Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 178 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 07 maart 2024 om 09:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 maart 2024 om 06:58:

Feyenoord zou interesse hebben in Gijs Smal (26). Volgens 1908 is de linksback van FC Twente transfervrij. De Noord-Hollander komt uit de jeugd van Volendam.


Bij Groningen loopt een speler rond, Jorg Schreuders, een zeer bedrijvige middenvelder. Een type speler die bij Feyenoord past.



Klopt Wouter Prins is een ander talent om in de gaten tehouden sowieso veel eigen jeugd bij FCG leuk om tezien Lukkien is ook een prima coach die gaan weer promoveren als ze tweede worden.

 

+1/-0

Gat van 6 punten naar de nr2. Groningen staat op dit moment 6e. Leuke subtopper in de KKD.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 maart 2024 om 06:58:

Feyenoord zou interesse hebben in Gijs Smal (26). Volgens 1908 is de linksback van FC Twente transfervrij. De Noord-Hollander komt uit de jeugd van Volendam.



Als het al zo is (want bron is 1908, die brengt het al als nieuws als er één informerend belletje is geweest) dan zal het gaan om vervanging Lopez lijkt me. Hartman blijft hoop ik gewoon, maar als niet, dan heb je wel wat meer nodig dan Smal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 07 maart 2024 om 10:00:

Gat van 6 punten naar de nr2. Groningen staat op dit moment 6e. Leuke subtopper in de KKD.



Gaan de derde periode pakken dus via nacompetitie kan ook spelen prima voetbal konden we zien in De Kuip.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 maart 2024 om 10:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 07 maart 2024 om 10:00:

Gat van 6 punten naar de nr2. Groningen staat op dit moment 6e. Leuke subtopper in de KKD.



Gaan de derde periode pakken dus via nacompetitie kan ook spelen prima voetbal konden we zien in De Kuip.



Mja lag ook wel deels aan Feyenoord natuurlijk. Ik moet het nog zien. Er zijn enkele clubs meer van hetzelfde kaliber als Groningen in KKD. Willem II, Roda, Ado, Dordrecht.

 

+1/-0

Hoe staat het met onze delegatie bij de FC Dordrecht? Zijn die klaar om in de selectie te komen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 maart 2024 om 14:31:

Hoe staat het met onze delegatie bij de FC Dordrecht? Zijn die klaar om in de selectie te komen?



Ik zou die Sebaoui, Tsongoui en t'Zand graag eens in de voorbereiding zien meedraaien, maar 1908 beweert dat ze op de shortlist staan voor verkoop.

 

+1/-0

Dat is vreemd. Het waren toch groeibriljantjes?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 maart 2024 om 15:26:

Dat is vreemd. Het waren toch groeibriljantjes?



Zeker 't Zand. Maar 1908 beweert wel meer, lekker negeren. Denk dat ze wel kans maken op selectie en anders een jaartje verhuren op een hoger niveau

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 maart 2024 om 15:54:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 maart 2024 om 15:26:

Dat is vreemd. Het waren toch groeibriljantjes?



Zeker 't Zand. Maar 1908 beweert wel meer, lekker negeren. Denk dat ze wel kans maken op selectie en anders een jaartje verhuren op een hoger niveau



Ik snap niet dat mensen binnen de club hem nog info toespelen hoe weet hij dat ze Smal interessant vinden. Opzich is een site met Feyenoord scoops goed maar zorg dan tenminste dat het professioneel gerund wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 maart 2024 om 16:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 maart 2024 om 15:54:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 maart 2024 om 15:26:

Dat is vreemd. Het waren toch groeibriljantjes?



Zeker 't Zand. Maar 1908 beweert wel meer, lekker negeren. Denk dat ze wel kans maken op selectie en anders een jaartje verhuren op een hoger niveau



Ik snap niet dat mensen binnen de club hem nog info toespelen hoe weet hij dat ze Smal interessant vinden. Opzich is een site met Feyenoord scoops goed maar zorg dan tenminste dat het professioneel gerund wordt.



Bron is vaak een netwerk van zaakwaarnemers en entourage daaromheen. Die hebben we ook vaak belang bij als iets naar buiten komt. Plus rutger-achtigen bij andere clubs die elkaar dingen doorspelen in collectieve app-groeps

 

+1/-0

Gijs Smal zal op een lijst staan, zeker vanwege zijn transfervrije status. Zou in principe ook best een degelijke aanwinst zijn, een speler die er direct kan staan als Hartman vertrekt.

Maar ik hoop dat Hartman nog een seizoen blijft, en zou 'achter' hem (ik denk dat López uit mag gaan kijken naar een andere club. Die heeft de concurrentiestrijd met Hartman verloren, maar zal gekomen zijn met de verwachting basisspeler te zijn) liever zien dat een jeugdspeler een kans krijgt.

Dat (bijna) alle huurlingen bij Dordrecht op de transferlijst staan, zou ik een heel slecht teken vinden. Dan moet je hardop afvragen waarom je die samenwerking aangegaan bent. Het beeld onstaat dat een verhuur geen onderdeel is van een plan/traject langs waar jonge spelers de Kuip kunnen halen, maar een 'halfway'-oplossing om van spelers afscheid te nemen. Zolang Jong Feyenoord geen onderdeel van de voetbalpiramide uitmaakt, is verhuur voor Feyenoord de enige optie om jonge spelers te laten ontwikkelen door kennis te laten maken met weerstand en 'echt' profvoetbal.

Als je geen plek hebt in de A-selectie komend seizoen voor een Tsoungui en/of Sebaoui, moet je proberen hen te verhuren aan een Eredivisionist.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 maart 2024 om 11:54:

Gijs Smal zal op een lijst staan, zeker vanwege zijn transfervrije status. Zou in principe ook best een degelijke aanwinst zijn, een speler die er direct kan staan als Hartman vertrekt.

Maar ik hoop dat Hartman nog een seizoen blijft, en zou 'achter' hem (ik denk dat López uit mag gaan kijken naar een andere club. Die heeft de concurrentiestrijd met Hartman verloren, maar zal gekomen zijn met de verwachting basisspeler te zijn) liever zien dat een jeugdspeler een kans krijgt.

Dat (bijna) alle huurlingen bij Dordrecht op de transferlijst staan, zou ik een heel slecht teken vinden. Dan moet je hardop afvragen waarom je die samenwerking aangegaan bent. Het beeld onstaat dat een verhuur geen onderdeel is van een plan/traject langs waar jonge spelers de Kuip kunnen halen, maar een 'halfway'-oplossing om van spelers afscheid te nemen. Zolang Jong Feyenoord geen onderdeel van de voetbalpiramide uitmaakt, is verhuur voor Feyenoord de enige optie om jonge spelers te laten ontwikkelen door kennis te laten maken met weerstand en 'echt' profvoetbal.

Als je geen plek hebt in de A-selectie komend seizoen voor een Tsoungui en/of Sebaoui, moet je proberen hen te verhuren aan een Eredivisionist.


Ik denk dat je het meer moet zien als het City model, als een verdienmodel. Die zetten ook goed gescoute spelers in de markt via de satellietclubs. Daar maken ze behoorlijk wat winst op. Een enkele keer zal er misschien ook een speler tussen zitten die geschikt is voor het eerste van Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Dat zou goed kunnen. Alleen heb ik ook daar bedenkingen bij. City heeft welhaast ongelimiteerde financiele bronnen, bij Feyenoord is dat allerminst het geval. Je kan iedere euro maar één keer uitgeven.

Ik snap wel dat je via dergelijke constructies (voormalige) jeugdspelers kan doorontwikkelen en méér waard kan laten worden, waardoor ze nog iets opbrengen. Dat kan rendabel zijn.

Maar een Tsoungui en Sebaoui heb je afgelopen zomer gekocht en direct 'doorverhuurd'. Laat dat een paar ton gekost hebben. Als daar nooit de intentie is geweest om die spelers een traject te bieden waar de Kuip het doel is, of dat bij voorbaat een minieme kans had; had je in mijn ogen het geld beter kunnen besteden. Die tonnen kunnen net het verschil maken, zeker als je ieder seizoen 2 of 3 van die spelers gaat halen voor dit 'model' gaat het aantikken.

Nu kunnen ze uiteindelijk méér opleveren, maar dat is de core-business van Feyenoord niet. En daar hebben we nú niets aan. Stel dat die paar ton van Sebaoui en Tsoungui nodig was geweest om de laatste plooien rond de komst van Luciano Rodríguez glad te strijken, en Feyenoord had daarover niet beschikt vanwege de investeringen in FC Dordrecht; waar ben je dan mee bezig?

Het is allemaal 'als, als', maar ik vind dat wanneer Feyenoord geld uitgeeft aan nieuwe spelers van buitenaf; die altijd in potentie voor de Kuip in aanmerking moeten komen. Al is het op de lange duur, en in de tussentijd heb je totaal geen garanties en kan er van alles gebeuren.

Te meer ook, omdat een Tsoungui en Sebaoui twee plekken van het maximaal aantal spelers dat aan één club verhuurd mag worden innemen. Hoeveel waren dat er ook alweer; 5 of 6? Eigenlijk zitten zij dus ook doorstroming van jeugdspelers in de weg op die manier.

 

+1/-0

Hij is mij bij Twente niet echt opgevallen dus over zijn kwaliteiten kan ik niet veel zeggen ga hem nu wel extra bekijken. In elk geval is Gijs Smal wel een mooie naam haha..

 

+1/-0

Het gerucht van 1908 blijkt correct te zijn. Ik vind Smal een matig seizoen draaien, maar vorig jaar had hij bijzonder goede statistieken. Zijn profiel als overlappende linksback past perfect bij een speler zoals Ivanusec, in dat opzicht lijkt het me een doordachte versterking. Als back-up kan ik er op zich wel mee leven en ik denk dat je er ten opzichte van Lopez niet echt op achteruitgaat. Als eerste linksback hoop ik dat ze bij een eventueel vertrek van Hartman nog even verder scouten, daarvoor vind ik Smal niet goed genoeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 maart 2024 om 17:07:

Het gerucht van 1908 blijkt correct te zijn. Ik vind Smal een matig seizoen draaien, maar vorig jaar had hij bijzonder goede statistieken. Zijn profiel als overlappende linksback past perfect bij een speler zoals Ivanusec, in dat opzicht lijkt het me een doordachte versterking. Als back-up kan ik er op zich wel mee leven en ik denk dat je er ten opzichte van Lopez niet echt op achteruitgaat. Als eerste linksback hoop ik dat ze bij een eventueel vertrek van Hartman nog even verder scouten, daarvoor vind ik Smal niet goed genoeg.



Eens. Vorig seizoen erg goed, dit jaar wat moeizamer. Maar sowieso een goede backup want Lopez, dat gaat niet meer. En zeker geen 1e LB, lijkt me dat ze in dat geval een nog betere halen

 

+1/-0

Dit gaat hem waarschijnlijk niet worden voor Feyenoord.

'City Football Group dient miljoenenbod in voor Rodríguez'

De komst van Luciano Rodríguez naar Feyenoord lijkt een heel lastig verhaal te gaan worden. City Football Group heeft zich namelijk gemeld bij Liverpool Montevideo met een miljoenenbod om de talentvolle buitenspeler los te weken. Dit meldt journalist Germán García Grova.
City Football Group, waarvan de aandelen in handen zijn van Abu Dhabi United Group (81%), het Amerikaanse Silver Lake (18%) en het Chinese CITIC Group (1%), heeft een bod neergelegd van vijftien miljoen euro voor tachtig procent van de transferrechten. Voor Feyenoord een flinke domper, aangezien de komst van Rodríguez in De Kuip nog altijd een thema is.

Liverpool Montevideo heeft het bod van vijftien miljoen euro in beraad en weet dat City Football Group ook de portemonnee trekt om de afspraken met Rodríguez na te komen. De buitenspeler heeft recht op twintig procent van de transferinkomsten. Het bod van City Football Group bestaat uit vijftien miljoen euro en maakt twintig procent over naar de Uruguayaan zelf.

Wanneer een akkoord wordt bereikt, is het niet duidelijk voor welke club Rodríguez daadwerkelijk gaat uitkomen. Manchester City, New York City, Melbourne City, Yokohama F. Marinos, Montevideo City Torque, Girona, Sichuan Jiuniu, Mumbai City, Lommel SK, Troyes AC, Palermo en EC Bahia staan op het portfolio van City Football Group. Daarnaast worden Club Bolivar, Vannes OC, en Geylang International gezien als partnerclubs.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Het is maar wat je wil als speler.

Ik snap het prima dat wanneer de City Group met een zak geld komt, de club daarvoor gáát. En voor de speler zijn er ook genoeg redenen om daar te tekenen. Maar ik denk dat je ook moet realiseren dat je 'één van velen' wordt binnen die organisatie, en je een toekomst tegemoet gaat waarin je bij een keur aan clubs op alle continenten kan worden uitgeleend om te spelen en jezelf te ontwikkelen. Je kan een soort voetbalnomade worden, en als dat je niet ligt of het tegenzit; verdwijn je in de periferie van een voetbal-multinational.

En hoeveel spelers komen er nou daadwerkelijk bovendrijven? Wie haalt het en speelt op den duur voor Manchester City? Tussen die club en Feyenoord zitten ook nog flink wat stappen, zeker in de perceptie van een jonge Uruguayaanse speler. Clubs als Girona, Troyes, Palermo en New York City spreken net zo veel en soms misschien wel méér tot de verbeelding, waarschijnlijk.

Het is soms misschien beter voor je carriere en ontwikkeling om bij een club als Feyenoord te tekenen, en daar gedurende een aantal seizoen te wennen aan de Europese (voetbal)cultuur...

:offtopic

Wat ik mij trouwens afvraag, zou Girona Champions League mogen spelen als Manchester City zich daar ook voor kwalificeert?

 

+1/-0

Als ik zie dat Rodriguez eisen gaat stellen die buiten proposotioneel zijn, daarbij zijn oude gezicht zie, dan lijkt het mij voldoende om geen verdere acties om hem te halen ga staken. Ik heb er geen vertrouwen in dat hij nog kan toevoegen, en dat hij de doorstroom van onze jeugd blokkeert.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 178 179 180 181 182 183

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten