Geen lid meer
We hebben echt wel kwaliteit gekocht, maar ik vind ook dat we op bepaalde posities niet goed inkopen.
We hebben kweet niet hoeveel linksbuitens straks:
Dilrosum (is GEEN rechtsbuiten!!!), Idrissi, Paixau, Alireza en Taabouni die er ook nog kunnen spelen.
Op rechts: Walemark en Alireza.
Dit is niet evenwichtig, sorry maar hier slaan we de plank volledig mis.
Daarnaast mis je gewoon nog een spits achter Giminez, want Danilo laat gewoon zien geen enkele toegevoegde waarde te zijn...
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.178
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Als je bij mogelijke versterkingen louter kijkt waar ze spelen en niet waar ze kunnen spelen, lijd je aan tunnelvisie en toon je weinig creatief vermogen.
Ik heb vertrouwen in de Feyenoord scouting, Slot en Arnesen/te Kloese. Als zij denken dat bepaalde spelers tot hun recht kunnen komen in dit Elftal op een positie waar zij voorheen niet of nauwelijks opgesteld zijn, verdienen ze de tijd om de speler daarvoor geschikt te maken (trainbaar, grotendeels) en de speler op die positie te laten wennen.
Wie weet, kan zomaar een grote ‘ontdekking’ zijn en het elftal nieuwe wapens geven.
Alleen een keeper moet je tussen de palen laten, voor de rest kunnen vrijwel alle spelers ook een andere positie dan hun ‘eigen’ invullen. En soms ontdekt zo’n speler een kant/kwaliteit van zichzelf waar hij voorheen nooit van wist dat hij die had…
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.145
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
Ik heb wel altijd een beetje moeite met met het idee dat je als topploeg de tijd moet hebben om iets op te bouwen, aan de ene kant begrijp ik het wel maar aan de andere kant vind ik dat meer iets voor subtoppers waar het allemaal niet perse moet. In deze fase teveel punten verspelen is dodelijk voor de rest van het seizoen waar je het maar moet zien in te halen. De druk staat er volgende week vol op tegen RKC waar je je geen puntverlies kunt veroorloven.
Forumreacties: 3.584
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 14 augustus 2022 om 14:13:
Als je bij mogelijke versterkingen louter kijkt waar ze spelen en niet waar ze kunnen spelen, lijd je aan tunnelvisie en toon je weinig creatief vermogen.
Ik heb vertrouwen in de Feyenoord scouting, Slot en Arnesen/te Kloese. Als zij denken dat bepaalde spelers tot hun recht kunnen komen in dit Elftal op een positie waar zij voorheen niet of nauwelijks opgesteld zijn, verdienen ze de tijd om de speler daarvoor geschikt te maken (trainbaar, grotendeels) en de speler op die positie te laten wennen.
Wie weet, kan zomaar een grote ‘ontdekking’ zijn en het elftal nieuwe wapens geven.
Alleen een keeper moet je tussen de palen laten, voor de rest kunnen vrijwel alle spelers ook een andere positie dan hun ‘eigen’ invullen. En soms ontdekt zo’n speler een kant/kwaliteit van zichzelf waar hij voorheen nooit van wist dat hij die had…
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 14 augustus 2022 om 19:11:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 14 augustus 2022 om 14:13:
Over welke spelers heb je precies dan die van positie zijn gewisseld?
Volgens mij alleen de linksbuiten? en die word binnenkort vv door die Braziliaan.
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.540
Reg.: 26 juli 2005
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 14 augustus 2022 om 15:27:
Ik heb wel altijd een beetje moeite met met het idee dat je als topploeg de tijd moet hebben om iets op te bouwen, aan de ene kant begrijp ik het wel maar aan de andere kant vind ik dat meer iets voor subtoppers waar het allemaal niet perse moet. In deze fase teveel punten verspelen is dodelijk voor de rest van het seizoen waar je het maar moet zien in te halen. De druk staat er volgende week vol op tegen RKC waar je je geen puntverlies kunt veroorloven.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.698
Reg.: 30 januari 2014
Voor het eerst, in de hele geschiedenis van deze club, is er op het aan/verkoopbeleid werkelijk niets aan te merken. Ongekend wat we meemaken. Deze zomer is er transfergeschiedenis geschreven door Feyenoord en een fundament voor het komende decennium gelegd. Men onderschat hier hoe belangrijk deze zomer gaat zijn voor de toekomst van Feyenoord met dat geneuzel over dat we nu moeten opbouwen. Jarenlang hebben we van tussenjaar tot tussenjaar geleefd, zonder veel perspectief op een betere toekomst. We hebben ongelofelijk veel eredivisiemiddelmaat moeten slikken in de afgelopen decennia. Vaak Nederlandse spelers zonder enige restwaarde en potentie, waarmee een derde plek het maximaal haalbare was. We zijn nu EINDELIJK in de opbouwfase beland waarin de potentie is gecreëerd voor toekomstig succes op zowel sportief als financieel vlak. En dat alles, dankzij de gouden greep om te investeren in een TD die het gezonde verstand had om een kundige scouting neer te zetten en de beste Nederlandse trainer aan te stellen. Dit gepaard met een nieuwe algemeen directeur met voetbalverstand die kan onderhandelen leidt dat we voor het eerst een topclub zijn als het gaat om aan/verkoopbeleid. Hulde Feyenoord.
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.069
Reg.: 4 juli 2020
open/sluit de onderstaande quote:arrow1 schreef op 17 augustus 2022 om 10:44:
Ben ik volledig mee eens.
We kunnen eens ( eindelijk ) beginnen luisteren, afkijken en nadenken over hoe Europese topclubs hun planning doen, wat hun visie is en hoe ze die visie uitvoeren. Dan zul je merken dat geen een club met het streven om in de top mee te draaien het zal hebben ovet " tussenjaar ", " opbouw ", " tijd gunnen ", " herschikken ", " spelers laten wennen ". Nop van dat alles. Al flink wat tijd voor de competitie start en ook geruime tijd voor het Europese cup voetbal weer begint liggen de lijnen vast, staat er een eerste veldteam en is er een zo goed als optimale reservenbank. Er wordt eenmaal onderweg niet meer aan het concept gesleuteld, enkel wordt er nog doorgeselecteerd op basis van veldprestaties, hetgeen te rechtvaardigen is omdat wat de spelers in de wedstrijd laten zien een toetssteen is voor de trainer om zijn visie te blijven volgen of bij te schaven. Ik zeg 't niet graag, maar Feyenoord blijft door de jaren heen toch teveel trekjes tonen van de middenmoter die hunkert naar de top maar in de weg er naar toe weinig professioneel oogt.
Bestlander
Fan van Feyenoord
Derde plaats Feyenoord.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Geen lid meer
In ieder geval is Feyenoord instaat geweest 11 spelers te halen dat is in veel jaren niet meer gebeurd.
Het is te hopen dat ze door hard werken snel aan elkaar gewend zijn en aan de speelwijze van de trainer Slot, hoe koter hoe meer kans de club heeft om bovenin te eindigen.
Ik heb er wel vertrouwen in vandaag weer een linkse aanvaller vastgelegd, ook die moet nog weer wennen, andere clubs laten ook wel eens punten liggen.
Forumreacties: 1.646
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:arrow1 schreef op 17 augustus 2022 om 10:44:
Ben ik volledig mee eens.
We kunnen eens ( eindelijk ) beginnen luisteren, afkijken en nadenken over hoe Europese topclubs hun planning doen, wat hun visie is en hoe ze die visie uitvoeren. Dan zul je merken dat geen een club met het streven om in de top mee te draaien het zal hebben ovet " tussenjaar ", " opbouw ", " tijd gunnen ", " herschikken ", " spelers laten wennen ". Nop van dat alles. Al flink wat tijd voor de competitie start en ook geruime tijd voor het Europese cup voetbal weer begint liggen de lijnen vast, staat er een eerste veldteam en is er een zo goed als optimale reservenbank. Er wordt eenmaal onderweg niet meer aan het concept gesleuteld, enkel wordt er nog doorgeselecteerd op basis van veldprestaties, hetgeen te rechtvaardigen is omdat wat de spelers in de wedstrijd laten zien een toetssteen is voor de trainer om zijn visie te blijven volgen of bij te schaven. Ik zeg 't niet graag, maar Feyenoord blijft door de jaren heen toch teveel trekjes tonen van de middenmoter die hunkert naar de top maar in de weg er naar toe weinig professioneel oogt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Ik kon me wel vinden in wat er tijdens de laatste aflevering van de Dickvoormekaar podcast werd gezegd door Martijn Krabbendam en Michel van Egmond.
Het kwam erop neer dat Feyenoord dit seizoen wellicht minder presteert dan vorig seizoen, ondanks alle investeringen. Dat de vele nieuwe spelers toch meer tijd nodig hebben, en Slot meer tijd nodig heeft om de speelwijze erin te krijgen.
Maar over de langere termijn is dit wat we willen. Meer kapitaal op het veld, hogere verkoopsommen voor spelers, een club die op deze wijze de strijd aan kan gaan met psv en ajax. Natuurlijk, resultaten en prijzen hebben net zo goed invloed op de waarde van spelers en de weg omhoog. Maar het is niet gek dat de weg die ingeslagen is en al zoveel heeft gebracht afgelopen seizoen niet ieder seizoen resultaat laat zien.
Het gaat met horten en stoten. We moeten ook een beetje geduld hebben.
Dat Feyenoord uiteindelijk met een beter team voor de dag komt, en wellicht zelfs beter zal presteren is niet uit te sluiten, maar reden voor paniek als het niet gebeurt is er niet.
Uit: Zoetermeer
Vak: Maastribune - VV
Forumreacties: 13.964
Reg.: 24 augustus 2004
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.069
Reg.: 4 juli 2020
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
In de basis hierboven spelen 4 Nederlanders en 1 met dubbele nationaliteit (Turks-Nederlands). Een Oostenrijker die al een seizoen Eredivisie in de benen heeft, de rest is nieuw. Zal moeten wennen aan het land/cultuur, de competitie en manier van spelen, de club en de trainer, en aan elkaar.
Dat is best een behoorlijke opgave. Gelukkig zijn het allemaal ‘voetballers’, die naar het nu laat aanzien elkaar kunnen ‘begrijpen’ op basis van hun voetballende kwaliteiten.
Ik heb er ook alle vertrouwen in, maar vind dat Slot best een pittige klus wacht komende weken.
Willykment
Fan van Feyenoord
Ik ga gelijk even één mythe in de kiem smoren. Onze gemiddelde leeftijd ligt echt niet zo laag als wordt gedacht. Zie onderstaande data afkomstig van Transfermarkt. Ik heb dit in het verleden ook vaker aangegeven, wij hadden de afgelopen decennia gemiddeld de oudste selecties van de top 3. En qua prijzen hebben we het zwaar afgelegd. Hoe ouder een selectie is zeker NIET een garantie voor prijzen, eerder het tegenovergestelde. Ook de verhouding NL-buitenlandse spelers is geen garantie voor prijzen, in het verleden heeft PSV jarenlang met een grotendeels internationale selectie de competitie gedomineerd qua kampioenschappen. Geen van deze twee statistieken is dus een excuus voor mindere prestaties. Het enige legitieme excuus is dat het elftal nu ingespeeld moet raken.
Ajax: 28 spelers, gemiddelde leeftijd 24.4 jaar, 11 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 9,09mio (totaal 254mio).
PSV: 30 spelers, gemiddelde leeftijd 24.1 jaar, 18 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 6,7 mio (totaal 200,95mio).
Feyenoord: 25 spelers, gemiddelde leeftijd 23.7 jaar, 15 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 5,05 mio (totaal 126,15mio).
AZ Alkmaar: 28 spelers, gemiddelde leeftijd 23 jaar, 12 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 2,25 mio (totaal 62,88 mio).
FC Utrecht: 29 spelers, gemiddelde leeftijd 24 jaar, 12 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 1,27 mio (totaal 36,95 mio).
FC Twente: 27 spelers, gemiddelde leeftijd 24.1 jaar, 10 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 1,31 mio (totaal 35,28 mio).
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.540
Reg.: 26 juli 2005
Leeftijd zegt weinig. Ook cultuurverschilldn zijn niet heel bepalend. Wat belangrijker is, dat spelers de visie en de spelopvatting van de trainer begrijpen en hier ( technisch gezien en naar hun capaciteiten ) uitvoering aan kunnen geven. Je zult zeker drie maanden lang wisselende veldselecties gaan zien en een vorm van doorselecteren.
Bestlander
Fan van Feyenoord
Derde plaats Feyenoord.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 20 augustus 2022 om 11:11:
Ik ga gelijk even één mythe in de kiem smoren. Onze gemiddelde leeftijd ligt echt niet zo laag als wordt gedacht. Zie onderstaande data afkomstig van Transfermarkt. Ik heb dit in het verleden ook vaker aangegeven, wij hadden de afgelopen decennia gemiddeld de oudste selecties van de top 3. En qua prijzen hebben we het zwaar afgelegd. Hoe ouder een selectie is zeker NIET een garantie voor prijzen, eerder het tegenovergestelde. Ook de verhouding NL-buitenlandse spelers is geen garantie voor prijzen, in het verleden heeft PSV jarenlang met een grotendeels internationale selectie de competitie gedomineerd qua kampioenschappen. Geen van deze twee statistieken is dus een excuus voor mindere prestaties. Het enige legitieme excuus is dat het elftal nu ingespeeld moet raken.
Ajax: 28 spelers, gemiddelde leeftijd 24.4 jaar, 11 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 9,09mio (totaal 254mio).
PSV: 30 spelers, gemiddelde leeftijd 24.1 jaar, 18 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 6,7 mio (totaal 200,95mio).
Feyenoord: 25 spelers, gemiddelde leeftijd 23.7 jaar, 15 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 5,05 mio (totaal 126,15mio).
AZ Alkmaar: 28 spelers, gemiddelde leeftijd 23 jaar, 12 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 2,25 mio (totaal 62,88 mio).
FC Utrecht: 29 spelers, gemiddelde leeftijd 24 jaar, 12 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 1,27 mio (totaal 36,95 mio).
FC Twente: 27 spelers, gemiddelde leeftijd 24.1 jaar, 10 buitenlandse spelers, gemiddelde marktwaarde 1,31 mio (totaal 35,28 mio).
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:arrow1 schreef op 20 augustus 2022 om 15:16:
Leeftijd zegt weinig. Ook cultuurverschilldn zijn niet heel bepalend. Wat belangrijker is, dat spelers de visie en de spelopvatting van de trainer begrijpen en hier ( technisch gezien en naar hun capaciteiten ) uitvoering aan kunnen geven. Je zult zeker drie maanden lang wisselende veldselecties gaan zien en een vorm van doorselecteren.
Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2022/2023