Uit: Lommel
Vak: -
Forumreacties: 3.553
Reg.: 26 juli 2005
Favoriete opstelling: geen
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.085
Reg.: 4 juli 2020
open/sluit de onderstaande quote:arrow1 schreef op 06 mei 2025 om 10:57:
Talenten van Varkenoord, mee akkoord, maar liever niet teveel meegaan in menig juichend verhaal over leuke en supergetalenteerde spelers gevonden ergens in een exotisch oord of met ronkende naam of goed ogend voor de camera ...
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 06 mei 2025 om 21:16:
https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2025/05/feyenoord-transfernieuws-tsuyoshi-watanabe-maakt-overstap-naar-feyenoord?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&
;utm_campaign=Headliner.nl
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.194
Reg.: 11 januari 2008
Favoriete opstelling: 4-3-3
'Feyenoord op de tribune voor linksback van Rode Ster Belgrado''
Feyenoord heeft serieuze belangstelling voor Ebenezer Annan, de linksback van Rode Ster Belgrado. De 22-jarige Ghanees is de afgelopen drie wedstrijden gescout door de Rotterdammers, die zich volgens buitenlandse media voorbereiden op een bod van naar verluidt iets meer dan twee miljoen euro.
Annan werd eerder al in verband gebracht met het Schotse Rangers FC, maar Feyenoord lijkt zich nu nadrukkelijk in de strijd te mengen. Zijn goede prestaties dit seizoen hebben de aandacht getrokken van meerdere Europese clubs. Dat meldt journalist Mark Walker, die aangeeft dat Feyenoord inmiddels concrete stappen zet.
De linkspoot met een contract tot medio 2027 begon het seizoen op huurbasis bij OFK Beograd, maar keerde halverwege terug naar Rode Ster. Sindsdien speelde hij veertien wedstrijden en had hij een belangrijk aandeel in het behalen van de Servische landstitel.
Annan doorliep eerder de jeugdopleiding van Bologna en maakte drie jaar geleden zijn debuut in de Serie A. Sinds zijn overstap naar de Balkan heeft hij zich ontwikkeld tot een vaste waarde in de verdediging van Rode Ster en debuteerde hij in maart voor het nationale team van Ghana.
Dat Feyenoord speurt naar een linksback is niet verrassend. Het huurcontract van Hugo Bueno loopt af en het is nog maar de vraag of de Rotterdammers met Wolverhampton een nieuwe overeenkomst kunnen sluiten. Daarnaast is de kans groot dat Quilindschy Hartman komende zomer vertrekt.
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 08 mei 2025 om 19:06:
'Feyenoord op de tribune voor linksback van Rode Ster Belgrado''
Feyenoord heeft serieuze belangstelling voor Ebenezer Annan, de linksback van Rode Ster Belgrado. De 22-jarige Ghanees is de afgelopen drie wedstrijden gescout door de Rotterdammers, die zich volgens buitenlandse media voorbereiden op een bod van naar verluidt iets meer dan twee miljoen euro.
Annan werd eerder al in verband gebracht met het Schotse Rangers FC, maar Feyenoord lijkt zich nu nadrukkelijk in de strijd te mengen. Zijn goede prestaties dit seizoen hebben de aandacht getrokken van meerdere Europese clubs. Dat meldt journalist Mark Walker, die aangeeft dat Feyenoord inmiddels concrete stappen zet.
De linkspoot met een contract tot medio 2027 begon het seizoen op huurbasis bij OFK Beograd, maar keerde halverwege terug naar Rode Ster. Sindsdien speelde hij veertien wedstrijden en had hij een belangrijk aandeel in het behalen van de Servische landstitel.
Annan doorliep eerder de jeugdopleiding van Bologna en maakte drie jaar geleden zijn debuut in de Serie A. Sinds zijn overstap naar de Balkan heeft hij zich ontwikkeld tot een vaste waarde in de verdediging van Rode Ster en debuteerde hij in maart voor het nationale team van Ghana.
Dat Feyenoord speurt naar een linksback is niet verrassend. Het huurcontract van Hugo Bueno loopt af en het is nog maar de vraag of de Rotterdammers met Wolverhampton een nieuwe overeenkomst kunnen sluiten. Daarnaast is de kans groot dat Quilindschy Hartman komende zomer vertrekt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.224
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Dit bericht is gewijzigd op 9 mei 2025, 10:40:44.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 09 mei 2025 om 10:32:
Op Varkenoord ook.
Read bewijst wederom dat Feyenoord voor de invulling van de back-posities de jeugd een kans moet geven om door te stromen.
Kijkend naar de successen van Feyenoord zowel sportief als op de transfermarkt, heeft de club die veelal bereikt met elftallen waarin de backs vaak zelfopgeleid waren. Dat hoeven niet eens zozeer spelers te zijn die altijd als back gespeeld hebben, of die op deze positie blijven staan gedurende de rest van hun loopbaan.
Rick Karsdorp was een '10', werd als (rechts)back kampioen van Nederland en verdiende een transfer naar AS Roma; nog altijd 7de op de ranglijst van hoogste transfersommen (volgens TM.nl).
Stefan de Vrij was een centrale verdediger, moest debuteren als rechtsback nadat alle spelers in de pikorde voor hem geblesseerd afhaakten (waaronder Sigourney Bandjar, die meeging op trainingskamp terwijl hij verhuurd was aan Excelsior). Schoof uiteindelijk door naar het centrum en vertrok naar Lazio om in Italie uiteindelijk een hele grote meneer te worden.
Als je verder kijkt op die lijst met hoogste transfersommen, zie je Geertruida, Malacia, Kongolo, Drenthe en Martins Indi in de top 25. En van Bronckhorst, maar was hij een back?
Qua aankopen op de back-positie die goed doorverkocht zijn, komen we niet verder in de top-25 dan St. Juste en Janmaat.
Nu kun je bediscussieren of Read 'eigen jeugd' is, of meer een aankoop. Maar mijn pount is meer dat wanneer in noodzaak jeugdspelers kunnen doorbreken als back en je daar eigenlijk zo succesvol in bent; waarom maak je daar dan niet meer beleid van?
Ook vanuit sportief opzicht, de afgelopen twee kampioenschappen werden behaald met Karsdorp, Kongolo, Geertruida en Hartman op de flanken. Het was tussen Geertruida en Pedersen weliswaar stuivertje wisselen, maar dat kwam meer omdat Geertruida dikwijls in het centrum een absentie moest opvangen.
Een veel duidelijker voorbeeld dat als argument van mijn betoog kan dienen, was Hartman. Die begon dat seizoen als derde keus, achter Lopez en Bjørkan. Stond zelfs op de nominatie om verhuurd te worden. Bleef bij het elftal en schoof op in de pikorde om onbetwist basisspeler te worden. Hetzelfde als wat Read nu is gelukt, al komt dat ook meer door blessures van Lotomba en Nieuwkoop.
Die gevallen zouden toch een keer moeten leiden tot besef in het Maasgebouw dat iedere euro die uitgegeven wordt aan het aantrekken van backs, misschien wel beter besteed kan worden aan andere posities in het elftal? Geef de jeugd een kans.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 845
Reg.: 6 juli 2007
Het gaat rete-druk worden de komende tijd. Ik ben wel blij dat 'men' nu al volop bezig is.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/naast-hancko-en-paix%C3%A3o-n%C3%B3g-meer-vertrekkers-bij-feyenoord-dit-gaat-er-gebeuren-in-de-zomer/ar-AA1ErCPw?ocid=winp1taskbar&cvid=c2470d9a81b84b389878bd3ecf9f0f74&ei=108link
Dat is inderdaad heel erg prettig en hoognodig, want er komt een karrevracht aan verhuurde spelers terug, die je voor het overgrote deel ook nog eens moet zien te lozen. Sauer en Slory zijn de enige zekerheidjes. Hopelijk krijgt Sauer het volledige vertrouwen en wordt er niet weer een onnodige zogenaamde 'ervaren kracht' voor zijn positie gekocht.
'Feyenoord wil Willemsen vastleggen en verhuren aan FC Dordrecht'
Feyenoord is een van de ploegen die de verrichtingen van Maas Willemsen bij De Graafschap nauwlettend in de gaten houdt. Dat meldde De Gelderlander maandag. De 22-jarige centrumverdediger brak dit seizoen door in Doetinchem en droeg afgelopen vrijdag zelfs voor het eerst de aanvoerdersband. De Rotterdammers willen Willemsen overnemen en vervolgens verhuren aan satellietclub FC Dordrecht.
Willemsen kan De Graafschap dus verruilen voor Feyenoord, om vervolgens bij FC Dordrecht aan de slag te gaan. Hetzelfde deed zijn oud-ploeggenoot Devin Haen afgelopen zomer. De 20-jarige spits was dit seizoen goed voor 12 goals en 5 assists voor de Dordtenaren en ligt na dit seizoen nog een jaar vast in De Kuip. Maar Willemsen heeft ook andere opties; bij het eveneens geïnteresseerde Go Ahead Eagles zou hij volgend seizoen sowieso al Eredivisievoetbal kunnen spelen.
De in Zutphen geboren Willemsen ruilde in 2014 op 11-jarige leeftijd de jeugdopleiding van FC Twente in voor die van De Graafschap. Daar doorliep hij vanaf toen alle jeugdelftallen tot zijn officiële debuut in seizoen 2022/23. Dit seizoen geldt echter als zijn echte doorbraak. Sinds januari is de verdediger een vaste waarde in de basiself van de nummer 6 van de Keuken Kampioen Divisie en afgelopen vrijdag begon hij aan het duel tegen Helmond Sport dus als aanvoerder. In totaal staat de teller dit seizoen op 25 wedstrijden, met daarin ook 1 goal en 2 assists.
Met De Graafschap probeert Willemsen nu eerst via de play-offs promotie naar de Eredivisie af te dwingen. Uitgerekend FC Dordrecht, zijn potentiële nieuwe club, is in de eerste ronde de tegenstander.
'Onderhandelingen Feyenoord en Gent afgebroken'
Feyenoord heeft de interesse in Tsuyoshi Watanabe laten varen. De Rotterdamse club heeft een officieel miljoenenbod uitgebracht op de verdediger van KAA Gent, maar is inmiddels tot de conclusie gekomen dat een akkoord niet haalbaar is. Dat meldt Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam in de Dick Voormekaar Podcast Extra.
"Ze gaan verder kijken", aldus Krabbendam op de vraag of Watanabe de volgende versterking van Feyenoord wordt. ''Ze hebben hem geprobeerd te halen van KAA Gent, maar die club vraagt te veel geld. Het is voor hun een enorm belangrijke speler die ze het liefst willen behouden. Vorig jaar kon die naar Bologna en die wilde ook geen tien miljoen betalen.''
De 28-jarige centrale verdediger vertegenwoordigt volgens Krabbendam nauwelijks meer restwaarde. ''Over drie jaar is hij dertig en dan krijg je er amper meer iets voor. Of het een spelletje is van Feyenoord? Dat zou kunnen. Vooralsnog hebben ze besloten om verder te kijken dan deze jongen. Naar wie ze nu aan het kijken zijn weet ik nog niet, ik weet alleen dat ze op dit moment gestopt zijn voor hem.''
Eerlijk gezegd snap ik het gemengde gevoel bij veel supporters hier wel. Aan de ene kant wil je dat Feyenoord blijft meedoen om de prijzen en dus ervaring binnenhaalt, aan de andere kant wijzen voorbeelden als Hartman, Geertruida en zelfs Read er toch op dat je met eigen jeugd op de back-posities sportief én financieel succes kunt boeken.
Ontdek de exclusieve promotiecode op Starzino https://starzinonl.com/promotiecode/ en geniet van geweldige bonussen bij je registratie! Deze code biedt nieuwe spelers de kans om hun spelervaring te verbeteren met aantrekkelijke extra’s zoals gratis spins of stortingsbonussen. Gebruik de promotiecode tijdens het aanmeldproces en maak je eerste stappen in de wereld van Starzino. Zorg ervoor dat je de voorwaarden goed doorleest om optimaal van de voordelen te profiteren. Bezoek starzinonl.com voor meer informatie en om de code in te voeren!
Ik las het nieuws over Watanabe en het afgeketste bod – logisch dat Feyenoord geen tien miljoen gaat uitgeven aan een speler zonder restwaarde. En over Annan: interessant profiel, maar als je ziet dat de U21-linksback amper minuten krijgt, vraag je je af waarom je weer een buitenlandse speler moet halen.
Persoonlijk zou ik graag zien dat we structureel durven te kiezen voor jongens van Varkenoord. Niet alleen als noodoplossing bij blessures, maar echt met vertrouwen en speeltijd. Zeker op de back-posities is dat in het verleden gewoon bewezen succesvol beleid geweest.
Dit bericht is gewijzigd op 15 mei 2025, 12:27:05.
open/sluit de onderstaande quote:JanMT schreef op 14 mei 2025 om 08:32:
Eerlijk gezegd snap ik het gemengde gevoel bij veel supporters hier wel. Aan de ene kant wil je dat Feyenoord blijft meedoen om de prijzen en dus ervaring binnenhaalt, aan de andere kant wijzen voorbeelden als Hartman, Geertruida en zelfs Read er toch op dat je met eigen jeugd op de back-posities sportief én financieel succes kunt boeken.
Ik las het nieuws over Watanabe en het afgeketste bod – logisch dat Feyenoord geen tien miljoen gaat uitgeven aan een speler zonder restwaarde. En over Annan: interessant profiel, maar als je ziet dat de U21-linksback amper minuten krijgt, vraag je je af waarom je weer een buitenlandse speler moet halen.
Persoonlijk zou ik graag zien dat we structureel durven te kiezen voor jongens van Varkenoord. Niet alleen als noodoplossing bij blessures, maar echt met vertrouwen en speeltijd. Zeker op de back-posities is dat in het verleden gewoon bewezen succesvol beleid geweest.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 14 mei 2025 om 08:39:
(...)Niet in de eerste plaats jongens van Varkenoord, maar wel spelers uit de eredivisie.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 14 mei 2025 om 10:14:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 14 mei 2025 om 08:39:
(...)Niet in de eerste plaats jongens van Varkenoord, maar wel spelers uit de eredivisie.
Daar ben ik het echt niet mee eens. Zeker voor de back-posities zou de Feyenoord-opleiding zodanig op niveau moeten zijn dat er altijd en eerst naar de aanwas vanuit Varkenoord gekeken wordt.
Om die opleiding echt op nivau te krijgen, moet Jong Feyenoord zo snel mogelijk toegevoegd worden aan de voetbalpiramyde.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.720
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:JanMT schreef op 14 mei 2025 om 08:32:
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 14 mei 2025 om 11:03:
(...)Voor de backposities heb je gelijk. Zie Geertruida en Malacia. Maar Timber en Milambo, dat kan echt niet. Niet goed genoeg.
Dit bericht is gewijzigd op 14 mei 2025, 13:14:20.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 14 mei 2025 om 13:03:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 14 mei 2025 om 11:03:
(...)Voor de backposities heb je gelijk. Zie Geertruida en Malacia. Maar Timber en Milambo, dat kan echt niet. Niet goed genoeg.
Dat zie ik echt anders. Ik kan uit jouw reacties opmaken dat je geen fan bent van Timber, dat kan/mag. Dat is misschien een kwestie van smaak.
Ik heb hem geweldige wedstrijden zien spelen, waarin hij de beste middenvelder van Feyenoord was. Of hij (als hij weer helemaal fit is en bij Feyenoord blijft) de concurrentiestrijd gaat winnen van Hwang en Moder weet ik niet, dat zijn ook hele goede middenvelders.
Met Milambo blijft een beetje de vraag 'hoe' je hem moet gebruiken; is hij een '8' of een '10'? Te Kloese moet hem het grootste talent van Feyenoord, en dat is hij in mijn ogen ook. Ook pas 20 jaar. Of hij volgend seizoen blijft, en veel gaat spelen op het overvolle middenveld, zou ik niet durven voorspellen.
Maar als Milambo zich blijft ontwikkelen (en daar ook de kans toe krijgt) heb ik al eerder gezegd dat ik niet uitsluit dat de absolute top weleens zijn niveau kan worden. Ik hoop dat hij nog iets van drie seizoenen voor Feyenoord behouden kan blijven, dan zou hij op zijn 23ste weleens succesvol de overstap kunnen maken naar een Liverpool ofzo...
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.720
Reg.: 30 januari 2014
Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten