Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Halve Finale beker: Feyenoord - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

De halve finale is Feyenoord-ajax geworden.

De andere wedstrijd is Spakenburg - PSV.

De wedstrijden worden op 4/5/6 april gespeeld.

In de finale is Feyenoord ook de thuisspelende ploeg.

 

+1/-0

In elk geval thuis dit wil half Nederland natuurlijk ook zien grote wedstrijden!

 

+1/-0

Ik vind dit een linke wedstrijd, eerlijk gezegd. Natuurlijk wil ik óók de beker winnen, maar als het erop aankomt vind ik de competitiewedstrijden eromheen belangrijker. Ajax zal er vol voor gaan, die moeten.

Wat ga je doen? Als je je poot gaat terugtrekken, loop je juist méér risico geblesseerd te raken. En als er bij Ajax een speler tijdens deze wedstrijd bereid is door te lopen op een sleutelspeler van de tegenstander; komen wij in de problemen. We hebben niet voldoende breedte om een alle sleutelspelers rust te geven. Maar als tijdens deze wedstrijd spelers geblesseerd raken, heeft Ajax daar baat bij.

 

+1/-0

Toch wel een zeer belangrijke wedstrijd. Niet alleen om dat het tegen onze vrienden is, maar ook omdat de winnaar het momentum aan zijn kant krijgt in de laatste fase van de titelstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 03 april 2023 om 13:20:

Toch wel een zeer belangrijke wedstrijd. Niet alleen om dat het tegen onze vrienden is, maar ook omdat de winnaar het momentum aan zijn kant krijgt in de laatste fase van de titelstrijd.



Leeft nog voor geen meter.

 

+1/-0

Bij mij wel, het zou mooi zijn als we onze balans tegen Ajax verbeteren en de mogelijkheid voor meerdere prijzen openhouden. Ik heb inmiddels vertrouwen gekregen in een positieve afloop in de competitie, de beker lijkt me ook een zeer reële mogelijkheid als we Ajax verslaan.

 

+1/-0

Ajax komt helemaal niet in een bepaald momentum als ze woensdag winnen.

Een realistischer scenario is dat ze dit alleen maar gaan denken als ze winnen, en vervolgens met relatief eenvoudige wedstrijden tegen Fortuna en Emmen thuis overtuigd raken dat 'het lek' boven is. Dat ze écht gaan denken dat ze nog een kans maken. Dat de hoofdstedelijk-gezinde media daar lekker in meegaat en iedereen daar weer met de borst vooruit gaat lopen.

Om vervolgens in het restant van de competitie (PSV-uit, AZ-thuis, Groningen-uit, Utrecht-thuis, Twente-uit) nog twee, misschien drie potjes te winnen.

De Amsterdamse zelfoverschatting (die 'branie') is een veel groter gevaar voor ze, dan een 'momentum' wat ze kunnen terugvinden.

Het enige gevaar van Feyenoord zit hem in het gebrek aan breedte binnen de selectie. Als woensdag nog één of twee sleutelspelers geblesseerd raken, moet Slot gaan schuiven. Dat moet je niet willen. Als Feyenoord de wedstrijd ongeschonden doorkomt woensdag (winst of verlies maakt in dat opzicht niets uit) en zondag wint van RKC; zie ik geen team meer in de buurt komen...


Stel dat je de bekerfinale haalt, die wordt gespeeld op 30 april. De week ervoor is PSV-Ajax. Stel dat Feyenoord in de competitie niets meer laat liggen tot die tijd en die wedstrijd in Eindhoven eindigt in een gelijkspel, kom je op 10 punten met 4 wedstrijden te gaan. Dan is de volgende wedstrijd de kampioenswedstrijd: Excelsior-uit. Je hoeft nog maar één potje te winnen en de schaal is dan binnen. Met die wetenschap in het achterhoofd wil je geen finale spelen, daar ben je dan onbewust niet erg mee bezig vrees ik...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 april 2023, 14:47:25.

 

+1/-0

Verwacht wel een zware pot, de laatste klassieker werd ajax pas in de 2e helft weggespeeld voor de rust waren ze zeker niet minder.

 

+1/-0

gewoon winnen deze wedstrijd met het legioen. Met 3 - 0

 

+2/-0

ik wil de verslagenheid in de ogen van Heitinga en taylor zien zoals afgelopen weekend, maar dan bij alle snavels.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

overalwaarjegaat schreef op 04 april 2023 om 00:52:

gewoon winnen deze wedstrijd met het legioen. Met 3 - 0


Helemaal eens. ik ben al decennialang supporter, en nu kunnen we ze eindelijk eens hebben! Dan niet tevreden zijn met een titel en zij de beker.
Je hoeft je ook niet echt meer te sparen of zo; de titel is al binnen en als je woensdag wint, kun je voor de finale altijd nog zien.

We waren in 020 de eerste helft wat minder omdat het anders stond. In de 2e helft is dat beter neergezet. En nu een volle Kuip erachter.

 

+1/-0

Ik heb het meeste angst over optreden van scheidsrechters en het ontstaan van blessures bij sterkhouders. Want ik verwacht een tot de tanden gewapend Ajax die onder aanvoering van diverse spelers gaan houthakken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DubbelQ schreef op 04 april 2023 om 08:35:

Ik heb het meeste angst over optreden van scheidsrechters en het ontstaan van blessures bij sterkhouders. Want ik verwacht een tot de tanden gewapend Ajax die onder aanvoering van diverse spelers gaan houthakken.



Enige remedie is gewoon je eigen spel spelen: vol druk erop en voor de winst gaan. Dan kans op blessures het kleinst. Ook goed voor de moraal: weer winnen van de rivaal en een lekkere finale in het vooruitzicht

 

+1/-0

Ik deel die angst ook wel hoor, het is toch dat 'fatalisme' wat de kop op steekt en wat er bij mij en zoveel andere supporters ingesleten is afgelopen decennia. Dat raak je niet zomaar kwijt.

Feyenoord is op het middenveld en achterin maar één/twee blessures verwijderd van een enorme kwalitatieve aderlating. We hebben een aantal sleutelspelers keihard nodig, we kunnen de resterende wedstrijden dit seizoen gewoonweg niet zonder hen. En mocht Ajax kwaad willen, weten zij ook wie ze moeten 'targetten'.

Maar ondanks die angst zegt mijn gevoel dat het goed gaat komen morgen. Heitinga gaat
de boel niet binnen drie dagen op de rit krijgen. Dan kun je clichés gaan uitbraken als 'een duel opzich', of 'een wedstrijd waar je de spelers niet voor hoeft te motiveren'. Maar zondag speelde Ajax ook 'alleen nog maar finales' en 'moest er gewonnen worden om nog kampioen te worden'. Als je dan zo obligaat start en zover wegzakt, dan schiet je als coach ook tekort.

Ajax zou toevallig kunnen winnen morgen, dan keert de 'branie' misschien weer een beetje terug in Amsterdam maar dat is helemaal nergens op gebaseerd. Die gaan vervolgens weer keihard op mijn bek, struikelend over hun zelfoverschatting.

Feyenoord moet de wedstrijd ongeschonden doorkomen, en als het team eenzelfde intensiteit en veldspel kan opbrengen als afgelopen twee wedstrijden zie ik geen enkele reden waarom er niet gewonnen gaat worden.

 

+1/-0

Gewoon je eigen ding doen en vooral geen 020maniertjes laten zien.

 

+1/-0

Lang geleden dat ik zo ontspannen naar een klassieker heb toegeleefd. Sinds begin jaren '90 heel wat grote zeperds meegemaakt en dat raak je niet zo maar kwijt. We hebben nu de kans om dat tij eens goed te keren door gewoon weer te winnen en daar heb ik gewoon vertrouwen in.

 

+1/-0

Heb wel het gevoel dat vandaag je de vloek wat ajax heet misschien wel definitief kan stoppen.
Zou mooi zijn als we het kunnen omdraaien en ajax de komende jaren bang moet zijn.

Moeten we wel winnen :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 05 april 2023 om 11:02:

Heb wel het gevoel dat vandaag je de vloek wat ajax heet misschien wel definitief kan stoppen.
Zou mooi zijn als we het kunnen omdraaien en ajax de komende jaren bang moet zijn.

Moeten we wel winnen :)



Ze zijn bang. Van die 'branie' is geen enkele sprake meer. Niet bij de spelers, bij de staf, en niet bij de supporters. Voor mij is dat voor nu al meer dan genoeg. Ik geloof niet in een vloek, nooit gedaan ook.

Het zullen altijd de grootste wedstrijden van het jaar blijven, Ajax blijft een topclub en dus moet je gewoon 'op je hoede' zijn. Dat moet je bij wedstrijden tegen PSV ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:


Gorilla Bokito (27) uit Diergaarde Blijdorp ‘geheel onverwacht’ overleden

De bekende gorilla Bokito is afgelopen dinsdag op 27-jarige leeftijd overleden in Diergaarde Blijdorp. In 2007 werd de gorilla wereldnieuws toen hij uit zijn verblijf ontsnapte en een vrouw verwondde. Volgens de dierentuin is zijn overlijden ‘geheel onverwacht’.
Redactie Rotterdam 05-04-23, 15:30 Laatste update: 15:46

0 reacties

Bokito voelde zich afgelopen zondag al niet lekker, laat de diergaarde weten. Maandag is zijn mest onderzocht en is hij extra in de gaten gehouden, maar dinsdag was er nog geen verbetering. De verzorgers hebben toen besloten om hem verder te onderzoeken en extra vocht toe te dienen onder verdoving. Tijdens deze narcose is hij overleden. De oorzaak is nog niet duidelijk. Hier wordt verder onderzoek naar gedaan.
Lees ook

Gorilla Ajabu, het jong van Bokito, kruipt steeds vaker uit zijn schulp en blijkt ‘fotomodel’

Gorilla Ajabu, het jong van Bokito, kruipt steeds vaker uit zijn schulp en blijkt ‘fotomodel’
Beschuit met muisjes! Bokito en Aya onverwacht ouders geworden

Beschuit met muisjes! Bokito en Aya onverwacht ouders geworden

De gorillagroep in Blijdorp is aangeslagen door het overlijden van Bokito, meldt de dierentuin. Ook onder de medewerkers en met name onder de verzorgers heerst verslagenheid.

Wereldnieuws
Hoewel Bokito bekend staat als een echte ‘Blijdorper’, is hij op 14 maart 1996 geboren in Zoo Berlijn. In 2005 kwam hij in kader van het Europese fokprogramma naar Diergaarde Blijdorp. Op 18 mei 2007, uitgerekend de honderdvijftigste verjaardag van de dierentuin, ontsnapte Bokito uit zijn verblijf. De gorilla gaf tientallen gasten de schrik van hun leven en bracht de 57-jarige Yvonne de Horde uit Zoetermeer ernstige verwondingen toe. Ze had een verbrijzelde hand, een gebroken pols en elleboog, een ingedrukte borstkas en honderd beten op haar armen en benen.
Wil je elke dag de Dagelijkse nieuwsupdate nieuwsbrief van AD ontvangen via e-mail?
E-mail:

Bokito kreeg tien nakomelingen. De jongste, Ajabu, werd vorig jaar in februari geboren. Hij accepteerde ook een pleegzoon, Nasibu. Volgens de dierentuin is dat vrij ongebruikelijk bij gorilla's en ontwikkelde Bokito zich in de loop der jaren tot een ‘sociale familieman’. ,,Hij zorgde voor rust in de groep en een veilig klimaat voor alle familieleden’’, schrijft Blijdorp in een persbericht.

Bokito is op redelijk jonge leeftijd overleden. In het wild worden gorilla's gemiddeld zo'n 40 jaar oud. In gevangenschap kunnen ze tot wel 50 jaar oud worden.



Ik stel voor om vanavond met rouwbanden te spelen en minuut stilte en in 12e minuut YNWA in te zetten...

Toch onze mascotte geworden...

RIP Bokito...

 

+1/-0

Opstellingen
Feyenoord: Wellenreuther; Pedersen, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Kökcü, Szymański; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi.
Ajax: Rulli; Sánchez, Timber, Álvarez, Baas; Taylor, Berghuis, Klaassen; Kudus, Tadić, Bergwijn.

Wissels
Feyenoord: Marciano, Kroesen, Kasanwirjo, Rasmussen, Lopez, Milambo, Bullaude, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Paixão, Walemark.
Ajax: Pasveer, De Graaff, Bassey, Wijndal, Brobbey, Lucca, Grillitsch, Regeer, Fitz-jim, Conceição, Vos, Hato.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Halve Finale beker: Feyenoord - Ajax