Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2022/2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Mede Kameraden.

Het is misschien nog wat vroeg, maar je merkt steeds meer dat we al naar de selectie van volgend seizoen gaan kijken.

Deze selectie is voornamelijk bedoeld om:

- Wie blijven er en wie gaan er volgens jou
- Welke positie(s) heeft/hebben de prioriteit
- Welke jeugdspelers zouden een kans in de voorbereiding moeten krijgen

Dus globaal hoe ziet volgens jou de selectie er uit en wat hoop je.
Laten we het wel de grens tussen hoop en realisme houden.


Selectie 2022/2023

1. Justin Bijlow
2. Marcus Holmgren Pedersen
3. Lutsharel Geertruida
4. Marcos Senesi
5. Tyrell Malacia
6. Jorrit Hendrikx
7. Luis Sinisterra
8.
9. Alireza Jahanbakhsh
10. Orkun Kökcü
11. Bryan Linssen(Urawa Red Diamonds)
12. Het Legioen
13. Phillipe Sandler(Optie in Contract niet Gelicht)
14. Reiss Nelson(?)
15.
16. Valentin Cojocaru(SK Dnipro-1, was gehuurd)
17. Fredrik Aursnes
18. Gernot Trauner
19. Colin Bassett
20.
21. Ofir Marciano
22.
23. Patrik Wålemark
24.
25. Ramon Hendriks(Fc Utrecht, verhuurd)
26. Guus Til(?)
27.
28. Jens Toornstra
29.
30. Thijs Jansen
31.
32. Denzel Hall
33. Cyriel Dessers(?)
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40. Guus Baars
41. Giuliany Ben David Santos(Reden nog onbekend)
42. Abdel Belarbi(Reden nog onbekend)
43. Mimeirhel Benita
44. Omer Gündüz(Reden nog onbekend)
45. Lennard Hartjes
46. Quilindschy Hartman
47. Karim Dermane
48. Antoni Milambo
49. Trein Troost
50. Sam Pak(Reden nog onbekend)
51. Devin Remie
52. Delano Ladan
53. Noah Naujoks
54. Denzel Owusu(Reden nog onbekend)
55. Sondre Skogen
56. Kars van Veldhoven
57. Sem Valk
58. Shiloh 'T Zand
59. Nesta Zahui(Reden nog onbekend)
60. Twan van der Zeeuw
61. Sven Zitman(Reden nog onbekend)
62. Lars de Blok
63. Jayden Candelaria
64. Nesto Groen
65. Delano van der Heyden
66. Milan Hokke
67. Mike Kleijn
68. IIyas El Moussaoui
69. Jaden Slory
70. Aleksandar Krajisnik

Nieuw:
XX. Danilo Pereira da Silva(Ajax), rugnummer nog onbekend

Vertrokken:
11. Bryan Linssen(Urawa Red)
13. Phillipe Sandler(Optie in Contract niet Gelicht)
14. Reiss Nelson(?)
16. Valentin Cojocaru(SK Dnipro-1, was gehuurd)
25. Ramon Hendriks(Fc Utrecht, verhuurd)
26. Guus Til(?)
33. Cyriel Dessers(?)
41. Giuliany Ben David Dos Santos(Reden nog onbekend)
42. Abdel Belarbi(Reden nog onbekend)
44. Ömer Gündüz(Reden nog onbekend)
50. Sam Pak(Reden nog onbekend)
54. Denzel Owusu(Reden nog onbekend)
59. Nesta Zahui(Reden nog onbekend)
61. Sven Zitman(Reden nog onbekend)


* H er achter betekend dat die gehuurd is, los van eventuele overname mogelijkheden.
** Cojocaru heb ik voor het gemak ook onder huur gezet, ook al is die tijdelijk transfervrij overgekomen tot het einde van het seizoen

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 juni 2022, 12:19:54.

 

+1/-0

De jeugdspelers Hendriks, Benita en Valk moeten komend seizoen de kans krijgen om minuten te maken. Til is geen geweldige voetballer, maar als spits kan hij waarde hebben komend seizoen. Hendrix erbij houden, ook omdat Toornstra blessuregevoelig wordt. Sadilek van Twente kan een goede speler voor Feyenoord zijn. Verder hoeven er niet heel veel spelers bij te komen.

 

+1/-0

Sadilek is al vastgelegd door Twente () overgenomen van PSV)

 

+1/-0

Zullen best wat spelers vertrekken. Je zult creatief om moeten gaan met het vrijgekomen budget.
Dit jaar goede gerichte aankopen gedaan voor relatief weinig geld.
Met wat huurspelers er bij kan je vast een representatief elftal bij elkaar krijgen.
Voornamelijk kijken naar een goede 2e keeper.

 

+1/-0

Ik verwacht een selectie die grondig op de schop gaat vanwege de uitgaande transfers van Diemers (~0.5 mio), Malacia (~10 mio), Linssen (~1 mio), Senesi (~10 mio), Sinisterra (~20 mio) en Kökcü (~18 mio), ik heb er een voorzichtige schatting van de mogelijke tranferinkomsten bij gezet. Overigens lijkt het me ook waarschijnlijk dat we Bozenik proberen te slijten (~1 mio).

Daarnaast verwacht ik dat we de optie voor koop bij Dessers zullen gebruiken (*ik ben hier zelf geen voorstander van). Van de andere huurspelers zal Arnesen naar verwachting (volgens de berichtgeving) Nelson en Til langer proberen te huren. Een langer verblijf van Til is onzeker vanwege de oorlog in Oekraïne, een tweede jaar huur is op dit moment aannemelijk. Nelson lijkt me lastig te halen (*ik ben geen fan van het idee hem langer bij Feyenoord te houden!), maar het zou kunnen als Arsenal meewerkt in de prijs en Nelson heel gemotiveerd is om te blijven.

De prioriteiten zijn daarmee: een spits, een linksvoor, een creatieve allround middenvelder, een linksback en een linker centrale verdediger. Daarnaast is een goede reservekeeper ook geen overbodige luxe gebleken.

Idealiter zou ik ter vervanging goed gescoute jonge spelers met potentie zien, spelers die we misschien niet eens heel hoog op de radar hadden staan waardoor ze nog relatief goedkoop zijn.

Ik noem wat namen die we al kennen vanuit de geruchten berichtgeving, niet per se de namen waar ik zelf voor zou gaan:

Prioriteit 1 is een nieuwe spits: een doelwit dat werd genoemd is Peter Musa (24, marktwaarde 4 mio volgens TM). Transfervrij zou Danilo (24) mogelijk kunnen overkomen van Ajax.
Prioriteit 2 is een linkerspits: doelwit dat werd genoemd is Ola Brynhildsen (22, marktwaarde 1,2 mio volgens TM).
Prioriteit 3 is een creatieve allround middenvelder: doelwit dat werd genoemd is Kastriot Imeri (21, marktwaarde 6 mio volgens TM).
Prioriteit 4 is een een linksback: doelwit dat werd genoemd is Domagoj Bradaric (22, marktwaarde 4 mio volgens TM).
Prioriteit 5 is een linker centrale verdediger: een doelwit zou bijvoorbeeld vd Ven kunnen zijn van Wolfsburg (21, marktwaarde 3 mio volgens TM).

Reserve doelman is ook een prioriteit voor mij. Jeroen Zoet is genoemd, transfervrije optie. Wellicht kijken of we Marsman wederom kunnen vastleggen.

Vanuit de jeugd zal er weinig doorkomen, de talentvolle lichtingen die we hebben zijn nu nog iets te jong. Van de oudere jeugdspelers komen mijns inziens alleen Dermane, Hartjes, Milambo, Baars en Hokke in aanmerking. Van dit rijtje zijn Dermane en Hokke momenteel het best geoutilleerd om door te breken.

Keepers: Bijlow (C), Zoet*, Marciano, jeugdkeeper

RB: Geertruida, Pedersen, Benita
RCV: Trauner, [Geertruida], Sandler, Baars
LCV: [Geertruida], vd Ven*, Hokke, Hendriks
LB: Bradaric*, [Hendriks], [vd Ven*]

RCM: Aursnes, Dermane, Hartjes
LCM: Imeri*, Hendrix, Kleijn
AM: Til*, Bassett, Toornstra, [Walemark], Milambo

RV: Walemark, Nelson*, Alireza, Azarkan
Spits: Dessers*/Musa*, Danilo*, Bannis
LV: Brynhildsen*, [Nelson*], Conteh, Baldé

De selectie zou er dus in het seizoen 22/23 zo uit kunnen zien. Gezien het aantal spelers met een sterretje achter de naam is veel onzeker. Duidelijk dat er naast genoemde basisversterkingen ook in de breedte in alle linies wat bij zal moeten, kwalitatief moeten we echt een stap maken om in de buurt te blijven van de huidige nr 2 PSV. Ook komen enkele spelers in de breedte tekort zoals Hendrix, Conteh, Baldé, Marciano, en Bannis. Wat mij betreft laten we de deze spelers gaan (in de meeste gevallen voor een kleine transfersom). Dit alles bij elkaar wordt een grote uitdaging voor Arnesen, zeer benieuwd of hij ook van deze transferzomer een succes kan maken.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 april 2022, 16:21:18.

 

+1/-0

Conté, Azarkan en Nelson, sorry maar hier moet afscheid van genomen worden.

 

+1/-0

Ik zou in ieder geval kijken naar volgende spelers/posities:

Zoals het er nu naar uit ziet gaan volgende spelers mogelijk vertrekken:

Senesi
Kökcu
Sinistera
Linssen


Halen als vervangers:

Kongolo (huren of koop) --> Kent de club en kan hier weer ritme op doen.
Bazoer --> Aursness is de enige die goed op die positie kan spelen, dat hij fouten maakt komt ook door vermoeidheid, hij speelt nagenoeg alles.
Linksbuiten --> Nog niet echt iemand op het oog.
Enes Urnal --> Spits die in de visie van Slot kan passen, mogelijk kijken of hij niet veel hoeft te kosten. Hij kan goed met Dessers afwisselen komend jaar.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Enes Unal kun je wel vergeten. Heeft nog een contract voor drie jaar bij Getafe en staat daar wekelijks in de basis

 

+1/-0

'Feyenoord bekijkt 23-jarige aanvaller Brynhildsen'

Feyenoord is nog altijd actief aan het scouten in Noorwegen. De Rotterdammers namen eerder al Marcus Pedersen en Fredrik Aursnes over van Molde FK en zien nu opnieuw een interessante speler lopen.

Volgens het Noorse VG heeft Feyenoord de 23-jarige aanvaller Ola Brynhildsen op de korrel. De linksbuiten is door de scouting al een aantal keer live bekeken. Molde-directeur Ole Erik Stravum bevestigt de belangstelling voor de aanvaller. Ook Anderlecht en Trabzonspor zijn geïnteresseerd.

''Er is tot nu toe niets concreet, maar het is niet meer dan normaal dat clubs een aantal van onze spelers op de radar heeft'', reageert Stravum op de scouts die aanwezig zijn. Brynhildsen heeft nog een contract tot medio 2024 bij Molde FK en speelde tot nu toe zeven interlands voor Jong Noorwegen.

 

+1/-0

Norway is the way to go.

 

+1/-0

vervanger voor Sinisterra?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 28 april 2022 om 16:15:

Conté, Azarkan en Nelson, sorry maar hier moet afscheid van genomen worden.



Bijzondere post dit…..
Nelson is basisspeler in het elftal van Slot dat zojuist de finale heeft gehaald en staat bij Slot hoger in de pikorde dan Wålemark, die echt nauwelijks speeltijd krijgt.
Conteh doet het goed bij Dordt, maar is bij Feyenoord mede ook door veel blessures nooit echt geslaagd. Heeft niet de techniek en klasse van een Sinisterra en zal daardoor als nummer 3 achter Janhanbaksh en Wålemark (zoals het er nu uitziet) voor de rechtsbuiten positie zijn. Zelfs nummer 4 als Feyenoord erin slaagt om Nelson te behouden.
Azarkan was een groot talent uit de opleiding, maar ik heb niet echt zicht gehad op zijn prestaties dit seizoen. Mocht Linssen vertrekken dan moet hij het vooralsnog uit zien te knokken met Baldé om de opvolger van Sinisterra te worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vandenherik2021 schreef op 08 mei 2022 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 28 april 2022 om 16:15:

Conté, Azarkan en Nelson, sorry maar hier moet afscheid van genomen worden.



Bijzondere post dit…..
Nelson is basisspeler in het elftal van Slot dat zojuist de finale heeft gehaald en staat bij Slot hoger in de pikorde dan Wålemark, die echt nauwelijks speeltijd krijgt.
Conteh doet het goed bij Dordt, maar is bij Feyenoord mede ook door veel blessures nooit echt geslaagd. Heeft niet de techniek en klasse van een Sinisterra en zal daardoor als nummer 3 achter Janhanbaksh en Wålemark (zoals het er nu uitziet) voor de rechtsbuiten positie zijn. Zelfs nummer 4 als Feyenoord erin slaagt om Nelson te behouden.
Azarkan was een groot talent uit de opleiding, maar ik heb niet echt zicht gehad op zijn prestaties dit seizoen. Mocht Linssen vertrekken dan moet hij het vooralsnog uit zien te knokken met Baldé om de opvolger van Sinisterra te worden.




Nelson gaat terug de rest is leuk, maar geen Feyenoordniveau

 

+1/-0

Ik denk dat Sinisterra, Malacia, Kökçü en Senesi verkocht zullen gaan worden. Daar kan Feyenoord flinke transfersommen voor gaan krijgen. Dat is belangrijk om het team te versterken, met vervangers van deze spelers en om op andere posities voor een kwaliteitsimpuls te gaan.

Til zal terugkeren naar Moskou, tenzij hij nog een jaar gehuurd kan worden. Wat er met Nelson gaat gebeuren is afwachten. Hendrix kan terug naar Moskou.

Linssen kan naar Japan, en dat is volgens mij een kans die hij zelf heel graag wil pakken. Mooi dat Feyenoord daar aan mee wil werken voor hem!

Dessers kan waarschijnlijk overgenomen worden van Genk, prima! Alhoewel ik nog altijd denk dat voor Feyenoord op dit moment het aantrekken van een betere centrumspits ook binnen de mogelijkheden behoort, is het niet slecht om Dessers te behouden. Dubbele bezetting op die positie is geen overbodige luxe.

Volgens mij houd je dan als verdedigers: Pedersen, Geertruida, Trauner, Sandler, Hendriks en Hall. Wellicht dat het beter voor de ontwikkeling van die laatste twee is, als ze verhuurd worden. Er moet in ieder geval een linksback bij, of er moet een jeugdspeler daar de kans krijgen.

Middenveld: Aursness, Basset, Toornstra, Hartjes, Milambo, Dermane. Als Til nog een jaar gehuurd kan worden is dat mooi, maar dit is wel erg krap. Daar moeten ook 1/2 spelers bij. Te meer omdat talenten wellicht beter verhuurd kunnen worden.

Aanval: Jahanbakhsh, Walemark, Dessers. Daar moeten ook wel 2/3 spelers bij, afhankelijk van wat er gebeurd met Nelson.

Ik zie bij de verhuurde spelers geen direct versterking die Feyenoord nu al kan terughalen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 mei 2022 om 10:18:

Ik denk dat Sinisterra, Malacia, Kökçü en Senesi verkocht zullen gaan worden. Daar kan Feyenoord flinke transfersommen voor gaan krijgen. Dat is belangrijk om het team te versterken, met vervangers van deze spelers en om op andere posities voor een kwaliteitsimpuls te gaan.

Til zal terugkeren naar Moskou, tenzij hij nog een jaar gehuurd kan worden. Wat er met Nelson gaat gebeuren is afwachten. Hendrix kan terug naar Moskou.

Linssen kan naar Japan, en dat is volgens mij een kans die hij zelf heel graag wil pakken. Mooi dat Feyenoord daar aan mee wil werken voor hem!

Dessers kan waarschijnlijk overgenomen worden van Genk, prima! Alhoewel ik nog altijd denk dat voor Feyenoord op dit moment het aantrekken van een betere centrumspits ook binnen de mogelijkheden behoort, is het niet slecht om Dessers te behouden. Dubbele bezetting op die positie is geen overbodige luxe.

Volgens mij houd je dan als verdedigers: Pedersen, Geertruida, Trauner, Sandler, Hendriks en Hall. Wellicht dat het beter voor de ontwikkeling van die laatste twee is, als ze verhuurd worden. Er moet in ieder geval een linksback bij, of er moet een jeugdspeler daar de kans krijgen.

Middenveld: Aursness, Basset, Toornstra, Hartjes, Milambo, Dermane. Als Til nog een jaar gehuurd kan worden is dat mooi, maar dit is wel erg krap. Daar moeten ook 1/2 spelers bij. Te meer omdat talenten wellicht beter verhuurd kunnen worden.

Aanval: Jahanbakhsh, Walemark, Dessers. Daar moeten ook wel 2/3 spelers bij, afhankelijk van wat er gebeurd met Nelson.

Ik zie bij de verhuurde spelers geen direct versterking die Feyenoord nu al kan terughalen.



Alles staat of valt bij de vraag hoeveel er van de inkomsten uit transfersommen kan worden herinvesteert. Ik ben bang dat het grootste deel naar het exploitatie tekort gaat..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 09 mei 2022 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 mei 2022 om 10:18:

Ik denk dat Sinisterra, Malacia, Kökçü en Senesi verkocht zullen gaan worden. Daar kan Feyenoord flinke transfersommen voor gaan krijgen. Dat is belangrijk om het team te versterken, met vervangers van deze spelers en om op andere posities voor een kwaliteitsimpuls te gaan.

Til zal terugkeren naar Moskou, tenzij hij nog een jaar gehuurd kan worden. Wat er met Nelson gaat gebeuren is afwachten. Hendrix kan terug naar Moskou.

Linssen kan naar Japan, en dat is volgens mij een kans die hij zelf heel graag wil pakken. Mooi dat Feyenoord daar aan mee wil werken voor hem!

Dessers kan waarschijnlijk overgenomen worden van Genk, prima! Alhoewel ik nog altijd denk dat voor Feyenoord op dit moment het aantrekken van een betere centrumspits ook binnen de mogelijkheden behoort, is het niet slecht om Dessers te behouden. Dubbele bezetting op die positie is geen overbodige luxe.

Volgens mij houd je dan als verdedigers: Pedersen, Geertruida, Trauner, Sandler, Hendriks en Hall. Wellicht dat het beter voor de ontwikkeling van die laatste twee is, als ze verhuurd worden. Er moet in ieder geval een linksback bij, of er moet een jeugdspeler daar de kans krijgen.

Middenveld: Aursness, Basset, Toornstra, Hartjes, Milambo, Dermane. Als Til nog een jaar gehuurd kan worden is dat mooi, maar dit is wel erg krap. Daar moeten ook 1/2 spelers bij. Te meer omdat talenten wellicht beter verhuurd kunnen worden.

Aanval: Jahanbakhsh, Walemark, Dessers. Daar moeten ook wel 2/3 spelers bij, afhankelijk van wat er gebeurd met Nelson.

Ik zie bij de verhuurde spelers geen direct versterking die Feyenoord nu al kan terughalen.



Alles staat of valt bij de vraag hoeveel er van de inkomsten uit transfersommen kan worden herinvesteert. Ik ben bang dat het grootste deel naar het exploitatie tekort gaat..


Hoe groot is dat exploitatie tekort?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 09 mei 2022 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 mei 2022 om 10:18:

Ik denk dat Sinisterra, Malacia, Kökçü en Senesi verkocht zullen gaan worden. Daar kan Feyenoord flinke transfersommen voor gaan krijgen. Dat is belangrijk om het team te versterken, met vervangers van deze spelers en om op andere posities voor een kwaliteitsimpuls te gaan.

Til zal terugkeren naar Moskou, tenzij hij nog een jaar gehuurd kan worden. Wat er met Nelson gaat gebeuren is afwachten. Hendrix kan terug naar Moskou.

Linssen kan naar Japan, en dat is volgens mij een kans die hij zelf heel graag wil pakken. Mooi dat Feyenoord daar aan mee wil werken voor hem!

Dessers kan waarschijnlijk overgenomen worden van Genk, prima! Alhoewel ik nog altijd denk dat voor Feyenoord op dit moment het aantrekken van een betere centrumspits ook binnen de mogelijkheden behoort, is het niet slecht om Dessers te behouden. Dubbele bezetting op die positie is geen overbodige luxe.

Volgens mij houd je dan als verdedigers: Pedersen, Geertruida, Trauner, Sandler, Hendriks en Hall. Wellicht dat het beter voor de ontwikkeling van die laatste twee is, als ze verhuurd worden. Er moet in ieder geval een linksback bij, of er moet een jeugdspeler daar de kans krijgen.

Middenveld: Aursness, Basset, Toornstra, Hartjes, Milambo, Dermane. Als Til nog een jaar gehuurd kan worden is dat mooi, maar dit is wel erg krap. Daar moeten ook 1/2 spelers bij. Te meer omdat talenten wellicht beter verhuurd kunnen worden.

Aanval: Jahanbakhsh, Walemark, Dessers. Daar moeten ook wel 2/3 spelers bij, afhankelijk van wat er gebeurd met Nelson.

Ik zie bij de verhuurde spelers geen direct versterking die Feyenoord nu al kan terughalen.



Alles staat of valt bij de vraag hoeveel er van de inkomsten uit transfersommen kan worden herinvesteert. Ik ben bang dat het grootste deel naar het exploitatie tekort gaat..



Zeer waarschijnlijk. Maar met een vrijwel lege portemonnee heeft Arnesen afgelopen zomer het team heel goed weten te versterken. Dat geeft 0 garanties, maar ik hoop dat hij komende zomer er nog een stapje bovenop doet en daarvoor ook meer middelen krijgt.

En anders moet hij gewoon op dit forum lezen welke spelers er geopperd worden. Wie een beetje doorkrijgt wie je daarin serieus moet nemen en wie niet, heeft hier een goudmijn hoor... :B

 

+1/-0

https://voetbalflitsen.nl/psv/adg2nb/de-tien-waardevolste-spelers-uit-de-eredivisie-volgens-cies-bizar-hoge-waardes-voor-antony-en-gakpo

Bovenstaande kwam gisteren voorbij op mijn Instagramfeed.

Ik denk niet dat Feyenoord voor Kökçü en Sinisterra samen 66M zal kunnen krijgen, deze schatting lijkt mij aan de hoge kant. Maar samen met Malacia (20M naar Manchester United?) en Senesi (15M naar Italie?) moet een totale opbrengst van 80-90M toch wel mogelijk zijn?

Dat is flink meer dan de huidige begroting.

Na het afdekken van een eventueel exploitatietekort over afgelopen seizoen(en) en nakomen van afspraken met investeerders die in het verleden de komst van deze spelers mogelijk gemaakt hebben (geldt alleen voor Senesi, of ook voor Sinisterra?) zou je toch een flink bedrag moeten kunnen overhouden om het team te versterken?

 

+1/-0

Eventuele verkopen moet ook zorgen voor genoeg vet op de botten de komende jaren liever veel geld op de bank als alles gelijk investeren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2022/2023