Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Wordt met iedere wedstrijd beter! Ik zou hem gewoon laten staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 13 september 2023 om 20:50:

Wordt met iedere wedstrijd beter! Ik zou hem gewoon laten staan.



Hopelijk komen de hoge verwachtingen die men had van hem bij AZ alsnog uit, dan hebben psv en ajax het nakijken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 september 2023 om 00:53:
(...)
Hopelijk komen de hoge verwachtingen die men had van hem bij AZ alsnog uit, dan hebben psv en ajax het nakijken.



Die hebben sowieso het nakijken, wat bij beide clubs stond Stengs afgelopen zomer 'op de lijstjes'.

Bij PSV koos men voor Noa Lang, ik denk omdat ze hopen dat hij méér restwaarde vertegenwoordigt. Zal ook wel moeten, gezien de transfersom. Het is een risico, wat zich flink kan uitbetalen.

Bij Ajax stond Stengs ook op een lijstje, alleen niet van op die van Mislintat. En die ging over de aankopen afgelopen zomer. Steijn had hem er graag bij gehad, maar die blijkt heel weinig te vertellen gehad. :B

 

+1/-0

Ik zie tot nu toe een beetje een ‘mooi weer’-voetballer.

Als het draait (en door zijn aanwezigheid doet het dat ook, hij is een belangrijke schakel daarin) en hij kan naar hartelust acties maken en combineren; is hij geweldig.

Wat kan hij brengen als de weerstand groter is, en er ook andere dingen worden gevraagd om wedstrijden te winnen? Wellicht kun je in die gevallen beter een ander opstellen op die positie (Lingr? Ivanusec?) of hem naar de flank halen, waar zijn tekortkomingen wellicht minder impact hebben op het resultaat en het spel.

 

+1/-0

Hij had altijd al iets noncelants over zich (zijn schoonvader nam hem zelfs niet mee naar EK), maar nu hij weer onder Slot speelt zullen we zien of hij nog stappen kan maken.

Tegen sterke tegenstanders kan ik me ook voorstellen dat je hem op de rechterflank zet.

''Voor andere clubs was het toen best gebruikelijk om dit soort uitslagen neer te zetten, maar niet voor Feyenoord'', legt Slot uit. ''Het voetbal van ons in de laatste drie wedstrijden heb ik in de afgelopen jaren bij Feyenoord nog niet gezien. En ook niet in mijn tijd bij AZ, daar speelden we ook best aardig voetbal. Het is echt heel erg goed. Calvin Stengs loopt heel veel, maar het afjagen doet hij nog niet in de intensiteit van Guus Til en Sebastian Szymanski. Maar aan de bal is Stengs een stapje beter.''

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 september 2023, 12:37:41.

 

+1/-0

Stengs gaat in op vraag over favoriete positie: “Ik kan die goed invullen”

Martijn Kingma
16:32
19 sep 2023

Calvin Stengs voelt zich goed op zijn plek bij Feyenoord. De 24-jarige Noord-Hollander speelt de laatste duels voornamelijk als nummer tien, terwijl hij geregeld ook naar de rechtsbuitenpositie schuift. Voor de 7-voudig international maakt de positie niet veel uit.

Feyenoorder kan op meerdere posities uit de voeten
In een video-item van VTBL staat Stengs op een mooie locatie in Rotterdam, waarbij zijn Feyenoord-shirt in beeld is. Hij wordt gevraagd naar het nummer tien dat op de achterkant prijkt. “Het rugnummer tien was vrij, ik vond het een mooi nummer en ik denk dat heel veel mensen het een mooi nummer vinden. Zelf is het niet een ding dat ik per se met nummer tien of een bepaald nummer wil spelen, maar ik kan op de nummer tien positie spelen. Ik denk dat ik daar goed uit de voeten kan en heb daar vorig jaar bij Antwerp ook veel gespeeld, en goede wedstrijden gespeeld”, klinkt het.

“Altijd honderd procent geven”
Voor Stengs maakt het niet veel uit waar trainer Arne Slot hem posteert. “Ik kan die zeker goed invullen, ik heb ook vaker als rechtsbuiten gespeeld. Dat is een ander rugnummer dan, maar ik denk dat het rugnummer niet zoveel uitmaakt. Je moet het gewoon laten zien op het veld. En of het nou op nummer tien is of op andere posities: ik zal altijd mijn best doen en honderd procent geven.”

Vorig seizoen won Stengs nog de dubbel in België onder leiding van Mark van Bommel. Feyenoord nam hem in de zomer voor zes miljoen euro over. Vooralsnog stond Stengs alle duels in de basis bij de Rotterdammers. In vijf Eredivisie-duels kwam hij tot één goal en vier assists.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 14 september 2023 om 15:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 september 2023 om 00:53:
(...)
Hopelijk komen de hoge verwachtingen die men had van hem bij AZ alsnog uit, dan hebben psv en ajax het nakijken.



Die hebben sowieso het nakijken, wat bij beide clubs stond Stengs afgelopen zomer 'op de lijstjes'.

Bij PSV koos men voor Noa Lang, ik denk omdat ze hopen dat hij méér restwaarde vertegenwoordigt. Zal ook wel moeten, gezien de transfersom. Het is een risico, wat zich flink kan uitbetalen.

Bij Ajax stond Stengs ook op een lijstje, alleen niet van op die van Mislintat. En die ging over de aankopen afgelopen zomer. Steijn had hem er graag bij gehad, maar die blijkt heel weinig te vertellen gehad. :B



10x liever Stengs als die mislukte rapper lol..

 

+1/-0

Het maakt hem echt niet uit waar hij speelt vond hem de beste Feyenoorder.

 

+1/-0

Calvin Stengs is alsnog opgeroepen voor het Nederlands Elftal. Bondscoach Ronald Koeman roept de aanvallende middenvelder van Feyenoord op nadat Noa Lang zondagmiddag geblesseerd is geraakt tijdens de uitwedstrijd van PSV tegen Sparta Rotterdam.

Naast Stengs maken ook Lutsharel Geertruida, Quilindschy Hartman en Mats Wieffer onderdeel uit van het Nederlands Elftal. De 24-jarige Stengs maakte op 19 november 2019 zijn officiële debuut in Oranje. In totaal speelde de middenvelder zeven interlands en kreeg voor het laatst speeltijd in de 0-7 gewonnen uitwedstrijd tegen Gibraltar op 30 maart 2021.

Lang is wel vaker geblesseerd dat is gunstig.

 

+1/-0

Ben blij dat hij zich meer en meer ontwikkelt tot een stabiele speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 14 september 2023 om 15:34:

open/sluit de onderstaande quote:


Bij Ajax stond Stengs ook op een lijstje, alleen niet van op die van Mislintat. En die ging over de aankopen afgelopen zomer. Steijn had hem er graag bij gehad, maar die blijkt heel weinig te vertellen gehad. :B



Ajax zijn gegaan voor dertien in een dozijn spelers. Misschien dat toch blijkt dat er 1 of 2 redelijke aankopen tussen zitten. Wanneer Ajax dit jaar ergens onderaan eindigt en van al die aankopen af willen dan zou ik ze toch even in de gaten houden. Misschien dat er nog een diamant tussen zit (zoals Mislintat dat zou noemen). ;)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 oktober 2023, 14:17:00.

 

+1/-0

Stengs: "Als je het eerlijk bekijkt is Feyenoord de grotere club"
Vandaag, 13:00
door Brendan
bron: De Telegraaf

Calvin Stengs maakte deze zomer de overstap van het Belgische Antwerp naar Feyenoord. Hij vond het erg moeilijk om dit besluit te maken, maar van spijt is zeker geen sprake.

Arne Slot speelde een belangrijke rol bij de transfer. Stengs geeft bij De Telegraaf aan: "Hij legde uit hoe hij wilde spelen en welke rol hij voor mij in gedachten had. Niet dat ik bij Antwerp geen vertrouwen voelde, maar dit was vertrouwen in de overtreffende trap. En de directe Champions League-plaats die Feyenoord wél en Antwerp niet had, speelde ook een rol."

De 24-jarige middenvelder draait er niet omheen. "Als je het eerlijk bekijkt, is Feyenoord ook wel de grotere club van de twee, met een prachtig stadion, De Kuip. Ik ben blij met mijn keuze, waarbij mijn schoonvader (Frank de Boer, red.) me ook wel heeft geholpen.."

Stengs zag er tegenop om Mark van Bommel, zijn trainer bij Antwerp, in te lichten over de overstap. "Na zo'n seizoen, waarin we de dubbel wonnen, was het voor mij echt met pijn in het hart afscheid nemen. Het raakte me, want ik ben een lieve en zachte jongen en vind het moeilijk om mensen teleur te stellen. Maar soms moet het wel, want andersom gebeurt het ook. Ik moet vaker aan mezelf denken en dat heb ik nu wel gedaan."

 

+1/-0

Lekkere goal! :ja

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 21 oktober 2023 om 21:10:

Lekkere goal! :ja



En mooi steek balletje bij de goal van Santi. Zeg het nog maar eens 6 miljoen echt een koopje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 oktober 2023 om 22:26:

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 21 oktober 2023 om 21:10:

Lekkere goal! :ja



En mooi steek balletje bij de goal van Santi. Zeg het nog maar eens 6 miljoen echt een koopje.



Hij krijgt steeds meer vertrouwen. Ik ben benieuwd waar de lat ligt.

 

+1/-0

Wat ben ik blij dat deze topper tegenwoordig bij Feyenoord speelt.
Echt een geweldig talent en altijd groot fan geweest van deze speler.

 

+1/-0

Het is ook gewoon een leuke jongen geen kapsones.

 

+1/-0

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij zo goed zou zijn bij Feyenoord.
Iedereen wist zijn kwaliteiten maar die koppelt hij nu ook aan rendement.
Als je kijkt wie er speelt in het Nederlands elftal dan verdiend hij echt wel een plekje in deze vorm.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 22 oktober 2023 om 12:55:

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij zo goed zou zijn bij Feyenoord.
Iedereen wist zijn kwaliteiten maar die koppelt hij nu ook aan rendement.
Als je kijkt wie er speelt in het Nederlands elftal dan verdiend hij echt wel een plekje in deze vorm.



Contract voor vier jaar hé ! OK het was tegen een heel matig Vitesse maar nog even teruggekeken heerlijke acties hoor. :cool

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs