Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Het stadion » Feyenoord City

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15

Wat ik nog steeds hoop voor alle partijen is dat het nieuwe stadion aan de Maas afgeblazen wordt. En dat dan de optie nieuwbouw op de plek van de huidige Kuip weer in beeld komt. Zoals Volkerwessels in 2014 voorstelde met de Superkuip. En snoer de sukkeltjes van Stadion Feyenoord gelijk maar met een overbruggingskrediet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 juni 2021 om 23:49:

De prijzen liggen al vast in het BC. Er was bij het samenstellen rekening gehouden met deze tendens. Dankzij die 30 rellende supporters, die van mij een omgangsverbod en een stadionverbod behoren te krijgen, is het besluit alleen maar vooruit geschoven. Anderzijds, stel dat je zo ver bent om de Kuip te renoveren, wat echt niet haalbaar is, dan kom je ook met de gestegen metaal en onderdelen prijzen tegen, met dien verstande dat je dan nog moet beginnen de BC op te stellen.



Die dertig rellende hoodies, dat groepje wannabe terroristen, weten toch hun stempel te drukken op de democratische besluitvorming. De voorstanders zien ervan af in te spreken op de openbare raadsvergadering over FC weet de griffie van de gemeenteraad te melden,

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 juni 2021 om 23:49:

De prijzen liggen al vast in het de BC.



De BC is niets meer en minder dan een ondernemingsplan. Die dien je in bij de instanties : gemeente , aannemer , bank enz. vooral om geld los te krijgen. Maar heeft totaal geen bindende waarde. Er kan sowieso altijd vanaf worden geweken .

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Aboutaleb gelast alle gesprekken over Feyenoord City af wegens bedreigingen en intimidatie

Het gesprek van de gemeenteraad met Feyenoord dinsdagavond en ook de inspreekmomenten met de supporters die voor de komende dagen gepland staan, gaan niet door. Burgemeester Aboutaleb heeft besloten alles uit te stellen vanwege ontvangen signalen over bedreigingen en intimidatie.
'Op het stadhuis voelt niet iedere betrokkene zich vrij om zich uit te spreken over besluitvorming over Feyenoord City', zo staat in een verklaring van de gemeente Rotterdam. "In de afgelopen weken zijn er, in aanloop naar het proces van Feyenoord City, verschillende betrokkenen bedreigd en geïntimideerd. Dat is ontoelaatbaar", aldus burgemeester Aboutaleb.

De driehoek, burgemeester, politiechef en hoofdofficier van Justitie, is vastbesloten om stevig op te treden om zo het democratisch proces doorgang te laten vinden. Wanneer de gesprekken in de raad wel doorgaan is nog niet bekend.



Of hoe een kleine groep terroristen een hele club in gijzeling houdt en elke normale besluitvorming weet tegen te houden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 08 juni 2021 om 11:15:

Wat ik nog steeds hoop voor alle partijen is dat het nieuwe stadion aan de Maas afgeblazen wordt. En dat dan de optie nieuwbouw op de plek van de huidige Kuip weer in beeld komt. Zoals Volkerwessels in 2014 voorstelde met de Superkuip. En snoer de sukkeltjes van Stadion Feyenoord gelijk maar met een overbruggingskrediet.



Wat zou je er van vinden, als Feyenoord naar een andere speelveld of stadion zou moeten, want de bouw op de plek van de Kuip moet wel doorgang blijven vinden. Hoeveel pecunias zouden daar tegenover moeten staan. Je hebt dan nog geen inkomsten. Daarbij zal je veel hogere kosten krijgen omdat de nieuwbouw dan hoger komt uit te vallen, dan die Eu240 miljoen. Denk maar gauw, dat je in verhouding meer kwijt bent, dan die Eu444 milj. voor het stadion aan de Maas. Daarbij zal die staantribune voor internationale wedstrijden omgezet worden in zitplaatsen, waardoor je bezoekers capaciteit naar beneden duikelt. Allemaal leuk en aardig, maar de bouw aan de Maas is in verhouding echt het goedkoper, dan welk ander project dan ook. Let wel dat er aan bouwregelementen voldaan moet worden om goedkeuring te krijgen wedstrijden te spelen.

 

+1/-0

De bouwkosten en vooral materiaalkosten gaan zo snel omhoog dat nieuwbouw in alle vormen de komende jaren een probleem gaan worden. Zeker als je het stadion van Spurs wenst voor de prijs van het RKC stadion.

 

+1/-0

En hoe zit dat dan met de rentelasten? De rente is inmiddels al behoorlijk gedaald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kermit schreef op 09 juni 2021 om 08:38:

En hoe zit dat dan met de rentelasten? De rente is inmiddels al behoorlijk gedaald.


Dat zal wel positief zijn alhoewel een stadion denk ik wel een hoog risico profiel heeft en dus een hogere rente. Het is niet dat de clubs in de rij staan om het van de bank te kopen als je niet betaald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 08 juni 2021 om 23:28:

Wat zou je er van vinden, als Feyenoord naar een andere speelveld of stadion zou moeten, want de bouw op de plek van de Kuip moet wel doorgang blijven vinden. Hoeveel pecunias zouden daar tegenover moeten staan. Je hebt dan nog geen inkomsten. Daarbij zal je veel hogere kosten krijgen omdat de nieuwbouw dan hoger komt uit te vallen, dan die Eu240 miljoen. Denk maar gauw, dat je in verhouding meer kwijt bent, dan die Eu444 milj. voor het stadion aan de Maas. Daarbij zal die staantribune voor internationale wedstrijden omgezet worden in zitplaatsen, waardoor je bezoekers capaciteit naar beneden duikelt. Allemaal leuk en aardig, maar de bouw aan de Maas is in verhouding echt het goedkoper, dan welk ander project dan ook. Let wel dat er aan bouwregelementen voldaan moet worden om goedkeuring te krijgen wedstrijden te spelen.



Die 444 gaat niet meer gebeuren, dat wordt sowieso 'iets' met als begincijfer een 5. En dan haakt Feyenoord af. Die 444 is inderdaad de prijs anno 2021 voor nieuwbouw op de plek van de huidige Kuip denk ik. Dan zijn we het een x eens. Of die optie dan überhaupt weer in beeld komt is nog maar de vraag, want Stadion Feyenoord lag de vorige x ook dwars vanwege het bekende omzetverlies.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

'Klap dreigt voor Feyenoord City: belangrijke geldschieters overwegen af te haken'
Gepubliceerd: Woensdag 9 juni 2021 om 16:26

De intimidaties door Feyenoord-fans die tegen de komst van een nieuw stadion zijn, krijgen mogelijk een flink staartje. Volgens het Algemeen Dagblad overwegen belangrijke financiers hun steun in te trekken, en enkelen zijn inmiddels al afgehaakt.

De geldschieters 'zijn bang dat steun aan de plannen hun veiligheid en die van hun familie en bedrijf in gevaar brengt', schrijft de krant. Ze willen alleen doorgaan als de overheid op korte termijn hard ingrijpt tegen de supporters, die onder meer voorstanders thuis opzochten.

"Dit is crimineel gedrag", zegt een betrokkene. "En zo moet het ook worden aangepakt. Dit moet stoppen, dat hebben we ook tegen Aboutaleb gezegd. Anders gaat onze investering niet door. Als er goed preventief wordt opgetreden, dan is het misschien nog te redden."

Enkele tientallen vermogende Feyenoord-fans zijn verenigd in Vrienden aan de maas. Zij willen – net als de gemeente – veertig miljoen euro in de nieuwe Kuip steken. Die investering staat nu dus serieus op de tocht. "Als gemaskerde mannen voor je deur staan te schreeuwen, dan denken mensen: heb ik hier nog wel zin in? Dan is het family first, niet Feyenoord first. Hoeveel we ook van de club houden. Afgelopen zaterdag is er echt iets veranderd."

De investeerders denken dat de intimidaties ook schadelijk kunnen zijn voor de zoektocht van Feyenoord naar een externe financier. De Rotterdamse club voert al enige tijd gesprekken met geïnteresseerde partijen. "De kans dat dit lukt, wordt hierdoor natuurlijk niet groter."



Daar kan je op wachten. Ik kan het mij wel voorstellen dat je als investeerder niet in verband wil worden gebracht met een criminele organisatie die het voor het zeggen heeft bij Feyenoord. Krijgt dat groepje van 300 eencelligen nog zijn zin. Hoe help je Feyenoord naar de kloten. En het gaat niet alleen over investeerders en bestuurders. Ook aan te trekken spelers zullen zich wel goed realiseren dat als het sportief niet zo loopt als iedereen zou willen je het risico loopt dat er een stelletje achterlijken in je achtertuin staan die jouwen je familie bedreigd. Wat een triest zooitje bij onze club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

knakkie schreef op 09 juni 2021 om 18:01:

open/sluit de onderstaande quote:

'Klap dreigt voor Feyenoord City: belangrijke geldschieters overwegen af te haken'
Gepubliceerd: Woensdag 9 juni 2021 om 16:26

De intimidaties door Feyenoord-fans die tegen de komst van een nieuw stadion zijn, krijgen mogelijk een flink staartje. Volgens het Algemeen Dagblad overwegen belangrijke financiers hun steun in te trekken, en enkelen zijn inmiddels al afgehaakt.

De geldschieters 'zijn bang dat steun aan de plannen hun veiligheid en die van hun familie en bedrijf in gevaar brengt', schrijft de krant. Ze willen alleen doorgaan als de overheid op korte termijn hard ingrijpt tegen de supporters, die onder meer voorstanders thuis opzochten.

"Dit is crimineel gedrag", zegt een betrokkene. "En zo moet het ook worden aangepakt. Dit moet stoppen, dat hebben we ook tegen Aboutaleb gezegd. Anders gaat onze investering niet door. Als er goed preventief wordt opgetreden, dan is het misschien nog te redden."

Enkele tientallen vermogende Feyenoord-fans zijn verenigd in Vrienden aan de maas. Zij willen – net als de gemeente – veertig miljoen euro in de nieuwe Kuip steken. Die investering staat nu dus serieus op de tocht. "Als gemaskerde mannen voor je deur staan te schreeuwen, dan denken mensen: heb ik hier nog wel zin in? Dan is het family first, niet Feyenoord first. Hoeveel we ook van de club houden. Afgelopen zaterdag is er echt iets veranderd."

De investeerders denken dat de intimidaties ook schadelijk kunnen zijn voor de zoektocht van Feyenoord naar een externe financier. De Rotterdamse club voert al enige tijd gesprekken met geïnteresseerde partijen. "De kans dat dit lukt, wordt hierdoor natuurlijk niet groter."



Daar kan je op wachten. Ik kan het mij wel voorstellen dat je als investeerder niet in verband wil worden gebracht met een criminele organisatie die het voor het zeggen heeft bij Feyenoord. Krijgt dat groepje van 300 eencelligen nog zijn zin. Hoe help je Feyenoord naar de kloten. En het gaat niet alleen over investeerders en bestuurders. Ook aan te trekken spelers zullen zich wel goed realiseren dat als het sportief niet zo loopt als iedereen zou willen je het risico loopt dat er een stelletje achterlijken in je achtertuin staan die jouwen je familie bedreigd. Wat een triest zooitje bij onze club.


Helaas heb je hierin gelijk, want het is niet de eerste keer dat dit gebeurt, maar de aversie tegenover Ard Buijsen zijn nooit goed te praten. In geen enkel opsicht. Deze groep vormen een bedreiging voor de democratie en behoren zo gauw mogelijk achter slot en grendel. Het is toch niet te geloven, dat ze partijen die positief tegenover de bouw van FC zomaar kunnen bedreigen. Het is te gek voor woorden.

 

+1/-0

Feyenoord zal eerder verder achterop raken dan dat we dichterbij de top komen.
Helaas doordat bepaalde types het steeds verpesten en er weinig aan word gedaan.

 

+1/-0

Ik neem het artikel in het AD met enige korrel zout, maar het is wel een signaal.
Er zijn ook gewoon contracten waar ze zich aan moeten houden, dus terugtrekken kan niet zomaar.

Echter moet er wel een duidelijk signaal afgegeven worden, dat is nu gedaan en het is nu aan de partijen om te zorgen dat er weer rust in de tent komt.

Ik ga er vanuit dat uiteindelijk alles doorgaat zoals gepland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 09 juni 2021 om 18:51:

Ik neem het artikel in het AD met enige korrel zout, maar het is wel een signaal.
Er zijn ook gewoon contracten waar ze zich aan moeten houden, dus terugtrekken kan niet zomaar.

Echter moet er wel een duidelijk signaal afgegeven worden, dat is nu gedaan en het is nu aan de partijen om te zorgen dat er weer rust in de tent komt.

Ik ga er vanuit dat uiteindelijk alles doorgaat zoals gepland.


Hoezo? Nu hebben die hoolies precies gekregen wat ze wilden. Ze moeten die gasten kunnen oppakken, maar dat kan niet zomaar. De onrust blijft zo nog wel even aan.

Je fantasie slaat verder weer volledig op hol.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2021 om 19:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 09 juni 2021 om 18:51:

Ik neem het artikel in het AD met enige korrel zout, maar het is wel een signaal.
Er zijn ook gewoon contracten waar ze zich aan moeten houden, dus terugtrekken kan niet zomaar.

Echter moet er wel een duidelijk signaal afgegeven worden, dat is nu gedaan en het is nu aan de partijen om te zorgen dat er weer rust in de tent komt.

Ik ga er vanuit dat uiteindelijk alles doorgaat zoals gepland.


Hoezo? Nu hebben die hoolies precies gekregen wat ze wilden. Ze moeten die gasten kunnen oppakken, maar dat kan niet zomaar. De onrust blijft zo nog wel even aan.

Je fantasie slaat verder weer volledig op hol.



Misschien moet je zelf eens ophouden met dit soort onzin te roepen.

Aboutaleb geeft vanavond nog nagenoeg hetzelfde signaal af als wat ik zeg.
Misschien moet je eens zelf nadenken over je eigen reacties die je geeft, die nagenoeg nooit op feiten zijn gebaseerd of foutieve informatie bevatten.

Prima als je een discussie voert, mag van mij ook zeker scherp zijn, maar houd het een beetje normaal, anders ga je op hetzelfde niveau als die idioten zitten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 09 juni 2021 om 19:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2021 om 19:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 09 juni 2021 om 18:51:

Ik neem het artikel in het AD met enige korrel zout, maar het is wel een signaal.
Er zijn ook gewoon contracten waar ze zich aan moeten houden, dus terugtrekken kan niet zomaar.

Echter moet er wel een duidelijk signaal afgegeven worden, dat is nu gedaan en het is nu aan de partijen om te zorgen dat er weer rust in de tent komt.

Ik ga er vanuit dat uiteindelijk alles doorgaat zoals gepland.


Hoezo? Nu hebben die hoolies precies gekregen wat ze wilden. Ze moeten die gasten kunnen oppakken, maar dat kan niet zomaar. De onrust blijft zo nog wel even aan.

Je fantasie slaat verder weer volledig op hol.



Misschien moet je zelf eens ophouden met dit soort onzin te roepen.

Aboutaleb geeft vanavond nog nagenoeg hetzelfde signaal af als wat ik zeg.
Misschien moet je eens zelf nadenken over je eigen reacties die je geeft, die nagenoeg nooit op feiten zijn gebaseerd of foutieve informatie bevatten.

Prima als je een discussie voert, mag van mij ook zeker scherp zijn, maar houd het een beetje normaal, anders ga je op hetzelfde niveau als die idioten zitten.


Wat zeg ik anders dan? Heeft Aboutaleb al een manier gevonden om die gasten op te pakken? Of denk je dat wat strenge woordjes van hem die gasten afschrikt? Ze kunnen door deze bullshit gewoon hun doel bereiken en dat nieuwe stadion door die criminele activiteiten niet door laten gaan.

Jij roept dat die investeerders maar wat roepen en dat ze zich niet kunnen terug trekken, dan heb ik nieuws voor je dat kunnen ze wel. Je laat jezelf en je familie toch niet bedreigen door een stel tokkies? Dan zou ik ook zeggen donder maar op met je zooitje.

 

+1/-0

Wat een drama voor de club en alle goedwillenden rond Feyenoord. Items in het nos journaal van 18.00 en 20.00 uur waarin de complete anarchie waarin de club is beland breed wordt uitgemeten,

 

+1/-0

Sorry, maar het Ad is altijd tegen geweest gaf RdK volle aandacht dus dit staat niet in mediapartner de Telegraaf dus vind ik dit een storm in een glas water

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2021 om 20:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 09 juni 2021 om 19:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2021 om 19:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 09 juni 2021 om 18:51:

Ik neem het artikel in het AD met enige korrel zout, maar het is wel een signaal.
Er zijn ook gewoon contracten waar ze zich aan moeten houden, dus terugtrekken kan niet zomaar.

Echter moet er wel een duidelijk signaal afgegeven worden, dat is nu gedaan en het is nu aan de partijen om te zorgen dat er weer rust in de tent komt.

Ik ga er vanuit dat uiteindelijk alles doorgaat zoals gepland.


Hoezo? Nu hebben die hoolies precies gekregen wat ze wilden. Ze moeten die gasten kunnen oppakken, maar dat kan niet zomaar. De onrust blijft zo nog wel even aan.

Je fantasie slaat verder weer volledig op hol.



Misschien moet je zelf eens ophouden met dit soort onzin te roepen.

Aboutaleb geeft vanavond nog nagenoeg hetzelfde signaal af als wat ik zeg.
Misschien moet je eens zelf nadenken over je eigen reacties die je geeft, die nagenoeg nooit op feiten zijn gebaseerd of foutieve informatie bevatten.

Prima als je een discussie voert, mag van mij ook zeker scherp zijn, maar houd het een beetje normaal, anders ga je op hetzelfde niveau als die idioten zitten.


Wat zeg ik anders dan? Heeft Aboutaleb al een manier gevonden om die gasten op te pakken? Of denk je dat wat strenge woordjes van hem die gasten afschrikt? Ze kunnen door deze bullshit gewoon hun doel bereiken en dat nieuwe stadion door die criminele activiteiten niet door laten gaan.

Jij roept dat die investeerders maar wat roepen en dat ze zich niet kunnen terug trekken, dan heb ik nieuws voor je dat kunnen ze wel. Je laat jezelf en je familie toch niet bedreigen door een stel tokkies? Dan zou ik ook zeggen donder maar op met je zooitje.



Nuance opzoeken is wat ik altijd doe, ik lees echt wel wat er geroepen wordt, maar er zijn altijd mensen die dingen gaan roepen.

Of het nu om deze debielen of om Covid-19 gaat.

Er zullen altijd mensen zijn die dingen gaan roepen, uit emotie of onwetendheid, zaken verdraaien naar eigen inzicht in ergste geval.

Ik zoek altijd de nuance op en beoordeel daarop mijn mening.

Natuurlijk kunnen ze er altijd onderuit, maar dat is geen 123tje, daar zitten altijd haken en ogen weer aan.

En nee je laat je familie niet bedreigen, en ja die gasten moeten keihard aangepakt worden, maar je moet ook een signaal afgeven: We laten ons er nooit onder krijgen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 09 juni 2021 om 22:27:

Sorry, maar het Ad is altijd tegen geweest gaf RdK volle aandacht dus dit staat niet in mediapartner de Telegraaf dus vind ik dit een storm in een glas water


Mensen bedreigen is nooit een storm in een glas water.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Het stadion » Feyenoord City