Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Santiago Gimenez

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 17 18 19 20 21

De Kromme is wel gecharmeerd van hem.

"Santiago Gimenez is momenteel de man in de punt van de aanval. Hij maakt Feyenoord toch iets gevaarlijker. De ploeg zoekt naar doelpunten en dat is waar hij volledig op gefocust is, meevoetballen is niet echt zijn ding."

 

+1/-0

Ik denk dat we goud in handen hebben.

 

+1/-0

ben blij dat hij gisteren zo goed speelde. Wat er uitkwam zagen we steeds in korte invalbeurten, maar nu dus (bijna) een hele wedstrijd. En dat kan alleen maar beter worden. gewoon een goede voetballer, die kan combineren en voor zichzelf kansen creëert. Dan maar een iets aangepaste speelwijze, hier ga je voetballend gewoon echt mee vooruit.

 

+1/-0

Hij speelde goed. Was beslissend aanwezig, met een goal en een penalty die hem onthouden is. Hij wordt op sommige kanalen zelfs naar voren geschoven als beste man van het veld; of aan Feyenoord-kant. Ik vond meerdere spelers goed gisteren, maar hij was één van de besten..

Nu is het zaak dat hij deze prestatie blijft volhouden, het moet geen one-hit wonder worden natuurlijk. Mag af en toe best een wedstrijdje iets minder, maar als spits moet je iedere wedstrijd een stempel drukken op het spel en het resultaat. Je kan je niet verstoppen.

Giménez blijft een speler, waarbij er altijd 'iets' gebeurt als hij speelt. Ik houd daar wel van. Als hij nu de vaste spits wordt, vrees ik voor Danilo. Als invaller vind ik hem wenig toevoegen, hij brengt behalve een fitte spits niets extra's. Misschien toch een keer met zijn tweeen naast elkaar, als de nood aan de man is. Ik kan me niet heugen dat Slot dat ooit gedaan heeft, die is daar niet zo van volgens mij.

 

+1/-0

Lijkt me duidelijk nu voor Slot hij is de eerste spits rest vh seizoen.
Staat nu al op lijstjes in Spanje en Italië hoor hebben hem ook gezien in de EL.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Giménez blijft een speler, waarbij er altijd 'iets' gebeurt als hij speelt. Ik houd daar wel van. Als hij nu de vaste spits wordt, vrees ik voor Danilo. Als invaller vind ik hem wenig toevoegen, hij brengt behalve een fitte spits niets extra's. Misschien toch een keer met zijn tweeen naast elkaar, als de nood aan de man is. Ik kan me niet heugen dat Slot dat ooit gedaan heeft, die is daar niet zo van volgens mij.



Nou, mijn reactie na de wedstrijd tegen FC Twente is snel achterhaald! Gisteren moest Slot iets forceren en kwam Danilo náást Gimenez te spelen. Ze hebben beide niet gescoord, maar hun beider aanwezigheid in de punt zorgde er in ieder geval voor dat anderen (Jahanbahksh tweemaal) meer tijd en vrijheid kregen. Zeker de gelijkmaker zag je dat PSV zich massaal had teruggetrokken en er in de tweede lijn veel ruimte was om tot een schot te komen.

Verder gebeurde er weer van alles met/rond Gimenez gisteren, hij had zichzelf kunnen belonen door één van zijn kansen te scoren. Hij creeerde er zelf één, en die kopbal waar Timber vervolgens de rebound verprutste was recht op de keeper af. Timber had die bal in het dak van het doel moeten jagen, maar eigenlijk had Gimenez zijn kopbal al beter moeten plaatsen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 februari 2023 om 14:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Giménez blijft een speler, waarbij er altijd 'iets' gebeurt als hij speelt. Ik houd daar wel van. Als hij nu de vaste spits wordt, vrees ik voor Danilo. Als invaller vind ik hem wenig toevoegen, hij brengt behalve een fitte spits niets extra's. Misschien toch een keer met zijn tweeen naast elkaar, als de nood aan de man is. Ik kan me niet heugen dat Slot dat ooit gedaan heeft, die is daar niet zo van volgens mij.



Nou, mijn reactie na de wedstrijd tegen FC Twente is snel achterhaald! Gisteren moest Slot iets forceren en kwam Danilo náást Gimenez te spelen. Ze hebben beide niet gescoord, maar hun beider aanwezigheid in de punt zorgde er in ieder geval voor dat anderen (Jahanbahksh tweemaal) meer tijd en vrijheid kregen. Zeker de gelijkmaker zag je dat PSV zich massaal had teruggetrokken en er in de tweede lijn veel ruimte was om tot een schot te komen.

Verder gebeurde er weer van alles met/rond Gimenez gisteren, hij had zichzelf kunnen belonen door één van zijn kansen te scoren. Hij creeerde er zelf één, en die kopbal waar Timber vervolgens de rebound verprutste was recht op de keeper af. Timber had die bal in het dak van het doel moeten jagen, maar eigenlijk had Gimenez zijn kopbal al beter moeten plaatsen.


Danilo viel mijns inziens dramatisch in als "tweede spits" naast Gimenez. Wat hij deed was de ruimtes dichtlopen van Gimenez, die laatste hebben we daardoor nauwelijks gezien in het slotstuk van de wedstrijd. Dat is niet per se erg als Danilo scoort, maar Danilo wist van de drie of vier mega kansen die hij kreeg er niet één in te krijgen. Ik vond hem daarnaast ook niet heel balvast als aanspeelpunt.

Ik vond vooral Bullaude heel belangrijk, wat jij toeschrijft aan Danilo vind ik vooral aan het werk van Bullaude toe te schrijven. Dat was te zien in twee opzichten. Allereerst trok hij constant een middenvelder van PSV met zich mee, waardoor er in de tweede lijn veel ruimte ontstond voor Kokcu en Wieffer om het spel te maken. Maar ook voor de vleugelspelers om af en toe naar binnen te trekken voor een schot. Hieraan ging voortdurend een uitstekende loopactie van Bullaude vooraf, hij trok een compact PSV uit elkaar.
Het tweede wat hij echt fantastisch deed was goed aan te sluiten bij de spits (en daarna de spitsen) op het juiste moment. Niet er pal achter maar schuin, zodat hij constant een aanspeelpunt was voor de tweede bal in de 16. Daar lag helaas te weinig ruimte om er echt iets mee te doen, en zijn handelingssnelheid lag nog iets te laag op bepaalde momenten, maar wat hij hiermee bereikte was dat de vleugelspelers ruimtelijk gezien meer variatie hadden in aanspeelpunten om een voorzet op te geven. Bovendien moesten verdedigers van PSV uitstappen, waardoor er voor de spitsen wat momenten ontstonden (vooral Danilo kreeg meer ruimte).

Hoewel ik niet avers ben tegen het idee van een ultra aanvallende stormram tactiek bij een achterstand, vond ik de inbreng van Danilo weinig effectief en teleurstellend qua rendement. De inbreng van een lopende 10 met meer diepgang was in mijn ogen de sleutel voor de doelpunten die vielen. En ik zie ook veel potentie in deze strijdwijze tegen de compacte kleinere ploegen die we weer gaan treffen. Vooral de combinatie Gimenez en Bullaude biedt veel mogelijkheden. Als er vleugelspelers staan die een mannetje passeren en een goede voorzet kunnen geven zie ik ons scorend vermogen toenemen. Maar dat is een grote 'als', want de grilligheid van onze vleugels biedt weinig aanknopingspunten vooralsnog.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 februari 2023, 14:54:34.

 

+1/-0

heb het gevoel dat Gimenez nog helemaal los moet komen en dat - als helemaal los - de doelpunten bij bosjes gaan vallen. Slot moet hem dus gewoon laten staan en niet weer terugwisselen. En ik hoop dat Idrissi zijn stijgende lijn voortzet. Eigenlijk de enige buitenspeler die in een wedstrijd meerdere goede voorzetten kan geven, mits in vorm dus.

 

+1/-0

Ik vind Santi een aanwinst voor ons, maar zeker ook Bullaude. Ben heel blij met ze.

 

+1/-0

Danilo in De Kuip valt sowieso tegen scoort bijna nooit thuis, lekker Gimenez laten staan ook al speelt hij minder. Natuurlijk past Danilo wel goed in het Slot spel maar een spits wordt afgerekend om zijn doelpunten.

 

+1/-0

Leuke persconferentie met hem zijn Engels is prima met dank aan zijn vriendin.

 

+1/-0

Slot heeft nu een paar keer Danilo ingebracht en Gimenez ook laten staan hij wisselt nu niet meer 1 op 1. Mischien ook een keer samen vanaf het begin?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 februari 2023 om 23:44:

Slot heeft nu een paar keer Danilo ingebracht en Gimenez ook laten staan hij wisselt nu niet meer 1 op 1. Mischien ook een keer samen vanaf het begin?



Hmm, ik zie weinig chemie op het veld tussen die twee. Of je zou echt met twee spitsen moeten spelen, maar dan gooi je het hele systeem om

 

+1/-0

Ik vind het geweldig dat Slot afgelopen maand Danilo een aantal keer ingebracht heeft náást Giménez. Daarmee toont Slot aan dat we spelen om te winnen; niet om een gelijkspel te verdedigen. Zo beginnen is weer iets heel anders. Dan moet je of het systeem omgooien en van je flanken nog meer arbeid verlangen zonder bal, of zelfs een buitenspeler opofferen ten faveure van een extra middenvelder.

Ik vind het team nu goed stáán, daarin iets wijzigen is mijn inziens niet noodzakelijk.

Daarnaast heb je als 'nummer 10' op dit moment eigenlijk gewoon betere opties in de selectie. IK zou liever zien dat Bullaude een kans krijgt achter/naast Gimenéz, dan dat we Danilo ook nog als optie gaan beschouwen op die plek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 23 februari 2023 om 09:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 februari 2023 om 23:44:

Slot heeft nu een paar keer Danilo ingebracht en Gimenez ook laten staan hij wisselt nu niet meer 1 op 1. Mischien ook een keer samen vanaf het begin?



Hmm, ik zie weinig chemie op het veld tussen die twee. Of je zou echt met twee spitsen moeten spelen, maar dan gooi je het hele systeem om



Klopt dan zou je 4-4-2 of 5-3-2 moeten spelen. Het gaat inderdaad goed met 4-3-3, maar een top team moet mijn inziens ook kunnen switchen. Vooral als je tegen een Barca/Man Utd of Juventus speelt is 4-3-3 mischien te aanvallend.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 februari 2023, 12:35:17.

 

+1/-0

Danilo mag zich wel eens laten zien weer begon zo goed bij Feyenoord maar dit jaar nog niet zo best. Moet toch meer goals kunnen maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 februari 2023 om 23:41:

Danilo mag zich wel eens laten zien weer begon zo goed bij Feyenoord maar dit jaar nog niet zo best. Moet toch meer goals kunnen maken.



Was niet voor niets de vierde spits bij Ajax. In de 16 een nuttige speler, daarbuiten voegt hij weinig toe. Na dit seizoen door selecteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 februari 2023 om 23:41:

Danilo mag zich wel eens laten zien weer begon zo goed bij Feyenoord maar dit jaar nog niet zo best. Moet toch meer goals kunnen maken.



Danilo is vanaf het begin een miskoop van jawelste. Leuk dat hij tegen een paar ballen liep en net een bal leuk raakt uit tegen AZ, maar verder is het altijd balverlies, geen aanname, heeft een draaicirkel van een vrachtwagen en loopt altijd verkeerd/in de weg.

Hij Twente, Utrecht zou hij goed mee kunnen komen, maar het niveau waar wij naartoe willen of op acteren komt hij zwaar te kort.

Als je kijkt naar Gimenez, gaat echt nog niet alles goed, maar je ziet wel veel meer potentie en kwaliteit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 24 februari 2023 om 13:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 februari 2023 om 23:41:

Danilo mag zich wel eens laten zien weer begon zo goed bij Feyenoord maar dit jaar nog niet zo best. Moet toch meer goals kunnen maken.



Danilo is vanaf het begin een miskoop van jawelste. Leuk dat hij tegen een paar ballen liep en net een bal leuk raakt uit tegen AZ, maar verder is het altijd balverlies, geen aanname, heeft een draaicirkel van een vrachtwagen en loopt altijd verkeerd/in de weg.

Hij Twente, Utrecht zou hij goed mee kunnen komen, maar het niveau waar wij naartoe willen of op acteren komt hij zwaar te kort.

Als je kijkt naar Gimenez, gaat echt nog niet alles goed, maar je ziet wel veel meer potentie en kwaliteit.


Was Danilo niet transfervrij van Ajax overgekomen? Als hij daar reserve was en weinig werd opgesteld en je ziet de kwaliteit die ze nu op de mat leggen, was het dan wel nodig dat hij bij ons werd uitgenodigd?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 25 februari 2023 om 00:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 24 februari 2023 om 13:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 februari 2023 om 23:41:

Danilo mag zich wel eens laten zien weer begon zo goed bij Feyenoord maar dit jaar nog niet zo best. Moet toch meer goals kunnen maken.



Danilo is vanaf het begin een miskoop van jawelste. Leuk dat hij tegen een paar ballen liep en net een bal leuk raakt uit tegen AZ, maar verder is het altijd balverlies, geen aanname, heeft een draaicirkel van een vrachtwagen en loopt altijd verkeerd/in de weg.

Hij Twente, Utrecht zou hij goed mee kunnen komen, maar het niveau waar wij naartoe willen of op acteren komt hij zwaar te kort.

Als je kijkt naar Gimenez, gaat echt nog niet alles goed, maar je ziet wel veel meer potentie en kwaliteit.


Was Danilo niet transfervrij van Ajax overgekomen? Als hij daar reserve was en weinig werd opgesteld en je ziet de kwaliteit die ze nu op de mat leggen, was het dan wel nodig dat hij bij ons werd uitgenodigd?



Ik vraag me ook echt af wat de beweegredenen zijn geweest...
Ik heb ze nog niet een keer kunnen ontdekken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 17 18 19 20 21

Feyenoord Forum » Spelers » Santiago Gimenez