Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 193 pagina's: 1 2 3 4 ... 189 190 191 192 193

Ik zou het niet zo gek vinden als Feyenoord een poging waagt voor Mexx Meerdink. Geen idee of het wel haalbaar is, AZ zal niet graag verkopen aan Feyenoord, maar los van dat je haalt een groot talent in huis wat nog door kan groeien en op termijn veel centen op kan leveren.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 03 juni 2025 om 17:12:

Ik zou het niet zo gek vinden als Feyenoord een poging waagt voor Mexx Meerdink. Geen idee of het wel haalbaar is, AZ zal niet graag verkopen aan Feyenoord, maar los van dat je haalt een groot talent in huis wat nog door kan groeien en op termijn veel centen op kan leveren.

Zou het op z'n minst proberen, beste spits in de Eredivisie na Pepi.

+1/-0

Die zit toch wel meestal op de bank toch?

+1/-0

wehave schreef op 03 juni 2025 om 22:39:

Tot dat die Ier geblesseerd raakte en wat blijkt? Gewoon veel beter dan die Ier.

+1/-0

Knakkie schreef op 03 juni 2025 om 22:53:

Tot dat die Ier geblesseerd raakte en wat blijkt? Gewoon veel beter dan die Ier.

Zou toch wel een risky aankoop zijn.
Az vraagt behoorlijke prijzen voor zijn spelers en je als je pas net basisplaats hebt moet je het nog maar zien hoe goed die word.

+2/-0

Ik vind het ook opvallend stil rondom de komst van een nieuwe spits. Tegelijkertijd vraag ik me af of de club daar op dit moment echt actief naar op zoek is. Binnen het salarishuis staan momenteel namelijk Ueda, Carranza en Carrillo onder contract.

Ik vermoed dat er eerst een van hen verkocht zal moeten worden voordat er ruimte is om opnieuw te investeren in een spits van enkele miljoenen.

Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van een van de drie. In mijn ogen beschikken alle clubs uit de top 8 van de Eredivisie over betere opties op die positie. Wat dat betreft schieten we momenteel echt tekort.

+1/-0

Feyenoord doet miljoenenbod op Turkse centrale verdediger'

Feyenoord zou concreet in de markt zijn voor Yusuf Akçiçek, een 19-jarige linkercentrale verdediger van Fenerbahçe SK. Volgens het Turkse Fotospor zouden de Rotterdammers met de Turk willen voorsorteren op een vertrek van David Hancko, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van Al-Nassr.

Feyenoord zou een bod van vijftien miljoen euro gedaan hebben voor de verdediger van het team van Jose Mourinho. Dit bod is inclusief bonussen én een doorverkooppercentage. Het is nog onbekend of de Turken op dit aanbod ingaan. Wel zou de zaakwaarnemer van Akçiçek de verdediger hebben aangeraden om op het aanbod van Feyenoord in te gaan zodra dit kan.

Akçiçek speelt sinds 2019 in de jeugd van Fenerbahçe SK. Daarvoor speelde hij bij Galatasaray SK. In de zomer van 2024 sloot hij aan bij het eerste elftal van de Turken. Hij speelde tot dusver mee in 21 officiële wedstrijden, scoorde twee keer en gaf één assist.

+1/-0

Knakkie schreef op 03 juni 2025 om 22:53:

Ik zie die Meerdink wel de vaste spits van het Nederlands elftal worden, hij is nu al de beste spits van de eredivisie (even afgezien van de geblesseerde Pepi).

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 04 juni 2025 om 09:12:

Ik vind het ook opvallend stil rondom de komst van een nieuwe spits. Tegelijkertijd vraag ik me af of de club daar op dit moment echt actief naar op zoek is. Binnen het salarishuis staan momenteel namelijk Ueda, Carranza en Carrillo onder contract.

Ik vermoed dat er eerst een van hen verkocht zal moeten worden voordat er ruimte is om opnieuw te investeren in een spits van enkele miljoenen.

Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van een van de drie. In mijn ogen beschikken alle clubs uit de top 8 van de Eredivisie over betere opties op die positie. Wat dat betreft schieten we momenteel echt tekort.

Drie spitsen in de selectie is te veel. Maximaal twee spitsen.

+1/-0

kees592 schreef op 04 juni 2025 om 10:43:

Dn_Kraaij schreef op 04 juni 2025 om 09:12:

Eens maar Te Kloese vond het ineens belangrijk dat er een 3e spits aangetrokken werd. Nu zit je ermee... Nu heb je 3 middelmatige spelers voor 1 positie.

+1/-0

(...)

Ik vind een dubbele bezetting op de meeste posities meer dan voldoende. Spelers kunnen vaak (in nood) ook op een andere positie spelen en de doorstroming vanuit de jeugd moet je zodoende ook nog enigszins stimuleren.

Keeper is een ander verhaal wellicht, maar de positie van centrumspits is daarin een tweede. Die positie is zo essentieel in de meeste systemen/speelwijzes, dat je (in geval van nood) liever niet terugvalt op een jeugdspeler of een buitenspeler centraal voorin.

Eerder hebben we gezien/gelezen dat Feyenoord het liefste drie centrumspitsen heeft, om die reden. Carranza werd om die reden aangetrokken vorig jaar.

Nu is Gimenez vertrokken, Carillo gehaald maar die is nog heel jong. Ik zou er wel voor willen pleiten dat er nog een goede spits bij komt. Liefst één die eerste keus kan zijn. Heeft meer prioriteit dan nog een middenvelder.

Ik vind voor die positie zelfs nog te overwegen om een goede spits te huren die bij de Europese top buiten de boot valt. Dan moet je de restwaarde van Ueda wel echt afschrijven, maar als zo'n speler er 20/25 maakt en het hele elftal beter laat voetballen, worden die spelers méér waard. Dan kun je het financieel rechtvaardigen.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 04 juni 2025 om 11:09:

(...)

Ik vind een dubbele bezetting op de meeste posities meer dan voldoende. Spelers kunnen vaak (in nood) ook op een andere positie spelen en de doorstroming vanuit de jeugd moet je zodoende ook nog enigszins stimuleren.

Keeper is een ander verhaal wellicht, maar de positie van centrumspits is daarin een tweede. Die positie is zo essentieel in de meeste systemen/speelwijzes, dat je (in geval van nood) liever niet terugvalt op een jeugdspeler of een buitenspeler centraal voorin.

Eerder hebben we gezien/gelezen dat Feyenoord het liefste drie centrumspitsen heeft, om die reden. Carranza werd om die reden aangetrokken vorig jaar.

Nu is Gimenez vertrokken, Carillo gehaald maar die is nog heel jong. Ik zou er wel voor willen pleiten dat er nog een goede spits bij komt. Liefst één die eerste keus kan zijn. Heeft meer prioriteit dan nog een middenvelder.

Ik vind voor die positie zelfs nog te overwegen om een goede spits te huren die bij de Europese top buiten de boot valt. Dan moet je de restwaarde van Ueda wel echt afschrijven, maar als zo'n speler er 20/25 maakt en het hele elftal beter laat voetballen, worden die spelers méér waard. Dan kun je het financieel rechtvaardigen.

Persoonlijk vind ik het een grote fout van de scouting om een totaal ander type spits aan te trekken dan degene die vertrokken is. Als je topscorer, die jarenlang belangrijk is geweest voor de club, vertrekt, dan kun je daar niet zomaar een onervaren jonge speler voor in de plaats halen.

Toen Gimenez vertrok, had men een ervaren spits moeten huren — iemand die bij een topclub op de bank zit maar overduidelijk over kwaliteiten beschikt. In plaats daarvan kwam Te Kloese met een veel te jonge speler op de proppen. Blijkbaar omdat men intern veel vertrouwen heeft in Ueda.

Daarom verwacht ik op dit moment ook niet dat er nog een echte versterking in de spitspositie bijkomt, terwijl we die juist keihard nodig hebben. Het momentum is gemist, en nu moeten we daar de gevolgen van dragen.

+1/-0

Ik denk dat de komst van Carillo volledig los stond/staat van het vertrek van Gimenez. Carillo is een groot talent, en Feyenoord heeft hem met het oog op de toekomst vastgelegd.

Gimenez is vertrokken tijdens dezelfde transferwindow, maar Carillo was nooit zijn directe vervanger. Wellicht dat hij over een paar seizoenen de vaste centrumspits kan worden van Feyenoord, maar dan is hij de opvolger van de opvolger van de opvolger van Gimenez. Geen direct verband.

+1/-0

Ik las ook dat Ueda misschien naar de Premier League gaat en Caranza naar de NFL. Als ze deze jongen uit de Turkse competitie weten vast te binden, kan het best leuk worden. Afwachten maar.

+1/-0

Spitsen zoeken is een probleem en in het huidige voetbal dat gedicteerd worden door het grote geld van een handvol clubs is het link er voluit op in te zetten. We kunnen onze beste aanvallers niet houden en zitten met een trio middelmatige in de maag. De vraag stelt zich dus of we het systeem moeten en kunnen omgooien. Slot is daar wel slim in maar ik weet niet of van Persie al genoeg ervaring en vernuft heeft om een winnend antwoord te vinden voor een straks wellicht zwakkere selectie.

+1/-0

arrow1 schreef op 04 juni 2025 om 22:37:

Spitsen zoeken is een probleem en in het huidige voetbal dat gedicteerd worden door het grote geld van een handvol clubs is het link er voluit op in te zetten. We kunnen onze beste aanvallers niet houden en zitten met een trio middelmatige in de maag. De vraag stelt zich dus of we het systeem moeten en kunnen omgooien. Slot is daar wel slim in maar ik weet niet of van Persie al genoeg ervaring en vernuft heeft om een winnend antwoord te vinden voor een straks wellicht zwakkere selectie.

De spitsen minder belangrijk maken en Steijn inzetten als valse spits.

+1/-0

kees592 schreef op 05 juni 2025 om 09:45:

(...)De spitsen minder belangrijk maken en Steijn inzetten als valse spits.

PSG speelt eigenlijk ook zonder echte centrumspits, maar die stellen drie behendige, razendsnelle aanvallers op die overal voorin kunnen opduiken. Ik ben wel fan geworden van hoe die ploeg gespeeld heeft dit seizoen.

Steijn vind ik echter niet uitgesproken behendig, noch razendsnel. Het lijkt mij niet dat Feyenoord op zo'n manier kan gaan spelen.

Ik weet niet of hij de rol van 'valse spits' op een andere manier goed kan invullen. Misschien wel, maar ik denk ook dat hij veel heeft aan een aanvaller voor hem die als soort 'bliksemafleider' fungeert. Die hem kan bedienen (afvallende bal) en gaten trekt waar Steijn weer in kan (op)duiken.

Het valt of staat met aanvoer. Als Steijn gaat zwerven, kan hij met zijn trap teamgenoten vanaf de flank alleen voor de keeper zetten. Maar als hij zelf voorin opduikt, moet hij wel gevonden worden. Zijn medespelers op de flank en om hem heen zullen hem moeten vinden.

Daar zal wel enige tijd overheen gaan, voor dat gaat 'lopen'.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 193 pagina's: 1 2 3 4 ... 189 190 191 192 193

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten