Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Zooitje ongeregeld tja ....

 

+1/-0

Ik heb de wedstrijd ook gezien, en ben minder negatief als alle schrijvers hier hun visie geven.
Er is geen publiek, maar ze moeten nog wat op elkaar ingespeeld worden.
En om nu al dit als een zooitje te noemen dat gaat mij echt te ver.
Dit gaat nog wel goedkomen, veel trainen en elkaar leren te vinden.
Je kan toch niet verwachten dat ze in deze fase al hoge druk kunnen zetten ze zijn totaal nog niet op elkaar ingespeeld het is onmogelijk om nu al spelers af te schrijven, dan moet diegene maar de assitent van Slot worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 31 juli 2022 om 19:13:

Ik heb de wedstrijd ook gezien, en ben minder negatief als alle schrijvers hier hun visie geven.
Er is geen publiek, maar ze moeten nog wat op elkaar ingespeeld worden.
En om nu al dit als een zooitje te noemen dat gaat mij echt te ver.
Dit gaat nog wel goedkomen, veel trainen en elkaar leren te vinden.
Je kan toch niet verwachten dat ze in deze fase al hoge druk kunnen zetten ze zijn totaal nog niet op elkaar ingespeeld het is onmogelijk om nu al spelers af te schrijven, dan moet diegene maar de assitent van Slot worden.




Ik weet niet of je op de hoogte bent van de competiedata maar volgende week zondag wacht Vitesse uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 31 juli 2022 om 19:13:

Ik heb de wedstrijd ook gezien, en ben minder negatief als alle schrijvers hier hun visie geven.
Er is geen publiek, maar ze moeten nog wat op elkaar ingespeeld worden.
En om nu al dit als een zooitje te noemen dat gaat mij echt te ver.
Dit gaat nog wel goedkomen, veel trainen en elkaar leren te vinden.
Je kan toch niet verwachten dat ze in deze fase al hoge druk kunnen zetten ze zijn totaal nog niet op elkaar ingespeeld het is onmogelijk om nu al spelers af te schrijven, dan moet diegene maar de assitent van Slot worden.



Sorry, maar de spelers die er al de hele voorbereiding waren lieten ook geen enkele vastigheid zien in de gehele voorbereiding.
Die hebben vorig jaar ook gespeeld en moeten de basis dus kennen.
Zo wie zo is er van hoog drukzetten en aanvallend spelen geen enkele sprake meer.

Het begint weer op het ouderwetse harde bal naar voren voetbal te lijken...

Wat ik al zei: Of dit valt ineens komende week "wonderbaarlijk" in elkaar of het wordt een ramp seizoen. Er is helemaal niks noppes nada wat er ook maar iets op wijst dat dit een (goed) seizoen gaat worden.

 

+1/-0

We willen goed lopende aanvallen zien en doelpunten, maar vooral de eerste helft viel het allemaal nog al tegen. De tweede helft was wel iets beter. Lichtpuntjes waren: Idrissi, Alireza en Taabouni.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 31 juli 2022 om 20:12:

We willen goed lopende aanvallen zien en doelpunten, maar vooral de eerste helft viel het allemaal nog al tegen. De tweede helft was wel iets beter. Lichtpuntjes waren: Idrissi, Alireza en Taabouni.


En Timber wat mij betreft. Die gaat wel slagen.

 

+1/-0

Ja, Timber had ook een aantal goede momenten.

 

+1/-0

Een hele slechte voorbereiding zegt niet altijd wat.
Probleem is wel echt dat de transfers veel te lang hebben geduurd.
Dat je nu nog steeds geen linksback hebt gehaald is eigenlijk al rede voor ontslag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Slot: ''Ik vond het bij vlagen gênant''
vandaag, 19:30 300 reacties

Arne Slot is niet te spreken over het eerste uur van Feyenoord tegen Osasuna. De trainer vond zijn ploeg heel slordig in de opbouw en zag de verdediging ook veel simpele fouten maken. Na het inbrengen van Jens Toornstra kwam er wat meer gif in het elftal.

''Ik vond het bij vlagen gênant hoe wij de kansen hebben weggegeven'', is Slot duidelijk in gesprek met ESPN. ''Ik heb er niet veel moeite mee als dingen door samenwerking niet perfect lopen, daar hebben we een aantal voorbeelden van gezien. Ik heb ook een aantal momenten gezien waarin we zwaar ongeconcentreerd zijn waardoor we kansen weggeven.''

''Het goede nieuws is dat ik in het laatste half uur van de wedstrijd een soort competitiviteit heb gezien in het team. Toen zag ik voor het eerst in de voorbereiding een stukje agressiviteit en dan hoef je echt nog niet goed te voetballen. Dan kun je wel ergens komen door er keihard voor te vechten met elkaar. Dat heb ik vrij weinig gezien deze voorbereiding. Dat geeft gelukkig wat houvast richting volgende week.''

Slot wil de wedstrijd niet omschrijven als 'slap'. De trainer zag genoeg goede momenten in de wedstrijd. ''Dat is altijd een vervelend woord. Momenten van de wedstrijd bepalen je gevoel erbij. Dan helpt het ook niet mee als je in de opbouw een aantal keer zo vreselijk eenvoudig fouten maakt. Dat zorgt er allemaal niet voor dat je lekker in de wedstrijd komt. Het goede nieuws is dat je veel kansen hebt weggegeven uit fouten die redelijk eenvoudig te voorkomen zijn.''

De trainer was voor de wedstrijd Jens Toornstra vergeten op te noemen in het interview met ESPN. ''Ik ben blij dat je nog even over het middenveld begint. Ik vergat voor de wedstrijd een hele belangrijke speler te noemen en dat is Jens Toornstra. Ik vertelde dat we vier spelers hadden, maar met Jens hebben we er vijf. We hebben meer opties op het middenveld. Jens heeft ook vandaag weer aangetoond hoe nuttig hij dan toch weer is.''



De hele voorbereiding was genant, vooral op technisch gebied is er ongelofelijk geblunderd dat Slot niet de spelers tijdig kreeg die hij nodig had. Dat we nog geen linksback en spits hebben (die nu kan spelen) is natuurlijk helemaal een grove schande.

 

+1/-0

Ja dat er geen lb is mag je wel dramatisch noemen. Stel dat die Peruaan komt die in de MLS speelt duurt het nog weken voordat je die kan opstellen. Voordat er een visum en werkvergunning geregeld is ben je weken verder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 31 juli 2022 om 20:40:

Ja dat er geen lb is mag je wel dramatisch noemen. Stel dat die Peruaan komt die in de MLS speelt duurt het nog weken voordat je die kan opstellen. Voordat er een visum en werkvergunning geregeld is ben je weken verder.



En dat gaat weer ten koste van wedstrijd fitheid....

 

+1/-0

Dramatische voorbereiding, maar ben blij dat we eindelijk beginnen. Het gaat nog weken duren voordat de selectie op orde is dus we zijn totaal niet klaar voor de start. Maargoed je kunt altijd hopen dat het meevalt...

 

+1/-0

Dit had een ontzettend fijn voorbereidingsprogramma kunnen zijn als de selectie rond was geweest. Nu zat er totaal geen duidelijke opbouw in, hetgeen ik een grote fout vind van Frank Arnesen (het was vooraf best aannemelijk dat er veel wisselingen in de selectie zouden komen, daar had het oefenprogramma aan moeten worden aangepast). Vandaag was het zorgwekkend om te zien dat er weinig positieve aspecten aan het veldspel te ontdekken waren. Het leek een beetje op het voetbal onder Dick Advocaat, een forse achteruitgang ten opzichte van vorig seizoen. In eerdere oefenpotjes zag je af en toe nog een een herkenbare opbouw en spelpatronen, daar was tegen Ossasuna weinig van te zien (ook door het hoge drukzetten van deze ploeg).

Individueel zie je her en der wel potentie bij de nieuwe aanwinsten. Szymanski is een goede voetballer met hoge handelingssnelheid en creativiteit, alleen nog niet fit; Timber is een dynamische voetballer, maar zoekende in dit elftal; Rasmussen was kopsterk en deed geen gekke dingen in balbezit; Idrissi was dreigend, mist nog power om rendement te halen; Taabouni heeft af en toe een vleugje creativiteit waarmee iets opengebroken kan worden.

Alireza vond ik voor het eerst niet heel storend invallen (al waren zijn eerste balcontacten wederom balverlies) en Walemark zou met wat extra explosiviteit en power een goede buitenspeler kunnen worden. Op dit moment komen ze echter allebei tekort.

De andere niet genoemde aanwinst Dilrosun blinkt uit in postbodevoetbal, hij voert zijn acties constant te ver door en verliest meermaals het overzicht. Als hij leert simpeler te voetballen en overzicht gaat bewaren in de laatste fase dan kan het een aardige versterking worden. Ik ben geen fan van Toornstra, maar hij heeft wel herkenbare looplijnen (blijf nog steeds van mening dat hij zou moeten banken). Bassett vind ik een ondergewaardeerde speler die veel diepgang en power heeft, en ook koel blijft nabij het doel van de tegenstander (waarom krijgt hij niet meer kansen?).

Achterin was de afstemming tussen de helden van vorig jaar -Bijlow, Geertruida, Senesi en Aursnes- ver te zoeken. Met name Aursnes (waarschijnlijk met z'n hoofd al bij het CL voetbal van Benfica) en Bijlow hadden een complete off day. Al moet ik zeggen dat ik Bijlow al een jaar lang geen stabiele keeper vind ogen. Hij lijkt door al z'n blessures onzeker, staat vaak verkeerd gepositioneerd in zijn doel en zijn lange uitrappen zijn dramatisch. Voeg daar aan toe Pedersen die bij elke aanname de bal een meter van z'n voet laat afstuiteren en je hebt geen onneembare vestiging achterin.

Nu de vraag, hoeveel waarde moeten we hieraan hechten? Tegen Vitesse heel weinig, is mijn stellige overtuiging. Om de simpele reden dat de selectiewisselingen bij Vitesse in het kwadraat zijn geweest en daar nauwelijks kwaliteit is teruggehaald. Ik verwacht daarom een simpele overwinning uit in Arnhem, ondanks het feit dat Letsch het altijd heel degelijk neer weet te zetten in tactisch opzicht. Daarna wordt het lastiger, want dan komen de kleinere ploegen die goed zijn ingespeeld en het ons als team heel lastig gaan maken. Kwalitatief zijn wij in augustus de betere, maar een team met automatismen en minder kwaliteit kan ver komen zoals wij afgelopen seizoen al bewezen in de Conference League. Hopen dus dat Slot er snel wat organisatie en automatismen in krijgt, en in aanvallend opzicht het voor ons zo herkenbare pressiespel erin weet te slijpen waardoor elke tegenstander vorig jaar kostbare fouten wist te maken tegen Feyenoord.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 juli 2022, 22:24:16.

 

+1/-0

Over de voorbereiding zit ik niet zo in, dat is een periode van " passen en meten ", waarbij je natuurljk ook geen oerendzware tegenstanders moet kiezen, anders krijg je doodgewoon hangende hoofden. Wat mij wel wat verontrust is dat de selectie op een hutspot van allerhande gehaalde spelers begint te lijken, spelers vanuit alle windstreken en van diverse niveau's die met wurgen en wringen tot een werkend geheel moeten worden gesmeed, met vaste patronen die efficënt zijn. Daar gaat nog een poos overheen gaan, terwijl je zeker in de eerste competitie-wedstrijden niet al te veel steken mag laten vallen. Denk wel dat er zeker spelers gaan afvallen, probleemgebieden gaan zijn: defensie, doelman. Daar valt weinig te schuiven.

 

+1/-0

Slot weet heel goed dat Feyenoord geen spelers kon kopen voordat spelers eerst waren verkocht.
Dat probleem is er al jaren dit is elk jaar zo natuurlijk is het niet normaal maar als er geen geld is kan je niet kopen.
Ik vind dat ze nog een aardige selectie bij elkaar gekregen hebben.

Ze moeten heel hard trainen en er zullen er wel een paar een schop onder der kont krijgen van Slot, maar toch denk ik dat het goed gaat komen.
Zondag is het spelen met publiek en dan moeten ze er echt staan en daar geloof ik nog in ook.

 

+1/-0

Zoals Slot zei er speelden gisteren maar vier spelers van het finale-elftal, in principe begin je weer op nul.

 

+1/-0

Je kunt ook teveel vanuit nul willen proberen starten. Je moet een sterke kern behouden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 02 augustus 2022 om 03:09:

Je kunt ook teveel vanuit nul willen proberen starten. Je moet een sterke kern behouden.


Ja, er moet toch een fundament zijn. Iets wat opgebouwd is in het eerste seizoen. Daar is niets van terug te zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 02 augustus 2022 om 03:09:

Je kunt ook teveel vanuit nul willen proberen starten. Je moet een sterke kern behouden.



Nee je moet gewoon pakken wat je pakken kan nu, die fout hebben we ook ooit bij jørgensen gemaakt. Malacia voor 15 miljoen is een aanfluiting verder verkopen ze wel goed. Ik zou alleen Senesi laten staan omdat je ook nog een nieuwe linksback moet inpassen. Beetje ervaring op de linkerflank van de verdediging kan geen kwaad.

 

+1/-0

Op basis van je scorendvermogen van je team kan je een redelijke inschatting maken hoe je seizoen gaat verlopen. Wetende dat je 4 meest scorende spelers weg zijn, maak ik me daar wel zorgen over. Zeker als een team niet ingespeeld is. Als je kijkt naar andere teams, hebben die dat beter voor elkaar. Het dus te hopen dat je in het begin dus niet een dusdanig achterstand oploopt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023