Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 4.697
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Feyenoord-FC Groningen
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Go Ahead Eagles: -
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 12 maart 2025 om 09:20:
Als ik hem zie spelen dan komen er altijd veel vragen bij mij naar boven...
- Wie heeft hem ooit gescout en naar Feyenoord gehaald?
- Op basis van welke "skills" is hij gehaald?
- Zal hij het naar zijn zin hebben in Nederland?
- Wat kan je nog voor hem krijgen van de zomer?
Hopelijk kunnen we Ueda aankomende zomer goed verkopen (met beperkt verlies) en daar een topper voor terughalen. Een spits die er meteen staat, want het huidig materiaal schiet te kort.
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.537
Reg.: 26 juli 2005
Favoriete opstelling: geen
We staren ons blind op superspitsen.
Misschien moet je ook letten op de persoonlijkheid : Guidetti had een jongensachtige branie, Pellè had een mega-charisma en Cruz was zó onvoorspelbaar en een clown in het kwadraat. Cruz,die mèt de bal aan de voet het doodleuk aandurfde helemaal terug naar de eigen helft te wandelen, letterlijk wandelen, om dan zich ineens om te draaien en zichzelf een dieptepass te geven en te scoren.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 917
Reg.: 31 augustus 2023
open/sluit de onderstaande quote:arrow1 schreef op 12 maart 2025 om 12:56:
We staren ons blind op superspitsen.
Misschien moet je ook letten op de persoonlijkheid : Guidetti had een jongensachtige branie, Pellè had een mega-charisma en Cruz was zó onvoorspelbaar en een clown in het kwadraat. Cruz,die mèt de bal aan de voet het doodleuk aandurfde helemaal terug naar de eigen helft te wandelen, letterlijk wandelen, om dan zich ineens om te draaien en zichzelf een dieptepass te geven en te scoren.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.165
Reg.: 9 april 2019
Van Persie lovend over Ueda: 'Ik zie een topspits in hem'
Eerlijk is eerlijk, Ueda speelde gisteren echt een prima wedstrijd.
Hij kreeg daarvoor ook de ruimte, hij kon 'weglopen' bij het centrum van Twente en aanspeelbaar zijn. Het is een stuk gemakkelijker om in de 'link-up play' (zoals van Persie dat noemt) goed te zijn, als er ruimte ligt tussen de linies van de tegenstander en het centrum minder strak doordekt.
Ik vind dat Ueda juist heel kwetsbaar is als hij wordt betrokken in het spel. Als hij met een tegenstander in zijn nek en de rug naar de goal wordt aangespeeld, was het tot gisteren in 90% van de gevallen balverlies.
Maar dan nog, hij deed meer goed dan fout. En zijn twee goals waren klasse. Dat moet voor hem heel lekker voelen, en hopelijk helpt het hem over een bepaald dood punt heen.
Van Persie gelooft kennelijk wel in Ueda, maar hij draagt de 'ballast' van afgelopen anderhalf jaar niet mee. Van Persie staat er redelijk blanco in, krijg ik het gevoel. Terwijl Ueda niet op 0 begint, maar inmiddels binnen Feyenoord ver in het negatieve staat. Hij zal echt nog veel meer moeten doen, om eindelijk te overtuigen.
Of dit is ook een soort strategie, waarin van Persie eigenlijk een betere optie wil maar Ueda komende maanden probeert op te poetsen/af te stoffen zodat de club nog iets van haar investering kan terugverdienen.
Als dat het is, en van Persie slaagt daarin; is dat mooi meegenomen. Als van Persie Ueda echt aan het voetballen krijgt en de wedstrijd van gisteren daar een voorbode van is, dan mag dat best wel een wonder heten in mijn ogen.
Ik heb Ueda al afgeschreven, met een wederopstanding durf ik geen rekening meer te houden.
Forumreacties: 1.629
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 17 maart 2025 om 11:50:
Van Persie lovend over Ueda: 'Ik zie een topspits in hem'
Eerlijk is eerlijk, Ueda speelde gisteren echt een prima wedstrijd.
Hij kreeg daarvoor ook de ruimte, hij kon 'weglopen' bij het centrum van Twente en aanspeelbaar zijn. Het is een stuk gemakkelijker om in de 'link-up play' (zoals van Persie dat noemt) goed te zijn, als er ruimte ligt tussen de linies van de tegenstander en het centrum minder strak doordekt.
Ik vind dat Ueda juist heel kwetsbaar is als hij wordt betrokken in het spel. Als hij met een tegenstander in zijn nek en de rug naar de goal wordt aangespeeld, was het tot gisteren in 90% van de gevallen balverlies.
Maar dan nog, hij deed meer goed dan fout. En zijn twee goals waren klasse. Dat moet voor hem heel lekker voelen, en hopelijk helpt het hem over een bepaald dood punt heen.
Van Persie gelooft kennelijk wel in Ueda, maar hij draagt de 'ballast' van afgelopen anderhalf jaar niet mee. Van Persie staat er redelijk blanco in, krijg ik het gevoel. Terwijl Ueda niet op 0 begint, maar inmiddels binnen Feyenoord ver in het negatieve staat. Hij zal echt nog veel meer moeten doen, om eindelijk te overtuigen.
Of dit is ook een soort strategie, waarin van Persie eigenlijk een betere optie wil maar Ueda komende maanden probeert op te poetsen/af te stoffen zodat de club nog iets van haar investering kan terugverdienen.
Als dat het is, en van Persie slaagt daarin; is dat mooi meegenomen. Als van Persie Ueda echt aan het voetballen krijgt en de wedstrijd van gisteren daar een voorbode van is, dan mag dat best wel een wonder heten in mijn ogen.
Ik heb Ueda al afgeschreven, met een wederopstanding durf ik geen rekening meer te houden.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 17 maart 2025 om 12:01:
(...)Het staat of valt met de aanvoer. Gisteren twee bruikbare voorzetten en hij heeft twee goals te pakken. Knap hoe hij de tweede maakte, want de bal kwam hard op hem af.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 818
Reg.: 6 juli 2007
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 17 maart 2025 om 16:02:
Weet het nog niet met hem hij is wel erg nederig en introvert juicht niet als hij scoort terwijl Carranza het tegenovergestelde is, maar weer andere tekortkomingen heeft.
Wederopstanding of niet, je hebt voorhoedespelers met louter een tor-instinct en je spitsen die allround zijn en "meespelen", je moet eigenlijk beide types in huis hebben. Hangt van wedstrijd tot wedstrijd af en je zult beregoeie vleugelspelers moet halen, dat is wel een vereiste, want zonder loopt vrijwel elke spits verloren.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda