Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » FIFA World Cup 2026

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21

open/sluit de onderstaande quote:

Het Hollywood-sausje vind ik geen probleem. Het voetbal kan van de Amerikaanse sportcultuur en haar grootste sporten best wel leren. Zeker waar het de financiën betreft.

Waar ik de afgelopen weken soms naar heb zitten kijken, had niets met 'leentjebuur' vanuit het basketbal of american football te maken. Dit kwam méér van de Amerikaanse variant van professioneel worstelen, een entertainment show die volledig gescript is en waar de uitkomst op voorhand vaststaat.

Een sportwedstrijd kent spelregels. Die moeten zo goed mogelijk worden nageleefd, en gelden voor het gehele verloop van de competitie. Uiteindelijk moeten die regels ervoor zorgen dat de partij die het beste is in datgene waar de strijd over wordt uitgevochten, als winnaar boven komt drijven. Iedereen die probeert buiten de regels om te winnen, moet bestraft worden. Ten einde een eerlijk verloop te garanderen.

Ik zeg niet dat er bewust een verschillende norm gehanteerd is met betrekking tot het handhaven van de regels, maar zo opvallend als er vooral niet gesanctioneerd werd in bepaalde situaties en tegen bepaalde ploegen; het riekte in alles naar willekeur.

Iemand die er kwaad in wil zien, kan niet anders dan concluderen dat de organisatie een bepaalde uitkomst prefereerde en daarvoor haar invloed heeft misbruikt op bepaalde randvoorwaarden die onafhankelijk zouden moeten zijn.

Alsof je naar een toneelstuk zit te kijken, waarvan de acteurs zélf niet bewust zijn dat ze hem opvoeren. Misschien geen WWE-evenement, maar een soort Truman-show.

Ik ben blij dat het voorbij is. Nog een paar weken, dan kunnen we ons weer ergeren aan de onkunde van de spelers en arbitrage in de Eredivisie. En daar onze eigen complotten over verzinnen... ;)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21

Feyenoord Forum » Andere competities » FIFA World Cup 2026