Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ik heb dit onderwerp wekenlang voor me uitgeschoven, maar het moment is gekomen om het onder ogen te zien. RvP was een held op het veld en een icoon voor de club, maar het is duidelijk dat deze functie momenteel te vroeg voor hem komt. Een topclub vraagt om andere kwaliteiten en eigenschappen dan hij op dit moment kan bieden. En de cijfers bevestigen dat pijnlijk: de resultaten spreken voor zich.

De cijfers:
We winnen slechts 55% wat voor een topclub veel te weinig is. Dit seizoen verspelen we al punten tegen (en het seizoen is nog niet eens halverwege): Braga, Villa, Stuttgart, Celtic, AZ, PSV, Go Ahead, NEC.

Zijn tactische kwaliteiten:
Robin van Persie lijkt met zijn wissels voorlopig weinig positiefs aan het elftal toe te voegen. De keuzes die hij maakt verstoren vaak het ritme van het team in plaats van het te versterken. In plaats van nieuwe energie of tactische helderheid te brengen, zorgen zijn ingrepen regelmatig voor onrust en verlies van samenhang. Daardoor blijft het gewenste effect, het ombuigen van een wedstrijd of het vasthouden van controle, uit.

Zijn keuzes ogen vaak onduidelijk en leveren zelden het gewenste effect op binnen het elftal. Daardoor ontstaat de indruk dat hij momenteel onvoldoende tactische kwaliteiten inbrengt om het team echt verder te helpen.

Feyenoord is op dit moment geen echt team, en dat doet pijn om te zien. De linies sluiten niet op elkaar aan en met de kwaliteit van deze selectie had je rond deze periode van het seizoen veel verder moeten zijn. (Ja ik ben me bewust dat de selectie niet goed is, maar dan nog mag je meer team verwachten met huidige jongens).

Om een neerwaartse spiraal, zoals we die in Amsterdam hebben gezien, te voorkomen, vrees ik dat er snel naar een alternatief moet worden gekeken. Daarbij zullen we waarschijnlijk de concurrentie met
Ajax moeten aangaan, want ook zij zijn op zoek naar een nieuwe trainer.

Wat mij betreft, is snelle actie noodzakelijk. Wie zou zijn opvolger kunnen worden?

+1/-0

Je kan je beter eerst afvragen wie zijn opvolger moet aanstellen. Want DtK is daar duidelijk niet zo goed in. Priske en RvP hebben bovendien ons al een godsvermogen gekost.

+1/-0

Cocu krijgt een technische functie bij PSV. Zij hebben een arsenaal aan mensen die iets kunnen betekenen voor de club. Feyenoord heeft maar bar weinig capabele mensen. Een nieuwe trainer moet iemand zijn met ervaring en hij moet aantoonbaar goede resultaten hebben geboekt.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 28 november 2025 om 09:13:

Cocu krijgt een technische functie bij PSV. Zij hebben een arsenaal aan mensen die iets kunnen betekenen voor de club. Feyenoord heeft maar bar weinig capabele mensen. Een nieuwe trainer moet iemand zijn met ervaring en hij moet aantoonbaar goede resultaten hebben geboekt.

We moeten ons op dit moment niet vergelijken met PSV. Daar loopt alles op rolletjes: ze ontvangen jaarlijks aanzienlijk Champions League-geld en realiseren elk seizoen meerdere toptransfers. Bovendien hebben ze een capabele organisatie met Brands als algemeen directeur en Stewart als technisch directeur, die samen gericht en doordacht aankopen doen. Met Bosz hebben ze een trainer die zich tactisch onderscheidt.

Ook in de opleiding staat het goed: Schaars doet het uitstekend met Jong PSV, dat momenteel derde staat in de Keuken Kampioen Divisie. Schaars heeft als assistent veel geleerd van Bosz, dat zie je nu ook in de KKD, ze spelen goed en aanvallend voetbal.

Daarnaast wordt Cocu toegevoegd om jonge talenten te begeleiden richting het eerste elftal. Bij PSV zitten simpelweg mensen met verstand van zaken op de juiste plekken.

Als de doorstroming vanuit de jeugd de komende jaren nóg beter wordt, gaan ze bovendien aanzienlijk verdienen aan hun eigen talenten. We mogen er naar kijken, uiteindelijk wil je daar ook naartoe, maar dat is op dit moment nog enkele jaren te vroeg.

Ontopic:
Ik vraag me überhaupt af wat er op dit moment haalbaar is voor Feyenoord. Ik zou het echt niet weten wie ze nu voor de groep zouden moeten zetten....

+1/-0

We moeten ons dus juist vergelijken met PSV. Alleen dan kan je ze ooit weer achterhalen.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 28 november 2025 om 09:38:

We moeten ons op dit moment niet vergelijken met PSV. Daar loopt alles op rolletjes: ze ontvangen jaarlijks aanzienlijk Champions League-geld en realiseren elk seizoen meerdere toptransfers. Bovendien hebben ze een capabele organisatie met Brands als algemeen directeur en Stewart als technisch directeur, die samen gericht en doordacht aankopen doen. Met Bosz hebben ze een trainer die zich tactisch onderscheidt.

Ook in de opleiding staat het goed: Schaars doet het uitstekend met Jong PSV, dat momenteel derde staat in de Keuken Kampioen Divisie. Schaars heeft als assistent veel geleerd van Bosz, dat zie je nu ook in de KKD, ze spelen goed en aanvallend voetbal.

Daarnaast wordt Cocu toegevoegd om jonge talenten te begeleiden richting het eerste elftal. Bij PSV zitten simpelweg mensen met verstand van zaken op de juiste plekken.

Als de doorstroming vanuit de jeugd de komende jaren nóg beter wordt, gaan ze bovendien aanzienlijk verdienen aan hun eigen talenten. We mogen er naar kijken, uiteindelijk wil je daar ook naartoe, maar dat is op dit moment nog enkele jaren te vroeg.

Ontopic:
Ik vraag me überhaupt af wat er op dit moment haalbaar is voor Feyenoord. Ik zou het echt niet weten wie ze nu voor de groep zouden moeten zetten....

Op dit moment zou Ron Jans een goeie zijn. Verder heeft de club dringend behoefte aan een goede scout. Iemand die ziet wie een goede voetballer is.

+1/-0

kees592 schreef op 28 november 2025 om 10:02:

Dn_Kraaij schreef op 28 november 2025 om 09:38:

Ontopic:

Op dit moment zou Ron Jans een goeie zijn.

Melvin Boel. Dan wel met goede staf

+1/-0

Dan zou ik eerder voor Dick Schreuder of Paul Simonis kiezen hoewel die laatste het bij Wolfsburg niet best heeft gedaan. In Spanje schijnt nog een goede te lopen, Inigo Perez. Kjetil Knutsen blijft altijd interessant.

+1/-0

socrates schreef op 28 november 2025 om 10:16:

Dan zou ik eerder voor Dick Schreuder of Paul Simonis kiezen hoewel die laatste het bij Wolfsburg niet best heeft gedaan. In Spanje schijnt nog een goede te lopen, Inigo Perez. Kjetil Knutsen blijft altijd interessant.

Schreuder wisselde goed tegen Feyenoord. Zeker een goede kandidaat.

+1/-0

Schreuder zou ik een prima kandidaat vinden, Simonis niet (die is toch wel door de mand gevallen). Al weet ik helemaal niet of Schreuder hier wel op zit te wachten. Die is net begonnen bij NEC, staan netjes 4e en spelen mooi voetbal. Volgens mij krijgt hij daar ook redelijke vrijheid. Uiteraard Feyenoord een mooie club, maar weet niet of die nu zou willen instappen.

+1/-0

Ze hebben met hun volle verstand gekozen voor een onervaren trainer maar wel met een hele ervaren assistent in Hake. Wat heeft het tussentijds ontslaan van Heitinga en Keijzer opgeleverd??
Zolang hij het vertrouwen vd kleedkamer heeft blijft hij wel zitten. Maar kan nu al wel een paar spelers opnoemen die niet zo blij zijn.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie