Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Timon Wellenreuther

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 april 2024 om 22:07:

MOTM prioriteit leg hem langer vast make him an offer he can't refuse Don Kloesoe.



keepte inderdaad heel sterk!

 

+1/-0

'Wellenreuther kan Feyenoord verlaten voor ongeveer twee miljoen euro'

Timon Wellenreuther kan Feyenoord komende zomer verlaten voor een behoorlijk gelimiteerde transfersom. De doelman heeft de interesse gewekt van diverse clubs en volgens Marlon Irlbacher van Sky Sports hopen Inter Milan, AS Roma en PSV op de handtekening van de Duitser. Eerst moet duidelijk worden wie komend seizoen de eerste doelman wordt van Feyenoord.

Onlangs maakte Wellenreuther zijn zaakwaarnemer al duidelijk dat de doelman een gelimiteerde clausule in zijn contract heeft staan en nu blijkt dat bedrag dus te liggen rond de twee miljoen euro. De Duitser heeft heel duidelijk benadrukt komend seizoen ergens eerste keeper te willen zijn en dus ligt de keuze nu bij het bestuur van Feyenoord.

Mede door de blessure van Justin Bijlow kwam de 28-jarige keeper afgelopen seizoen 26 keer in actie voor Feyenoord. In veertien wedstrijden wist hij de nul te houden en over de complete periode maakte hij een enorm sterke indruk. Met een marktwaarde van ongeveer zeven miljoen euro is de afkoopsom erg nadelig voor de Rotterdammers.

Nadat Wellenreuther actief was in de jeugd van Karlsruhe maakte hij in 2013 de overstap naar Schalke 04, waarmee hij vervolgens ook nog actief was in de Champions League. Via RCD Mallorca, Willem II en RSC Anderlecht kwam hij in het seizoen 2022/2023 vervolgens op huurbasis uit voor Feyenoord. In dat seizoen had hij een belangrijk aandeel in het behalen van de landstitel en dus werd afgelopen zomer ongeveer één miljoen euro overgemaakt naar België om de doelman definitief over te nemen.

De interesse van PSV komt niet volledig uit het niets vallen, want in april werd de belangstelling al gemeld. De Eindhovense club zou hebben geïnformeerd om erachter te komen wat nodig is om Wellenreuther over te nemen. Ook uit de Ligue 1 en de Bundesliga zijn clubs geïnteresseerd in de diensten van Wellenreuther.

 

+1/-0

Wellenreuther en Bijlow beiden weg zou me ook niet verbazen.

 

+1/-0

Leuk dat oranje door is, maar dit is het beste nieuws van vandaag, Bijlow gaat wss een stap maken dat Van Sas doorschuift.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 juli 2024 om 21:30:

Leuk dat oranje door is, maar dit is het beste nieuws van vandaag, Bijlow gaat wss een stap maken dat Van Sas doorschuift.


Onze kleine Griekse derde keeper, ben zijn naam vergeten, heeft ook afgehaakt, waardoor als Justin verkast, alleen nog Van Sas als 2e keeper is. Er zal dus een 3e keeper bij moeten komen.

 

+1/-0

Neem aan dat transfer Bijlow dan een done deal is die na EK bekend wordt. Anders zou Wellenreuther dit niet doen denk ik.

 

+1/-0

En het is officieel, Wellenreuther tekent bij tot 2027. Toch wel heel opvallend, gezien z'n uitspraken dat hij het komende seizoen ergens eerste keeper wil zijn. Terwijl het rond Bijlow ijzig stil is. Ben heel benieuwd hoe het precies zit allemaal.

Overigens prima natuurlijk. Wellenreuther heeft iedereen verbaasd denk ik. Ja, meevoetballend is-ie zeker minder dan Bijlow, maar over een heel seizoen denk ik niet dat je veel verschil zou hebben. Dan hoop ik maar dat Bijlow wel een leuke transfer maakt en niet helemaal onderin de PL terecht komt.

Dit bericht is gewijzigd op 10 juli 2024, 14:36:52.

 

+1/-0

Goed nieuws! Gefeliciteerd

 

+1/-0

Inderdaad goed nieuws! Fijn om hem binnen te houden!

 

+1/-0

Er zal hem ook financieel een goede aanbieding zijn gedaan en blijkbaar bevalt het werken met Nieminen hem goed Bijlow wil zelf graag een stap maken vind dat Wellenreuther wel wat onderschat wordt hier en daar gelukkig niet intern.

 

+1/-0

Keepersstrijd beslist

Timon Wellenreuther staat zondag onder de lat bij Feyenoord, wat het om 18:00 uit bij PSV opneemt om de Johan Cruyff Schaal. Hoofdtrainer Brian Priske heeft daarmee zijn vaste keuze gemaakt in de keeperskwestie: de Duitser wordt de nieuwe eerste doelman van de Rotterdammers. Ook in de competitie wordt Wellenreuther de vaste keuze onder de lat.

De keuze houdt in dat Justin Bijlow de nieuwe reservedoelman wordt van Feyenoord. De sluitpost sloot later in de voorbereiding aan bij de Rotterdammers vanwege het EK. Oranje, waar Bijlow eveneens op de bank zat, verloor in de halve finale van Engeland. Het gegeven dat Bijlow later in de voorbereiding aansloot bij Feyenoord, gaf mede de doorslag voor Priske. De keuze was niet eenvoudig, aangezien Feyenoord twee keepers van een behoorlijk hoog niveau heeft. Bijlow, die als kind van de club geldt, weet zich in zijn nieuwe rol te schikken.

Wellenreuther brak afgelopen seizoenen door bij Feyenoord, mede door wat blessureleed van Bijlow die voorheen eerste keeper was. De 28-jarige Duitser kwam in de zomer van 2023 voor één miljoen euro op permanente basis over van RSC Anderlecht, waar hij eerst een seizoen van gehuurd werd. Wellenreuther keepte al veertig duels voor Feyenoord, waarin hij drieëntwintig keer zijn doel schoonhield.

 

+1/-0

Priske en Nieminen hebben de goede keus gemaakt wat een katachtige reflexen en dan was hij nog niet eens top vandaag.

 

+1/-0

Het staat achterin soms nog wat onwennig. Komt denk ik ook door de nieuwe speelstijl achterin. Vond dat hij verder echt een hele goede pot heeft gespeeld! Wanneer ik dit zie dan begrijp ik wel hoe hij de strijd met Bijlow heeft gewonnen.

 

+1/-0

Had er met zijn 2e geel af gemoeten, was een overtreding op Til. Maar keept verder goed!

Veel beter dan Bijlow!

 

+1/-0

De beste Feyenoorder vanavond!

 

+1/-0

Bijlow is voetballend/opbouwend beter, en ik had altijd de indruk dat de verdediging met meer rust en vertrouwen speelde als Bijlow op doel stond. Zoals Slot in Rome opbouwde, tot in de eigen vijfmeter met Bijlow op de doellijn en Hancko/Trauner op dezelfde lijn aan de rand van het strafschopgebied; dat had hij toen met Wellenreuther niet aangedurfd denk ik.

Nu Priske gekozen heeft voor Wellenreuther, hoop ik dat die duidelijkheid ook rust en vertrouwen geeft. Dat de verdedigers ook weten waar ze aan toe zijn. En of we dan nu ook met Wellenreuther op de eigen achterlijn de opbouw durven beginnen? -Ik heb liever dat we sneller naar voren spelen!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 augustus 2024 om 21:35:

Bijlow is voetballend/opbouwend beter, en ik had altijd de indruk dat de verdediging met meer rust en vertrouwen speelde als Bijlow op doel stond. Zoals Slot in Rome opbouwde, tot in de eigen vijfmeter met Bijlow op de doellijn en Hancko/Trauner op dezelfde lijn aan de rand van het strafschopgebied; dat had hij toen met Wellenreuther niet aangedurfd denk ik.

Nu Priske gekozen heeft voor Wellenreuther, hoop ik dat die duidelijkheid ook rust en vertrouwen geeft. Dat de verdedigers ook weten waar ze aan toe zijn. En of we dan nu ook met Wellenreuther op de eigen achterlijn de opbouw durven beginnen? -Ik heb liever dat we sneller naar voren spelen!



Priske bouwt niet op zoals Slot, maar kiest vaker voor directer spel, dus ook meer lange ballen naar voren. Uiteindelijk vind ik Bijlow completer, maar misschien speelt mee dat ie een transfer wil maken?

 

+1/-0

Bijlow zal wel gaan uitkijken naar een andere club, maar daar is hij ook niet zeker van basisplaats.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 augustus 2024 om 11:00:

Bijlow zal wel gaan uitkijken naar een andere club, maar daar is hij ook niet zeker van basisplaats.



Ligt er natuurlijk aan welke club dat wordt. Bij een topclub zal speeltijd niet vanzelfsprekend zijn, maar wellicht bij een subtopper wel.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Spelers » Timon Wellenreuther