Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Slot moet overschakelen naar een defensiever systeem. Dan wordt het makkelijker voor jeugdspelers en kunnen ze minuten maken.

 

+1/-0

Lijkt mij belangrijker dat je een zelfde systeem speelt. Met het systeem van vorig jaar is er veel succes behaald.
Dat defensieve gedoe werkt niet, dat heb je onder Advocaat gezien.
Je moet spelers kopen die in dit systeem passen.
Af en toe een jeugdspeler inpassen om te wennen en mee te draaien in een draaiend team.
Wanneer jeugd goed genoeg is, spelen ze vanzelf mee.
Je moet ze er niet in zetten om alleen maar wat mee te laten doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 06 juli 2022 om 11:03:

Slot moet overschakelen naar een defensiever systeem. Dan wordt het makkelijker voor jeugdspelers en kunnen ze minuten maken.



Jeugdspelers hebben baat bij duidelijkheid en structuur, het is veel gemakkelijker door te breken in een team dat 'draait' en waar iedereen weet wat er van hem verwacht wordt.

Als er 1 ding is wat Slot met zijn speelwijze en spelopvattingen spelers geeft, is het duidelijkheid. Dat is wat je in ieder interview hoort. En er is plezier. Natuurlijk is deze manier van spelen ook veeleisend en zwaar, maar ik denk dat de duidelijkheid, het plezier en met name de positieve flow van afgelopen seizoen het voor jeugdspelers veel gemakkelijker maakt door te breken dan bijvoorbeeld de situatie waarin het elftal daarvoor onder Advocaat verkeerde met een defensievere spelopvatting...

 

+1/-0

Spelen met een defensiever systeem ben ik geen voorstander van, krijg je weer tikkie terug en dat de tegenstander veel op jou speelhelft speelt met kansen voor een tegendoelpunt.

Doorgaan met het systeem waar Slot mee begonnen is, daar ook je spelers voor kopen, dat ze instaat zijn dit systeem te spelen.

Anders gaan wij weer terug bij af, en gaan wij weer naar jaren terug.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dalfsen schreef op 06 juli 2022 om 11:32:

Lijkt mij belangrijker dat je een zelfde systeem speelt. Met het systeem van vorig jaar is er veel succes behaald.
Dat defensieve gedoe werkt niet, dat heb je onder Advocaat gezien.
Je moet spelers kopen die in dit systeem passen.
Af en toe een jeugdspeler inpassen om te wennen en mee te draaien in een draaiend team.
Wanneer jeugd goed genoeg is, spelen ze vanzelf mee.
Je moet ze er niet in zetten om alleen maar wat mee te laten doen.


Verschil van inzicht mag, maar de jeugdopleiding en jeugdspelers staan bovenaan. Het is de levensader van de club. Komend seizoen moeten een paar jeugdspelers minuten gaan maken. Dat hoeven er geen 5 of 6 te zijn, maar wel 2 of 3. Nu is er wat geld in kas, maar dat kan ook weer snel uitgegeven zijn en dan? De club moet iedere zomer 2 of 3 spelers kunnen verkopen, zoals deze zomer gebeurt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 06 juli 2022 om 14:35:

Spelen met een defensiever systeem ben ik geen voorstander van, krijg je weer tikkie terug en dat de tegenstander veel op jou speelhelft speelt met kansen voor een tegendoelpunt.

Doorgaan met het systeem waar Slot mee begonnen is, daar ook je spelers voor kopen, dat ze instaat zijn dit systeem te spelen.

Anders gaan wij weer terug bij af, en gaan wij weer naar jaren terug.


Met een defensiever systeem bedoel ik 1 aanvaller minder. Dat betekent niet automatisch defensief voetbal. Met hooguit 3 aanvallers kan je prima aanvallend voetbal spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 06 juli 2022 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

dalfsen schreef op 06 juli 2022 om 11:32:

Lijkt mij belangrijker dat je een zelfde systeem speelt. Met het systeem van vorig jaar is er veel succes behaald.
Dat defensieve gedoe werkt niet, dat heb je onder Advocaat gezien.
Je moet spelers kopen die in dit systeem passen.
Af en toe een jeugdspeler inpassen om te wennen en mee te draaien in een draaiend team.
Wanneer jeugd goed genoeg is, spelen ze vanzelf mee.
Je moet ze er niet in zetten om alleen maar wat mee te laten doen.


Verschil van inzicht mag, maar de jeugdopleiding en jeugdspelers staan bovenaan. Het is de levensader van de club. Komend seizoen moeten een paar jeugdspelers minuten gaan maken. Dat hoeven er geen 5 of 6 te zijn, maar wel 2 of 3. Nu is er wat geld in kas, maar dat kan ook weer snel uitgegeven zijn en dan? De club moet iedere zomer 2 of 3 spelers kunnen verkopen, zoals deze zomer gebeurt.


Je kan ook investeren in jonge talenten met restwaarde, die ontwikkelen en vervolgens voor meer doorverkopen. Zoals normaal functionerende clubs al decennia doen eigenlijk. Dan kan je een mindere jeugdlichting -zoals wij die nu hebben- opvangen. Over een jaar komen er weer goede talenten door. Nu moeten we het doen met zeer matige talenten zoals Valk en Naujoks, die zullen met geluk eindigen bij een Excelsior uiteindelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 05 juli 2022 om 18:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 05 juli 2022 om 13:07:

Op dit moment zou de basis voor mij zijn:
JHB/Walemark en misschien Pedersen/Geertruida kun je ook omdraaien.

Nou Pedersen, heeft al moeite van rechts een goede bal te geven, dus vanaf links is dat godsonmogelijk. Die kan echt alleen maar rechtsback (of rechts aanvallend).


https://www.fr12.nl/nieuws/slot-traint-met-pedersen-en-wlemark-als-vervangers-malacia-en-sinisterra

 

+1/-0

Ik ben verrast hoe Feyenoord soms zo goed speelde door veel op de helft van de tegenstander te spelen en domineren.

Ik hoop dat de club de mogelijkheid heeft om spelers te halen kopen of huren die op de zelfde manier aanvallend spelend op de helft van de tegenstander als dat mogelijk is.

Het zal best voorkomen dat niet lukt dit heb ook met je tegenstander te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 06 juli 2022 om 22:23:

Ik ben verrast hoe Feyenoord soms zo goed speelde door veel op de helft van de tegenstander te spelen en domineren.

Ik hoop dat de club de mogelijkheid heeft om spelers te halen kopen of huren die op de zelfde manier aanvallend spelend op de helft van de tegenstander als dat mogelijk is.

Het zal best voorkomen dat niet lukt dit heb ook met je tegenstander te maken.



Dat vond ik ook de winst van vorig seizoen. Waar je voorgaande jaren tegen de subtoppers soms omver werd gespeeld, was je nu heer en meester. Nu zorgen dat je die wedstrijden wint en niet onnodig punten laat liggen door een klein foutje.
De manier van spelen bevalt mij prima.

 

+1/-0

'Danilo en Wieffer starten in de basis tegen Red Bull Salzburg'

Arne Slot treedt morgen in de oefenwedstrijd tegen Red Bull Salzburg aan met zijn sterkst mogelijke elftal.

De trainer gaat Marcus Pedersen als linksback gebruiken tegen de Oostenrijkers, terwijl ook nieuwkomers Mats Wieffer en Danilo in de basis starten. Vrijwel alle internationals keren terug, Orkun Kökcü ontbreekt zoals bekend wegens ziekte.

Als er niets geks meer gebeurt starten de volgende elf spelers morgen tegen Red Bull Salzburg. Bijlow; Geertruida, Trauner, Senesi, Pedersen; Aursnes, Toornstra, Wieffer; Jahanbakhsh, Danilo, Wålemark. Dat meldt Martijn Krabbendam van Voetbal International.

Karim en Groen sluiten aan bij selectie in Oostenrijk

Dermane Karim en Nesto Groen hebben zich aangesloten bij de selectie op het trainingskamp in Oostenrijk. Het tweetal kan morgen dus eventueel minuten maken in de oefenwedstrijd tegen Red Bull Salzburg.

Karim werd ingevlogen als vervanger van de zieke Orkun Kökcü en de 17-jarige spits Groen is hem gevolgd naar Oostenrijk.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Hendrix en Danilo starten

De opstelling van Feyenoord voor de oefenwedstrijd tegen RB Salzburg is bekend. Jorrit Hendrix en Danilo beginnen in de basis.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Senesi, Pedersen; Aursnes, Toornstra, Hendrix; Jahanbakhsh, Danilo, Wålemark.

Wissels Feyenoord: Marciano, Jansen, Troost, Hall, Benita, Valk, Wieffer, Bassett, Taabouni, Karim, Kleijn, Naujoks, Bozenik, Groen.

 

+1/-0

Gelukkig Hendrix in de basis, maakte mij al zorgen :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 09 juli 2022 om 14:24:

Gelukkig Hendrix in de basis, maakte mij al zorgen :D



En gelukkig was hij ook schuldige aan de goal:D

 

+1/-0

Red Bull Salzburg – Feyenoord 1-2 (1-1).

Doelpunten: Jahanbakhsh en Taabounie voor Feyenoord.

Opstelling: Bijlow; Pedersen, Trauner, Senesi, Hendrix; Aursnes, Geertruida, Toornstra; Jahanbakhsh, Danilo, Walemark.

2e helft: Jansen; Benita, Valk, Hall, Kleijn; Najouks, Dermane, Wieffer (75. Bozenik); Basset, Groen, Taabouni.

 

+1/-0

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Aardige wedstrijd tegen dat mixelftal van RB Salzburg. Zeker in de opbouw zag je dat ze goed hadden getraind. Ook de jeugdige spelers kwamen af en toe redelijk onder de druk uit. Ik vond in de tweede helft Bassett, Groen en Benita een goede indruk maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 juli 2022 om 11:44:

open/sluit de onderstaande quote:



Aardige wedstrijd tegen dat mixelftal van RB Salzburg. Zeker in de opbouw zag je dat ze goed hadden getraind. Ook de jeugdige spelers kwamen af en toe redelijk onder de druk uit. Ik vond in de tweede helft Bassett, Groen en Benita een goede indruk maken.


Met name bij Groen zie je de aanwezige potentie. 17 jaar pas toch? Tabouni kan ook uitgroeien tot vaste waarde, tenminste als hij vaak meegaat naar de gym met zijn vriend Kokcu

 

+1/-0

Lastige wedstrijd tegen dat Union spelen straks gewoon Champions League.

 

+1/-0

Wat een armoedig teringzooiitje is het weer. Hendrix op linksback. Man man man. …..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023