Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 28 juli 2023 om 14:59:

Feyenoord heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Ayase Ueda. De 24-jarige Japanner ziet het helemaal zitten om de overstap naar De Kuip te maken. Nu is het aan de clubs om tot een akkoord te komen.

Zolang er geen akkoord is met zijn club zegt dat nog helemaal niets. Geertruida heeft ook al een tijdje een persoonlijk akkoord met RB Leipzig.

+1/-0

Clubs liggen ver uit elkaar. En Danilo is nu weg. Hopelijk kan Te Kloese een uitweg vinden, want we kunnen straks moeilijk het seizoen beginnen met één spits.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 28 juli 2023 om 21:41:

Clubs liggen ver uit elkaar. En Danilo is nu weg. Hopelijk kan Te Kloese een uitweg vinden, want we kunnen straks moeilijk het seizoen beginnen met één spits.

En de eerste twee CL-wedstrijden zonder spits…..

+2/-0

Marc Acardipane schreef op 28 juli 2023 om 20:25:

VakkieK schreef op 28 juli 2023 om 18:03:

Marc Acardipane schreef op 28 juli 2023 om 14:59:

Feyenoord heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Ayase Ueda. De 24-jarige Japanner ziet het helemaal zitten om de overstap naar De Kuip te maken. Nu is het aan de clubs om tot een akkoord te komen.

Zolang er geen akkoord is met zijn club zegt dat nog helemaal niets. Geertruida heeft ook al een tijdje een persoonlijk akkoord met RB Leipzig.

Nakamura ook met Feyenoord, maar als de clubs tever uitelkaar liggen houdt het op.
Bij Ueda lijkt dat niet het geval en de kans dat Geertruida alsnog vertrekt is ook aanwezig. RB kan 25-30 betalen.

Volgens mij zit die adviseur van Luts de boel te stangen. Als je diep in Luts' zijn hart kijkt blijft hij bij Feyenoord. Alleen die zakkenvuller van een adviseur ligt dwars, hij heeft zeker geld te kort.

+2/-0

Heeft iemand deze spits een beetje gevolgd?

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 29 juli 2023 om 23:25:

Japanners hebben sowieso wel wat met Nederland ! Anton Geesink K-1 helden, Nijntje etc..

Oranda e yookoso !

オランダへようこそ。

Wow! Is dat Japans? Knap at je dat weet. Chapeau!

+1/-0

danall schreef op 29 juli 2023 om 23:56:

Japanners hebben sowieso wel wat met Nederland ! Anton Geesink K-1 helden, Nijntje etc..

Oranda e yookoso !

オランダへようこそ。

Welkom in Nederland! Google Translate :B

+1/-0

VakkieK schreef op 30 juli 2023 om 00:01:

danall schreef op 29 juli 2023 om 23:56:

Oranda e yookoso !

オランダへようこそ。

Welkom in Nederland! Google Translate :B

:B :D :D :pul

+1/-0

Behoorlijk overtuigende statistieken deze jongen.
Ken hem verder niet maar aan de hand van zijn cijfers lijken we een pure spits te hebben binnen gehaald.
Games Goals Assists
J1 League 86 38 4
Jupiler Pro League 34 18 1
J. League Cup 11 5 1
Jupiler Eu Play-Offs 6 4 1
Emperor's Cup 5 4

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 29 juli 2023 om 22:28:

Willykment schreef op 29 juli 2023 om 22:03:

Heeft iemand deze spits een beetje gevolgd?

Dennis te Kloese. ;)

Maar verder is hij voor mij nog een exotische verrassing. JPL volg ik niet.

Een afmaker dus. Of zoals ze in Rotterdam zeggen een afmakert.
Een koele kikkert.
Maar in de lucht lijkt hij me niet zo sterk. Dat is op zich ook niet altijd nodig, maar juist in de eredivisie is het lastig zonder.

+1/-0

Zoals tot op heden dit jaar gewoon weer een prima aankoop.

Volgens Woerts plannen ze zelfs een trip naar Japan en is zelfs tegen de club van Ono een oefenwedstrijd gepland...
Nu weten we dus dat dat niet gaat gebeuren...

Ueda is eentje die je gewoon kan brengen als een goal geforceerd moet worden en ook potentieel in de basis kan beginnen en concurrent van Gimenez kan worden, dan wel opvolger als Gimenez vertrekt.

Ik ben erg benieuwd...

+1/-0

Hij heeft dan wel al de ervaring van een jaar voetballen in Europa, bekend met de manier van voetballen en de intensiteit bij Feyenoord is hij nog niet. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij het zichzelf snel eigen gaat maken, leergierig en gefocust als Japanners normaliter zijn.

Maar laten we hem wel even de tijd geven. Dan komt het zeker goed!

+1/-0

Vandaag medische keuring. Naar verluidt wordt hij met 9M duurste aankoop aller tijden. Opvallend dat je zoveel geld uitgeeft voor een positie waar al zo’n geweldenaar staat. Kan hij samen met Gimenez spelen?! Of krijgt hij een seizoen de tijd om de Mexicaan op te volgen?

Ben benieuwd!

+1/-0

MIddenveldert schreef op 02 augustus 2023 om 12:23:

Vandaag medische keuring. Naar verluidt wordt hij met 9M duurste aankoop aller tijden. Opvallend dat je zoveel geld uitgeeft voor een positie waar al zo’n geweldenaar staat. Kan hij samen met Gimenez spelen?! Of krijgt hij een seizoen de tijd om de Mexicaan op te volgen?

Ben benieuwd!

Dat we een tweede spits nodig hebben was duidelijk, maar de hoogte van het bedrag vind ik ook opvallend. Te meer omdat Dennis te Kloese een maand geleden nog ergens zei dat het niet logisch zou zijn als Feyenoord meer zou betalen voor een tweede spits achter Gimenez. En dat ging toen nog over de 20 jarige Pepi die veel meer restwaarde en doorgroeipotentie vertegenwoordigt. Daarvan is bij Ueda minder sprake.

Eveneens is het enigszins gek dat je her en der leest dat Ueda de taal (nog) niet machtig is. Terwijl Slot juist daar zo op lijkt te hameren, dit was onder andere een reden waarom Bullaude verhuurt/verkocht mocht worden.

Ongetwijfeld zal er qua marketing en merchandise wat van het bedrag terugverdiend kunnen worden, al verwacht ik geen Ono taferelen meer. Het is een manier om Feyenoord in Japan weer een beetje op de kaart te zetten.

Het meest aannemelijke is dat ze binnen de club extreem overtuigd zijn van Ueda en in hem een ideale Slot spits zien die na dit seizoen Gimenez kan opvolgen en er ondanks de taalproblemen direct zal staan binnen ons spelsysteem. Maar ik vind het transferbedrag nog steeds aan de forse kant voor iemand die de taal niet machtig is, deze zomer 25 wordt en zich nog niet heeft getoond als complete spits die ook in het combinatiespel indruk maakt (gezien de analyses die over hem zijn gemaakt).

+1/-0

Ik heb van zowel Ueda als Pepi nog niet heel veel gezien, geen volledige wedstrijden op topniveau. Maar in de fragmenten/flarden die ik van beide spelers gezien heb, overtuigd de Japanner mij meer. Hij oogt gedrevener, en meer dynamisch. Sneller en misschien zelfs meer doelgericht.

Natuurlijk, de Amerikaan is jonger en zal nog flinke stappen kunnen maken. Maar de vraag blijft of hij die ook daadwerkelijk gaat zetten. Wat betreft zijn doorverkoopwaarde, zal het een kwestie van afwachten zijn; vooralsnog denk ik dat de gestage groei van de marktwaarde van Ueda ook niet verkeerd is. Pepi’s marktwaarde is na zijn transfer vanuit de VS naar Augsburg alleen maar gedaald.

Dat te Kloese en de staf het verantwoord vinden zoveel geld uit te geven voor Ueda en dat eerder niet zagen zitten voor Pepi, geeft denk ik aan dat er over die laatste veel meer twijfels bestonden.

Ik denk dat die twijfels gerechtvaardigd zijn, Pepi was één van de lichtpuntjes in een inktzwart seizoen FC Groningen. Maar het blijft Groningen. Ik geloof dat Cercle Brugge hoger aangeslagen moet worden. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.

Feyenoord heeft zich deze zomer versterkt met spelers uit een oudere leeftijdsgroep. Spelers die er eerder/sneller staan, wordt gehoopt. En spelers die (na 2/3 seizoenen bij Feyenoord onder het fitness-regime dat er nu heerst) nog een flinke stap kunnen maken en daarmee/-na hopelijk voor grote bedragen doorverkocht kunnen worden aan grotere clubs.

Wellicht is deze stap de juiste.

+2/-0

Marc Acardipane schreef op 06 augustus 2023 om 20:37:

Als een relatief onbekende speler kwam Ueda naar België, vertelt Koen Verdruye. Hij is clubwatcher van Cercle Brugge bij de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. “Omdat Cercle Brugge onder AS Monaco valt, verscheen Ueda op de radar van Cercle Brugge. Daar zit veel geld in. Cercle Brugge kan teren op deze investering van AS Monaco”, legt hij uit.

Na wat aanpassingsproblemen is het volgens Verdruye alleen maar crescendo gegaan met Ueda bij Cercle. “Hij heeft de verwachtingen meer dan overtroffen”, zegt de journalist. Buiten zijn doelpunten doet de Japanse spits het fysiek ook goed. “Zijn intensiteit en zijn statistieken van afgelegde kilometers op het veld zijn indrukwekkend”, aldus Verdruye.

Druk zetten op de helft van de tegenstander, dat kan hij perfect. Ook kan hij op nummer 10 en op de flanken uit de voeten”, vult Verdruye aan.

Met hem kan je dus evt de 10 positie oplossen.

Ivanusec(Sauer)--Gimenez-- Paixão (stengs)
---------------Ueda (Stengs)------------

Dat zou wel eens kunnen ja maar dan moet er wel nog een spits bij.

+1/-0

Nee, dat is een jeugdspeler. Dan weet je op voorhand al dat hij geen kans gaat krijgen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 06 augustus 2023 om 22:14:

wehave schreef op 06 augustus 2023 om 20:58:

Marc Acardipane schreef op 06 augustus 2023 om 20:37:

Als een relatief onbekende speler kwam Ueda naar België, vertelt Koen Verdruye. Hij is clubwatcher van Cercle Brugge bij de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. “Omdat Cercle Brugge onder AS Monaco valt, verscheen Ueda op de radar van Cercle Brugge. Daar zit veel geld in. Cercle Brugge kan teren op deze investering van AS Monaco”, legt hij uit.

Na wat aanpassingsproblemen is het volgens Verdruye alleen maar crescendo gegaan met Ueda bij Cercle. “Hij heeft de verwachtingen meer dan overtroffen”, zegt de journalist. Buiten zijn doelpunten doet de Japanse spits het fysiek ook goed. “Zijn intensiteit en zijn statistieken van afgelegde kilometers op het veld zijn indrukwekkend”, aldus Verdruye.

Druk zetten op de helft van de tegenstander, dat kan hij perfect. Ook kan hij op nummer 10 en op de flanken uit de voeten”, vult Verdruye aan.

Met hem kan je dus evt de 10 positie oplossen.

Ivanusec(Sauer)--Gimenez-- Paixão (stengs)
---------------Ueda (Stengs)------------

Dat zou wel eens kunnen ja maar dan moet er wel nog een spits bij.

Nesto Groen is die niet goed genoeg?

Ik ben wel echt van de jeugdspelers :B , ,maar ik zou er nog wel spits bijhalen ja.

+1/-0

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/08/feyenoord-aanwinst-ayase-ueda-wekt-verbazing-na-recordtransfer-van-cercle-brugge?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&ut
m_campaign=Headliner.nl

Ik denk wat eerder al werd gezegd deze jongen idd de rol van aanvallende middenvelder gaat oppakken.
Hij heeft fysiek ervoor en de doelgerichtheid.

Aanval word dan dit schat ik in.

Ivanusec Giménez Pax

Ueda

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 8 9 10 11 12

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda