Vak: -
Forumreacties: 170
Reg.: 3 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
Met andere woorden: een aanvaller die in ieder geval een seizoen in de O21 moet gaan spelen (seizoen 2024 14 wedstrijden (gemiddeld 47 minuten) en 2 goals. Seizoen 2025 3 wedstrijden, 33 minuten totaal, 0 goals) en een Noor die we niet gaan halen (15 miljoen was niet genoeg en hij bleef scoren daarna). Het is nog vroeg, we blijven wachten op voorste en achterste linie versterkingen.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.296
Reg.: 11 januari 2008
Favoriete opstelling: 4-3-3
'NEC-doelman Roefs ook in beeld bij Feyenoord en PSV'
Feyenoord houdt de situatie van Robin Roefs nauwlettend in de gaten. De 22-jarige doelman van NEC Nijmegen wordt in verband gebracht met een uitgaande transfer en lijkt bij meerdere clubs in beeld. Ajax geldt momenteel als de meest serieuze gegadigde, maar ook Feyenoord heeft inmiddels interesse getoond.
Volgens AD-journalist Johan Inan, die de transferplannen van Ajax analyseert, is een overstap van Roefs naar Amsterdam nog geen uitgemaakte zaak. In dat kader wordt Feyenoord genoemd als club met ‘serieuze belangstelling’ voor de talentvolle keeper. Ook PSV en drie andere clubs hebben Roefs in het vizier.
Een mogelijke versterking op doel bij Feyenoord komt niet uit de lucht vallen. In De Kuip wordt deze zomer rekening gehouden met een vertrek van Justin Bijlow of Timon Wellenreuther. Trainer Robin van Persie heeft intern duidelijkheid verschaft over wie het seizoen zal starten als eerste doelman. De verwachting is dat de andere keeper, bij een reserverol, openstaat voor een vertrek. Wie Van Persie als eerste doelman heeft aangewezen, is vooralsnog onbekend.
Naast Bijlow en Wellenreuther beschikt Feyenoord momenteel over Plamen Andreev en Liam Bossin, die deze week definitief is overgenomen van FC Dordrecht. Mocht Feyenoord besluiten om door te pakken voor Roefs, dan zal er een serieuze transfersom op tafel moeten komen. De 1,93 meter lange keeper ligt nog tot medio 2028 vast in Nijmegen en heeft een geschatte marktwaarde van vier miljoen euro.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.302
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Feyenoord richt het vizier voorlopig op versterkingen voor vier posities
Vier posities: Centrale Verdediger (vervanger van Hancko), Linksback (want Hartman lijkt niet te willen verlengen), Aanvaller (vervanger van Paixão) en toch weer een middenvelder. Want waarschijnlijk vertrekt Zerrouki.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.790
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 3.692
Reg.: 26 mei 2004
Word maar weinig gesproken over een nieuwe spits, is het geloof er nog steeds in de Japanner?
Heeft echt voldoende kans en 100% kansen gekregen maar wilde niet echt lukken.
Je kan echt niet met deze spitsen kampioen worden of de Japanner moet opeens gaan scoren en fit blijven.
Zie het beide niet goed in.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
'Feyenoord sorteert voor op vertrek van Hartman en strijdt om Japanner'
Feyenoord moet rekening houden met het vertrek van Quilindschy Hartman, wiens contract nog maar een jaar doorloopt. In de zoektocht naar een nieuwe linksback is de naam van Keita Kosugi van Djurgårdens IF opgedoken bij de Rotterdamse club. De concurrentie voor de Japanner is echter moordend, daar er diverse Europese topclubs en ook AZ interesse zouden hebben.
Kosugi is als linksback een vaste waarde in het elftal van Djurgårdens, dat grote indruk maakte door de halve finale van de Conference League te bereiken. Latere winnaar Chelsea bleek daarin te sterk. Niet alleen de Zweedse club, maar ook Kosugi maakte grote indruk. Dit kwam mede door zijn doelpunt in de kwartfinale tegen Rapid Wien.
'Feyenoord volgt maker 'nooit eerder vertoonde' goal in de Conference League'
Feyenoord én AZ houden de ontwikkeling van Keito Kosugi nauwlettend in de gaten, zo meldt het Franse X-account @datascout. De negentienjarige Japanner speelt momenteel voor het Zweedse Djurgårdens IF en baarde eerder dit jaar opzien in de Conference League met een geweldige goal tegen Rapid Wien waar René van der Gijp helemaal lyrisch over was in Vandaag Inside.
Kosugi is als linksback een vaste waarde in het elftal van Djurgårdens, dat in de Zweedse Allsvenskan (die eind maart van start is gegaan) momenteel op de negende plaats bivakkeert. Met zijn Zweedse werkgever kwam de Japanner dit seizoen bovendien heel ver in de Conference League, waarin de latere winnaar Chelsea in de halve finales pas het eindstation bleek.
In de kwartfinale baarde Kosugi opzien in de returnwedstrijd tegen het Oostenrijkse Rapid Wien. Nadat het heenduel in Zweden een 0-1 nederlaag had opgeleverd, wist Djurgårdens in Oostenrijk met dezelfde cijfers te winnen. Dat werd dus verlengen. Door een eigen doelpunt van Jacob Une werd het 1-1, maar daarna trof Kosugi doel door een afgeslagen hoekschop ineens uit de lucht te nemen en met binnenkant-voet binnen te schieten (zie de beelden in de tweet hieronder). Het duel eindigde uiteindelijk in een 1-4 overwinning voor de Zweden.
Van der Gijp weet niet wat hij meemaakt: 'Nog nooit gezien'
"Ik heb – en dat moet je echt van me aannemen – een Japanner een doelpunt zien maken, dat heb ik echt nog nooit gezien", sprak Van der Gijp een dag later in Vandaag Inside. "Hij neemt de afvallende bal met zijn binnenkant. Je zou denken dat je ‘m direct neemt, maar dan is het een dropkick. Ik heb zelden iemand gezien die ‘m op zijn binnenkant laat vallen. De bal raakt eerst de grond en dan tikt ie ‘m gewoon met z’n binnenkant in de kruising. Knap gedaan, man! Een topgoal", aldus de oud-voetballer.
Kosugi heeft zich in de kijker gespeeld van een hele rits clubs in Europa, zo weet @datascout te melden. Het Franse X-account spreekt van 'een samoerai onder de vikingen' en schrijft dat Celtic, Atalanta, Benfica en zelfs kersvers Champions League-winnaar Paris Saint-Germain de Japanner al bekeken hebben. In een vervolgtweet voegt het account ook Feyenoord én AZ toe aan het rijtje geïnteresseerde clubs. Kosugi ligt bij Djurgårdens nog vast tot eind december 2027. De Japanse back vertegenwoordigt volgens FootballTransfers een ETV (Expected Transfer Value) van 2,2 miljoen euro.
Linksbacks in de Feyenoord-selectie voor 2025/26
Feyenoord lijkt deze zomer afscheid te gaan nemen van Quilindschy Hartman, die zijn in 2026 aflopende contract niet wil verlengen. Ook het aanblijven van Hugo Bueno is onzeker. De Spanjaard werd afgelopen seizoen gehuurd van Wolverhampton Wanderers. Feyenoord zou Bueno graag nog een jaar lenen (of zelfs definitief willen overnemen), maar ook omdat hij met Spanje Onder 21 meedoet aan het EK zou het maar zo kunnen dat Bueno bij andere clubs in het vizier zou komen, schrijft clubwatcher Martijn Krabbendam in Voetbal International. Vertrekt zowel Hartman als Bueno, dan houdt trainer Robin van Persie van zijn huidige selectie alleen Gijs Smal over als 'pure' linksback. Daarnaast keert Marcos López terug van een uitleenbeurt aan FC Kopenhagen, maar of de Peruviaan (die net als Hartman zijn laatste contractjaar in gaat) nog toekomst heeft in De Kuip, is nog maar de vraag.
Of AZ nog steeds concreet geïnteresseerd is in Kosugi wordt uit de berichtgeving niet duidelijk. De Alkmaarders presenteerden in de persoon van Mateo Chávez echter reeds een nieuwe linksback. De 21-jarige Mexicaan komt voor zo'n twee miljoen euro over van Chivas Guadalajara.
Forumreacties: 1.779
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 03 juni 2025 om 16:43:
'Feyenoord sorteert voor op vertrek van Hartman en strijdt om Japanner'
Feyenoord moet rekening houden met het vertrek van Quilindschy Hartman, wiens contract nog maar een jaar doorloopt. In de zoektocht naar een nieuwe linksback is de naam van Keita Kosugi van Djurgårdens IF opgedoken bij de Rotterdamse club. De concurrentie voor de Japanner is echter moordend, daar er diverse Europese topclubs en ook AZ interesse zouden hebben.
Kosugi is als linksback een vaste waarde in het elftal van Djurgårdens, dat grote indruk maakte door de halve finale van de Conference League te bereiken. Latere winnaar Chelsea bleek daarin te sterk. Niet alleen de Zweedse club, maar ook Kosugi maakte grote indruk. Dit kwam mede door zijn doelpunt in de kwartfinale tegen Rapid Wien.
'Feyenoord volgt maker 'nooit eerder vertoonde' goal in de Conference League'
Feyenoord én AZ houden de ontwikkeling van Keito Kosugi nauwlettend in de gaten, zo meldt het Franse X-account @datascout. De negentienjarige Japanner speelt momenteel voor het Zweedse Djurgårdens IF en baarde eerder dit jaar opzien in de Conference League met een geweldige goal tegen Rapid Wien waar René van der Gijp helemaal lyrisch over was in Vandaag Inside.
Kosugi is als linksback een vaste waarde in het elftal van Djurgårdens, dat in de Zweedse Allsvenskan (die eind maart van start is gegaan) momenteel op de negende plaats bivakkeert. Met zijn Zweedse werkgever kwam de Japanner dit seizoen bovendien heel ver in de Conference League, waarin de latere winnaar Chelsea in de halve finales pas het eindstation bleek.
In de kwartfinale baarde Kosugi opzien in de returnwedstrijd tegen het Oostenrijkse Rapid Wien. Nadat het heenduel in Zweden een 0-1 nederlaag had opgeleverd, wist Djurgårdens in Oostenrijk met dezelfde cijfers te winnen. Dat werd dus verlengen. Door een eigen doelpunt van Jacob Une werd het 1-1, maar daarna trof Kosugi doel door een afgeslagen hoekschop ineens uit de lucht te nemen en met binnenkant-voet binnen te schieten (zie de beelden in de tweet hieronder). Het duel eindigde uiteindelijk in een 1-4 overwinning voor de Zweden.
Van der Gijp weet niet wat hij meemaakt: 'Nog nooit gezien'
"Ik heb – en dat moet je echt van me aannemen – een Japanner een doelpunt zien maken, dat heb ik echt nog nooit gezien", sprak Van der Gijp een dag later in Vandaag Inside. "Hij neemt de afvallende bal met zijn binnenkant. Je zou denken dat je ‘m direct neemt, maar dan is het een dropkick. Ik heb zelden iemand gezien die ‘m op zijn binnenkant laat vallen. De bal raakt eerst de grond en dan tikt ie ‘m gewoon met z’n binnenkant in de kruising. Knap gedaan, man! Een topgoal", aldus de oud-voetballer.
Kosugi heeft zich in de kijker gespeeld van een hele rits clubs in Europa, zo weet @datascout te melden. Het Franse X-account spreekt van 'een samoerai onder de vikingen' en schrijft dat Celtic, Atalanta, Benfica en zelfs kersvers Champions League-winnaar Paris Saint-Germain de Japanner al bekeken hebben. In een vervolgtweet voegt het account ook Feyenoord én AZ toe aan het rijtje geïnteresseerde clubs. Kosugi ligt bij Djurgårdens nog vast tot eind december 2027. De Japanse back vertegenwoordigt volgens FootballTransfers een ETV (Expected Transfer Value) van 2,2 miljoen euro.
Linksbacks in de Feyenoord-selectie voor 2025/26
Feyenoord lijkt deze zomer afscheid te gaan nemen van Quilindschy Hartman, die zijn in 2026 aflopende contract niet wil verlengen. Ook het aanblijven van Hugo Bueno is onzeker. De Spanjaard werd afgelopen seizoen gehuurd van Wolverhampton Wanderers. Feyenoord zou Bueno graag nog een jaar lenen (of zelfs definitief willen overnemen), maar ook omdat hij met Spanje Onder 21 meedoet aan het EK zou het maar zo kunnen dat Bueno bij andere clubs in het vizier zou komen, schrijft clubwatcher Martijn Krabbendam in Voetbal International. Vertrekt zowel Hartman als Bueno, dan houdt trainer Robin van Persie van zijn huidige selectie alleen Gijs Smal over als 'pure' linksback. Daarnaast keert Marcos López terug van een uitleenbeurt aan FC Kopenhagen, maar of de Peruviaan (die net als Hartman zijn laatste contractjaar in gaat) nog toekomst heeft in De Kuip, is nog maar de vraag.
Of AZ nog steeds concreet geïnteresseerd is in Kosugi wordt uit de berichtgeving niet duidelijk. De Alkmaarders presenteerden in de persoon van Mateo Chávez echter reeds een nieuwe linksback. De 21-jarige Mexicaan komt voor zo'n twee miljoen euro over van Chivas Guadalajara.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.289
Reg.: 7 december 2020
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 03 juni 2025 om 17:12:
Ik zou het niet zo gek vinden als Feyenoord een poging waagt voor Mexx Meerdink. Geen idee of het wel haalbaar is, AZ zal niet graag verkopen aan Feyenoord, maar los van dat je haalt een groot talent in huis wat nog door kan groeien en op termijn veel centen op kan leveren.
Ik zou het niet zo gek vinden als Feyenoord een poging waagt voor Mexx Meerdink. Geen idee of het wel haalbaar is, AZ zal niet graag verkopen aan Feyenoord, maar los van dat je haalt een groot talent in huis wat nog door kan groeien en op termijn veel centen op kan leveren.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.289
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 03 juni 2025 om 22:39:
Die zit toch wel meestal op de bank toch?
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 03 juni 2025 om 22:53:
Tot dat die Ier geblesseerd raakte en wat blijkt? Gewoon veel beter dan die Ier.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 1.056
Reg.: 31 augustus 2023
Ik vind het ook opvallend stil rondom de komst van een nieuwe spits. Tegelijkertijd vraag ik me af of de club daar op dit moment echt actief naar op zoek is. Binnen het salarishuis staan momenteel namelijk Ueda, Carranza en Carrillo onder contract.
Ik vermoed dat er eerst een van hen verkocht zal moeten worden voordat er ruimte is om opnieuw te investeren in een spits van enkele miljoenen.
Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van een van de drie. In mijn ogen beschikken alle clubs uit de top 8 van de Eredivisie over betere opties op die positie. Wat dat betreft schieten we momenteel echt tekort.
Feyenoord doet miljoenenbod op Turkse centrale verdediger'
Feyenoord zou concreet in de markt zijn voor Yusuf Akçiçek, een 19-jarige linkercentrale verdediger van Fenerbahçe SK. Volgens het Turkse Fotospor zouden de Rotterdammers met de Turk willen voorsorteren op een vertrek van David Hancko, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van Al-Nassr.
Feyenoord zou een bod van vijftien miljoen euro gedaan hebben voor de verdediger van het team van Jose Mourinho. Dit bod is inclusief bonussen én een doorverkooppercentage. Het is nog onbekend of de Turken op dit aanbod ingaan. Wel zou de zaakwaarnemer van Akçiçek de verdediger hebben aangeraden om op het aanbod van Feyenoord in te gaan zodra dit kan.
Akçiçek speelt sinds 2019 in de jeugd van Fenerbahçe SK. Daarvoor speelde hij bij Galatasaray SK. In de zomer van 2024 sloot hij aan bij het eerste elftal van de Turken. Hij speelde tot dusver mee in 21 officiële wedstrijden, scoorde twee keer en gaf één assist.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 03 juni 2025 om 22:53:
Tot dat die Ier geblesseerd raakte en wat blijkt? Gewoon veel beter dan die Ier.
Forumreacties: 1.779
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 04 juni 2025 om 09:12:
Ik vind het ook opvallend stil rondom de komst van een nieuwe spits. Tegelijkertijd vraag ik me af of de club daar op dit moment echt actief naar op zoek is. Binnen het salarishuis staan momenteel namelijk Ueda, Carranza en Carrillo onder contract.
Ik vermoed dat er eerst een van hen verkocht zal moeten worden voordat er ruimte is om opnieuw te investeren in een spits van enkele miljoenen.
Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van een van de drie. In mijn ogen beschikken alle clubs uit de top 8 van de Eredivisie over betere opties op die positie. Wat dat betreft schieten we momenteel echt tekort.
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 04 juni 2025 om 10:43:
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 04 juni 2025 om 09:12:
Drie spitsen in de selectie is te veel. Maximaal twee spitsen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
(...)
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 juni 2025 om 11:09:
(...)
Ik vind een dubbele bezetting op de meeste posities meer dan voldoende. Spelers kunnen vaak (in nood) ook op een andere positie spelen en de doorstroming vanuit de jeugd moet je zodoende ook nog enigszins stimuleren.
Keeper is een ander verhaal wellicht, maar de positie van centrumspits is daarin een tweede. Die positie is zo essentieel in de meeste systemen/speelwijzes, dat je (in geval van nood) liever niet terugvalt op een jeugdspeler of een buitenspeler centraal voorin.
Eerder hebben we gezien/gelezen dat Feyenoord het liefste drie centrumspitsen heeft, om die reden. Carranza werd om die reden aangetrokken vorig jaar.
Nu is Gimenez vertrokken, Carillo gehaald maar die is nog heel jong. Ik zou er wel voor willen pleiten dat er nog een goede spits bij komt. Liefst één die eerste keus kan zijn. Heeft meer prioriteit dan nog een middenvelder.
Ik vind voor die positie zelfs nog te overwegen om een goede spits te huren die bij de Europese top buiten de boot valt. Dan moet je de restwaarde van Ueda wel echt afschrijven, maar als zo'n speler er 20/25 maakt en het hele elftal beter laat voetballen, worden die spelers méér waard. Dan kun je het financieel rechtvaardigen.
Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten