Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Niet dat ik Hendrix wil verdedigen maar Pedersen vind ik nou ook geen geweldige indruk maken…

 

+1/-0

We hebben trouwens op de rechterkant voorin ook een probleem. Jahanbakhsh was weer dramatisch en Walemark zie ik ook nog geen 34 wedstrijden spelen in Feyenoord 1.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FR North schreef op 16 juli 2022 om 14:55:

We hebben trouwens op de rechterkant voorin ook een probleem. Jahanbakhsh was weer dramatisch en Walemark zie ik ook nog geen 34 wedstrijden spelen in Feyenoord 1.



Je kan je beter afvragen waar we geen probleem hebben. Wat een kolerezooi. :kots

 

+1/-0

Mogen nog wel wat spelers bij idd. Dit was wel heel erg matig…

 

+1/-0

Lange zit zo 2 uur. Dilrosun prima in zijn (1e) helft. Benita valt me weer positief op (2e helft met jonge spelers). Je ziet dat de jonkies fysiek en inhoud en weerstand missen. Helaas voor de zoveelste keer de dramatische constatering geen Jong Feyenoord in de KKD. Opvallend dat JPB speelt. Walemark vind ik niet snel/explosief genoeg voor de buitenkant, misschien op 10 proberen. Dat is echt naast linksback en nieuwe spits de key positie die ingevuld moet worden. Blijft enorm kut dat Til naar psv is (maar 4 miljoen, waarschijnlijk verdient hij daar wel 2x zoveel) met loopvermogen, ervaring, zeer goede leeftijd, moment van druk zetten bepalen, hard werken, assists en goals (richting Tomasson niveau). Vervang dat maar eens, ondanks zijn terugval aan het einde. Alleen Wijnaldum zou dat kunnen, misschien volgend jaar :). Ik had Antonucci daar geprobeerd. Benieuwd hoe die het gaat doen bij Volendam in de eredivisie. Misschien is Boadu een optie met oog op WK en extra gekochte concurrent door Monaco. Dermane vind ik een (jonge) speler met veel potentie, hij is wel klein.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 juli 2022, 16:07:32.

 

+1/-0

Na weer een seizoen zonder prijzen maar wel met leuk voetbal en een onverwachte finale plaats in het 3e Europese toernooi zie ik het somber in voor volgend seizoen. Feyenoord heeft nog nooit na een succesvol jaar, en laten vorig seizoen voor het gemak maar succesvol noemen, nooit een vervolg daaraan weten te geven. Ik weet dat het nog vroeg in de voorbereiding is maar ik ben bang dat het volgend seizoen niet anders zal zijn. Als ik dat geklooi op het veld en op de transfermarkt zie zie ik geen reden om optimistisch te zijn.

 

+1/-0

Dit was ronduit slecht, eerst wat de zogenaamde a selectie liet zien en de jonkies waren ook niet sterk.
Kan die Diemers niet voor de koffie gaan zorgen of zoiets, voetballend is het een drama namelijk.

 

+1/-0

Dit seizoen gaat een rampseizoen worden:kwaad.

Ze moeten zich volledig kapot schamen wat ze nu laten zien:kwaad

 

+1/-0

Er kunnen nog spelers bijkomen, dus je kan er nog geen definitief oordeel over geven.
Je ben twee goede spelers kwijt, en een spits die de tweede helft van het vorig seizoen goed heeft gespeelt.
Het is jammer dat de club niet het hele bedrag uit de transfers kan benutten om spelers te halen.
Als ik het goed heb maar 20% en je word er ook niet beter van als er nog meer spelers vertrekken ook als je er veel geld voor krijg, de spelers die vertrokken zijn daar haal je niet zomaar een speler voor terug met de zelfde kwaliteiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 16 juli 2022 om 16:33:

Dit was ronduit slecht, eerst wat de zogenaamde a selectie liet zien en de jonkies waren ook niet sterk.
Kan die Diemers niet voor de koffie gaan zorgen of zoiets, voetballend is het een drama namelijk.



Die Diemers idd maar ook Jahanbakhs, Hendrix en ook Toornstra. Dat kan allemaal niet meer. En die walemark gaat het ook niet worden. Dit is nog matiger als onder advocaat. Dit is gewoon zwaar kut.

 

+1/-0

PSV 8 versterkingen toont toe. Misschien een masterclass ‘hoe regel ik succesvolle inkomende transfers’ volgen in Eindhoven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

'Wieffer nog weken uitgeschakeld door enkelblessure'
14 minuten geleden
5 reacties
Mats Wieffer kan ook de komende weken nog niet trainen bij Feyenoord vanwege zijn enkelblessure, zo meldt Rijnmond zaterdagmiddag. Verwacht wordt dat de middenvelder over vier weken weer aansluit bij de selectie.

Aanvankelijk leek de blessure van de 22-jarige middenvelder mee te vallen en werd er gesproken over 'het missen van enkele trainingen' door Arne Slot, na de vroegtijdige uitval van Wieffer in de oefenwedstrijd tegen Red Bull Salzburg. Inmiddels bleek het toch nodig om de enkel van Wieffer in het gips te zetten. Hij heeft enkele kleine scheurtjes rond het gewricht.



Dat kan er ook nog wel bij. Die mist dus de hele voorbereiding.

 

+1/-0

Wat is iedereen weer heerlijk zwart wit hier. Vorig seizoen speelden we voor het echie op 22 en 29 juli, toen stond Fer nog centraal achterin en was er nog geen aankoop gedaan. Alleen Guus Til was binnen. Nu zitten we nog een dikke week eerder in de tijd, begint het echte werk nog een paar weekjes later, hebben we enkele miljoenen (zo’n 14-15) te besteden en zijn de eerste aankopen al binnen. Er is ruimte gemaakt in het salarishuis door het vertrek van Bassett, Bozenik, Azarkan.

Verder weet niemand of ze heel hard en intensief hebben getraind deze week, daarbij beginnen de Belgen over 11 dagen al aan de competitie en liggen dus verder voor in de voorbereiding.

De eerste 45 minuten verliepen gelijkwaardig en had Feyenoord de betere kansen. De 0-1 valt wat ongelukkig
Vlak voor de rust. Slot kan naar hartelust dingen proberen. Er zijn versterkingen onderweg en het heeft geen enkele zin om te kijken naar Eindhoven want ook die verloren vorige week met 0-4 tegen een club uit de tweede Bundesliga. Union was de grote kampioen in België voordat de punten gehalveerd werden voor de playoffs dus is zeker geen slechte ploeg.

Prioriteiten moeten nu wel liggen bij een linksback, want Hendrikx kan echt niet. Heeft geen diepgang en vormde nooit een tandem met Dilrosun. Een echte aanvallende middenvelder met de longen van Til en een andere type spits en dan ziet de wereld er weer heel anders uit.

 

+1/-0

Het veldspel is bij vlagen best aardig, maar er zit heel weinig dreiging in dit Feyenoord. Ook het pressiespel vind ik wat minder ver dan vorig jaar, er lijkt minder intensiteit in de pressing te zitten. Ik mis daarnaast spelers met diepgang, creativiteit en een actie. Voorin wordt te weinig gecreëerd, dat vind ik ons grootste probleem. Op het middenveld mis je diepgang en creativiteit. Achterin staan twee matige backs, maar gelukkig oogt ons centrum nog wel stabiel. De conclusie lijkt me dat er op enkele posities echt een kwaliteitsimpuls zal moeten komen om mee te strijden voor plek 2/3 (ik ga nog niet mee in de PSV hype).

Vooral voorin is het -op Dilrosun na (hopelijk gaat hij dit jaar werken aan z'n rendement)- matig bezet momenteel. Alireza lijkt in een permanente vormcrisis te verkeren, al was ik bij zijn komst al sceptisch omdat hij maar één echt topjaar heeft gehad in Nederland. Walemark lijkt de volgend stap nog niet te zetten en oogt ietwat dromerig op het veld. Danilo vind ik als aanspeelpunt ondermaats. Achter deze spelers staat helaas niemand klaar. Groen legde het af tegen de fysiek sterke defensie van de Belgen, Naujoks is een 10 en geen vleugelaanvaller (en komt op de 10 handelingssnelheid en creativiteit tekort), Tabouni mist snelheid voor een vleugelaanvaller (maar zou op 10 nog kunnen renderen mogelijk).

Op het middenveld zijn Geertruida en Aursnes een uitstekend controlerend duo. Toornstra zou voor de bank nog wel oké zijn, maar voor de basis komt hij al tijden tekort. Je mist een diepgaande middenvelder (een technisch betere versie van Til) en een middenvelder met creativiteit (Kökcü). Hierachter vind ik de bezetting wederom erg mager. Dermane -overal volop geprezen- is technisch in orde maar moet tactisch nog veel stappen zetten (oogt een beetje als Mokotjo vroeger). Hartjes lijkt stil te staan, evenals Milambo (al is die pas 17, dus ik schrijf hem zeker niet af). Boëtius oogde niet als een (fysieke) versterking, maar is pas net weer in training.

Achterin waren Senesi en Trauner redelijk, de backs in de eerste wedstrijd -Pedersen en Hendrix- kwamen tekort. Nu is dit op de rechtsback positie niet noodzakelijk een probleem, want Benita lijkt zich goed te ontwikkelen. Centraal heb je met Baars (hield zich knap overeind op de linksback overigens) en Hokke (waarom geen kans?) twee talenten met potentie, al komen ze uiteraard nog lang niet in de buurt van het centrale duo Trauner en Senesi. Linksachter hebben we een probleem, er zal toch binnenkort minstens één speler bij moeten om in elk geval één volwaardige linksback in de selectie te hebben. Hancko hopelijk?

Meevaller van de wedstrijd: Thijs Jansen. Vond hem nooit heel sterk keepen, maar hij houdt zich al twee oefenwedstrijden op rij heel goed staande met uitstekende reddingen. Z'n lange uittrappen komen nauwelijks aan, maar hij is in de opbouw wel vooruit gegaan. Mag van mij nog steeds een goede tweede keeper bij (waar is Marciano eigenlijk?), maar Jansen profileert zich wel.

 

+1/-0

Scorend vermogen is gewoon een probleem je moet iemand als Dessers hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vandenherik2021 schreef op 16 juli 2022 om 17:41:

Wat is iedereen weer heerlijk zwart wit hier. Vorig seizoen speelden we voor het echie op 22 en 29 juli, toen stond Fer nog centraal achterin en was er nog geen aankoop gedaan. Alleen Guus Til was binnen. Nu zitten we nog een dikke week eerder in de tijd, begint het echte werk nog een paar weekjes later, hebben we enkele miljoenen (zo’n 14-15) te besteden en zijn de eerste aankopen al binnen. Er is ruimte gemaakt in het salarishuis door het vertrek van Bassett, Bozenik, Azarkan.

Verder weet niemand of ze heel hard en intensief hebben getraind deze week, daarbij beginnen de Belgen over 11 dagen al aan de competitie en liggen dus verder voor in de voorbereiding.

De eerste 45 minuten verliepen gelijkwaardig en had Feyenoord de betere kansen. De 0-1 valt wat ongelukkig
Vlak voor de rust. Slot kan naar hartelust dingen proberen. Er zijn versterkingen onderweg en het heeft geen enkele zin om te kijken naar Eindhoven want ook die verloren vorige week met 0-4 tegen een club uit de tweede Bundesliga. Union was de grote kampioen in België voordat de punten gehalveerd werden voor de playoffs dus is zeker geen slechte ploeg.

Prioriteiten moeten nu wel liggen bij een linksback, want Hendrikx kan echt niet. Heeft geen diepgang en vormde nooit een tandem met Dilrosun. Een echte aanvallende middenvelder met de longen van Til en een andere type spits en dan ziet de wereld er weer heel anders uit.



Sorry, maar je kunt vorig jaar totaal nier met dit jaar vergelijken.
We zijn een jaar verder in ontwikkeling, zowel voetballend als financieel. Daarin mag er meer verwacht worden.

Gisteren hadden ze moeten winnen om een beetje het goede gevoel te geven.
Een gelijkspel had al "twijfelachtog" geweest.

De 0-4 nederlaag en hoe slecht het veldspel uberhaupt was zijn gewoon samen een gigantische rode vlag.

Er was geen enkele hauvast om te denken "we zijn op de goede weg". Dat was vorig jaar in de voorbereiding anders. Ondanks niet altijd superresultaten zag je telkens de vooruitgang en het is dit jaar volledig het tegenovergestelde.
Ook tegen RB Salzburg was het heel povet en hielpen blessures bij hun ons in de wedstrijd.

Dat is gewoon heel zorgelijk te noemen.

0-7, 0-4 verliezen is gewoon iets wat met deze selectie niet mag gebeuren tegen deze tegenstanders.

Dat is niet zwart/wit kijken, maar heel realistisch zijn.

 

+1/-0

Alle vertrouwen in Slot en Te Kloese, komt goed.

 

+1/-0

Feyenoord moet meer op zoek gaan naar spelers met leidinggevende kwaliteiten. Jarenlang al zitten die spelers niet in de selectie. Alleen maar spelers die de aanwijzingen van de trainer opvolgen. Geen mondige spelers. Ajax heeft zulke spelers wel, nl. Tadic, die een paar jaar geleden tegen de nieuwe coach Ten Hag zei: trainer het moet anders. Op deze manier gaat het niet werken. En Ten Hag was zo slim om te luisteren. Ajax was succesvol en Ten Hag heeft een mooie carriere.

 

+1/-0

Wat ontbreekt zijn spelers met inzicht èn weinig zwakke momenten, met durf en creativiteit. Het is te veel van het " gewone ", daarmee redt je het net niet, omdat veel zal afhangen of de tegenstander een ietsje zwakker zal zijn. Zo niet dan hang je.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 18 juli 2022 om 02:48:

Wat ontbreekt zijn spelers met inzicht èn weinig zwakke momenten, met durf en creativiteit. Het is te veel van het " gewone ", daarmee redt je het net niet, omdat veel zal afhangen of de tegenstander een ietsje zwakker zal zijn. Zo niet dan hang je.


Precies, hier zit het grote verschil met onze concurrentie op dit moment. Zij hebben veel meer aanvallers en middenvelders die iets kunnen creëren en afmaken. Naast de linksbackpositie zou dit een grote prioriteit moeten zijn voor Feyenoord. Aanvallend hadden we één goede speler, nu heel misschien weer met Dilrosun, maar die moet zich nog bewijzen. Er moeten zeker nog drie aanvallende versterkingen bij die iets toevoegen qua creëren van kansen en rendement voor het doel (spits, linksbuiten, AM).

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023