Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2022/2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Vorig jaar had Slot ook een aanloopje nodig met spelers als Fer nog maar er was al heel snel een stijgende lijn tezien verwacht ik nu ook, het is ook niet zo dat die Friezen wonnen een gelijkspelletje kan gebeuren maar komende wedstrijden gaat gewoon gewonnen worden.

 

+1/-0

Ik kon me wel vinden in wat er tijdens de laatste aflevering van de Dickvoormekaar podcast werd gezegd door Martijn Krabbendam en Michel van Egmond.

Het kwam erop neer dat Feyenoord dit seizoen wellicht minder presteert dan vorig seizoen, ondanks alle investeringen. Dat de vele nieuwe spelers toch meer tijd nodig hebben, en Slot meer tijd nodig heeft om de speelwijze erin te krijgen.

Maar over de langere termijn is dit wat we willen. Meer kapitaal op het veld, hogere verkoopsommen voor spelers, een club die op deze wijze de strijd aan kan gaan met psv en ajax. Natuurlijk, resultaten en prijzen hebben net zo goed invloed op de waarde van spelers en de weg omhoog. Maar het is niet gek dat de weg die ingeslagen is en al zoveel heeft gebracht afgelopen seizoen niet ieder seizoen resultaat laat zien.

Het gaat met horten en stoten. We moeten ook een beetje geduld hebben.

Dat Feyenoord uiteindelijk met een beter team voor de dag komt, en wellicht zelfs beter zal presteren is niet uit te sluiten, maar reden voor paniek als het niet gebeurt is er niet.

 

+1/-0

En dan heb je ineens straks een hele jonge, lang vastliggende super talentvolle selectie met als leider opa Trauner

Paixao - Gimenez - Dilrosun
Kokcu - Szymanski - Timber
Lopez - Hancko - Trauner - Geertruida
Bijlow

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik ben zo vrij geweest om het even in een opstelling te gieten, ziet er helemaal niet verkeerd uit zo!

Paixão
Giménez
Dilrosun
Kökçü
Szymański
Timber
López
Hancko
Trauner
Geertruida
Bijlow


En met het schaduw-elftal kun je ook meerdere kanten op denk ik. Of ze allemaal het vereiste niveau halen is een tweede, maar Slot heeft opties:

Wålemark/Idrissi
Danilo
Jahanbakhsh
Wieffer/Kleijn
Toornstra/Taabouni
Geertruida/Dermane
Hartman
Rasmussen
Valk/Geertruida
Pedersen/Benita
Wellenreuther

 

+1/-0

Dat wordt nog wat om al die nieuwe namen te onthouden en de spelers te herkennen :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 19 augustus 2022 om 21:44:

Dat wordt nog wat om al die nieuwe namen te onthouden en de spelers te herkennen :B



En allemaal naar de nonnen van Vught om Nederlands teleren. :B

 

+1/-0

Ja, dat wordt zeker een klus om al die namen te onthouden en de spelers te herkennen. Zal zo'n taleninstituut hier meer baat bij hebben?

 

+1/-0

In de basis hierboven spelen 4 Nederlanders en 1 met dubbele nationaliteit (Turks-Nederlands). Een Oostenrijker die al een seizoen Eredivisie in de benen heeft, de rest is nieuw. Zal moeten wennen aan het land/cultuur, de competitie en manier van spelen, de club en de trainer, en aan elkaar.

Dat is best een behoorlijke opgave. Gelukkig zijn het allemaal ‘voetballers’, die naar het nu laat aanzien elkaar kunnen ‘begrijpen’ op basis van hun voetballende kwaliteiten.

Ik heb er ook alle vertrouwen in, maar vind dat Slot best een pittige klus wacht komende weken.

 

+1/-0

Ik ga gelijk even één mythe in de kiem smoren. Onze gemiddelde leeftijd ligt echt niet zo laag als wordt gedacht. Zie onderstaande data afkomstig van Transfermarkt. Ik heb dit in het verleden ook vaker aangegeven, wij hadden de afgelopen decennia gemiddeld de oudste selecties van de top 3. En qua prijzen hebben we het zwaar afgelegd. Hoe ouder een selectie is zeker NIET een garantie voor prijzen, eerder het tegenovergestelde. Ook de verhouding NL-buitenlandse spelers is geen garantie voor prijzen, in het verleden heeft PSV jarenlang met een grotendeels internationale selectie de competitie gedomineerd qua kampioenschappen. Geen van deze twee statistieken is dus een excuus voor mindere prestaties. Het enige legitieme excuus is dat het elftal nu ingespeeld moet raken.

Ajax: 28 spelers, gemiddelde leeftijd 24.4 jaar, 11 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 9,09mio (totaal 254mio).
PSV: 30 spelers, gemiddelde leeftijd 24.1 jaar, 18 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 6,7 mio (totaal 200,95mio).
Feyenoord: 25 spelers, gemiddelde leeftijd 23.7 jaar, 15 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 5,05 mio (totaal 126,15mio).
AZ Alkmaar: 28 spelers, gemiddelde leeftijd 23 jaar, 12 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 2,25 mio (totaal 62,88 mio).
FC Utrecht: 29 spelers, gemiddelde leeftijd 24 jaar, 12 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 1,27 mio (totaal 36,95 mio).
FC Twente: 27 spelers, gemiddelde leeftijd 24.1 jaar, 10 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 1,31 mio (totaal 35,28 mio).

 

+1/-0

Leeftijd zegt weinig. Ook cultuurverschilldn zijn niet heel bepalend. Wat belangrijker is, dat spelers de visie en de spelopvatting van de trainer begrijpen en hier ( technisch gezien en naar hun capaciteiten ) uitvoering aan kunnen geven. Je zult zeker drie maanden lang wisselende veldselecties gaan zien en een vorm van doorselecteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 20 augustus 2022 om 11:11:

Ik ga gelijk even één mythe in de kiem smoren. Onze gemiddelde leeftijd ligt echt niet zo laag als wordt gedacht. Zie onderstaande data afkomstig van Transfermarkt. Ik heb dit in het verleden ook vaker aangegeven, wij hadden de afgelopen decennia gemiddeld de oudste selecties van de top 3. En qua prijzen hebben we het zwaar afgelegd. Hoe ouder een selectie is zeker NIET een garantie voor prijzen, eerder het tegenovergestelde. Ook de verhouding NL-buitenlandse spelers is geen garantie voor prijzen, in het verleden heeft PSV jarenlang met een grotendeels internationale selectie de competitie gedomineerd qua kampioenschappen. Geen van deze twee statistieken is dus een excuus voor mindere prestaties. Het enige legitieme excuus is dat het elftal nu ingespeeld moet raken.

Ajax: 28 spelers, gemiddelde leeftijd 24.4 jaar, 11 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 9,09mio (totaal 254mio).
PSV: 30 spelers, gemiddelde leeftijd 24.1 jaar, 18 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 6,7 mio (totaal 200,95mio).
Feyenoord: 25 spelers, gemiddelde leeftijd 23.7 jaar, 15 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 5,05 mio (totaal 126,15mio).
AZ Alkmaar: 28 spelers, gemiddelde leeftijd 23 jaar, 12 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 2,25 mio (totaal 62,88 mio).
FC Utrecht: 29 spelers, gemiddelde leeftijd 24 jaar, 12 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 1,27 mio (totaal 36,95 mio).
FC Twente: 27 spelers, gemiddelde leeftijd 24.1 jaar, 10 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 1,31 mio (totaal 35,28 mio).



Ik vind het geen afwijking t.ov. bijvoorbeeld PSV, en de marktwaarde is nog niet eens zo slecht.
Feyenoord had immers geen 200 miljoen op de bank staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 20 augustus 2022 om 15:16:

Leeftijd zegt weinig. Ook cultuurverschilldn zijn niet heel bepalend. Wat belangrijker is, dat spelers de visie en de spelopvatting van de trainer begrijpen en hier ( technisch gezien en naar hun capaciteiten ) uitvoering aan kunnen geven. Je zult zeker drie maanden lang wisselende veldselecties gaan zien en een vorm van doorselecteren.


Eens arrow, dat denk ik ook. Slot zal waarschijnlijk een periode zoeken naar zijn meest ideale 11 die het best invulling geven aan zijn visie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 21 augustus 2022 om 12:28:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 20 augustus 2022 om 15:16:

Leeftijd zegt weinig. Ook cultuurverschilldn zijn niet heel bepalend. Wat belangrijker is, dat spelers de visie en de spelopvatting van de trainer begrijpen en hier ( technisch gezien en naar hun capaciteiten ) uitvoering aan kunnen geven. Je zult zeker drie maanden lang wisselende veldselecties gaan zien en een vorm van doorselecteren.


Eens arrow, dat denk ik ook. Slot zal waarschijnlijk een periode zoeken naar zijn meest ideale 11 die het best invulling geven aan zijn visie.



Slot is geen type om heel veel tegaan wisselen Aursnes moest het in begin ook doen met invalbeurtjes pas later dwong hij een basisplaats af en dat is zo gebleven de rest vh seizoen hopelijk blijft iedereen wel weer topfit.

 

+1/-0

Van mij mogen inmiddels wel weer vertrekken:

- Danilo, doet echt werkelijk niks goed
- Idrissi, terug sturen, toont helemaal geen enkele vorm van inzet.

Twijfel:

Dilrossum kan mij nog niet overtuigen. Geen enkele bal komt aan, loopt soms hard, maar geen actie of passeer beweging.

Er zullen echt nog bij moeten komen:

- LCV (Hancko?)
- Rechtsbenige rechtsbuiten, mits Alireza niet voldoet
- Spits voor achter Gimenez, gezien Danilo niet voldoet.

Er moet dus nog echt wat gebeuren, daarna moet het gaan samensmelten.

Conclusie:

Tussenjaar, niks verwachten, hopen op de beker en ECL veiligstellen, meer niet...

 

+1/-0

Van het begrio " tussenjaar moeten we af. " Tussenjaar " downsized de verwachtingen naar beneden en teveel ruimte aan transfers die een periode na leegloop moeten vullen. Had je beter je sterkste spelers moeten behouden in plaats van geld in een resem van risico's onder de noemer van " tussenjaar ". Het beleid blijft te ongewis en er een van " vissen " kapen. Heb je iets aan een megaselectie van " mogelijke toppers in wording " ? Nop. Je hebt sterke steunpunten nodig en bouwt daaromheen een team.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 augustus 2022 om 18:23:

Van het begrio " tussenjaar moeten we af. " Tussenjaar " downsized de verwachtingen naar beneden en teveel ruimte aan transfers die een periode na leegloop moeten vullen. Had je beter je sterkste spelers moeten behouden in plaats van geld in een resem van risico's onder de noemer van " tussenjaar ". Het beleid blijft te ongewis en er een van " vissen " kapen. Heb je iets aan een megaselectie van " mogelijke toppers in wording " ? Nop. Je hebt sterke steunpunten nodig en bouwt daaromheen een team.



Ben ik niet met je eens, want er moest iets gebeuren en nu zitten we niet meer "in de marge" te hengelen, maar kunnen ook serieus de markt op.

Er ligt nu een hele stevige basis voor de komende jaren, zowel op het veld als financieel.

Dit tussenjaar wordt veroorzaakt doordat er veel te laat is ingegrepen, want Arnesen had geen enkel lijstje klaar en/of te laat zaken in gang heeft gezet.

Hierover heb ik al vaak genoeg wat gezegd, daarmee bedoel ik dat ik niet weer in detail wil gaan.

Er staat een prima selectie, op een paar namen na zoals een Danilo en Idrissi die gewoon niks toevoegen.
Dilrossum is een twijfelgeval, hard lopen, geen acite en passes komen niet aan. Heeft wel groeipotentie.
Ik vind Walemark op veel punten verder dan Dilrossum.

Het zal nu moeten groeien en samensmelten en dan volgend seizoen serieus gaan ogen.

 

+1/-0

Het seizoen is net drie wedstrijden onderweg en de eerste spelers zijn alweer afgeschreven :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 21 augustus 2022 om 18:53:

Het seizoen is net drie wedstrijden onderweg en de eerste spelers zijn alweer afgeschreven :D



Ik ben blij dat iemand die zo snel conclusies trekt, het niet voor het zeggen heeft bij Feyenoord. Als de club spelers en beleidsbepalers zo weinig krediet zou geven, zou Feyenoord heel snel ophouden te bestaan.

Gaat nergens over.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 augustus 2022 om 19:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 21 augustus 2022 om 18:53:

Het seizoen is net drie wedstrijden onderweg en de eerste spelers zijn alweer afgeschreven :D



Ik ben blij dat iemand die zo snel conclusies trekt, het niet voor het zeggen heeft bij Feyenoord. Als de club spelers en beleidsbepalers zo weinig krediet zou geven, zou Feyenoord heel snel ophouden te bestaan.

Gaat nergens over.



Het is over het algemeen bewezen dat dit soort spelers niet beter worden en gewoon weinig toevoegen. Dat heeft gewoon met vooruitkijken te maken.

Natuurlijk kan ik ook ongelijk hebben, maar je zou zeker van een Danilo in de voorbereiding meer moeten hebben kunnen zien, iets van een opgaande lijn en die is er gewoon niet.
Die intikkers tegen Vitesse en vandaag de pingel tegen RKC tonen geen verbetering.
Hij verzuipt zelfs tegen RKC nog tussen de verdedigers.

Idrissi laat gewoon geen interesse zien, ik heb zijn komst ook niet begrepen, omdat die nergens overtuigt heeft.

Het is heel erg makkelijk om via een ander opmerkingen over een persoon te maken, maar je kan ook gewoon het gesprek aan gaan.

Zoals ik al heb gezegd kan ik het mis hebben, maar tot op heden heb ik na 2,5 maand nog geen enkele reden om te denken dat die er wel gaat zijn.

 

+1/-0

Er staan alweer supporters snel met hun mening klaar, verdraaid spelers die totaal niet op elkaar zijn ingespeeld, drie wedstrijden in de competiite onderweg, en het is nu al weer niets.

Ook zou nog minimaals drie weken wachten voordat je zulke meningen nu al geeft. :feyenoord

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2022/2023