Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 178 179 180 181 182

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 maart 2023 om 14:34:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 maart 2023 om 13:21:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 07 maart 2023 om 12:29:

(...)Grappig hoe mensen hetzelfde bericht anders kunnen lezen.
Voor mij laat het bericht juist wel zien dat hij te kort schoot.
Je komt 2 uur voor de transfer window terwijl je maanden de tijd had.



Snap ik.
Maar hoeveel weet je niet wat in de weken ervoor heeft gespeeld?

We gaan nu alweer aannemen dat de interesse in deze speler ontstaan is toen bleek dat alle andere, bij de buitenwacht bekende opties niet meer haalbaar bleken. Ik denk dat er nog veel meer gespeeld heeft wat (nog) niet bekend is, en Feyenoord echt niet alleen gehandeld heeft op het laatste moment. Toen door zowel Zerrouki en van den Belt een streep kon worden gezet.

We weten het niet. Maar we vinden er wel wat van.



Dat klopt natuurlijk. Vind ook vaak dat er te snel geklaagd wordt, zonder enige kennis van zaken.

Maar aan de andere kant: in dit geval zien we het resultaat (=geen extra broodnodige middenvelder), in de media een soap over Zerrouki plus nauwelijks communicatie uit de club over hoe deze transferperiode gelopen is. Dan vraag je erom dat supporters er iets van vinden



Je kunt wel transparantie verlangen, maar op basis waarvan is dat in het voordeel van Feyenoord?

Als de club nu volledige openheid van zaken geeft met betrekking tot de perikelen rond Zerrouki is dat misschien niet voordelig als ze komende zomer nog een poging willen wagen om hem te halen.

Ik denk dat veel transfers (zoniet alle) een stuk moeilijker tot stand zouden komen als de club hier open over zou communiceren. ‘Geheim’ is een groot woord, maar sommige zaken worden beter gedaan buiten de publiciteit.

 

+1/-0

Nog meer openheid van zaken? Alles ligt al op straat bij Feyenoord :nee

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 07 maart 2023 om 19:15:

Nog meer openheid van zaken? Alles ligt al op straat bij Feyenoord :nee



Dat blijkt dus niet het geval. Dat denken we alleen maar. Er gebeurt nog veel meer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 07 maart 2023 om 19:15:

Nog meer openheid van zaken? Alles ligt al op straat bij Feyenoord :nee



Dat alles op straat ligt heeft juist te maken met gebrek aan transparantie. Nu weten we vaak niet wat de waarde is van de dingen die op straat belanden, maar het is vaak het enige waar we op af kunnen gaan.

Wat ik bedoel: Marcel Brands heeft bijvoorbeeld teruggeblikt op de transferperiode van PSV deze winter. Niet alles tot in detail, maar wel geschetst welke afwegingen er zijn gemaakt en welke ontwikkelingen er waren. Dat voorkomt (niet volledig natuurlijk) dat iedereen schuimbekkend met nieuwtjes aan de haal gaat, zonder te weten of het nou echt klopt of niet.

 

+1/-0

Waarom zou er iemand binnen de Feyenoord organisatie tijd moeten verspillen om hierover openheid van zaken te geven? Dat 'iedereen schuimbekkend met nieuwtjes aan de haal gaat' is toch niet het probleem van Te Kloese? Het idee dat de club op de één of andere manier verplicht is de achterban op de hoogte te houden van de stand van zaken of achteraf verantwoording moet afleggen, is een misvatting. Sterker, ik denk dat Feyenoord daar helemaal niet bij gebaat is. Te Kloese sluit de transferwindow af en zal wellicht intern terugkijken om ervan te leren. Maar daarna moeten we weer door. Stilstaan bij wat geweest is, leidt alleen maar af.

Dat een PSV het wél doet, vind ik eerder een zwaktebod. Al heeft daar afgelopen winter wel iets meer gespeeld dan bij Feyenoord, en zou je kunnen bepleiten dat het dáárom wel verstandig was. Persoonlijk vind ik het typerend dat Brands het zo doet, op zijn eigen voorwaarden. Achteraf. En dat hij verder op het moment dat zijn club in de fik staat, niet thuisgeeft. Dan heb ik toch liever de werkwijze van Te Kloese.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 08 maart 2023 om 09:14:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 07 maart 2023 om 19:15:

Nog meer openheid van zaken? Alles ligt al op straat bij Feyenoord :nee



Dat alles op straat ligt heeft juist te maken met gebrek aan transparantie. Nu weten we vaak niet wat de waarde is van de dingen die op straat belanden, maar het is vaak het enige waar we op af kunnen gaan.

Wat ik bedoel: Marcel Brands heeft bijvoorbeeld teruggeblikt op de transferperiode van PSV deze winter. Niet alles tot in detail, maar wel geschetst welke afwegingen er zijn gemaakt en welke ontwikkelingen er waren. Dat voorkomt (niet volledig natuurlijk) dat iedereen schuimbekkend met nieuwtjes aan de haal gaat, zonder te weten of het nou echt klopt of niet.



Precies, het hoeft niet tot in de kleine details maar je zou af en toe wel wensen dat bestuurders iets meer transparantie aan de dag leggen. Uiteindelijk mag je best wat verantwoording afleggen over het technische beleid aan je supporters. Ook als het goed gaat.

Als het klopt van die Mexicaan vind ik dat bijvoorbeeld best een opvallende gang van zaken. Eerst voortdurend de focus houden op Zerrouki (waar er legio andere alternatieven waren vanuit de scouting, zoals benoemd door FTM), tussendoor werd Schouten gepolst, vervolgens werd er werk gemaakt van Van den Belt en ineens eindig je blijkbaar met een 27 jarige Mexicaan die amper in de visie past (al geloof ik niets van dit gerucht).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 maart 2023 om 12:51:
Ja, mee eens. De kunst is altijd om de processen parallel te laten lopen, dat is hier (kennelijk) niet of onvoldoende gebeurd


Je kunt alleen niet meerdere boden doen en één van deze weer later intrekken. Pas toen Zerrouki en van de Belt niet doorgingen, en m.n. de laatste kwam als een verrassing, kon er effectief naar Chavez geschakeld worden.

 

+1/-0

We denken dat er door de Directie altijd openheid van zaken aan de supporters gegeven behoort te worden. Waar staat dat? Zijn de supporters aandeelhouders van Feyenoord? Op basis van een seizoenkaart heb je alleen maar het recht op een zitplaats. Ben je aandeelhouder van de Kuip dan behoor je dus bij de stadion directie je beklag in te dienen. Kunnen we als supporters van Feyenoord ook redeneren dat als er openheid van zaken over het transferbeleid gegeven wordt je direct de poten onder je onderhandelingszetel afgezaagd? We denken veel te vaak mijn of ons Feyenoord en dat mag maar dat gaat alleen maar op voor de naam en niet om het beleid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 maart 2023 om 19:01:

Denk ook dat Te Kloese de echte noodzaak om een CVM tehalen niet zag zeker voor miljoenen euro's en achteraf had hij gelijk omdat Wieffer zijn kans gepakt heeft.



Je kunt je ook afvragen of deze positie voor aankomende zomer prioriteit moet krijgen binnen Feyenoord, in de zin dat daar het eerste naar gekeken moet worden en het grootste deel van het transferbudget voor 'gealloceerd' moet worden.

Ik ga ervan uit dat Wieffer (6) nog wel één seizoen blijft, maar ik verwacht dat zowel Kökçü (8) als Szymański (10) vertrekken. Nu heb je daar Timber (8) en Bullaude (10), dus ook daar kom je niet geheel zonder te zitten.

Als je van den Belt haalt bij Zwolle, heb je back-up voor de nummer 6 en 8 positie. Hij speelt bij Zwolle 'op 6' maar staat offensiever gepositioneerd dan bij Feyenoord de controlerende middenveld speelt. De vraag of de komst van Zerrouki dan nog noodzakelijk is. Drie spelers voor twee posities is krap maar kan een speler als Mike Kleijn daar niet ook spelen?

Ik zou dan eerder nog investeren in een '8'/'10' back-up, dan voor miljoenen Zerrouki te halen die ik persoonlijk niet op een andere positie dan '6' zie spelen. Het zal afhangen van hoeveel Feyenoord te besteden gaat krijgen, door verkopen en wellicht CL-inkomsten.

 

+1/-0

CL inkomsten en het bedrag dat Kökcü gaat opleveren. Elke wedstrijd die we meer in de EL spelen, stijgt zijn marktwaarde mee. Ik hoop dat Szymanski op de één of andere manier tock kan blijven. Dan heb je voor die positie met Bullaude twee goede spelers. Timber vind ik toch echt meer een middenvelder dan een aanvallende-middenvelder. Daarvoor mist hij de finesse.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 10 maart 2023 om 21:05:

CL inkomsten en het bedrag dat Kökcü gaat opleveren. Elke wedstrijd die we meer in de EL spelen, stijgt zijn marktwaarde mee. Ik hoop dat Szymanski op de één of andere manier tock kan blijven. Dan heb je voor die positie met Bullaude twee goede spelers. Timber vind ik toch echt meer een middenvelder dan een aanvallende-middenvelder. Daarvoor mist hij de finesse.



Mocht Feyenoord CL halen moet er echt wel wat kwaliteit bijkomen. Szymanksi en Idrissi zullen niet gekocht worden denk ik en Geertruida verlengen of verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 maart 2023 om 11:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 10 maart 2023 om 21:05:

CL inkomsten en het bedrag dat Kökcü gaat opleveren. Elke wedstrijd die we meer in de EL spelen, stijgt zijn marktwaarde mee. Ik hoop dat Szymanski op de één of andere manier tock kan blijven. Dan heb je voor die positie met Bullaude twee goede spelers. Timber vind ik toch echt meer een middenvelder dan een aanvallende-middenvelder. Daarvoor mist hij de finesse.



Mocht Feyenoord CL halen moet er echt wel wat kwaliteit bijkomen. Szymanksi en Idrissi zullen niet gekocht worden denk ik en Geertruida verlengen of verkopen.



Nee, het is totaal onverstandig om je CL geld weer met een korte termijn visie te gaan besteden aan dure spelers. Competitief in de CL ga je toch nooit zijn met een Nederlandse begroting, je mag blij zijn dat je erbij zit. Je moet van dat geld juist weer spelers voor de langere termijn halen, grote talenten die wel nog 2 jaar moeten rijpen en daardoor niet interessant zijn voor de Europese top. Die de tijd geven en ontwikkelen zodat je over 2 jaar weer kans maakt om de CL te halen en weer goed kan verkopen. Als je dat een lange tijd blijft doen kan je leuke resultaten halen in de EL, af en toe meedoen in de CL en elk jaar spelen om de titel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Mee eens, maar ik denk ook niet dat men in het Maasgebouw opeens enorm gaat afwijken van het stappenplan als de CL-zilvervloot aan de Piet Smitkade aanmeert. Er kan hooguit een extra stap gemaakt worden, zoals ook afgelopen zomer met alle transferinkomsten volgens mij een extra stap genomen kon worden.

Die éxtra stap zou kunnen betekenen dat met een speler als Szymański wel gesprekken opgestart worden over een langer verblijf. Dat er spelers haalbaar zijn qua transfersom én salaris, die voorheen onhaalbaar waren.

Maar Feyenoord zal verstandig blijven omgaan met extra inkomsten. Een groot deel zal (verwacht ik) gereserveerd worden om de eigen financien zo te hervormen dat de club aantrekkelijk wordt voor een grote investeerder. Feyenoord zal komende jaren op zoek gaan naar een oplossing voor de VvF, ze zullen pogen de Kuip in eigen beheer te verwerven (of in ieder geval kijken of er met Goldman Sachs afspraken kunnen worden gemaakt), etc.

 

+1/-0

Ik verwacht nog een Mexicaan deze zomer gewoon voor de marketing.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 maart 2023 om 02:35:

Ik verwacht nog een Mexicaan deze zomer gewoon voor de marketing.



Ik denk dat Feyenoord daar voorzichtig mee moet zijn en het vermarkten van een potentiële aankoop nooit doorslaggevend moet zijn. Bovenal moet een speler voldoen aan de voetballende kwaliteiten die je nastreeft.

Daarnaast is niet iedere Mexicaan marketing-technisch interessant. Dat is nog eens afhankelijk van zoveel verschillende aspecten; uitstraling van de speler, rol/positie in het team, etc. Denk je dat die back van Ajax net zo populair is in Mexico als Gimenez?! Een back spreekt 99 van de 100 keer minder tot de verbeelding dan een spits.

Met te Kloese heeft Feyenoord een Algemeen Directeur die goed ingevoerd is in de Mexicaanse markt en de combinatie tussen voetballende kwaliteiten en ‘marketing-waarde’ kan inschatten. Maar we moeten ons er als club niet op blindstaren.

Zulke initiatieven maken zelden het echte verschil op marketing-gebied en eer dat je een structuur op poten hebt gezet waarin je de waarde van de speler kan vermarkten in zijn thuisland, is deze speler al vertrokken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 30 maart 2023 om 09:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 maart 2023 om 02:35:

Ik verwacht nog een Mexicaan deze zomer gewoon voor de marketing.



Ik denk dat Feyenoord daar voorzichtig mee moet zijn en het vermarkten van een potentiële aankoop nooit doorslaggevend moet zijn. Bovenal moet een speler voldoen aan de voetballende kwaliteiten die je nastreeft.

Daarnaast is niet iedere Mexicaan marketing-technisch interessant. Dat is nog eens afhankelijk van zoveel verschillende aspecten; uitstraling van de speler, rol/positie in het team, etc. Denk je dat die back van Ajax net zo populair is in Mexico als Gimenez?! Een back spreekt 99 van de 100 keer minder tot de verbeelding dan een spits.

Met te Kloese heeft Feyenoord een Algemeen Directeur die goed ingevoerd is in de Mexicaanse markt en de combinatie tussen voetballende kwaliteiten en ‘marketing-waarde’ kan inschatten. Maar we moeten ons er als club niet op blindstaren.

Zulke initiatieven maken zelden het echte verschil op marketing-gebied en eer dat je een structuur op poten hebt gezet waarin je de waarde van de speler kan vermarkten in zijn thuisland, is deze speler al vertrokken.


Voetballende kwaliteiten horen op de eerste plaats te staan. Als een speler vervolgens met winst verkocht kan worden, is dat mooi meegenomen. Spelers met winst willen verkopen mag niet het hoofddoel zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 30 maart 2023 om 10:03:

(...)Voetballende kwaliteiten horen op de eerste plaats te staan. Als een speler vervolgens met winst verkocht kan worden, is dat mooi meegenomen. Spelers met winst willen verkopen mag niet het hoofddoel zijn.



Dat is nog eens een heel ander aspect, en het is volkomen duidelijk dat Feyenoord een koers ingeslagen is waarin de potentiele doorverkoop van spelers wél bepalend is bij keuzes op de transfermarkt.

Dit gaat meestal hand in hand met de voetballende kwaliteiten van de speler in kwestie, een speler die de potentie heeft om te excelleren bij Feyenoord kan meestal goed doorverkocht worden. Waar dat van afhangt zijn de prestaties van het gehele team als zodanig, én de leeftijd van de speler. Ik denk dat je heel duidelijk kan zien dat Feyenoord zeker afgelopen zomer spelers heeft gekocht die op termijn nog de leeftijd hebben (of daarop komen) waarin aantrekkelijk zijn voor doorverkoop.

Natuurlijk moet je selectie bestaan uit verschillende leeftijden, er moet een zekere balans zijn. Met alleen maar twintigers red je het zelden. Maar als je transferbudget uitgeeft, moet dat niet aan midden-dertigers zijn. Daar zie je niks meer van terug.


Waar het echter mij om ging, was het 'vermarkten' van spelers in hun thuisland, terwijl ze voor Feyenoord spelen. Mexico is een gigantische markt, en er ligt daar potentie. Je kunt een kledinglijn ontwerpen van Feyenoord/Giménez en daar proberen aan de man te brengen. Mijn punt is dat dit niet voor iedere speler werkt, en dat zoiets opzetten langer dan duren dat de periode dat de betreffende speler voor Feyenoord speelt.

Maar het is wél iets waar je mee aan de slag kan als club.

 

+1/-0

Feyenoord is momenteel druk bezig met het zoeken naar aanvallende versterking voor het komende seizoen, zo meldt 1908.nl vrijdagochtend. De 20-jarige talentvolle spits Ricardo Pepi staat hoog op het verlanglijstje van de Rotterdammers.

Bij Groningen de smaakmaker en nog maar 20 hehe toch een Mexicaan hé!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 31 maart 2023 om 12:56:

Feyenoord is momenteel druk bezig met het zoeken naar aanvallende versterking voor het komende seizoen, zo meldt 1908.nl vrijdagochtend. De 20-jarige talentvolle spits Ricardo Pepi staat hoog op het verlanglijstje van de Rotterdammers.

Bij Groningen de smaakmaker en nog maar 20 hehe toch een Mexicaan hé!



Een van de weinige eredivisiespelers die ik op zich best zie zitten. Pepi heeft een vrij lage xG maar schiet ongeveer het dubbele daarvan raak. Dat is ofwel enorm geluk hebben of grote kwaliteit bij het afmaken hebben, ik denk het laatste. Lijkt me een uitstekende tweede spits achter Gimenez en zeer passend in ons pressiespel.

Vrees alleen dat Pepi onhaalbaar is. Een ander alternatief is misschien een talent als Petar Ratkov. Of zo'n soort categorie spelers. Die kan je rustig achter Gimenez klaarstomen om de nieuwe eerste spits te worden.

Ik hoorde FTM overigens ook de naam Unnerstall laten vallen. De beste speler van Twente, die zie ik ook wel zitten als eerste keeper eerlijk gezegd.

 

+1/-0

Dat een relatief kleine club als Augsburg gewoon 16 miljoen op tafel legt voor een 19-jarige zegt ook wel wat over de internationale verhoudingen, maar als Te Kloese de onderhandelingen doet met management van Pepi lijkt het dat hijzelf zijn zinnen heeft gezet op Feyenoord. Slot heeft hem vast gebeld haha..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten