Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » FIFA World Cup 2026

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Hoe je het wendt of keert Koeman heeft hopeloos gefaald. De roep om Arne Slot is groot maar de knvb heeft meer rare keuzes gemaakt in het verleden dieptepunten Blind en De Boer. Guardiola polsen kan altijd of een andere buitenlandse trainer.

Dit bericht is gewijzigd op 30 juni 2026, 17:33:36.

+1/-0

Pedersen basisspeler bij Noorwegen, maar Feyenoord vond hem niet goed genoeg.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 juni 2026 om 17:24:

Hoe je het wendt of keert Koeman heeft hopeloos gefaald. De roep om Arne Slot is groot maar de knvb heeft meer rare keuzes gemaakt in het verleden dieptepunten Blind en De Boer. Guardiola polsen kan altijd of een andere buitenlandse trainer.

Beter halen ze Peter Bosz weg bij PSV. Dat schijnt toch zijn droom te zijn en de geruchten over een KNVB clausule in zijn contract zijn hardnekkig.

+1/-0

Knakkie schreef op 30 juni 2026 om 19:20:

Marc Acardipane schreef op 30 juni 2026 om 17:24:

Beter halen ze Peter Bosz weg bij PSV. Dat schijnt toch zijn droom te zijn en de geruchten over een KNVB clausule in zijn contract zijn hardnekkig.

Bosz lijkt me zeer geschikt als bondscoach inderdaad maar psv kennende hebben ze vast al opvolger op het oog dan valt de naam Slot ook.

+1/-0

Zaakwaarnemer Rob Jansen meteen na uitschakeling door bondscoach gevraagd voor overleg over toekomst
Bondscoach Ronald Koeman denkt al na over vertrek bij het Nederlands elftal
Ronald Koeman zal op korte termijn al beslissen of hij opstapt bij de KNVB. De bondscoach van het Nederlands elftal, dat in de eerste knock-outwedstrijd tegen Marokko na de groepsfase meteen werd uitgeschakeld via strafschoppen, heeft zijn zaakwaarnemer meteen na de wedstrijd in Mexico gevraagd om een overleg.
21 minuten geleden
Maak ons je Google-favoriet!
Rob Jansen, die al jaren de belangen van Koeman bij alle onderhandelingen met clubs en de voetbalbond behartigt, zegt vrij kort na afloop te zijn bericht door Koeman. ,,Hij wil overleggen wat te doen, ik kreeg een bericht via WhatsApp van hem’’, aldus Jansen, die in zijn eigen podcast niet om de hete brij heen draaide toen er werd gespeculeerd over de toekomst van Koeman.

Koeman realiseert zich dat hij onder vuur is komen te liggen na het desastreuze optreden van zijn ploeg tegen Marokko.

Arnold Mühren: ’Waren aanvallers het werkelijk eens met Ronald Koeman over dit systeem?’
Ronald Koeman tijdens de strafschoppen.

Aflopend contract
De bondscoach wilde na afloop op de persconferentie niet vooruitlopen op een eventueel vertrek. „Ik heb er wel mijn gedachten over. Nu is er teleurstelling. Ik ga de dingen op een rijtje zetten. Daar begin ik morgen mee. Misschien ben ik er morgenmiddag al uit.”

De bondscoach beschikt bij de KNVB over een aflopend contract. De doelstelling van de bond, coach en spelers was om de halve finale van het WK te bereiken. Dat is bij lange na niet gelukt. Ook won Oranje tijdens de tweede periode van Koeman als bondscoach geen enkele keer van een land dat in de top-25 van de FIFA-ranking staat. Vijftien pogingen mislukten.

Zlatan fileert Ronald Koeman: ’Nederlaag Oranje is zijn schuld’
Troostende woorden van bondscoach Mohamed Ouahbi van Marokko voor Ronald Koeman.

Bittere nasmaak
Vooral de manier waarop Oranje zich met een ultra-defensief systeem presenteerde tegen het juist ’Nederlands spelende’ Marokko, zorgt voor een bittere nasmaak. Koeman besloot om zijn systeem aan te passen, met vijf verdedigers te spelen in plaats van vier, waardoor er een middenvelder (Tijjani Reijnders) minder op het veld stond.

Oranje hield vervolgens vooral tegen, liet de bal aan Marokko en kwam zelf nauwelijks tot kansen. Een onverwachte treffer van Cody Gakpo werd in blessuretijd onschadelijk gemaakt, waarna Marokko de strafschoppen beter nam en Oranje vroeg naar huis kon.

+1/-0

Vooral de manier waarop Oranje zich met een ultra-defensief systeem presenteerde tegen het juist ’Nederlands spelende’ Marokko.

Precies als je van ons voetbal houdt zou je Marokko nu moeten steunen. Los vd rellende gasten waarom maken ze niet alleen feest?

+1/-0

Wij hebben natuurlijk die achterlijke kaaskut en volwassen kerels als boerenmeisjes maar die Noren kunnen er ook wat van met dat debiele roeien en oe oe roepen. Dat hele interlandvoetbal is een circus voor zwakbegaafden geworden.

+1/-0

Knakkie schreef op 30 juni 2026 om 20:36:

Wij hebben natuurlijk die achterlijke kaaskut en volwassen kerels als boerenmeisjes maar die Noren kunnen er ook wat van met dat debiele roeien en oe oe roepen. Dat hele interlandvoetbal is een circus voor zwakbegaafden geworden.

Valentijn? :B
Ze roepen geen oe maar row de Viking row lol.
Ach wat je er ook van vindt de oranje fans hebben aan meer Holland promotie gedaan dan het elftal.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 30 juni 2026 om 20:54:

Knakkie schreef op 30 juni 2026 om 20:36:

Valentijn? :B
Ze roepen geen oe maar row de Viking row lol.
Ach wat je er ook van vindt de oranje fans hebben aan meer Holland promotie gedaan dan het elftal.

Ja als je van carnaval houdt.

+1/-0

Sinds de VAR zijn intrede heeft gedaan mis ik wel die Afrikaanse tackels. Van die heerlijke tackles, met twee gestrekte benen vooruit zodat de hamstrings en de knieschijven in de rondte vlogen.

+1/-0

Komen nu wel van verschillende kanten geluiden dat Arne Slot of Pep Guardiola Koeman kan opvolgen. Als ze maar niet zo dom zijn om Reiziger doorteschuiven.

+1/-0

Ronald Koeman per direct weg als bondscoach van Oranje
30 juni 2026, 23:04 Bijgewerkt: 1 juli 2026, 23:59

Ronald Koeman is per direct opgestapt als bondscoach van het Nederlands elftal, zo maakt hij dinsdagavond zelf bekend op Instagram. De keuzeheer beschikte over een aflopend contract bij de KNVB en heeft na het teleurstellend verlopen WK besloten dit niet te verlengen.

.

+1/-0

Guardiola Nederland “Als Nederland ooit een trainer nodig heeft…hier ben ik!”, zei Pep Guardiola in de Videoland-documentaire Força Koeman.

+1/-0

Wat een speler is dat toch die Mbappé en wat een goal van grote klasse. Zo razend snel. De grote jongens staan nu wel op.

+1/-0

Frankrijk was vaak boring ondanks al hun topspelers maar dit WK wel genieten hoor.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 30 juni 2026 om 23:40:

Guardiola Nederland “Als Nederland ooit een trainer nodig heeft…hier ben ik!”, zei Pep Guardiola in de Videoland-documentaire Força Koeman.

Robin van Persie met Dick Adcocaat als assistent. :D

+1/-0

Ik doe eens gek en ga voor Michael Reiziger.

Arne Slot moet nog geen bondscoach worden, maar een club trainen.

+1/-0

John Part schreef op 01 juli 2026 om 15:06:

Ik doe eens gek en ga voor Michael Reiziger.

Arne Slot moet nog geen bondscoach worden, maar een club trainen.

Reiziger staat hoog op de lijst maar dat wordt de nieuwe Blind of De Boer. Ten Hag kan ook.

Het is geen geheim dat directeur topvoetbal Nigel de Jong en KNVB-directeur Marianne van Leeuwen bij de opvolging ook inclusiviteit laten meewegen. :slaap

+1/-0

Als het Koeman niet lukt met deze spelers lukt het iemand als Reiziger sowieso niet. Nederland heeft geen licht gewicht nodig maar een ervaren coach. Overigens verslikte Spanje zich ook in Marokko vier jaar geleden dat is echt geen schande alleen de manier waarop geeneen mooie aanval gezien behalve de goal van Gakpo.

+1/-0

Reiziger! :D :D :D

Moet je vooral doen, dan ben je zeker van een rol in de marge de komende periode. Die heeft zijn 'onkunde' al bewezen.

Peter Bosz was prima geweest, maar goed, die optie hebben ze al verspeeld. Dan komen ze met de volgende paniekmaatregel, de stakkers.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Feyenoord Forum » Andere competities » FIFA World Cup 2026