Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 12 maart 2025 om 09:20:

Als ik hem zie spelen dan komen er altijd veel vragen bij mij naar boven...

- Wie heeft hem ooit gescout en naar Feyenoord gehaald?
- Op basis van welke "skills" is hij gehaald?
- Zal hij het naar zijn zin hebben in Nederland?
- Wat kan je nog voor hem krijgen van de zomer?

Hopelijk kunnen we Ueda aankomende zomer goed verkopen (met beperkt verlies) en daar een topper voor terughalen. Een spits die er meteen staat, want het huidig materiaal schiet te kort.

Dennis te Kloese is het antwoord op je eerste vraag.

Verder is het overduidelijk dat je het verlies moet nemen en hem moet verkopen. Voor beide partijen het beste.

+1/-0

We staren ons blind op superspitsen.
Misschien moet je ook letten op de persoonlijkheid : Guidetti had een jongensachtige branie, Pellè had een mega-charisma en Cruz was zó onvoorspelbaar en een clown in het kwadraat. Cruz,die mèt de bal aan de voet het doodleuk aandurfde helemaal terug naar de eigen helft te wandelen, letterlijk wandelen, om dan zich ineens om te draaien en zichzelf een dieptepass te geven en te scoren.

+1/-0

arrow1 schreef op 12 maart 2025 om 12:56:

We staren ons blind op superspitsen.
Misschien moet je ook letten op de persoonlijkheid : Guidetti had een jongensachtige branie, Pellè had een mega-charisma en Cruz was zó onvoorspelbaar en een clown in het kwadraat. Cruz,die mèt de bal aan de voet het doodleuk aandurfde helemaal terug naar de eigen helft te wandelen, letterlijk wandelen, om dan zich ineens om te draaien en zichzelf een dieptepass te geven en te scoren.

et hoeft voor mij geen absolute topspits te zijn. Het kan ook een jongen met potentie zijn, zoals PSV bijvoorbeeld heeft gedaan met Pepi.

Een spits moet doelpunten maken, dat is het enige wat echt telt. Feit is dat we die nu niet echt in huis hebben en we dit wel moeten hebben.

+1/-0

Onze TD's en de scouting: zit daar niet onze zwakke punten ? Soms ben ik verbaasd waar andere clubs de puike spelers of spelers met echte groei vandaan halen.

+1/-0

Van Persie lovend over Ueda: 'Ik zie een topspits in hem'

Eerlijk is eerlijk, Ueda speelde gisteren echt een prima wedstrijd.

Hij kreeg daarvoor ook de ruimte, hij kon 'weglopen' bij het centrum van Twente en aanspeelbaar zijn. Het is een stuk gemakkelijker om in de 'link-up play' (zoals van Persie dat noemt) goed te zijn, als er ruimte ligt tussen de linies van de tegenstander en het centrum minder strak doordekt.

Ik vind dat Ueda juist heel kwetsbaar is als hij wordt betrokken in het spel. Als hij met een tegenstander in zijn nek en de rug naar de goal wordt aangespeeld, was het tot gisteren in 90% van de gevallen balverlies.

Maar dan nog, hij deed meer goed dan fout. En zijn twee goals waren klasse. Dat moet voor hem heel lekker voelen, en hopelijk helpt het hem over een bepaald dood punt heen.

Van Persie gelooft kennelijk wel in Ueda, maar hij draagt de 'ballast' van afgelopen anderhalf jaar niet mee. Van Persie staat er redelijk blanco in, krijg ik het gevoel. Terwijl Ueda niet op 0 begint, maar inmiddels binnen Feyenoord ver in het negatieve staat. Hij zal echt nog veel meer moeten doen, om eindelijk te overtuigen.

Of dit is ook een soort strategie, waarin van Persie eigenlijk een betere optie wil maar Ueda komende maanden probeert op te poetsen/af te stoffen zodat de club nog iets van haar investering kan terugverdienen.

Als dat het is, en van Persie slaagt daarin; is dat mooi meegenomen. Als van Persie Ueda echt aan het voetballen krijgt en de wedstrijd van gisteren daar een voorbode van is, dan mag dat best wel een wonder heten in mijn ogen.

Ik heb Ueda al afgeschreven, met een wederopstanding durf ik geen rekening meer te houden.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 17 maart 2025 om 11:50:

Van Persie lovend over Ueda: 'Ik zie een topspits in hem'

Eerlijk is eerlijk, Ueda speelde gisteren echt een prima wedstrijd.

Hij kreeg daarvoor ook de ruimte, hij kon 'weglopen' bij het centrum van Twente en aanspeelbaar zijn. Het is een stuk gemakkelijker om in de 'link-up play' (zoals van Persie dat noemt) goed te zijn, als er ruimte ligt tussen de linies van de tegenstander en het centrum minder strak doordekt.

Ik vind dat Ueda juist heel kwetsbaar is als hij wordt betrokken in het spel. Als hij met een tegenstander in zijn nek en de rug naar de goal wordt aangespeeld, was het tot gisteren in 90% van de gevallen balverlies.

Maar dan nog, hij deed meer goed dan fout. En zijn twee goals waren klasse. Dat moet voor hem heel lekker voelen, en hopelijk helpt het hem over een bepaald dood punt heen.

Van Persie gelooft kennelijk wel in Ueda, maar hij draagt de 'ballast' van afgelopen anderhalf jaar niet mee. Van Persie staat er redelijk blanco in, krijg ik het gevoel. Terwijl Ueda niet op 0 begint, maar inmiddels binnen Feyenoord ver in het negatieve staat. Hij zal echt nog veel meer moeten doen, om eindelijk te overtuigen.

Of dit is ook een soort strategie, waarin van Persie eigenlijk een betere optie wil maar Ueda komende maanden probeert op te poetsen/af te stoffen zodat de club nog iets van haar investering kan terugverdienen.

Als dat het is, en van Persie slaagt daarin; is dat mooi meegenomen. Als van Persie Ueda echt aan het voetballen krijgt en de wedstrijd van gisteren daar een voorbode van is, dan mag dat best wel een wonder heten in mijn ogen.

Ik heb Ueda al afgeschreven, met een wederopstanding durf ik geen rekening meer te houden.

Het staat of valt met de aanvoer. Gisteren twee bruikbare voorzetten en hij heeft twee goals te pakken. Knap hoe hij de tweede maakte, want de bal kwam hard op hem af.

+1/-0

kees592 schreef op 17 maart 2025 om 12:01:

(...)Het staat of valt met de aanvoer. Gisteren twee bruikbare voorzetten en hij heeft twee goals te pakken. Knap hoe hij de tweede maakte, want de bal kwam hard op hem af.

Ueda's goals vallen of staan met de aanvoer. Het is geen speler die uit het niets zelf een goal kan creeeren.

Maar in het meevoetballen is het ook altijd veel te mager geweest. En zoals van Persie gisteren aangaf, dat vindt hij misschien nog wel belangrijker dan de doelpunten.

Gisteren was het meevoetballen ook prima. Dat is een opsteker, maar had niets te maken met dat hij beter aangespeeld werd van achteruit. Er was gewoon meer ruimte, en Ueda leek ook gemakkelijker 'los' te komen uit de dekking. Wellicht was het de onkunde bij FC Twente, of misschien is er wel een kwartje gevallen bij Ueda. Hij heeft ook nog speciaal met van Persie gezeten zaterdag.

Laten we het hopen. Als het van beiden een beetje is geweest, is het al mooi meegenomen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 17 maart 2025 om 16:02:

Weet het nog niet met hem hij is wel erg nederig en introvert juicht niet als hij scoort terwijl Carranza het tegenovergestelde is, maar weer andere tekortkomingen heeft.

Dat is een beetje de aard van het beestje en zoals ze in Japan wellicht verwachten hoe je reageert.

Eén zwaluw maakt nog geen zomer, maar dit zag er goed uit. Wellicht krijgt RvP hem aan de praat! Nu nog even zien hoe hij het doet in de komende twee thuiswedstrijden. Mocht het weer zo gaan, dan is Gimenez gauw vergeten...

+1/-0

Wederopstanding of niet, je hebt voorhoedespelers met louter een tor-instinct en je spitsen die allround zijn en "meespelen", je moet eigenlijk beide types in huis hebben. Hangt van wedstrijd tot wedstrijd af en je zult beregoeie vleugelspelers moet halen, dat is wel een vereiste, want zonder loopt vrijwel elke spits verloren.

+1/-0

arrow1 schreef op 18 maart 2025 om 11:46:

(...)

Zoals Ueda zondag speelde, deed hij beide. Eén zwluw maakt nog geen zomer, maar het geeft de burger wel degelijk enige moed.

Het is allemaal wel een beetje tegenstrijdig, enerzijds wordt een spits afgerekend op zijn doelpunten. Een aanvalsleider centraal voorin moet ervoor/-van leven. Hij is daarbij volledig afhankelijk van de aanvoer, terwijl in de aanloop naar die aanvoer er ook nog een meevoetballende rol voor hem weggelegd is. Uiteindelijk bepaalt die meevoetballende rol hoe goed en hoe vaak die aanvoer bij hem terechtkomt. Of bij een medespeler. Wie die bal er dan uiteindelijk in ramt; het zal mij eerlijk gezegd een rotzorg zijn. Als Feyenoord maar wint.

Voor een centrumspits waar 9M voor betaald is, is het voor Feyenoord uiteindelijk wel noodzaak dat uit zijn statistieken blijkt dat hij een bal kan afmaken. In dat opzicht moet Ueda er komende maanden nog wel méér in leggen dan afgelopen weekend.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda