Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 13 februari 2025 om 09:01:

(...)We staan bekend door onze goede spitsen in de laatste jaren. Guidetti, Pelle, Hooijdonk, Kuijt, Gimenez, enz, enz

De Kuip heeft langere tijd juist bekend gestaan als een kerkhof voor centrumspitsen. Het Kindvall-syndroom; waarbij iedere aanvaller moest opboksen tegen de statistieken en overlevering van de beste centrumspits die Feyenoord ooit gehad heeft.

Man, wat heb ik een rare snuiters voorbij zien trekken. En in recentere periodes hield het ook niet altijd over. Ik ben Kazim-Richards en Charisteas nog niet vergeten. Om nog maar te zwijgen over de spitsen die echt wel goed waren, maar waar het bij Feyenoord totaal niet uit de verf kwam. Zoals Lazović en Elmander.

+1/-0

Carranza is volgens mij op dit moment wel beter. Priske zei toch dat hij nog weken nodig heeft die tijd heeft Feyenoord niet.

+1/-0

Ueda is gewoon middelmaat. Dat is geen verwijt, maar het is gewoon zo. We hebben om de een of andere reden wel vaak wat bijzondere spelers gehad, ook in de voorhoede. Ik moet zeggen dat er bij waren die 't best goed deden: Guidetti, Pellè. Maar gek genoeg waren de meesten ook weer relatief snel verdwenen. Sommige blijven op je netvlies geplakt: Cruz. Je kon met 'm lachen, huilen, boos zijn, maar zulke types komen echt wel zelden nog voor.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 13 februari 2025 om 09:29:

Ueda is gewoon middelmaat. Dat is geen verwijt, maar het is gewoon zo. We hebben om de een of andere reden wel vaak wat bijzondere spelers gehad, ook in de voorhoede. Ik moet zeggen dat er bij waren die 't best goed deden: Guidetti, Pellè. Maar gek genoeg waren de meesten ook weer relatief snel verdwenen. Sommige blijven op je netvlies geplakt: Cruz. Je kon met 'm lachen, huilen, boos zijn, maar zulke types komen echt wel zelden nog voor.

De buitenspelers stalen gisteren de show. De spitsen liepen er verloren bij. De vraag is, moet Feyenoord blijven inzetten op spitsen? De spits is in het moderne voetbal niet meer zo belangrijk. Beter een extra middenvelder opstellen. Moder en Hwang, daar heeft het team wat aan.

+1/-0

Klopt, kijk maar eens naar het Spaanse voetbal !

+1/-0

Weet ik niet. Ook in Spanje wordt er nog gewoon met centrum spitsen gespeeld. Real - Mbappe, Barcelona - Lewandowski, Atletico - Griezmann, Sociedad - Oskarsson, Valencia - Duro...Girona - Ruiz...en ga zo maar door...

Ik ben het er wel mee eens dat het voetbal meer van de zijkanten moet komen en dat de spits meer een afronder is dan in het verleden was. Vroeger zag je meer voetballende spitsen.

Maar het belangrijkste is dat er een keuze gemaakt wordt en dat daar een visie achter zit. Als je kiest voor je buitenspelers dan moet je een spits hebben die kan afronden. Als je minder over de buitenkanten wil spelen, heb je een spits nodig die door het centrum kan kaatsen of weg kan draaien, etc.

In mijn ogen is beide goed, maar op dit moment passen de spitsen niet in het plaatje.

+1/-0

Of het Ueda is of Carranza ze moeten natuurlijk ook wel in stelling worden gebracht dat is in de CL lastiger Gimenez kreeg ook haast geen bal gister dan lijk je als spits al gauw slecht.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda