Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27

open/sluit de onderstaande quote:

parena schreef op 05 juni 2024 om 12:43:

open/sluit de onderstaande quote:




Helemaal mee eens. We weten niets, behalve dat Feyenoord hoogstwaarschijnlijk Brian Priske wil overnemen van Sparta Praag. Voor hetzelfde geld hebben ze in Praag gezegd "het seizoen is pas na 31 mei helemaal afgelopen, dan gaan we eerst zelf nog een vernieuwde aanbieding doen aan Priske om hem toch te laten blijven en als daar niets uit komt, praten we met Feyenoord."

Of wie weet heeft Priske sinds het weekend wel ruzie met Sparta Praag, omdat ze gezegd hebben "je hebt een doorlopend contract, jij gaat nergens heen." En moet Feyenoord doorschakelen naar een volgende trainer.

En zo kan je nog meer scenarios bedenken die niets te maken hebben met handelingssnelheid vanuit Feyenoord. Er wordt door sommige mensen echt gedaan alsof Te Kloese het allemaal niet zo belangrijk vindt. Doet-ie alles perfect? Vast niet. Wil hij ook zo snel mogelijk, maar ook voor de juiste prijs en onder de juiste voorwaarden de juiste nieuwe trainer? Natuurlijk. En een trouwpartijtje en CL-finale bezoeken brengt daar echt geen vertraging in. Bovendien zal-ie ook nog wel een beetje aan het netwerken zijn bij zo'n CL-finale, 's avonds laat.



Als we helemaal niets weten kan je ook niet met dingen komen waarom het nog niet rond zou kunnen zijn.
Enige feit dat we weten is dat het gewoon te lang duurt.

 

+1/-0

Ach, je kan natuurlijk ook stellen, dat we te hongerig zijn naar informatie over onze club. We verliezen dan vaak de realiteit uit het oog, noch hebben wij enig inzicht in hoe de processen worden ingevuld, om tot een juiste conclusie te komen. Zoals Middenveldert al zei, dat voorbereidingstijd een onbekende factor is in hoe er met de gegevens wordt omgegaan, noch over de besluitvorming. We behoren geduld te hebben en ons vertrouwen in DtK blijven houden. Tussen haakjes, als TD wordt een Jan Streuer genoemd, maar heeft hij er wel echt zin in? Waarom is hij nu gestopt met Twente? Zo zijn er meer details waardoor je nog steeds niet tot een keuze kan komen om een goede TD te acquisiteren. Er zijn echt weinigen die weten hoe ze die taakomschrijving prima weten in te vullen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 05 juni 2024 om 12:48:

open/sluit de onderstaande quote:

parena schreef op 05 juni 2024 om 12:43:

open/sluit de onderstaande quote:




Helemaal mee eens. We weten niets, behalve dat Feyenoord hoogstwaarschijnlijk Brian Priske wil overnemen van Sparta Praag. Voor hetzelfde geld hebben ze in Praag gezegd "het seizoen is pas na 31 mei helemaal afgelopen, dan gaan we eerst zelf nog een vernieuwde aanbieding doen aan Priske om hem toch te laten blijven en als daar niets uit komt, praten we met Feyenoord."

Of wie weet heeft Priske sinds het weekend wel ruzie met Sparta Praag, omdat ze gezegd hebben "je hebt een doorlopend contract, jij gaat nergens heen." En moet Feyenoord doorschakelen naar een volgende trainer.

En zo kan je nog meer scenarios bedenken die niets te maken hebben met handelingssnelheid vanuit Feyenoord. Er wordt door sommige mensen echt gedaan alsof Te Kloese het allemaal niet zo belangrijk vindt. Doet-ie alles perfect? Vast niet. Wil hij ook zo snel mogelijk, maar ook voor de juiste prijs en onder de juiste voorwaarden de juiste nieuwe trainer? Natuurlijk. En een trouwpartijtje en CL-finale bezoeken brengt daar echt geen vertraging in. Bovendien zal-ie ook nog wel een beetje aan het netwerken zijn bij zo'n CL-finale, 's avonds laat.



Als we helemaal niets weten kan je ook niet met dingen komen waarom het nog niet rond zou kunnen zijn.
Enige feit dat we weten is dat het gewoon te lang duurt.



Tuurlijk kan dat wel, dat zijn gewoon mogelijke scenario's. Inderdaad geen feiten maar zo worden ze ook niet gebracht. Het geeft wat tegenwicht aan de negatieve scenario's (Dtk is lekker met vakantie, wil alles alleen doen etc.) die in andere posts naar voren gebracht worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 juni 2024 om 12:58:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 05 juni 2024 om 12:48:

open/sluit de onderstaande quote:

parena schreef op 05 juni 2024 om 12:43:

open/sluit de onderstaande quote:




Helemaal mee eens. We weten niets, behalve dat Feyenoord hoogstwaarschijnlijk Brian Priske wil overnemen van Sparta Praag. Voor hetzelfde geld hebben ze in Praag gezegd "het seizoen is pas na 31 mei helemaal afgelopen, dan gaan we eerst zelf nog een vernieuwde aanbieding doen aan Priske om hem toch te laten blijven en als daar niets uit komt, praten we met Feyenoord."

Of wie weet heeft Priske sinds het weekend wel ruzie met Sparta Praag, omdat ze gezegd hebben "je hebt een doorlopend contract, jij gaat nergens heen." En moet Feyenoord doorschakelen naar een volgende trainer.

En zo kan je nog meer scenarios bedenken die niets te maken hebben met handelingssnelheid vanuit Feyenoord. Er wordt door sommige mensen echt gedaan alsof Te Kloese het allemaal niet zo belangrijk vindt. Doet-ie alles perfect? Vast niet. Wil hij ook zo snel mogelijk, maar ook voor de juiste prijs en onder de juiste voorwaarden de juiste nieuwe trainer? Natuurlijk. En een trouwpartijtje en CL-finale bezoeken brengt daar echt geen vertraging in. Bovendien zal-ie ook nog wel een beetje aan het netwerken zijn bij zo'n CL-finale, 's avonds laat.



Als we helemaal niets weten kan je ook niet met dingen komen waarom het nog niet rond zou kunnen zijn.
Enige feit dat we weten is dat het gewoon te lang duurt.



Tuurlijk kan dat wel, dat zijn gewoon mogelijke scenario's. Inderdaad geen feiten maar zo worden ze ook niet gebracht. Het geeft wat tegenwicht aan de negatieve scenario's (Dtk is lekker met vakantie, wil alles alleen doen etc.) die in andere posts naar voren gebracht worden.



Ok blijf lekker door fantaseren wat de reden zou kunnen zijn dan.
Enige wat we weten is dat het te lang duurt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 juni 2024 om 12:40:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 05 juni 2024 om 10:58:

Je hebt gelijk dat er niet perse een verband is tussen de drukke agenda van Te Kloese en de trage handelswijze. Maar dat ligt natuurlijk wel voor de hand. En hoe je het ook draait, welk frame je erop plakt: het is al een tijd duidelijk dat Slot zou vertrekken en minder dan een maand voor de eerste training is er nog geen opvolger. Dat is gewoon niet goed. Want ik ben dan toch benieuwd tot welk moment je het argument blijft gebruiken dat ze zo zorgvuldig zijn.



Punt is dat we gewoon niet weten of ze wel of niet zorgvuldig zijn of wel of niet laks. Zou best kunnen dat Priske pas echt wilde onderhandelen na afloop van de competitie en dat Feyenoord bereid was daarop te wachten, ik noem maar wat.

Van buiten ziet het er in ieder geval te langzaam uit. Zeker met een transfermarkt die nu langzaam op gang gaat komen. Het is nog niet te laat, maar eerdaags moet er echt een trainer vastliggen.



Het enige feit is dat we nog niemand hebben. Vooruit, feit is ook dat de eerste training over minder dan vier weken op het programma staat. Dat kan gewoon niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 05 juni 2024 om 13:08:

(...)Het enige feit is dat we nog niemand hebben. Vooruit, feit is ook dat de eerste training over minder dan vier weken op het programma staat. Dat kan gewoon niet.



Het kan wel. Feit is dat het zo is... ;)

 

+1/-0

Ik vind het ook allemaal veel te lang duren. Daarnaast twijfel ik ontzettend over zijn gedachte van coachen tov Arne Slot....
Juist hetgeen waar we ontzettend succesvol door zijn geworden, is het hoog druk zetten en afjagen van de tegenstander.

"Een verschil is dat Slot de tegenstanders zelfs tot in het zestien metergebied bleef afjagen. De teams van Priske wachten dichter bij de middenlijn met het vol druk zetten. Zo blijven er veel spelers achter de bal om op eigen helft te verdedigen"

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 05 juni 2024 om 16:13:

Ik vind het ook allemaal veel te lang duren. Daarnaast twijfel ik ontzettend over zijn gedachte van coachen tov Arne Slot....
Juist hetgeen waar we ontzettend succesvol door zijn geworden, is het hoog druk zetten en afjagen van de tegenstander.

"Een verschil is dat Slot de tegenstanders zelfs tot in het zestien metergebied bleef afjagen. De teams van Priske wachten dichter bij de middenlijn met het vol druk zetten. Zo blijven er veel spelers achter de bal om op eigen helft te verdedigen"



Zo lang ze aanvallend spelen kan het best wel eens op een andere manier.
Er is niet maar 1 weg naar Rome.
Slot moet je nu al vergeten, je wilt toch niet elke trainer nu met Slot gaan vergelijken.

Ik snap de gedachte met een bepaalde speelwijze maar de accenten kunnen altijd anders en ook gewoon werken.
Dit is volgens mij ook een trainer die niet vasthoudt aan 1 visie en en speelwijze laat afhangen van de spelers.
Zou best wel eens kunnen dat hij dat ook gaat doen.

 

+1/-0

Het hoog druk zetten maakt de ruimtes voor het vijandige doel kleiner. Wellicht krijg je als team méér ruimte als de pressie ('gegenpressing') bij balverlies verder terug op het veld begint, en kun je in de omschakeling de extra ruimte beter benutten.

De kritiek op Feyenoord dit seizoen was vaak dat de opbouw en het positiespel zover doorgevoerd werd, dat buitenspelers niet (meer) gelanceerd konden worden. Als je een tegenstander in de eigen 'zestien' vastzet, zoals Feyenoord afgelopen seizoen meermaals lukte in fases, is de ruimte er ook niet. Door de tegenstander te laten komen tot aan de middenlijn, ontstaat die ruimte wél.

Ik denk dat je er wel op bepaalde posities een ander type spelers voor nodig hebt. Er is nog meer loopvermogen/snelheid vereist bij de voorhoede, want zij moeten in de omschakeling meer afstand overbruggen. Zeker de '10' speelt daarin een cruciale rol, zoals Stengs die positie ingevuld heeft afgelopen seizoen zal minder werken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 juni 2024 om 08:58:

Het hoog druk zetten maakt de ruimtes voor het vijandige doel kleiner. Wellicht krijg je als team méér ruimte als de pressie ('gegenpressing') bij balverlies verder terug op het veld begint, en kun je in de omschakeling de extra ruimte beter benutten.

De kritiek op Feyenoord dit seizoen was vaak dat de opbouw en het positiespel zover doorgevoerd werd, dat buitenspelers niet (meer) gelanceerd konden worden. Als je een tegenstander in de eigen 'zestien' vastzet, zoals Feyenoord afgelopen seizoen meermaals lukte in fases, is de ruimte er ook niet. Door de tegenstander te laten komen tot aan de middenlijn, ontstaat die ruimte wél.

Ik denk dat je er wel op bepaalde posities een ander type spelers voor nodig hebt. Er is nog meer loopvermogen/snelheid vereist bij de voorhoede, want zij moeten in de omschakeling meer afstand overbruggen. Zeker de '10' speelt daarin een cruciale rol, zoals Stengs die positie ingevuld heeft afgelopen seizoen zal minder werken.



Eens. Ik heb de afgelopen dagen nog eens beelden terug gezien van de eerste twee seizoen onder Slot. Toen zag je dat het spel veel directer was en er voorin ook meer ruimte ontstond. Wat hoge druk betreft: het klopt wel dat je daardoor vrij snel in een kleine ruimte komt te spelen. Iets lager op het veld kan een uitkomst zijn, maar ik vond dat opsluiten van een tegenstander ook wel geweldig hoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Misschien dat het mijn perceptie is, maar ik had dit jaar niet de indruk dat we extreem hoog druk hebben gezet bij balverlies. Volgens de data van VI is PSV ons wat dat betreft bijvoorbeeld voorbij gestreefd (oa qua high turnovers). Ajax thuis was een hele positieve uitzondering (Slotbal in optima forma, hoewel dit een zwakke tegenstander was), daarin zag je veel van het spel terug dat de twee jaren daarvoor de huisstijl was.

Maar dit jaar kwamen we naar mijn mening voornamelijk door zorgvuldige (en geduldige) opbouwpatronen naar het doel van de tegenstander, waarbij de tegenstander er bewust voor koos om te counteren en zich vaak compact voor het eigen doel te positioneren. Dat was volgens mij de belangrijkste oorzaak dat er vaak weinig ruimte was voor onze buitenspelers, ze stonden direct tegen twee tegenstanders in een compacte ruimte.

Nu ben ik niet per se avers tegen het tactische plan dat je hier schetst, maar ik kan me heel veel situaties voor de geest halen in de eerste twee jaren van het Slotbal waarin we juist door hoge druk doelpunten wisten te maken na fouten van een tegenstander die bezweek onder zulke intense druk.

Overigens deel ik geheel je mening over het type spelers. We kunnen zeker wat meer snelheid en explosiviteit in de voorhoede gebruiken, types als Minteh/Sinisterra op de vleugels en Szymanski op 10.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik kan me de precieze wedstrijden niet direct voor de geest halen, maar het vastzetten van de tegenstander in het eigen strafschopgebied is iets wat ik mij dit seizoen méér kan heugen dan voorgaande jaren onder Slot.

Maar dat kan een volkomen verkeerde perceptie van mij zijn, waarin één of twee korte momenten in mijn herinnering zijn uitgegroeid tot een regelmaat. Voor mijn gevoel lukte het vooral tegen het einde van het seizoen tijdens een aantal wedstrijden goed.


Wanneer ik denk aan de tegenstander laten komen, opvangen en dan in de omschakeling razendsnel uitbreken; dan schiet mij vrijwel automatisch een team van Atletico onder Simeone voor de geest. Ik weet niet meer precies welk jaar/seizoen, die gast zit er inmiddels ook een eeuwigheid. Het spel werd vaak weggezet als 'laf counteren', maar ik vond het heel gaaf om te zien. Het was echt een soort val waarin de tegenstander liep, waarna de uitbraken razendsnel en heel verzorgd waren. Korte combinaties, strakke passes vóóruit en vol snelheid.

Het is geheel anders dan met verzorgd positiespel almaar opschuiven, zoals Feyenoord doet. Ook mooi, het straalt een bepaalde overmacht uit. Maar dat 'counteren' waardeer ik niet minder, het is zó moeilijk. Misschien kan er een tussenweg gevonden worden.

 

+1/-0

Nou waar blijft die witte rook uit het Maasgebouw…..het duurt allemaal wel erg lang. De voorbereiding op het nieuwe seizoen is al begonnen zonder opperhoofd.

 

+1/-0

Is de Technische staf met de swlectie met vakantie?

 

+1/-0

Je moet er toch niet aan denken dat de onderhandelingen met Priske/ Sparta Praag alsnog klappen. Er wordt wel stoer gezegd dat Feyenoord in Potter een alternatief heeft maar wie zegt dat Harry staat te springen om als 2e keus er in te stappen terwijl hij in de belangstelling schijnt te staan van diverse Premier League clubs.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 06 juni 2024 om 17:15:

Je moet er toch niet aan denken dat de onderhandelingen met Priske/ Sparta Praag alsnog klappen. Er wordt wel stoer gezegd dat Feyenoord in Potter een alternatief heeft maar wie zegt dat Harry staat te springen om als 2e keus er in te stappen terwijl hij in de belangstelling schijnt te staan van diverse Premier League clubs.



Ik kan zo 10 betere alternatieven dan Potter bedenken, daar mis je echt niets aan hoor.

 

+1/-0

Volgens de website van Feyenoord begint de voorbereiding "begin juli". De eerste oefenwedstrijd staat op 6 juli op het programma.

We hebben dus nog een dag of 24 (als je van 1 juli uitgaat) voordat er iemand een training moet leiden. Ik begin bijna te denken dat DtK ook dat zelf gaat doen.

Dit bericht is gewijzigd op 7 juni 2024, 09:59:43.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 07 juni 2024 om 09:52:

Volgens de website van Feyenoord begint de voorbereiding "begin juli". De eerste oefenwedstrijd staat op 6 juli op het programma.

We hebben dus nog een dag of 24 (als je van 1 juli uitgaat) voordat er iemand een training moet leiden. Ik begin bijna te denken dat DtK ook dat zelf gaat doen.



Mja je moet nu toch allang iemand hebben die de strategie gaat bepalen. Alvast kijkt wat er weg zal gaan en wat erbij moet komen. Iemand die al bezig is (op de achtergrond) met het bouwen van het team. Dat moet imo toch veeeeeeeel eerder dan 1 juli.

1 juli is de dag dat er iemand voor de groep moet staan. Liefst al de definitieve groep waar je het seizoen mee gaat spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 06 juni 2024 om 20:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 06 juni 2024 om 17:15:

Je moet er toch niet aan denken dat de onderhandelingen met Priske/ Sparta Praag alsnog klappen. Er wordt wel stoer gezegd dat Feyenoord in Potter een alternatief heeft maar wie zegt dat Harry staat te springen om als 2e keus er in te stappen terwijl hij in de belangstelling schijnt te staan van diverse Premier League clubs.



Ik kan zo 10 betere alternatieven dan Potter bedenken, daar mis je echt niets aan hoor.



Lijkt me bs Potter wordt nu alleen nog genoemd door 1908 niet door AD of Telegraaf.
Priske is de enige kandidaat en als dat niet lukt is er inderdaad een probleem.

 

+1/-0

Hier dus hoe het nu zit:
https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-stelt-harde-deadline-voor-praag-en-priske
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/afsloering-feyenoord-giver-haard-deadline-paa-priske
(wel toevallig/interessant trouwens dat beide artikelen om 17:20 zijn gepost)

Wat er nou precies aan de hand is, is niet 100% duidelijk. Vindt Feyenoord het bedrag in de clausule te hoog (volgens Tipsbladet)? Of houdt Praag zich niet aan de clausule (volgens VI)? Beide is onlogisch. Eerste omdat je gewoon moet dokken als er een X bedrag in staat. Tweede omdat je een trainer hebt die al akkoord is met een andere club en dus niet erg blij zal zijn als je je niet aan contractafspraken houdt.

Of is het zo'n gevalletje "voor interpretatie vatbaar." Vage bewoordingen dat de afkoopsom 3 miljoen is per seizoen dat het contract geldt. Dus dan nu nog 2 miljoen, maar Feyenoord begon in het afgelopen seizoen al te onderhandelen, dus zegt Praag 3. Ik roep maar wat. :D

Hoe dan ook, al dat geklets dat Feyenoord zit te slapen kan dus de prullenbak in. Dat je er flink tijd in steekt om je gewenste trainer binnen te halen lijkt me logisch. En nu is Te Kloese het geneuzel zat. Dit weekend weten we dus of Priske komt of niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?