Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 39 40 41 42 43

Dat staatssecretaris Keizer ontslag heeft gekregen lag voor de hand, ze lag binnen de partij moeilijk omdat zij het niet eens was met de coronapas en OR code.

Dit is niet alleen van vandaag maar speelde al eerder, nu werd zij ontslagen omdat het in de krant kwam te staan.

Deze regering onder leiding van Rutte moet echt verdwijnen, er zijn grote bedrijven o.a. uit de VS en ook andere landen die geen of nauwelijks belasting betalen, de mensen met een AOW of een uitkering worden afgescheept met 0% of 0,1% stijging van hun uitkering of salaris.
Verder heeft Rutte laten zien een leugenaar te zijn, er zullen mensen wel aan storen maar dat moet dan maar, ik volg de politiek iedere dag op TV en via mijn PC en heb genoeg van deze hele regering en de partijen die er in zitten.

Hebben hier mensen vanavond naar kassa gekeken dat mensen tonnen aan schuld hebben over toelagen van de belasting en tot nu toe 30.00 euro gekregen.

Verder zijn er verschillende partijen uit de regering gestapt ook de VVD zoek maar naar het verleden.

De rijke worden steeds rijker en de arme steeds armer, dit is verkeerd en verwacht ik niet van ons land.

Ik klaag niet over mijzelf ik wordt 70 en heb het prima, door het heel, heel harde werken en sparen wat ik en mijn lieve vrouw hebben gedaan.

 

+1/-0

In Duitsland is het verschil tussen arm en rijk nog groter als hier, daarom is de SPD groot zij kunnen daar wat aan veranderen. Minimum loon is daar 8 nog wat en bijstand ook lager, Nederland is zo slecht nog niet.

 

+1/-0

Johan Remkes heeft de opties voor een volgend kabinet teruggebracht tot één: verder met het huidige kabinet van VVD, D66, CDA en CU. Nu moeten de fracties daar nog groen licht voor geven.

Zou lachwekkend zijn na alles wat er gebeurd is mag het demissionair (!) kabinet dan gewoon verder.

Verkiezingen dan maar.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 september 2021, 01:03:02.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 september 2021 om 00:57:

Johan Remkes heeft de opties voor een volgend kabinet teruggebracht tot één: verder met het huidige kabinet van VVD, D66, CDA en CU. Nu moeten de fracties daar nog groen licht voor geven.

Zou lachwekend zijn na alles wat er gebeurd is mag het demissionair (!) kabinet dan gewoon verder.



Dat heeft te maken met het nieuwe beleidsvoering van Kaag, want die wilde als echtgenote van een moslim niet met de CHU verder, omdat dan met elkaar botst. Nu ziet ze in dat ze die eis heeft laten vallen, en wellicht is haar achterban daar ook debet aan. Eindelijk kan er dan geregeerd worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 30 september 2021 om 01:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 september 2021 om 00:57:

Johan Remkes heeft de opties voor een volgend kabinet teruggebracht tot één: verder met het huidige kabinet van VVD, D66, CDA en CU. Nu moeten de fracties daar nog groen licht voor geven.

Zou lachwekend zijn na alles wat er gebeurd is mag het demissionair (!) kabinet dan gewoon verder.



Dat heeft te maken met het nieuwe beleidsvoering van Kaag, want die wilde als echtgenote van een moslim niet met de CHU verder, omdat dan met elkaar botst. Nu ziet ze in dat ze die eis heeft laten vallen, en wellicht is haar achterban daar ook debet aan. Eindelijk kan er dan geregeerd worden.



Nou, maak dan je borst maar nat als dat zooitje verder mag/kan... :kots

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 30 september 2021 om 01:06:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 30 september 2021 om 01:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 september 2021 om 00:57:

Johan Remkes heeft de opties voor een volgend kabinet teruggebracht tot één: verder met het huidige kabinet van VVD, D66, CDA en CU. Nu moeten de fracties daar nog groen licht voor geven.

Zou lachwekend zijn na alles wat er gebeurd is mag het demissionair (!) kabinet dan gewoon verder.



Dat heeft te maken met het nieuwe beleidsvoering van Kaag, want die wilde als echtgenote van een moslim niet met de CHU verder, omdat dan met elkaar botst. Nu ziet ze in dat ze die eis heeft laten vallen, en wellicht is haar achterban daar ook debet aan. Eindelijk kan er dan geregeerd worden.



Nou, maak dan je borst maar nat als dat zooitje verder mag/kan... :kots


:D :D :B

 

+2/-0

Als ze maar kunnen blijven zitten ten koste van alles,een groot circus is het,liegen en bedriegen is voor rutte een normaal iets geworden alles heeft deze griezel er voor over om maar in dat torentje te kunnen blijven aankloten,de helft van vooral vvd ministers zijn opgerot en dit stuk vuil kan alleen maar met een lach rondlopen wetende dat hem niets in de weg staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 30 september 2021 om 01:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 september 2021 om 00:57:

Johan Remkes heeft de opties voor een volgend kabinet teruggebracht tot één: verder met het huidige kabinet van VVD, D66, CDA en CU. Nu moeten de fracties daar nog groen licht voor geven.

Zou lachwekend zijn na alles wat er gebeurd is mag het demissionair (!) kabinet dan gewoon verder.



Dat heeft te maken met het nieuwe beleidsvoering van Kaag, want die wilde als echtgenote van een moslim niet met de CHU verder, omdat dan met elkaar botst. Nu ziet ze in dat ze die eis heeft laten vallen, en wellicht is haar achterban daar ook debet aan. Eindelijk kan er dan geregeerd worden.


Kaag is christelijk. Dat zie je ook terug aan het feit dat ze na 7 maanden ineens een draai kan maken. Als katholiek kan dat allemaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 oktober 2021 om 10:22:

Kaag is christelijk. Dat zie je ook terug aan het feit dat ze na 7 maanden ineens een draai kan maken. Als katholiek kan dat allemaal.



Ik weet niet wat Kaag 'van huis uit' is, christelijk of iets anders. Haar vent is een Palestijnse moslim, wat ook geen probleem is mijn inziens.

Waar ik wel mijn bedenkingen bij heb, is dat hij (Anis al-Qaq) actief is (geweest) binnen Fatah en allerlei banden met groeperingen onderhoudt waar Nederland op zijn zachtst gezegd liever niet mee geassocieerd wil worden. Ook Fatah is in die zin zeker geen lieverdje.

Dat Kaag als hoge diplomaat binnen Buitenlandse Zaken een aantal rechten (toegang tot geheime documentatie, etc.) die bij haar functie behoorde verloor toen zij met hem trouwde, betekent dat ze in dat opzicht als veiligheidsrisico werd beschouwd. En dat lijkt nu als politicus opeens geen probleem meer.

Maar buiten dat. Wat ik van de huidige politieke situatie en in het bijzonder het formatie proces vind is het volgende:

- Kaag heeft echt verloren; grote bek en heel veel eisen, maar uiteindelijk op vrijwel alles toegegeven en nu zit ze met de coalitie opgescheept waar ze tijdens en na de verkiezingen van gezegd had het niet meer te willen. Heel slecht onderhandeld.

- De oppositie heeft het nu (zowel links als rechts) over minachting van de kiezer dat de vorige coalitie wellicht ook nu weer gaat regeren maar die coalitie is mijn inziens niet echt 'afgerekend' tijdens de verkiezingen. Ze hebben nog altijd een meerderheid, dus waarom zouden ze niet kunnen regeren.

- Als er al een vleugel mag klagen, is dat de rechter vleugel. Hoe je ook naar de uitslag van de verkiezingen kijkt, links heeft verloren. Dus de pogingen van Kaag om PvdA en GL de coalitie in te manouvreren waren pas echt een minachting van de kiezer en de uitslag geweest.

- De PVV en FvD hebben zichzelf met hun leiderschap helaas buitenspel gezet. Maar waarom JA21 zo wordt genegeerd vind ik merkwaardig, zeker gezien hun grootte in de senaat. En ik denk dat de partij zelf daar alleen maar garen bij gaat spinnen bij een volgende verkiezing. Ze zijn echt een alternatief op rechts; voor zowel de kiezer die genoeg heeft van de idioterie van Baudet en Wilders, als de kiezer die nu wel klaar is met Rutte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 23 september 2021 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:



Dus je moet het systeem aanpakken en zodanig veranderen, dat er bestuurd kan worden. Het snelste en simpelste is denk ik; als partijen niet in staat zijn tot een coalitie te komen, moet de kiezer wellicht de coalitie kiezen.



Volgens mij is het in de grondwet vastgelegd dat het op deze manier moet, dan kan je niet zo 1,2,3 veranderen. Ik denk dat de invoering van een kiesdrempel net als in Duitsland een meer logische optie is.



Een kiesdrempel is zeker ook een goede optie, al zijn we in Nederland van oudsher ook wel erg gesteld op een systeem met splinterpartijen in de volksvertegenwoordiging. Het zijn er alleen veel te veel geworden. Het is zeker de moeite van het onderzoeken waard!

Ik denk niet dat het kiessysteem zo drastisch gewijzigd hoeft te worden dat de Grondwet ervoor aangepast dient te worden. Je zou kunnen beginnen met een normale verkiezing waarin je de kiezer vraagt twee 'stemmen' uit te brengen:

1. Op een partij/kandidaat, waaruit de volksvertegenwoordiging wordt geformeerd.
2. Op een coalitie van je voorkeur, waarbij je (een of meerdere) partijen kan aankruisen.

Dan is het antwoord op vraag 1 de uitslag, en vraag 2 een 'guidance' voor de politiek. Het zal in eerste instantie wellicht niet gek veel veranderen, maar geeft wel inzicht en op basis daarvan kan onderzocht worden of dit nog verder doorgevoerd kan worden.

Die nieuwe bestuurscultuur waar men in Den Haag de mond zo vol van heeft gaat nooit werken zonder wijzigingen aan het systeem. Een systeem bepaalt mede het kader waarbinnen de cultuur zich kan ontwikkelen. En verandering van systemen hoeft radicaal, maar kan in stappen. Een ontwikkeling gaat vrijwel nooit van de een op andere dag...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 01 oktober 2021 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 oktober 2021 om 10:22:

Kaag is christelijk. Dat zie je ook terug aan het feit dat ze na 7 maanden ineens een draai kan maken. Als katholiek kan dat allemaal.



Ik weet niet wat Kaag 'van huis uit' is, christelijk of iets anders. Haar vent is een Palestijnse moslim, wat ook geen probleem is mijn inziens.

Waar ik wel mijn bedenkingen bij heb, is dat hij (Anis al-Qaq) actief is (geweest) binnen Fatah en allerlei banden met groeperingen onderhoudt waar Nederland op zijn zachtst gezegd liever niet mee geassocieerd wil worden. Ook Fatah is in die zin zeker geen lieverdje.

Dat Kaag als hoge diplomaat binnen Buitenlandse Zaken een aantal rechten (toegang tot geheime documentatie, etc.) die bij haar functie behoorde verloor toen zij met hem trouwde, betekent dat ze in dat opzicht als veiligheidsrisico werd beschouwd. En dat lijkt nu als politicus opeens geen probleem meer.

Maar buiten dat. Wat ik van de huidige politieke situatie en in het bijzonder het formatie proces vind is het volgende:

- Kaag heeft echt verloren; grote bek en heel veel eisen, maar uiteindelijk op vrijwel alles toegegeven en nu zit ze met de coalitie opgescheept waar ze tijdens en na de verkiezingen van gezegd had het niet meer te willen. Heel slecht onderhandeld.

- De oppositie heeft het nu (zowel links als rechts) over minachting van de kiezer dat de vorige coalitie wellicht ook nu weer gaat regeren maar die coalitie is mijn inziens niet echt 'afgerekend' tijdens de verkiezingen. Ze hebben nog altijd een meerderheid, dus waarom zouden ze niet kunnen regeren.

- Als er al een vleugel mag klagen, is dat de rechter vleugel. Hoe je ook naar de uitslag van de verkiezingen kijkt, links heeft verloren. Dus de pogingen van Kaag om PvdA en GL de coalitie in te manouvreren waren pas echt een minachting van de kiezer en de uitslag geweest.

- De PVV en FvD hebben zichzelf met hun leiderschap helaas buitenspel gezet. Maar waarom JA21 zo wordt genegeerd vind ik merkwaardig, zeker gezien hun grootte in de senaat. En ik denk dat de partij zelf daar alleen maar garen bij gaat spinnen bij een volgende verkiezing. Ze zijn echt een alternatief op rechts; voor zowel de kiezer die genoeg heeft van de idioterie van Baudet en Wilders, als de kiezer die nu wel klaar is met Rutte.


Dat Kaag christelijk is kan je afleiden uit haar eigen verhaal daarover in de media, het voortdurend zweren op God (een ieder die ook maar enigszins twijfelt zou dat nooit doen in mijn beleving) en het gaan naar de kerk. Dat haar man moslim is vind ik ook geen probleem. Dat hij van de gematigde Fatah is (gematigder vindt je ze daar niet...), eveneens geen probleem.

Maar dat zij staat voor een open migratiebeleid en de aanbodeconomie vind ik ronduit problematisch. Die politiek van het halen van migranten moet nu een keer afgelopen zijn, het leidt alleen maar tot concurrentie op de arbeidsmarkt en negatieve druk op de loonstijging. Sinds paars staat Nederland zo goed als stil in de productiviteitsverhoging, puur vanwege deze simplistische economische liberale politiek.

In plaats van voor elk probleem op de arbeidsmarkt meer mensen uit het buitenland te halen zou men moeten investeren in de beste oplossing die door de eeuwen heen Nederland verder heeft geholpen: forse loonsverhoging gekoppeld met investeringen in productiviteitsverhoging (innovatie, digitalisering, automatisering, robotisering enz). Vervelend voor al die ondernemers die nu gewend zijn aan de constante toevoer van goedkope arbeid, maar het heeft ze lui gemaakt. Creatieve destructie is wat nodig is.

Verder ingaande op jouw punten:

1. Kaag heeft de verkiezingen gewonnen, dus dat ze wat te eisen heeft is niet gek. De realiteit is echter dat rechts nog meer gewonnen heeft en dat een coalitie over links niet recht zou doen aan de verkiezingsuitslag. Daartegenover staat wel dat het rechts zelf is dat weigert te onderhandelen, de VVD, D66 en CDA weigeren met PVV en Forum te praten.

2. Minachting van de kiezer zit het vooral in het tijdrekken en pas na maanden besluiten om toch weer op de oude voet door te gaan. Dat Kaag nu pas deze draai maakt is erg vreemd, want er is inhoudelijk niets veranderd. Overigens heeft deze coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer.

3. JA21 is te klein in de Tweede Kamer om een meerderheid te vormen met D66, CDA en VVD. En met de CU erbij zijn ze numeriek niet noodzakelijk.

Als men werkelijk recht zou doen aan de verkiezingsuitslag zou je in elk geval met Forum en JA21 in zee moeten gaan als VVD, D66 en CDA zijnde. Een liberaal rechts kabinet, passend bij de verkiezingsuitslag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Kaags partnerkeuze was voor Buitenlandse Zaken reden om haar 'vertrouwensfunctie' op te heffen. En zij vertrok vervolgens bij BZ, waardoor haar diplomatieke loopbaan (gedeeltelijk) stokte.

Inmiddels is zij via een politieke carriere minister van Buitenlandse Zaken geworden, terwijl ze nog steeds samen is met die partner.

Dat vind ik op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Het ondermijnt de initiele beslissing van BZ haar vertrouwensfunctie te ontnemen.

Waarom was haar huwelijk met Anis al-Qaq een zodanig risico volgens BZ dat ze haar vertrouwensfunctie verloor? Waarom gaat dat niet op voor haar rol als minister van BZ, waarin ze politiek verantwoordelijk is en waarschijnlijk toegang heeft tot alle geheime informatie?

(...)

Ik ben het verder met alles eens wat je post over de formatie (en D'66).

Als voormalig lid van de partij ben ik zeer teleurgesteld over de koers die zij hebben ingezet. Ik voelde mij ooit goed thuis bij D'66, ondanks mijn 'rechtsere' opvatting over veel standpunten. Maar mijn inziens is de partij volledig doorgeschoten naar een soort 'light' (en soms zelfs 'hardcore') versie van GroenLinks.

Van wat ik begrepen heb van leden die nog wel betrokken zijn of na mij zijn opgestapt, bestaat er binnen de partij geen ruimte meer voor een ander geluid. Nuance en afwijkende opvattingen worden weggezet als (rechts) populisme.


Ik vind het ook wel frappant dat Kaag die "nieuwe bestuurscultuur" als stokpaardje heeft geadopteerd, en daar tegenover alle andere partijen en de media mee wegkomt. Het bewijst in zekere zin hoe verziekt en incestueus het gehele 'kartel' opereert. Of hoe snel Den Haag 'vergeet'.

Het is namelijk D'66 die in korte tijd verworden is tot de welhaast ultieme klassieke bestuurderspartij, wat haar bestaansrecht en ontstaansgrond volledig ondermijnde. De 'bestuurlijke vernieuwing' wat ooit het grote speerpunt van D'66 was (en nog niet zolang geleden nog reden om de stekker uit een coalitie te trekken - nacht van Wiegel) is in korte tijd volledig afgebroken, met het openlijk negeren en verbaal ridiculiseren van referenda uitslagen door D'66 bewindsvrouw Ollongren als dieptepunt.

Dat Kaag daar nu weer mee aan de haal mag gaan, zonder al teveel tegengas van andere partijen en kritische vragen uit de media vind ik bizar...

(...)

Dat traditionele partijen (VVD, CDA, in mindere mate D'66) niet in zee willen met JA21 vind ik enigszins begrijpelijk vanuit het perspectief dat het een nieuwe partij is. Al die wildgroei aan rechtse partijen die komen en gaan sinds Fortuyn zijn geen van allen betrouwbare partners gebleken. Als ze uberhaupt in staat zijn gebleken te blijven bestaan.

Maar ik denk ook dat er een bepaalde angst aan ten grondslag ligt dat wanneer het wel werkt, deze partij meer kiezers gaat weghalen bij vooral VVD. Rutte wil niet met JA21 in zee, omdat ze meer uitgesproken zijn op standpunten die VVD-stemmers ook belangrijk vinden. Als daar progressie op geboekt wordt, zal het minder op VVD afstralen dan op JA21.

Dit bericht is gewijzigd op 1 oktober 2021, 14:46:32.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 01 oktober 2021 om 14:40:

open/sluit de onderstaande quote:




Kaags partnerkeuze was voor Buitenlandse Zaken reden om haar 'vertrouwensfunctie' op te heffen. En zij vertrok vervolgens bij BZ, waardoor haar diplomatieke loopbaan (gedeeltelijk) stokte.

Inmiddels is zij via een politieke carriere minister van Buitenlandse Zaken geworden, terwijl ze nog steeds samen is met die partner.

Dat vind ik op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Het ondermijnt de initiele beslissing van BZ haar vertrouwensfunctie te ontnemen.

Waarom was haar huwelijk met Anis al-Qaq een zodanig risico volgens BZ dat ze haar vertrouwensfunctie verloor? Waarom gaat dat niet op voor haar rol als minister van BZ, waarin ze politiek verantwoordelijk is en waarschijnlijk toegang heeft tot alle geheime informatie?

(...)

Ik ben het verder met alles eens wat je post over de formatie (en D'66).

Als voormalig lid van de partij ben ik zeer teleurgesteld over de koers die zij hebben ingezet. Ik voelde mij ooit goed thuis bij D'66, ondanks mijn 'rechtsere' opvatting over veel standpunten. Maar mijn inziens is de partij volledig doorgeschoten naar een soort 'light' (en soms zelfs 'hardcore') versie van GroenLinks.

Van wat ik begrepen heb van leden die nog wel betrokken zijn of na mij zijn opgestapt, bestaat er binnen de partij geen ruimte meer voor een ander geluid. Nuance en afwijkende opvattingen worden weggezet als (rechts) populisme.


Ik vind het ook wel frappant dat Kaag die "nieuwe bestuurscultuur" als stokpaardje heeft geadopteerd, en daar tegenover alle andere partijen en de media mee wegkomt. Het bewijst in zekere zin hoe verziekt en incestueus het gehele 'kartel' opereert. Of hoe snel Den Haag 'vergeet'.

Het is namelijk D'66 die in korte tijd verworden is tot de welhaast ultieme klassieke bestuurderspartij, wat haar bestaansrecht en ontstaansgrond volledig ondermijnde. De 'bestuurlijke vernieuwing' wat ooit het grote speerpunt van D'66 was (en nog niet zolang geleden nog reden om de stekker uit een coalitie te trekken - nacht van Wiegel) is in korte tijd volledig afgebroken, met het openlijk negeren en verbaal ridiculiseren van referenda uitslagen door D'66 bewindsvrouw Ollongren als dieptepunt.

Dat Kaag daar nu weer mee aan de haal mag gaan, zonder al teveel tegengas van andere partijen en kritische vragen uit de media vind ik bizar...

(...)

Dat traditionele partijen (VVD, CDA, in mindere mate D'66) niet in zee willen met JA21 vind ik enigszins begrijpelijk vanuit het perspectief dat het een nieuwe partij is. Al die wildgroei aan rechtse partijen die komen en gaan sinds Fortuyn zijn geen van allen betrouwbare partners gebleken. Als ze uberhaupt in staat zijn gebleken te blijven bestaan.

Maar ik denk ook dat er een bepaalde angst aan ten grondslag ligt dat wanneer het wel werkt, deze partij meer kiezers gaat weghalen bij vooral VVD. Rutte wil niet met JA21 in zee, omdat ze meer uitgesproken zijn op standpunten die VVD-stemmers ook belangrijk vinden. Als daar progressie op geboekt wordt, zal het minder op VVD afstralen dan op JA21.



Betreffende haar partnerkeuze en het opzeggen van de 'vertrouwensfunctie' als ambtenaar terwijl ze daarna minister van BZ kon worden, is dat inderdaad op z'n minst curieus te noemen. Vermoedelijk is er dan toch angst geweest voor de politieke connecties van haar echtgenoot, hoewel hij wel degelijk uit de zeer gematigde hoek komt van Fatah (en als je daar politiek actief wilt zijn is er ook niets gematigder te vinden in die contreien, dus de Fatah-link vind ik niet zo heel gek).

Zelf ben ik in een ver verleden ook lid geweest van D66, primair vanwege de standpunten over democratische vernieuwing. Net zoals veel andere (oud) leden en kiezers ben ik er achter gekomen dat het niets meer is dan een lege huls. De ironie is dat D66 inmiddels bijna verworden is tot een klassieke regentenpartij. Eens met wat je hierover schrijft, heel herkenbaar. De heks Ollongren is wat mij betreft het archetype D66er.

De reden dat ik geen lid meer ben heeft echter ook deels te maken met weinig affiniteit voelen bij een 'vrijheid, blijheid "woke" progressieve partij' (waar ik GroenLinks ook onder schaar) en omdat ik weinig fiducie heb in de neoliberaal rechts economische koers van deze partijen. De constante behoefte om bij elk probleem efficiency in plaats van efficacy voorop te zetten door middel van marktwerking, bezuinigingen en privatisering als het tovermiddel. Het is in mijn visie niets meer dan een verkapte verschuiving van de lasten en een beperking van de economische groei.

Helaas is de specifieke politieke hoek, sociaaleconomisch Schumpeteriaans, cultureel conservatief, waar ik mijzelf plaats niet of nauwelijks vertegenwoordigd in ons parlement. Dat terzijde. Zoals ik al schreef, ik ben sterk voorstander van een rechts kabinet de komende periode. Dat zou het meest recht doen aan de uitslag en het feit dat Nederlands gemiddeld gezien een centrumrechts land is.
Echter, eens met je laatste opmerkingen ten aanzien van de rechtse nieuwkomers. Angst en een zekere onbetrouwbaarheid hebben de formatie van een rechts kabinet verijdeld. Daarentegen wil ik wel stellen dat Forum, JA21, SGP, in zekere zin de PVV, en inmiddels van Haga en de BBB weinig kansen hebben gehad. Bij voorbaat uitgesloten worden betekent ook dat er weinig kansen zijn om het beeld van onbetrouwbaarheid te bestrijden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 oktober 2021, 15:41:22.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 oktober 2021 om 10:22:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 30 september 2021 om 01:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 september 2021 om 00:57:

Johan Remkes heeft de opties voor een volgend kabinet teruggebracht tot één: verder met het huidige kabinet van VVD, D66, CDA en CU. Nu moeten de fracties daar nog groen licht voor geven.

Zou lachwekend zijn na alles wat er gebeurd is mag het demissionair (!) kabinet dan gewoon verder.



Dat heeft te maken met het nieuwe beleidsvoering van Kaag, want die wilde als echtgenote van een moslim niet met de CHU verder, omdat dan met elkaar botst. Nu ziet ze in dat ze die eis heeft laten vallen, en wellicht is haar achterban daar ook debet aan. Eindelijk kan er dan geregeerd worden.


Kaag is christelijk. Dat zie je ook terug aan het feit dat ze na 7 maanden ineens een draai kan maken. Als katholiek kan dat allemaal.


Meestal staan D66 en christelijke partijen lijnrecht tegenover elkaar, dus je verwacht niet dat Kaag christelijk is.

 

+1/-0

@Middenveldert en @Willykment, dank voor jullie bijdrage, ze was leerzaam. In mijn jeugdige tijd had ik ook op D'66 gestemd, omdat ik vond dat Lubbers en Den Uyl ons kiezers een loer voor ogen draaiden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 oktober 2021 om 10:22:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 30 september 2021 om 01:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 september 2021 om 00:57:

Johan Remkes heeft de opties voor een volgend kabinet teruggebracht tot één: verder met het huidige kabinet van VVD, D66, CDA en CU. Nu moeten de fracties daar nog groen licht voor geven.

Zou lachwekend zijn na alles wat er gebeurd is mag het demissionair (!) kabinet dan gewoon verder.



Dat heeft te maken met het nieuwe beleidsvoering van Kaag, want die wilde als echtgenote van een moslim niet met de CHU verder, omdat dan met elkaar botst. Nu ziet ze in dat ze die eis heeft laten vallen, en wellicht is haar achterban daar ook debet aan. Eindelijk kan er dan geregeerd worden.


Kaag is christelijk. Dat zie je ook terug aan het feit dat ze na 7 maanden ineens een draai kan maken. Als katholiek kan dat allemaal.


_________________________________________________________________________________

Als je echt een Christen bent zoek je een geloofsgenoot uit om je gezin één richting te geven.

Die draai die ze maakte heeft niets met het geloof te maken, het is haar keueze ze dacht er goed mee te doen om alles niet verder op te houden, en mogelijk de angst op nieuwe verkiezingen.

Ik denk dat de VVD, D66 en CDA er minder zetels zouden overhouden, er zijn zoveel problemen gepasseerd dat zet mensen aan het denken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 02 oktober 2021 om 01:38:

@Middenveldert en @Willykment, dank voor jullie bijdrage, ze was leerzaam. In mijn jeugdige tijd had ik ook op D'66 gestemd, omdat ik vond dat Lubbers en Den Uyl ons kiezers een loer voor ogen draaiden.


Het is een goed en origineel idee om de kiezer invloed te laten geven op de kabinetsformatie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 02 oktober 2021 om 14:22:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 02 oktober 2021 om 01:38:

@Middenveldert en @Willykment, dank voor jullie bijdrage, ze was leerzaam. In mijn jeugdige tijd had ik ook op D'66 gestemd, omdat ik vond dat Lubbers en Den Uyl ons kiezers een loer voor ogen draaiden.


Het is een goed en origineel idee om de kiezer invloed te laten geven op de kabinetsformatie.



Het hele probleem begint bij de hopeloze verdeeldheid van het electoraat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 02 oktober 2021 om 16:34:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 02 oktober 2021 om 14:22:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 02 oktober 2021 om 01:38:

@Middenveldert en @Willykment, dank voor jullie bijdrage, ze was leerzaam. In mijn jeugdige tijd had ik ook op D'66 gestemd, omdat ik vond dat Lubbers en Den Uyl ons kiezers een loer voor ogen draaiden.


Het is een goed en origineel idee om de kiezer invloed te laten geven op de kabinetsformatie.



Het hele probleem begint bij de hopeloze verdeeldheid van het electoraat.



De simpelste oplossing daarvoor is een kiesdrempel lijkt me.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 02 oktober 2021 om 17:35:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 02 oktober 2021 om 16:34:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 02 oktober 2021 om 14:22:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 02 oktober 2021 om 01:38:

@Middenveldert en @Willykment, dank voor jullie bijdrage, ze was leerzaam. In mijn jeugdige tijd had ik ook op D'66 gestemd, omdat ik vond dat Lubbers en Den Uyl ons kiezers een loer voor ogen draaiden.


Het is een goed en origineel idee om de kiezer invloed te laten geven op de kabinetsformatie.



Het hele probleem begint bij de hopeloze verdeeldheid van het electoraat.



De simpelste oplossing daarvoor is een kiesdrempel lijkt me.



Ja eens. Dat vind ik al jaren. Iedere actiegroep heeft nu een vertegenwoordiging in het parlement of het nou de boeren, ouderen, dierenactivisten, Erdogan vertegenwoordigers zijn of noem maar op. Je ziet door de bomen het bos niet meer.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 39 40 41 42 43

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen