Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Halve Finale beker: Feyenoord - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 06 april 2023 om 13:45:

Zwaar overtrokken. Natuurlijk je mag geen troep op het veld gooien. Maar dat incident bij PSV met die keeper was veel erger dan dit. Het beeld van die bebloede lelijke kop van Klaassen doet het erger lijken dan het is.

Dit gedoe leidt bovendien af van dat wanstaltige gedrag van die Ajaksieden die werkelijk alleen maar op de grond hebben gelegen. Wat een laffe kutploeg is dat. En het leidt ook af van het feit dat ze eigenlijk 1 kans hebben gekregen (waar de tweede uit viel) maar twee goals scoorden.

Ik ben er goed ziek van. En oh ja: voor degenen die nu gaan stellen dat ik dat gooien van die troep goedpraat, dat doe ik dus niet.



Het ligt soms dicht bij elkaar. Als die aansteker 10 cm naar links of rechts was geweest, dan hadden we het er nauwelijks over gehad. Maar je kon erop wachten dat het een keer ging gebeuren. En nu heeft de supportersellende met een bebloed hoofd een gezicht. De grenzen worden natuurlijk al jaren overschreden. En natuurlijk is het een maatschappelijk probleem en hebben meerdere instanties hierin iets te doen, maar ik vind bovenal dat de club zelf al jarenlang te slap reageert en deze incidenten ook niet hard genoeg veroordeelt.

Dat vuurwerk aan het begin: dat kan niet. Spreek dat keihard uit, doe alles wat je kunt om dat te voorkomen (eens echt goed fouilleren om te beginnen). En als dat niet werkt: hup, vak leeg. Direct consequenties tonen, ook al schaadt dat de meerderheid. Zover is het nu eenmaal gekomen.

Met gooien en spreekkoren over joden: idem. keihard veroordelen en ingrijpen. Stilleggen. Stoppen, vakken leeg. En veel camera's om de rotte appels te weren. En dat zijn er helaas veel.

Ben er echt schijtziek vak. loop al weken op een roze wolk omdat het allemaal zo lekker gaat. top seizoen. Dit verpest zoveel.

Hoop dat we zondag de ellende een beetje van ons af kunnen schudden. Maar ik wil actie van onze directie. Nee, die kunnen het niet alleen, maar laat ze maar eens beginnen. Kloese voor de camera: niets vergoeilijken, niets van dat een beetje grimmig wel kan, niet bang zijn. Keihard veroordelen en uitleggen welke consequenties er zijn als het weer gebeurt. Daarmee leg je ook verantwoordelijkheid bij de vakken zelf. We moeten elkaar corrigeren en niet wegkijken/weglachen als een mongool weer wat gooit. En flikker op met no pyro no party. Het verstoort gvd het begin van de wedstrijd, het is gevaarlijk en het stoot ons uit alle Europese toernooien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 06 april 2023 om 13:45:

Zwaar overtrokken. Natuurlijk je mag geen troep op het veld gooien. Maar dat incident bij PSV met die keeper was veel erger dan dit. Het beeld van die bebloede lelijke kop van Klaassen doet het erger lijken dan het is.



Zo zie je maar; de ophef wordt bepaald door de beeldvorming. Het beeld bepaald de teneur.

Die bebloede kop van Klaassen doet het overigens niet erger lijken.

Maar al de andere incidenten met veldbestormers en figuren die voorwerpen op het veld gooien waarbij niemand zodanig gewond raakt, lijken minder erg. Onterecht, wellicht.

Dat het gedrag van de Ajax-spelers gisteren (en tijdens andere wedstrijden) niet bepaald 'de-escalerend' werkt is misschien zo, maar het rechtvaardigt op geen enkele manier dat zichzelf supporters noemende randfiguren voorwerpen in hun richting gooien. Nee, daarmee gaan die mongolen een grens over en er is geen enkel gedrag door de spelers óp het veld wat als 'verzachtende omstandigheden' mag worden aangevoerd dat te doen.

Ik las ook al reacties dat Klaassen altijd bij elk opstootje als eerste erbij is, en voortdurend bij de scheidsrechter loopt te mekkeren. Ik vind hem ook een erg onsympathieke speler, net als Alvarez, Taylor en Tadic. Maar nogmaals, dat rechtvaardigt niets. Voorwerpen op het veld gooien gaat gewoon té ver.

Dat verdient geen bagatellisatie, er kan niets worden aangevoerd dat dit minder erg maakt. Enige nuance en perspectief, oké. Maar het is en blijft een grote schande.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 06 april 2023 om 15:38:

(...)Hoop dat we zondag de ellende een beetje van ons af kunnen schudden. Maar ik wil actie van onze directie. Nee, die kunnen het niet alleen, maar laat ze maar eens beginnen. Kloese voor de camera: niets vergoeilijken, niets van dat een beetje grimmig wel kan, niet bang zijn. Keihard veroordelen en uitleggen welke consequenties er zijn als het weer gebeurt. Daarmee leg je ook verantwoordelijkheid bij de vakken zelf. We moeten elkaar corrigeren en niet wegkijken/weglachen als een mongool weer wat gooit. En flikker op met no pyro no party. Het verstoort gvd het begin van de wedstrijd, het is gevaarlijk en het stoot ons uit alle Europese toernooien.



Ik vond de eerste reactie van Te Kloese al heel duidelijk, en de eerste actie om Vak Z te sluiten tijdens AS Roma vind ik ook flink.

Nu moet de directie de netten ook terughangen voor Vak Z en bij ESPN aangeven dat ze het voorlopig met dat slechtere camera-standpunt moeten doen. Het wordt enorm opgeblazen dat die camera zo hoog in het stadion moet, maar zo ontzettend erg is het nou ook weer niet. Alhtans, dat vind ik.

 

+1/-0

Zal wel nooit gebeuren, maar eigenlijk zouden we tegen RKC een spandoek moeten uitrollen met excuses daarop aan Klaassen. Gewoon de vlucht naar voren, laten zien dat de meerderheid dit niet steunt en niet pikt. Krijg je ook weer een stuk van de publieke sympathie terug.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 06 april 2023 om 16:39:

Zal wel nooit gebeuren, maar eigenlijk zouden we tegen RKC een spandoek moeten uitrollen met excuses daarop aan Klaassen. Gewoon de vlucht naar voren, laten zien dat de meerderheid dit niet steunt en niet pikt. Krijg je ook weer een stuk van de publieke sympathie terug.



Ja dat zou mooi zijn. De FSV zou het voortouw hierin kunnen nemen.

 

+1/-0

Als het maar niet bij deze slappe voorspelbare reactie blijft van de FSV.

De Feijenoorder neemt afstand van wangedrag ‘gooien naar het veld’
Redactie
Redactie
FSV De Feijenoorder wil nadrukkelijk afstand nemen van het belachelijke gedrag van enkele mensen die vandaag in het stadion aanwezig waren.

Rivaliteit hoort erbij, zeker in een wedstrijd als deze, maar het gooien van voorwerpen richting het veld en het lichamelijk verwonden van staff en/of spelers keuren wij ten zeerste af. Zoals John al zei; gebruik je verstand!

 

+1/-0

Mischien is het wel goed dat het zo wordt uitvergroot, het NOS journaal opent ermee, FIFA reageert, Politiek wordt mischien nu echt wakker de welbekende druppel.

 

+1/-0

Voor degenen die het incident gisteren bagatelliseren door gedrag van 020 spelers of wat dan ook: Je doet zoiets gewoon niet!

Het is voetbal, geen invasie van Poetin...

Als je dingen wil gooien en wil laten uitlokken en het nog ergens logisch/normaal vindt, dan ga je maar lekker naar Oekraïne of zo, daar zoeken ze nog mensen die het leuk vinden om idioot te spelen.

 

+1/-0

Ik weet niet hoe jullie gevoel is maar voor mij is de lol er nu helemaal af. Misschien komt dat wel weer een beetje terug in de komende dagen maar voor nu is het positieve gevoel helemaal weg. In een klap overheerst de negativiteit rondom onze club veroorzaakt door een deel van het legioen willens en wetens de boel verziekt. Voor de wedstrijd de een of andere doorgesnoven gek op een podium die de boel ophitst met Hamas Hamas alle joden aan het gas. Wie heeft deze randdebiel ingehuurd? Die verschrikkelijke smerige zwarte rook waar Tata Steel nog wat van kan leren en natuurlijk de trieste apotheose met een gewonde speler. Voor mij hoeft het effe niet meer maar ik moet erbij zeggen dat ik nog de tijd heb meegemaakt waar wel alle supporters door elkaar zaten. Toen bleef het bij wat kleine opstootjes op de tribune. Dit is een maatschappelijk probleem wat het voetbal en de clubs niet alleen kunnen oplossen. Ik hoop dat de overheid nou eindelijk mee gaat werken zodat je een stadionverbod ook kan handhaven. Voor nu denk ik het zal allemaal wel en fuck it all. Maar ik denk dat zondag het gevoel wel weer terug zal komen. Feyenoorder ben je tenslotte niet voor je plezier.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 06 april 2023 om 19:14:

Ik weet niet hoe jullie gevoel is maar voor mij is de lol er nu helemaal af. Misschien komt dat wel weer een beetje terug in de komende dagen maar voor nu is het positieve gevoel helemaal weg. In een klap overheerst de negativiteit rondom onze club veroorzaakt door een deel van het legioen willens en wetens de boel verziekt. Voor de wedstrijd de een of andere doorgesnoven gek op een podium die de boel ophitst met Hamas Hamas alle joden aan het gas. Wie heeft deze randdebiel ingehuurd? Die verschrikkelijke smerige zwarte rook waar Tata Steel nog wat van kan leren en natuurlijk de trieste apotheose met een gewonde speler. Voor mij hoeft het effe niet meer maar ik moet erbij zeggen dat ik nog de tijd heb meegemaakt waar wel alle supporters door elkaar zaten. Toen bleef het bij wat kleine opstootjes op de tribune. Dit is een maatschappelijk probleem wat het voetbal en de clubs niet alleen kunnen oplossen. Ik hoop dat de overheid nou eindelijk mee gaat werken zodat je een stadionverbod ook kan handhaven. Voor nu denk ik het zal allemaal wel en fuck it all. Maar ik denk dat zondag het gevoel wel weer terug zal komen. Feyenoorder ben je tenslotte niet voor je plezier.



Volledig eens normaal zie je de mooiste sfeer acties in Europa, maar die zwarte rook was niet normaal meer leek wel oorlog.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 april 2023 om 18:14:

Mischien is het wel goed dat het zo wordt uitvergroot, het NOS journaal opent ermee, FIFA reageert, Politiek wordt mischien nu echt wakker de welbekende druppel.



Ik vraag me af waar mensen zoals Rutte en Halsema waren toen Gimenez na zijn goal in de Arena werd bekogeld. Hoorde je niemand, omdat hij toevallig niet werd geraakt. De veroordeling van dit incident is terecht, de ophef selectief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 06 april 2023 om 21:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 april 2023 om 18:14:

Mischien is het wel goed dat het zo wordt uitvergroot, het NOS journaal opent ermee, FIFA reageert, Politiek wordt mischien nu echt wakker de welbekende druppel.



Ik vraag me af waar mensen zoals Rutte en Halsema waren toen Gimenez na zijn goal in de Arena werd bekogeld. Hoorde je niemand, omdat hij toevallig niet werd geraakt. De veroordeling van dit incident is terecht, de ophef selectief.



Dat het nu om Feyenoord gaat speelt ook mee en dat er recent al veel incidenten zijn geweest in het nederlandse voetbal. Het was vroeger veel erger dat vergeet men nog wel eens maar netals met me too affaires de tijden zijn veranderd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 06 april 2023 om 15:38:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 06 april 2023 om 13:45:

Zwaar overtrokken. Natuurlijk je mag geen troep op het veld gooien. Maar dat incident bij PSV met die keeper was veel erger dan dit. Het beeld van die bebloede lelijke kop van Klaassen doet het erger lijken dan het is.

Dit gedoe leidt bovendien af van dat wanstaltige gedrag van die Ajaksieden die werkelijk alleen maar op de grond hebben gelegen. Wat een laffe kutploeg is dat. En het leidt ook af van het feit dat ze eigenlijk 1 kans hebben gekregen (waar de tweede uit viel) maar twee goals scoorden.

Ik ben er goed ziek van. En oh ja: voor degenen die nu gaan stellen dat ik dat gooien van die troep goedpraat, dat doe ik dus niet.



Het ligt soms dicht bij elkaar. Als die aansteker 10 cm naar links of rechts was geweest, dan hadden we het er nauwelijks over gehad. Maar je kon erop wachten dat het een keer ging gebeuren. En nu heeft de supportersellende met een bebloed hoofd een gezicht. De grenzen worden natuurlijk al jaren overschreden. En natuurlijk is het een maatschappelijk probleem en hebben meerdere instanties hierin iets te doen, maar ik vind bovenal dat de club zelf al jarenlang te slap reageert en deze incidenten ook niet hard genoeg veroordeelt.

Dat vuurwerk aan het begin: dat kan niet. Spreek dat keihard uit, doe alles wat je kunt om dat te voorkomen (eens echt goed fouilleren om te beginnen). En als dat niet werkt: hup, vak leeg. Direct consequenties tonen, ook al schaadt dat de meerderheid. Zover is het nu eenmaal gekomen.

Met gooien en spreekkoren over joden: idem. keihard veroordelen en ingrijpen. Stilleggen. Stoppen, vakken leeg. En veel camera's om de rotte appels te weren. En dat zijn er helaas veel.

Ben er echt schijtziek vak. loop al weken op een roze wolk omdat het allemaal zo lekker gaat. top seizoen. Dit verpest zoveel.

Hoop dat we zondag de ellende een beetje van ons af kunnen schudden. Maar ik wil actie van onze directie. Nee, die kunnen het niet alleen, maar laat ze maar eens beginnen. Kloese voor de camera: niets vergoeilijken, niets van dat een beetje grimmig wel kan, niet bang zijn. Keihard veroordelen en uitleggen welke consequenties er zijn als het weer gebeurt. Daarmee leg je ook verantwoordelijkheid bij de vakken zelf. We moeten elkaar corrigeren en niet wegkijken/weglachen als een mongool weer wat gooit. En flikker op met no pyro no party. Het verstoort gvd het begin van de wedstrijd, het is gevaarlijk en het stoot ons uit alle Europese toernooien.


Maar die supportersschare die vuurwerk afsteken en troep op het veld gooien en aanstekers, die zijn er alleen maar op uit om Feyenoord schade te berokkenen. Dit kunnen nooit supporters zijn. De FSV heeft een onderkomen in de Kuip. Daar zullen ze veel van dat vuurwerk en troep opgeslagen hebben, die ze tevoren al op de plaatsen hebben gelegd. Anders kan ik niet verklaren hoe het komt dat er vuurwerk in het stadion is. Ook sleutels van hekken hebben ze. Die bende moet gewoon het stadion uit.

 

+1/-0

Maar die supportersschare die vuurwerk afsteken en troep op het veld gooien en aanstekers, die zijn er alleen maar op uit om Feyenoord schade te berokkenen. Dit kunnen nooit supporters zijn. De FSV heeft een onderkomen in de Kuip. Daar zullen ze veel van dat vuurwerk en troep opgeslagen hebben, die ze tevoren al op de plaatsen hebben gelegd. Anders kan ik niet verklaren hoe het komt dat er vuurwerk in het stadion is. Ook sleutels van hekken hebben ze. Die bende moet gewoon het stadion uit.

Zijn dat ook niet toevallig de lui die het meest tegen een nieuw stadion geageerd hebben?

 

+1/-0

Het begint op het veld. Twee aanvoerders die niet het gedrag vertonen, dat bij aanvoerders hoort. Kokcu is nogal opvliegerig. Trauner is rustig en hij heeft de juiste leeftijd. Dus als er gepraat wordt over oplossingen, dan is de juiste aanvoerder kiezen een begin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 07 april 2023 om 10:25:

Het begint op het veld. Twee aanvoerders die niet het gedrag vertonen, dat bij aanvoerders hoort. Kokcu is nogal opvliegerig. Trauner is rustig en hij heeft de juiste leeftijd. Dus als er gepraat wordt over oplossingen, dan is de juiste aanvoerder kiezen een begin.



Nee.

Aanvoerders moeten ook 'voorop gaan in de strijd'. Daar hoort passie bij, en af en toe mag het op het veld tussen de spelers best knetteren. Voetbal blijft een contactsport. Ik vind op Kökçü als aanvoerder ook het één en ander aan te merken.

Maar wat er woensdag gebeurde, begint niet op het veld. Kökçü en Tadić hebben treft geen enkele blaam. Wat er op het veld gebeurt, tijdens de wedstrijd tussen de spelers is iets tussen hén. Daar horen supporters zich in daad niet mee gaan bemoeien. Schreeuwen, joelen; prima. Maar door voorwerpen te gooien wordt er een grens overschreden.

Dat gebeurt wekelijk, en dat moest een keer goed fout gaan. 'Helaas' is dat woensdag bij Feyenoord gebeurt. Nu moet de club en het Legioen daarvoor volkomen terecht op de blaren zitten. Maar onze aanvoerder hoeft zich niet opeens anders te gaan gedragen, hierom.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 april 2023 om 10:56:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 07 april 2023 om 10:25:

Het begint op het veld. Twee aanvoerders die niet het gedrag vertonen, dat bij aanvoerders hoort. Kokcu is nogal opvliegerig. Trauner is rustig en hij heeft de juiste leeftijd. Dus als er gepraat wordt over oplossingen, dan is de juiste aanvoerder kiezen een begin.



Nee.

Aanvoerders moeten ook 'voorop gaan in de strijd'. Daar hoort passie bij, en af en toe mag het op het veld tussen de spelers best knetteren. Voetbal blijft een contactsport. Ik vind op Kökçü als aanvoerder ook het één en ander aan te merken.

Maar wat er woensdag gebeurde, begint niet op het veld. Kökçü en Tadić hebben treft geen enkele blaam. Wat er op het veld gebeurt, tijdens de wedstrijd tussen de spelers is iets tussen hén. Daar horen supporters zich in daad niet mee gaan bemoeien. Schreeuwen, joelen; prima. Maar door voorwerpen te gooien wordt er een grens overschreden.

Dat gebeurt wekelijk, en dat moest een keer goed fout gaan. 'Helaas' is dat woensdag bij Feyenoord gebeurt. Nu moet de club en het Legioen daarvoor volkomen terecht op de blaren zitten. Maar onze aanvoerder hoeft zich niet opeens anders te gaan gedragen, hierom.


Het gedrag van de supporters keur ik zeker niet goed. Kokcu ging volledig door het lint. Dat kan een aanvoerder niet doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 april 2023 om 10:56:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 07 april 2023 om 10:25:

Het begint op het veld. Twee aanvoerders die niet het gedrag vertonen, dat bij aanvoerders hoort. Kokcu is nogal opvliegerig. Trauner is rustig en hij heeft de juiste leeftijd. Dus als er gepraat wordt over oplossingen, dan is de juiste aanvoerder kiezen een begin.



Nee.

Aanvoerders moeten ook 'voorop gaan in de strijd'. Daar hoort passie bij, en af en toe mag het op het veld tussen de spelers best knetteren. Voetbal blijft een contactsport. Ik vind op Kökçü als aanvoerder ook het één en ander aan te merken.

Maar wat er woensdag gebeurde, begint niet op het veld. Kökçü en Tadić hebben treft geen enkele blaam. Wat er op het veld gebeurt, tijdens de wedstrijd tussen de spelers is iets tussen hén. Daar horen supporters zich in daad niet mee gaan bemoeien. Schreeuwen, joelen; prima. Maar door voorwerpen te gooien wordt er een grens overschreden.

Dat gebeurt wekelijk, en dat moest een keer goed fout gaan. 'Helaas' is dat woensdag bij Feyenoord gebeurt. Nu moet de club en het Legioen daarvoor volkomen terecht op de blaren zitten. Maar onze aanvoerder hoeft zich niet opeens anders te gaan gedragen, hierom.



Inderdaad dan kan je ook de media de schuld geven die in aanloop naar een klassieker ook van alles uit de kast halen en de boel nog meer op de spits drijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bond tegen Vloeken verbijsterd

Een nodeloze en kwetsende vloek, vindt de Bond tegen Vloeken. Volgens directeur Kees van Dijk had Klaassen een bloedende hoofdwond, maar kregen veel christenen "figuurlijk een bloedend hart". e Bond tegen Vloeken windt zich op over het taalgebruik van assistent-trainer John de Wolf van Feyenoord. "Gebruik je verstand, godverdomme", zei hij onder andere toen hij na het incident de supporters toesprak.

Een nodeloze en kwetsende vloek, vindt de Bond tegen Vloeken. Volgens directeur Kees van Dijk had Klaassen een bloedende hoofdwond, maar kregen veel christenen "figuurlijk een bloedend hart".

Van Dijk wijst erop dat christenen momenteel stilstaan bij de Stille Week, waarin het lijden, sterven en de wederopstanding van Jezus worden herdacht. "Die eindigt in het wonder dat God zich met ons wil verzoenen", zegt de directeur van de bond. "Hoe verbijsterend is het dat De Wolf voor het oog van de hele wereld vraagt of God ons wil verdoemen?"



Ik dacht dat we zo langzamerhand alles wel hebben gehad. Niet dus.
We krijgen nu ook deze clowns die er een plasje over doen. Mafkezen :B :D

 

+1/-0

Nu de media inmiddels bij de Bond tegen het Vloeken is beland, kunnen we ervan uitgaan dat de storm bijna gepasseerd is. Dan lijkt er verder niemand meer, die überhaupt nog iets over woensdagavond te melden heeft.

Gelukkig, kunnen we door.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Halve Finale beker: Feyenoord - Ajax