Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 210 pagina's: 1 2 3 4 ... 187 188 189 190 191 192 193 194 195 ... 206 207 208 209 210

Mitchell schijnt echt een top talent tezijn dat is wel het grote verschil met een paar jaar geleden de goede naam van Feyenoord en de mogelijkheden spelers willen nu heel graag komen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Die interesse vond ik ook opmerkelijk. Niet een club die je zou verwachten inderdaad. Aan de ene kant zou het prima zijn, zolang ze maar het vereiste bedrag betalen. Dat lijkt me het belangrijkste criterium. Aan de andere kant, het staat voor Feyenoord wat 'mooier' als een talentvolle speler als Gimenez verkocht kan worden aan de Europese (sub)top en niet aan een club uit een competitie die we nog steeds lager inschatten dan de Eredivisie. (Al vermoed ik dat de Amerikaanse competitie het komende decennium behoorlijk wat inhaalslagen zal maken.)

+1/-0

Mats Wieffer wordt nadrukkelijk in verband gebracht met Brighton.
Mooie club nu even, maar hoe lang staat zo'n club aan de (sub)top? Denk dat Wieffer met
z'n inzicht meer waarde heeft bij voetballende teams in een competitie waar dat mogelijk is.
Record Feyenoord ligt met 25 M bij Kokcu, maar Minteh bracht opeens al bijna 40 op. Vreemd,
alleen maar omdat die van een andere Engelse club werd gekocht? Kan Mats dan getal benaderen?

+1/-0

'Feyenoord mondeling akkoord met Brighton'

Feyenoord heeft met Brighton & Hove Albion een mondeling akkoord bereikt over een transfersom van dertig miljoen euro. Het bedrag kan in de toekomst nog oplopen door enkele forse bonussen. Dit meldt De Telegraaf.

''De bonussen, goed voor meerdere miljoenen, zullen makkelijk te halen zijn als de speler het sportief aardig gaat doen bij de Engelse club'', schrijft Feyenoord-watcher Marcel van der Kraan op de website. Het is nu aan Wieffer om een akkoord te bereiken over de persoonlijke voorwaarden. De 24-jarige middenvelder staat open voor een stap naar de Premier League en is druk in gesprek met Brighton.

Liverpool FC en Arne Slot doen inmiddels nog verwoede pogingen om Wieffer binnen te halen, maar lijken te laat te komen. De middenvelder heeft zijn zinnen gezet op een overstap naar Brighton. Algemeen directeur Dennis te Kloese is op dit moment in Engeland om de miljoenendeal volledig af te ronden. Of het ook een recorddeal voor Feyenoord gaat worden, is afwachten.

Orkun Kökçü maakte vorige zomer voor een bedrag van 25 miljoen euro de overstap naar SL Benfica. Het bedrag is inmiddels wel opgelopen naar 30 miljoen euro, omdat er verplichte bonussen zijn afgesproken. De Portugezen deden dit vooral vanwege de financiële fair play regels. Wanneer Feyenoord in staat is om ook bonussen voor Wieffer te incasseren, dan wordt het de duurste uitgaande transfer uit de clubgeschiedenis.

Niet alleen Feyenoord profiteert van de uitgaande transfer van Wieffer. Excelsior heeft een doorverkooppercentage bedongen rondom zijn overstap naar de stadionclub. De Kralingers kunnen naar verluidt rekenen op 15% van de winst die wordt gemaakt. De Rotterdammers namen de middenvelder voor een bedrag van iets meer dan 555.000 euro over. Wieffer heeft bij Feyenoord nog een doorlopend contract tot medio 2027.

'Here we go: Wieffer maakt miljoenentransfer naar Premier League'

Mats Wieffer maakt definitief de overstap naar Brighton & Hove Albion. Feyenoord heeft een akkoord weten te bereiken over een transfersom nadat er eerder een mondelinge overeenkomst was tussen beide partijen. Wieffer gaat spoedig gepresenteerd worden bij de club uit de Premier League. Dit meldt 1908.nl.
Feyenoord en Brighton hebben een akkoord bereikt over een transfersom van dertig miljoen euro, die in de toekomst nog kan oplopen met enkele miljoenen door bonussen. Excelsior en FC Twente profiteren mee in de miljoenendeal. De Kralingers hebben een doorverkooppercentage van vijftien procent bedongen, terwijl de Tukkers recht hebben op een opleidingsvergoeding.

Liverpool FC is hiermee definitief te laat. De Telegraaf meldde dat Arne Slot en de Engelse clubs er alles aan deden om Wieffer te overtuigen, maar grijpen mis. Wieffer had bij Feyenoord een doorlopend contract en werd in 2022 door de stadionclub opgepikt bij Excelsior. Wieffer werd overgenomen voor een bedrag van iets meer dan 555.000 euro. De 24-jarige middenvelder reist deze week nog naar Engeland voor de medische keuring.

Dit bericht is gewijzigd op 4 juli 2024, 15:15:23.

+1/-0

Feyenoord ziet in El Azzouzi vervanger Wieffer

Feyenoord is de markt aan het verkennen om de naar verwachting vertrekkende Mats Wieffer op te volgen. De naam van Oussama El Azzouzi staat binnen het Maasgebouw érg hoog aangeschreven en er heeft al een vorm van toenadering plaatsgevonden.

De 23-jarige international van Marokko heeft eerder naam gemaakt bij FC Groningen en FC Emmen en is via het Belgische Royale Union Saint-Gilloise neergestreken in Italië bij Bologna FC 1909, wat net als Feyenoord komend seizoen uitkomt in de groepsfase van de UEFA Champions League. El Azzouzi staat bekend als zéér dynamische defensieve middenvelder, die naar inschatting van Transfermarkt een marktwaarde van tweeënhalf miljoen euro vertegenwoordigt. In de Serie A staat hij nog tot medio 2027 onder contract, al heeft de club die vorig jaar vijfde eindigde de optie om zijn contract met nog een seizoen op te waarderen.

Feyenoord bracht zichzelf recent in contract met de speler en zijn entourage. De Rotterdamse club liet in de positieve gesprekken die daarop volgden weten dat El Azzouzi als een beoogde optie binnen de club op de schaduwlijst staat. Feyenoord diende nog géén officiële aanbieding in bij Bologna om de Marokkaan los te weken, maar daar kan nog wel eens snel verandering in komen nu Mats Wieffer de oversteek naar Brighton & Hove Albion maakt. El Azzouzi liet in de gesprekken echter wel weten op zijn plek te zitten in Bologna. Daar zal verandering in kunnen komen indien Feyenoord doordrukt richting Italië met een officiële aanbieding. De Rotterdammers zien een beoogde basisplaats voor El Azzouzi weggelegd.

+1/-0

John Part schreef op 04 juli 2024 om 14:25:

'Feyenoord mondeling akkoord met Brighton'

Feyenoord heeft met Brighton & Hove Albion een mondeling akkoord bereikt over een transfersom van dertig miljoen euro. Het bedrag kan in de toekomst nog oplopen door enkele forse bonussen. Dit meldt De Telegraaf.

''De bonussen, goed voor meerdere miljoenen, zullen makkelijk te halen zijn als de speler het sportief aardig gaat doen bij de Engelse club'', schrijft Feyenoord-watcher Marcel van der Kraan op de website. Het is nu aan Wieffer om een akkoord te bereiken over de persoonlijke voorwaarden. De 24-jarige middenvelder staat open voor een stap naar de Premier League en is druk in gesprek met Brighton.

Liverpool FC en Arne Slot doen inmiddels nog verwoede pogingen om Wieffer binnen te halen, maar lijken te laat te komen. De middenvelder heeft zijn zinnen gezet op een overstap naar Brighton. Algemeen directeur Dennis te Kloese is op dit moment in Engeland om de miljoenendeal volledig af te ronden. Of het ook een recorddeal voor Feyenoord gaat worden, is afwachten.

Orkun Kökçü maakte vorige zomer voor een bedrag van 25 miljoen euro de overstap naar SL Benfica. Het bedrag is inmiddels wel opgelopen naar 30 miljoen euro, omdat er verplichte bonussen zijn afgesproken. De Portugezen deden dit vooral vanwege de financiële fair play regels. Wanneer Feyenoord in staat is om ook bonussen voor Wieffer te incasseren, dan wordt het de duurste uitgaande transfer uit de clubgeschiedenis.

Niet alleen Feyenoord profiteert van de uitgaande transfer van Wieffer. Excelsior heeft een doorverkooppercentage bedongen rondom zijn overstap naar de stadionclub. De Kralingers kunnen naar verluidt rekenen op 15% van de winst die wordt gemaakt. De Rotterdammers namen de middenvelder voor een bedrag van iets meer dan 555.000 euro over. Wieffer heeft bij Feyenoord nog een doorlopend contract tot medio 2027.

'Here we go: Wieffer maakt miljoenentransfer naar Premier League'

Mats Wieffer maakt definitief de overstap naar Brighton & Hove Albion. Feyenoord heeft een akkoord weten te bereiken over een transfersom nadat er eerder een mondelinge overeenkomst was tussen beide partijen. Wieffer gaat spoedig gepresenteerd worden bij de club uit de Premier League. Dit meldt 1908.nl.
Feyenoord en Brighton hebben een akkoord bereikt over een transfersom van dertig miljoen euro, die in de toekomst nog kan oplopen met enkele miljoenen door bonussen. Excelsior en FC Twente profiteren mee in de miljoenendeal. De Kralingers hebben een doorverkooppercentage van vijftien procent bedongen, terwijl de Tukkers recht hebben op een opleidingsvergoeding.

Liverpool FC is hiermee definitief te laat. De Telegraaf meldde dat Arne Slot en de Engelse clubs er alles aan deden om Wieffer te overtuigen, maar grijpen mis. Wieffer had bij Feyenoord een doorlopend contract en werd in 2022 door de stadionclub opgepikt bij Excelsior. Wieffer werd overgenomen voor een bedrag van iets meer dan 555.000 euro. De 24-jarige middenvelder reist deze week nog naar Engeland voor de medische keuring.

Kijk, dat zijn de mooie transfers. Een speler halen voor ongeveer 6 ton en verkopen voor 30 miljoen.

+1/-0

kees592 schreef op 04 juli 2024 om 16:43:

(...)
Kijk, dat zijn de mooie transfers. Een speler halen voor ongeveer 6 ton en verkopen voor 30 miljoen.

ALs je het zo bekijkt, is het een wereld-deal. En wederom een nieuw transferrecord; ook in die zin blijft de club zich in positieve zin ontwikkelen.

Maar toch, bij mij blijft het gevoel beklijven dat voor Wieffer misschien een hogere transfersom mogelijk was geweest. Had Feyenoord niet echt 40M kunnen vragen?

+1/-0

John Part schreef op 04 juli 2024 om 14:25:
De Telegraaf meldde dat Arne Slot en de Engelse clubs er alles aan deden om Wieffer te overtuigen, maar grijpen mis.

Hier geloof ik dus geen reet van. Je kunt met Slot mee naar Liverpool, maar je kiest voor Brighton? Opmerkelijk.

+1/-0

We zouden nu ene El Azzouzi willen hebben die in Nederland bij Emmen en Goningen speelde en in het buitenland bij Union en Bologna voornamelijk op de bank zat. Dat klinkt nou niet als de speler die Wiefer even opvolgt.

Ik maak me echt zorgen om het aankoopbeleid. Te Kloese haalde vorig jaar al een bak middelmaat binnen met Ivanusc, Zerrouki en Ueda en gat nu lekker door met Smal, Hadj, Carranza en ik vrees ook deze Azzouzi. Ik heb de indruk dat de scouting lijstjes van Arnesen van 2022 inmiddels zijn uitgeput.

+1/-0

socrates schreef op 04 juli 2024 om 19:15:

We zouden nu ene El Azzouzi willen hebben die in Nederland bij Emmen en Goningen speelde en in het buitenland bij Union en Bologna voornamelijk op de bank zat. Dat klinkt nou niet als de speler die Wiefer even opvolgt.

Ik maak me echt zorgen om het aankoopbeleid. Te Kloese haalde vorig jaar al een bak middelmaat binnen met Ivanusc, Zerrouki en Ueda en gat nu lekker door met Smal, Hadj, Carranza en ik vrees ook deze Azzouzi. Ik heb de indruk dat de scouting lijstjes van Arnesen van 2022 inmiddels zijn uitgeput.

Ja, het elftal moet voor minstens 50% uit Nederlanders bestaan, aangevuld met wat europianen.

+1/-0

Ik mag aannemen dat er nog nieuwe 'sterkhouders' zullen volgen. Althans, aankopen waarvan daadwerkelijk wat verwacht mag worden. In de breedte zijn we er nu, denk ik, wel.

+1/-0

Kopenhagen zoekt toenadering voor Pedersen

FC Kopenhagen is in de markt aan het komen voor Feyenoord verdediger Marcus Holmgren Pedersen. De 23-jarige rechtsback staat nog tot medio 2026 onder contract in Rotterdam. De Deense club wil alleen toeslaan indien een deal met CD Cruz Azul speler Rodrigo Huescas mislukt. Daar kan verandering inkomen indien back Elias Jelert vertrekt uit Kopenhagen.

De club uit de Deense Superliga heeft recent toenadering gezocht om Pedersen te overtuigen voor een transfer. Tussen Kopenhagen, Pedersen en zijn zaakwaarnemer zijn al een aantal gesprekken gevoerd. Die gesprekken zijn positief verlopen, maar resulteerde niet in een aanbieding richting Feyenoord.

De Rotterdammers leenden Pedersen het afgelopen seizoen uit aan US Sassuolo. De club uit de Italiaanse Serie A had daarbij een verplichte optie tot koop à zes miljoen euro bedongen, maar degradeerde naar de Serie B. Feyenoord ziet Pedersen daarom op 8 juli terugkeren in training, maar voor die tijd kan een transfer naar Denemarken al beklonken zijn.

Pedersen, die naar inschatting van Transfermarkt een marktwaarde van vijfenhalf miljoen euro geniet, speelde 88 officiële duels in het shirt van Feyenoord. Daarin was hij éénmaal trefzeker en leverde hij 7 assists af. Kopenhagen wil een permanente transfer bewerkstelligen, zodat de Noors-international de naar verwachting vertrekkende Elias Jelert op kan volgen.

+1/-0

tijd voor wat echte aankopen.

PSV gaat weinig spelers kwijtraken vrees ik en heeft oa Tilman, Dest (b;essure) en Flamingo al vastgelegd. Driouch is slechts backup voor lang. Ze hebben ook interesse in Sepp van den Berg en Prestiani.

Dat is even een heel ander niveau dan Smal, Nadje, Carranza, Hadj Moussa en dat terwijl we een achterstand hebben in te halen en ook nog eens veel kwijtraken.

+1/-0

socrates schreef op 08 juli 2024 om 09:41:

tijd voor wat echte aankopen.

PSV gaat weinig spelers kwijtraken vrees ik en heeft oa Tilman, Dest (b;essure) en Flamingo al vastgelegd. Driouch is slechts backup voor lang. Ze hebben ook interesse in Sepp van den Berg en Prestiani.

Dat is even een heel ander niveau dan Smal, Nadje, Carranza, Hadj Moussa en dat terwijl we een achterstand hebben in te halen en ook nog eens veel kwijtraken.

Yep. Wieffer is weg. Denk dat Geertruida, Hancko en Bijlow snel volgen. En wie weet Gimenez nog. Dan verwacht ik wel snel het echte vuurwerk.

Rechtsbuiten. LCV. Rechtsback. Centrale middenvelder. Spits?

+1/-0

Wieffer was als vervanger van Aursness ook geen grote naam. Paixao als vervanger van Sinisterra; zelfde verhaal. Feyenoord koopt spelers 'onbekend' in, en verkoopt wanneer zij naam hebben gemaakt.

Dat vergt tijd, een periode waarin nieuwe spelers zich moeten aanpassen en zich gaan ontwikkelen.

Er nog genoeg gebeuren op transfergebied, na het EK zal de markt losbarsten. Een waarde oordeel over het transferbeleid deze zomer voelt voorbarig.

Je kunt stellen dat PSV (nu al) goed bezig zijn, maar ook voor hen is de window nog niet afgelopen. Er kan nog van alles gebeuren.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 08 juli 2024 om 11:44:

Wieffer was als vervanger van Aursness ook geen grote naam. Paixao als vervanger van Sinisterra; zelfde verhaal. Feyenoord koopt spelers 'onbekend' in, en verkoopt wanneer zij naam hebben gemaakt.

Dat vergt tijd, een periode waarin nieuwe spelers zich moeten aanpassen en zich gaan ontwikkelen.

Er nog genoeg gebeuren op transfergebied, na het EK zal de markt losbarsten. Een waarde oordeel over het transferbeleid deze zomer voelt voorbarig.

Je kunt stellen dat PSV (nu al) goed bezig zijn, maar ook voor hen is de window nog niet afgelopen. Er kan nog van alles gebeuren.

Paixao was natuurlijk wel van een andere orde dan Hadj Moussa nu.

En je kan je ogen niet sluiten voor de concurrentie. PSV richt zich (behoudens Driouch) op een heel ander niveau dan wij. Je hebt gezien waar dat vorig jaar toe geleid heeft. Dat er wat onbekende (mogelijke) parteltjes tussen zitten is leuk, maar daar kan het niet bij blijven. En te lang wachten net als vorig seizoen lijkt me ook niet zo'n goed idee.

Wieffer was overigens niet de vervanger van Aurnes maar van Hendrix. Heeft Slot een aantal malen gezegd.

+1/-0

Ik maak me ook zorgen om het aankoopbeleid op dit moment. Als ik hoor dat Carranza is gehaald als mogelijke opvolger van Gimenez.
https://www.nu.nl/voetbal/6318905/feyenoord-strikt-met-argentijnse-spits-carranza-mogelijke-opvolger-gimenez.htmllink
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1209512/officieel-feyenoord-versterkt-zich-met-carranza.htmllink
https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/1202250/wie-is-juli-n-carranza-de-nieuwe-spits-van-feyenoord-en-opvolger-van-gimenez.htmllink
https://sportnieuws.nl/voetbal/nieuws/feyenoord-heeft-opvolger-santiago-gimenez-alvast-binnen-argentijn-komt-naar-rotterdam-2024063014583845822/?referrer=https%3A%2F%2Flink

En als El Azzouzi nu genoemd wordt als potentiële vervanger voor Wieffer. Dan zitten we in mijn ogen in de verkeerde vijver te vissen.

Daarnaast het halen van Smal, Nadje, Hadj Moussa. Zijn in mijn ogen ook niet de toevoegingen aan het elftal waar je op hoopt.

+1/-0

Dan is het maar hopen dat Friske de talenten van deze aankopen naar boven weet te krijgen en dat ze direct in waarde stijgen. Nog meer als ze voor bedragen van boven de Euro 30 milj. vertrekken.

+1/-0

Mag toch hopen dat dit bedrag niet klopt 27+3 miljoen, veeeel te weinig.

Op X schrijft Victor_ATM dat Feyenoorder David Hancko dichterbij een transfer is naar Atletico Madrid. Volgens het account zouden beiden clubs er samen al uit zijn. Eerder werd al gemeld dat de speler zijn ja-woord gegeven zou hebben.

Nu wordt geschreven dat beide clubs een overeenkomst hebben. De overeenkomst zou gaan over 27 miljoen plus 3 miljoen. Mogelijk heeft dit met bonussen te maken.

Atletico wil Hancko hebben, als topspeler Stefan Savic zou vertrekken. Toch lijkt Savic ook nog niet de uitgang gevonden te hebben. Hancko staat nog tot medio 2028 onder contract bij Feyenoord, waardoor hij veel kan opleveren. Ook heeft de verdediger een goed EK achter de rug, wat zijn marktwaarde ook kan opkrikken.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 210 pagina's: 1 2 3 4 ... 187 188 189 190 191 192 193 194 195 ... 206 207 208 209 210

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten