Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 01 maart 2024 om 12:48:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 01 maart 2024 om 11:39:
(…)
Als de club een speler haalt, die nog maar 70% is van wat hij ooit was, dan is dat geen goed beleid.



Dat ligt er toch net aan hoe goed de speler op 70% is, wat hij op dat moment kost en met welke intentie je hem aantrekt?

Johan Cruyff was bij Feyenoord ook niet meer de speler van zijn gloriejaren, en zou alleen maar minder worden. Was zijn komst geen goed beleid? Ronaldo was in 2002 geen schim meer van de speler bij Barcelona; met twee wrakken van knieën. Maar nog altijd een spits om rekening mee te houden.

Stengs heeft dat niveau niet, maar heeft dit seizoen al getoond een meerwaarde voor Feyenoord te kunnen zijn. Ik vind niet dat slecht beleid is, dat hij is aangetrokken…


Tal van voorbeelden in onze recente clubgeschiedenis die op wat latere leeftijd nog steeds veel waarde hadden: Gio, Makaay, Dirk Kuyt en Robin van Persie. Daarbij overigens wel de aantekening dat deze ervaren oudere spelers vooral meerwaarde hadden vanwege het surplus aan kwaliteit dat ze nog steeds hadden en vanwege de ervaring die zij hadden in de internationale top. Een Hofland bijvoorbeeld had beduidend minder meerwaarde (al was het een ontzettend sympathieke man, die destijds zelfs nog op het FN z'n inbreng had :B ).

Met name van Persie vind ik een goed voorbeeld van een vaak geblesseerde speler die desondanks grote waarde had voor de club. Al ben ik wel van mening dat je daarbij altijd een jongere fitte speler als understudy moet hebben.

Stengs zou ik echter niet per se in dit rijtje zetten, kwalitatief is Stengs van een minder hoog niveau. Al geloof ik niet dat de 6,5 miljoen die we aan Stengs hebben besteed puur wanbeleid is geweest, hij heeft nog steeds z'n waarde.

Mijns inziens zou hij niet een onbetwiste basisspeler moeten zijn op basis van zijn fysieke inbreng en het vertoonde spel. Dat vind ik bijvoorbeeld ook het verschil met PSV, waar spelers die ik momenteel beter acht, zoals Saibari of Tilman in principe niet gegarandeerd zijn van basisplaatsen maar naar gelang het type wedstrijd worden ingezet en anders hun waarde vanaf de bank hebben als wisselspeler.

 

+1/-0

Hopelijk valt het mee en is het slechts een paar weken out.

Biedt wel weer perspectief om anders te gaan voetballen en dat is ook nodig. Want Stengs is al weken een zwakkere schakel, ondanks af en toe goed momenten, zoals die voorzet gisteren. Dus met een 10 die diepgaat. Lingr kan dat sowieso, maar misschien kan Milambo dat ook invullen. Tegen PSV zal het wel Timber worden om mee te beginnen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 01 maart 2024 om 14:37:

Hopelijk valt het mee en is het slechts een paar weken out.

Biedt wel weer perspectief om anders te gaan voetballen en dat is ook nodig. Want Stengs is al weken een zwakkere schakel, ondanks af en toe goed momenten, zoals die voorzet gisteren. Dus met een 10 die diepgaat. Lingr kan dat sowieso, maar misschien kan Milambo dat ook invullen. Tegen PSV zal het wel Timber worden om mee te beginnen



Dat wordt zondag gewoon met Zerrouki erbij op het middenveld en Nieuwkoop rechtsbuiten. Of dat nu perse perspectief is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 01 maart 2024 om 14:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 01 maart 2024 om 14:37:

Hopelijk valt het mee en is het slechts een paar weken out.

Biedt wel weer perspectief om anders te gaan voetballen en dat is ook nodig. Want Stengs is al weken een zwakkere schakel, ondanks af en toe goed momenten, zoals die voorzet gisteren. Dus met een 10 die diepgaat. Lingr kan dat sowieso, maar misschien kan Milambo dat ook invullen. Tegen PSV zal het wel Timber worden om mee te beginnen



Dat wordt zondag gewoon met Zerrouki erbij op het middenveld en Nieuwkoop rechtsbuiten. Of dat nu perse perspectief is.



Doel ook meer op de weken erna. Tegen psv wordt het vast de variant die jij noemt ja

 

+1/-0

Het valt gelukkig mee. Ben wel benieuwd hoelang hij uut de roulatie is.

 

+1/-0

De Stengs van vandaag zou ik als ik
Koeman was meenemen naar Duitsland creativiteit naast de power van Timber en Wieffer.

 

+1/-0

Ik vond hem de minste Feyenoorder gisteren, kreeg zeeeeeeeen van ruimte en deed er relatief weinig mee mijns inziens.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs