 28 maart 2024 om 14:58:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 28 maart 2024 om 12:24:
Dus politici hier zouden betaalt zijn door Russen niet verrassend lijkt me doen ze overal.
Lijkt me alleen en direct van toepassing op FvD. Die verspreiden ook continu het verhaal dat vrede alleen mogelijk is als Oekraïne een deel va het land opgeeft. En voor dat verhaal zou nou juist betaald zijn. Niet gek dat FvD geen openheid van haar boekhouding wil geven
Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen