Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » FIFA World Cup 2026

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18

Laatste 2 WKs met Louis halve finale en kwartfinale wat je ook van hem vindt hij haalt wel veel uit zijn spelersgroep. Maargoed geen idee of hij nog ambities heeft en van Truus mag.

+1/-0

Zaakwaarnemer Rob Jansen sluit niet uit dat Pep Guardiola in de toekomst openstaat voor het bondscoachschap van het Nederlands elftal. De zaakwaarnemer van Ronald Koeman noemt de momenteel clubloze topcoach zelfs een serieuze optie voor de KNVB.

Wim Kieft en René van der Gijp zijn daar minder overtuigd van en achten de kans dat de succesvolle Spanjaard naar Nederland komt nihil.

+1/-0

Man man Mbappe laat zich uit zijn concentratie halen door de Argentijnse arbitrage. Marokko moet blijkbaar door.

+1/-0

Yes 2-0 vive La France! ;)

+1/-0

Wat spelen die Fransen goed zeg. Op het moment dat ik dit tik, scoren ze de 2-0.

Trouwens, voorafgaand van het nemen van de penalty zag ik tot twee keer toe een Marokkaanse speler praten tegen een Franse speler met de hand voor de mond. Alhoewel op dat moment het spel stil lag, blijft dit toch 'verboden'?
Niet dat het leuk voor de wedstrijd zou zijn als die betreffende speler een rode kaart zou krijgen, maar een VAR moet dat toch ook gezien hebbben?

Achteraf blij dat NL niet tegen deze Fransen hoeft te spelen, want dat had een grote blamage geworden. Laat ik het zo zeggen, het zou voor het NL-voetbal niet goed zijn en druk ik mij nog mild uit.

+1/-0

Nederlanders juichten gewoon voor Frankrijk dat is jammer het wordt tijd dat de normale Nederlandse mensen van Marokkaanse afkomst stelling nemen tegen die relschoppers en criminelen ook die Islamisten. Anders blijven Marokkaanse mensen altijd de vijand netals andere Moslims. Anders worden ze de nieuwe joden.

Dit bericht is gewijzigd op 10 juli 2026, 02:55:32.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

:offtopic

Inderdaad, ik juichte voor Frankrijk. Ik vind dat een geweldig team, de grote favoriet voor de eindzege. En alhoewel ik vaak genoeg sympathie kan opbrengen voor de underdog, kan ik dat niet voor Marokko.

Ik vind niet dat 'normale' Marokkanen zich moeten uitspreken tegen de groep die (keer op keer) voor ellende zorgt. Dat wordt toch ook niet van mij verwacht, iedere keer dat een roomblanke, autochtone Nederlander zich misdraagt?

We hebben juist als volledige samenleving de verantwoordelijkheid om ons tegen dergelijk misdadig gedrag uit te spreken, en er moet keihard tegen opgetreden worden.

Bij dat laatste gaat het mis.

De aanpak van strafbaar gedrag door bepaalde bevolkingsgroepen is gepolitiseerd. Iedereen is er van alles van gaan vinden. De ene kant van het spectrum roept op tot 'lik op stuk', de wijze waarop dat verwoord wordt zorgt voor ophef aan de andere van het spectrum. Zij willen de boel bij elkaar houden, er mogen in de samenleving geen groepen worden buitengesloten. Het benoemen van dat wat niet deugt, wordt angstvallig vermeden.

Ons openbaar bestuur en de handhaving, doet allerlei handreikingen om met groepen in contact te komen, van het bezoeken van Iftar-vieringen tot het 'thee drinken in de moskee' na een incident. Het zal allemaal best helpen, maar het tuig op de straat wat telkens weer zorgt voor ongeregeldheden wordt er niet mee bereikt.

De wijkagent die afgelopen Ramadan een keer aanschoof in de Moskee bij vader en mee-eet met wat moeders gekookt heeft, krijgt een maand of wat later vuurwerk, glas en stenen naar het hoofd van het 'prinsje' dat thuis op het schild gehezen wordt. Ongeacht of er gewonnen of verloren is.

Als Carola Schouten zou verwachten dat ze met een bezoek aan een Business Unit in de Kuip, kan voorkomen dat het op Vak S uit de hand loopt; verklaart alles en iedereen haar toch voor gek?!

Laat Marokkanen die hard werken en hun best doen iets van hun leven te maken (op een eerlijke manier ;) ) er lekker buiten.

+1/-0

Ik bedoel niet dat ze tegenover Nederland stelling moeten nemen maar binnen hun eigen gemeenschap nu wordt veel gebagatelliseerd.

+1/-0

Precies wat ik ook zei zelfs een superster blijft menselijk.

Kylian Mbappé maakte het in de tweede helft goed met een schitterende treffer, maar voor rust miste de sterspeler van Frankrijk tegen Marokko (2-0 zege) een penalty. Na afloop vertelde de 27-jarige vedette waarom het misging vanaf de stip in het kwartfinaleduel van het WK 2026.
07:52 uur | vandaag

„Ik nam hem niet goed. Het was lastig, omdat er veel verwarring was door de VAR-check. Ik wissel met Ousmane, die mij de bal geeft. Vervolgens zegt hij dat het misschien geen strafschop is en dat we de beslissing moeten afwachten. Daardoor raakte ik afgeleid. Ik had allerlei scenario’s bedacht om geconcentreerd te blijven vóór het nemen van een penalty, maar dit scenario niet. Ik zal me daaraan moeten aanpassen”, vertelde de topscorer van het toernooi.

+1/-0

1-0 Spanje al Belgkes moeten uitkijken dat ze niet weglopen nu.

+1/-0

Die Haaland haha altijd een lach op zijn gezicht hij gaat de Engelsen slopen. :B

+1/-0

RIP Jayden waarschijnlijk zelfmoord of moord tragisch.

+1/-0

Goal NORWAY!!! :pul

+1/-0

Je mag het niet zeggen maar de Vikingen zijn gewoon een stel gezonde blanken ons Germaanse broedervolk ook.

+1/-0

1-1 nu mooie pot hoor.

+1/-0

Die Engelsen gaan falen als het op penalties aankomt hun keeper is slecht die van Noorwegen is Nyland die maakt zich niet druk. Zij hebben sowieso niks teverliezen Engeland wel.

+1/-0

Belachelijke VAR maar als je Vikingen onrecht aandoet zal je met de gevolgen moeten dealen.
Aursnes erin :feyenoord

+1/-0

Ik gun het die Noren zo ik wil roeien straks! :B

+1/-0

1-2 wel foutje van de keeper net als Lammens tegen Spanje.

+1/-0

Heb ook geen hekel aan Engeland Haaland heeft ook Engels paspoort dan moeten zij maar afrekenen met die gluiperds uit Argentinië en dan Frankrijk/Spanje vs Engeland mooie finale. DE oude koloniale machten in de USA. In hun 250 jarige bestaan :)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 juli 2026, 01:55:59.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18

Feyenoord Forum » Andere competities » FIFA World Cup 2026