Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Boëtius mee op mini-trainingskamp; geen Wieffer en Hendrix

Feyenoord heeft de 24-koppige selectie bekendgemaakt die deze week afreist naar het mini-trainingskamp in De Lutte. Daarbij valt onder meer op dat de nog clubloze Jean-Paul Boëtius ook daar van de partij is. Mats Wieffer, Jorrit Hendrix en Mike Kleijn zijn de drie afwezigen in de selectie van trainer Arne Slot.

Dat laatste heeft te maken met de blessures van het drietal. Wieffer is zoals bekend iets langer uit de roulatie, terwijl ook Hendrix en Kleijn nu dus met lichte klachten kampen. De twee zullen dus niet meetrainen met de groep, maar werken in Rotterdam een individueel programma af.

Boëtius is dus wél aanwezig. De clubloze oud-Feyenoorder traint mee in afwachting van zijn toekomst en volgens De Telegraaf is het niet uitgesloten dat hij voor een derde termijn bij Feyenoord zal tekenen. Afgelopen zaterdag speelde hij al een halfuur mee in de oefenwedstrijd tegen Union Sint-Gillis.

Trainingskamp
Feyenoord verblijft van maandag tot en met woensdag in De Lutte, waar het in die drie dagen liefst vijf trainingen zal afwerken. De ochtendtrainingen op dinsdag en woensdag (allebei 9:45 uur) zijn toegankelijk voor publiek. Vervolgens oefent Feyenoord zondag in De Kuip tegen Olympique Lyonnais.

De volledige selectie voor het trainingskamp in De Lutte:

1. Justin Bijlow
2. Marcus Pedersen
3. Lutsharel Geertruida
4. Marcos Senesi
7. Alireza Jahanbakhsh
8. Fredrik Aursnes
9. Danilo
10. Orkun Kökcü
11. Javairo Dilrosun
18. Gernot Trauner
19. Cole Bassett
21. Ofir Marciano
22. Mark Diemers
23. Patrik Wålemark
25. Mo Taabouni
27. Jean-Paul Boëtius
28. Jens Toornstra
30. Thijs Jansen
32. Denzel Hall
43. Mimeirhel Benita
46. Quilindschy Hartman
49. Tein Troost
53. Noah Naujoks
57. Sem Valk

 

+1/-0

JPB speelde veel onder Koeman, maar Rutten zag het minder in hem, ben er nog niet uit of hij van toegevoegde waarde kan zijn. Heb hem ook ook niet gevolgd bij Mainz. 28 jaar is op zich prima nog.

 

+1/-0

Wanneer hij zich zowel fysiek, technisch als mentaal heeft doorontwikkeld, kan hij best een aanvulling zijn.
Je moet ook wat voor de breedte hebben en elkaar scherp houden.

 

+1/-0

Je moet dit echt aan Slot over laten en ook de prijskaartje die er aanhangt met hem bespreken of hij hem dat waard vind.

De trainer die wij hebben is niet zomaar iemand dus die moet je goed op de hoogte houden zodat hij spelers krijg die hij zelf ook wil.

 

+1/-0

LIVE 16:45 | Feyenoord - Olympique Lyon

Na oefenwedstrijden op Varkenoord en in Oostenrijk is het nu tijd voor het eerste oefenduel in De Kuip. De traditionele openingswedstrijd wordt dit seizoen gespeeld tegen het Franse Olympique Lyon. De aftrap is om 16:45 en de tussenstand is hieronder live te volgen en volledig live te bekijken op ESPN.

Opstellingen
Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Geertruida, Senesi, Benita; Aursnes, Kökcü, Toornstra; Walemark, Danilo, Dilrosun.
Olympique Lyon: Lopes; Gusto, Mendes, Lukeba, Henrique, Lepenant, Reine-Adelaide, Paqueta, Tete, Lacazette, Toko Ekambi.

Wissels
Feyenoord: Marciano, Jansen, Hartman, Kleijn, Hall, Valk, Hartjes, Dermane, Bassett, Szymański, Boetius, Taabouni, Alireza, Naujoks.

-Trauner ontbreekt door een blessure, -Milambo(Buiten Wedstrijdselectie), -Wieffer(Blessure).

Tweede helft!
46' | We zijn begonnen aan de tweede helft. Kokcü en Pedersen zijn in de kleedkamer achtergebleven. Hall en Taabouni zijn de vervangers.

Slot wisselt
60' | Na een uur spelen komen Hartman, Klein, Alireza, Boetius, Naujoks binnen de lijnen. Naar de kant gaan Toornstra, Senesi, Dilrosun, Geertruida en Walemark.

18:22 -
Nog eens drie wissels aan de kant bij Feyenoord. Danilo, Geertruida en Aursnes gaan naar de kant enBassett, Valk en Dermane zijn de vervangers.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Benita (62' Kleijn), Geertruida (72' Valk), Senesi (62' Hartman), Pedersen (46' Hall); Aursnes (72' Dermane), Toornstra (62' Naujoks), Kökçü (46' Taabouni); Dilrosun (62' Jahanbakhsh), Danilo (72' Bassett), Wålemark (62' Boëtius)

Opstelling Feyenoord: Bijlow, Benita (75' Valk), Geertruida (60' Klein), Senesi (60' Hartman), Pedersen (46' Hall), Aursnes (75' Bassett), Kökcü (46' Taabouni), Toornstra (60' Naujoks), Walemark (60' Jahanbakhsh), Danilo (75' Karim), Dilrosun (60' Boëtius)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 juli 2022, 18:55:06.

 

+1/-0

Het is een ramp dit Feyenoord.

Geen enkele lijn in te ontdekken
Voorzetten die gegeven worden komen in niemandsland.
Senesi zit met een transfer in z'n kop volgens mij.
Bijlow geen schim van zichzelf meer, laat die 0-1 ondanks de harde knal veel te makkelijk glippen.
Walemark en Dilorsum moeten wisselen van flank, want dat loopt totaal niet zo.

 

+1/-0

De volgende afgang is in de maak. We raken er aan gewend na de 0-7 en 0-4 thuisnederlagen. Dan is 0-2 met de rust wel redelijk :kots

 

+1/-0

Wat een hoopje zieligheid is dit, dit is wel zo ongelofelijk slecht dat je niet weet waar je moet beginnen.
Er zit echt helemaal geen eenheid in, geen enkele wil om er ook maar IETS van te maken.

Dit los je niet op met een paar aankopen, hier moeten in elke linie minimaal 2 a 3 spelers bij, dit is echt om je kapot te schamen.

En dan druk ik me nog heel zacht uit...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 24 juli 2022 om 17:32:

Het is een ramp dit Feyenoord.

Geen enkele lijn in te ontdekken
Voorzetten die gegeven worden komen in niemandsland.
Senesi zit met een transfer in z'n kop volgens mij.
Bijlow geen schim van zichzelf meer, laat die 0-1 ondanks de harde knal veel te makkelijk glippen.
Walemark en Dilorsum moeten wisselen van flank, want dat loopt totaal niet zo.


Je vergeet onze Turkse international Kokcu. Werkelijk geen bal goed geraakt en loopt er een beetje ongeïnteresseerd bij. Een schop onder zijn hol moet ie hebben.

 

+1/-0

Het is te hopen dat Lyon zich een beetje inhoudt de tweede helft anders loopt het weer op naar 0-5 of zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 24 juli 2022 om 17:43:

Het is te hopen dat Lyon zich een beetje inhoudt de tweede helft anders loopt het weer op naar 0-5 of zo.



Dat hoop ik op recht ook.

Je kan en mag echt wel verliezen van Lyon, maar het gaat echt om de manier hoe je verliest. Dit is gewoon van: Hier heb je de punten cadeau en eigenlijk hebben we geen enkele zin om het veld op te gaan.

Dit wordt echt een compleet rampseizoen er is helemaal niks wat er ook maar iets op wijst dat dit gaat veranderen.

Feyenoord heeft heel duidelijk z'n huiswerk niet gedaan en hopen nu met een paar "wanhoop aankopen" er nog "iets" van te maken. Ik krijg echt zo'n Garesteas gevoel...

 

+1/-0

Toch te belachelijk voor woorden dat de reserves/o21 spelers veel meer passie en intentie in de wedstrijd leggen dan de eventuele basisspelers.
Het loopt misschien niet geweldig, maar je hebt meer het gevoel dat ze echt willen.

Beschamend gewoon...

 

+1/-0

Je hebt 80 goals ingeleverd een voorlopig heb je er niets voor terug. Zo’n Senesi, Kokcu en Aursnes gooiden er met de pet naar, wrs al bezig met een transfer. Toornstra wil wel maar kan niet meer. Walemark is een ouderwetse miskleun. Het was een mooi jaar vorig jaar en zoals het er nu naar uitziet gaan we weer 10 jaar met winterslaap. Ook niets nieuws Feyenoord heeft nog nooit in zijn lange geschiedenis een succes weten te continueren.

 

+1/-0

Conclusie na 4 oefenwedstrijden is:

2 goals en 14 tegen(!!!)
Nog nooit heeft Feyenoord zo'n slechte voorbereiding meegemaakt.
Feyenoord moet zich hele hele hele grote zorgen gaan maken.
3 aankopen gaan dit niet rechttrekken, het heeft namelijk ook met de wil om überhaupt er iets van te willen maken.
De spelers hebben geen enkele wedstrijd ook maar iets laten zien dat ze er ook maar iets van willen maken.
De overwinning tegen Salzburg is ook meer geluk dan wijsheid geweest.
In plaats van dat het met de week beter gaat, gaat het met de week slechter.

Je mag verwachten dat de spelers die nu in de basis staan in ieder geval een bepaalde vastigheden vast houden en van daaruit in ieder geval iets hebben om te bouwen.
Zelfs dat is niet het geval en dat baart ernstig veel zorgen.
Sterker het lijkt er op of iedereen meer met z'n eigen transfers bezig is, dan dat ze ook nog maar iets van inzet willen tonen voor Feyenoord.

Alle aankopen, op Tabouni misschien na, zaken compleet door het ijs en hebben eigenlijk geen enkel signaal afgegeven dat ze ook maar iets bij Feyenoord te zoeken hebben.

Ik zoek echt naar een piepklein puntje van positiviteit, maar er is werkelijk helemaal niks van te vinden.

Transfers faalt Feyenoord echt compleet in:

Til had je gewoon kunnen halen, die was haalbaar via de constructie die psv ook heeft gebruikt.
Dessers, had je echt wel op uit kunnen komen.
Maatsen is ook onvoldoende doorgepakt
Er is niks voorbereid om door te kunnen pakken en snel te handelen op de markt nadat je wist dat transfers

Feyenoord moet zich echt kapot schamen, ik heb ook al vaker gezegd dat Arnesen er zo snel mogelijk uit getrapt moet worden en Te Kloesse meer verantwoordelijk gemaakt worden voor het technische beleid.

Als mensen een andere mening hebben hoor ik het graag, maar volgens mij heb ik het redelijk onderbouwd zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 24 juli 2022 om 18:50:

Je hebt 80 goals ingeleverd een voorlopig heb je er niets voor terug. Zo’n Senesi, Kokcu en Aursnes gooiden er met de pet naar, wrs al bezig met een transfer. Toornstra wil wel maar kan niet meer. Walemark is een ouderwetse miskleun. Het was een mooi jaar vorig jaar en zoals het er nu naar uitziet gaan we weer 10 jaar met winterslaap. Ook niets nieuws Feyenoord heeft nog nooit in zijn lange geschiedenis een succes weten te continueren.



Walemark is een RB en geen LB
Over Senesi en Aursness ben ik het mee eens
Toornstra heeft het ook inderdaad niet meer.

Het is gewoon heel zorgelijk...

 

+1/-0

Het enige lichtpuntje in de eerste helft was Benita. Als jeugdspeler was hij de beste. In de tweede helft lieten de ingevallen jeugdspelers zich goed zien. Het laatste half uur was het beste gedeelte. Walemark, Dilrosun en Danilo in de basis is teveel van hetzelfde, te matig. Van die drie kan je er 1 opstellen. Meer niet. Het team heeft andere types nodig. Meer middenvelders en minder aanvallers.

 

+1/-0

Het ergste vind ik de lamlendigheid, geen enkel enthousiasme in de ploeg. Dat beloofd niets goeds. Het is gewoon weer typisch Feyenoord zoals ik het al jaren ken,. Als je denkt nu gaan we aanhaken haken we af. Het absolute dieptepunt is de terugkeer van Boetius. Wat een fucking armoede.

 

+1/-0

Qua resultaten zijn de wedstrijden niet bijzonder. Vind het veel te ver gaan dat er niets wordt gedaan.
Vorig seizoen hadden wij ook een incomplete selectie aan het begin.
Vorig seizoen werd er steeds flink druk gezet, dat ontbreekt er nu aan.
Dat komt wel weer terug.
In de basis zijn er 3 a 4 vertrokken. Dat moet op te vangen zijn.
Dessers ben ik blij dat hij niet terugkomt. Dat is een eendagsvlieg.
Til gaat er qua salaris en alles op vooruit. Snap ik volkomen.
Verschillende spelers willen ook niet komen ook al wil jij ze hebben. Dat geldt voor een Maatsen en een Stengs.
De komende 2 weken zijn heel interessant. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

 

+1/-0

Een krom getrokken situatie. Dat is het minste wat je ervan kunt zeggen. Vooral door toch weer wat dom beleid. In elk bedrijf, sportvereniging en zelfs bij het vrijwilligerswerk zorgt men er voor dat waar de betere werknemer vertrekt er minstens een gelijke,van hetzelfde niveau, voor in de plaats komt. Dat is bij het huidige Feyenoord echt niet het geval. De recente aanwervingen lijken op geen stukken een echte vervanging, de aanwervingen zijn stuk voor stuk kwalitatief minder, waardoor het totale elftal minderwaardig wordt en heel veel minder presteert. Het is eigenlijk een beetje je Audi A8 inruilen voor twee of drie versies goedloper en lichter, het lijkt er ergens nog op maar de prestaties zijn minder ( sorry Audi ... ). Als Slot hier een oplossing voor vindt dan is ie knap.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023