Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 21 augustus 2023 om 11:09:

Marc Acardipane schreef op 21 augustus 2023 om 11:00:

Vind wel dat hij veel krediet heeft bij Slot vanaf de eerste wedstrijd in de basis, terwijl zijn spel tot nu dat niet rechtvaardigd en tenkoste gaat van bv Zerrouki.

Ik ben van allebei deze spelers zeker geen fan, maar als je objectief kijkt heeft Stengs in de voorbereiding en tijdens de JC schaal wedstrijd meer laten zien dan Zerrouki. Tegen PSV was Stengs nog uitblinker als 10.

Als Milambo en Zechiël geen kansen krijgen zou ik Wieffer op de 6 positie houden, Timber op 8 en Stengs op 10 zetten. Dat is in mijn ogen het beste middenveld waarin iedereen op z'n eigen positie staat en waarin je waarschijnlijk de meeste dynamiek zal hebben.

Wat ik zie is een speler die elke wedstrijd minder indruk maakt.
Lijkt wel steeds slapper te worden.
Kan best zijn dat hij net zoals bijna alle andere spelers weer moet wennen aan de training van Slot.
Slot zet meestal zijn nieuwe spelers eerst een tijd op de bank.
Misschien is dat ook verstandig bij deze jongen tot hij het aan kan.
Ik blijf wel denken dat hij te slap is om echt in de aanvallende rol te spelen zoals Slot wilt.

+1/-0

wehave schreef op 21 augustus 2023 om 12:53:

Vind wel dat hij veel krediet heeft bij Slot vanaf de eerste wedstrijd in de basis, terwijl zijn spel tot nu dat niet rechtvaardigd en tenkoste gaat van bv Zerrouki.

Ik ben van allebei deze spelers zeker geen fan, maar als je objectief kijkt heeft Stengs in de voorbereiding en tijdens de JC schaal wedstrijd meer laten zien dan Zerrouki. Tegen PSV was Stengs nog uitblinker als 10.

Als Milambo en Zechiël geen kansen krijgen zou ik Wieffer op de 6 positie houden, Timber op 8 en Stengs op 10 zetten. Dat is in mijn ogen het beste middenveld waarin iedereen op z'n eigen positie staat en waarin je waarschijnlijk de meeste dynamiek zal hebben.

Kan best zijn dat hij net zoals bijna alle andere spelers weer moet wennen aan de training van Slot.
Ik blijf wel denken dat hij te slap is om echt in de aanvallende rol te spelen zoals Slot wilt.

Eens, maar hij stond gisteren niet als aanvallende middenvelder geposteerd maar als 8 (vergelijkbaar met Kökcü vorig jaar) naast Wieffer. Vorige week stond hij rechtsvoor, dus ook niet op 10. Dus zet hem dan in elk geval op zijn eigen plek, op 10. Met Timber als 8 (waar hij bij Utrecht ook vaak stond) en Wieffer als 6 (de positie waarop hij excelleerde bij ons).

Als iedereen een keer op zijn eigen positie staat kan je eens goed gaan beoordelen of het werkt of niet, maar zoals Slot het nu neerzet is iedereen constant aan het zoeken.

Zoals ik al eerder schreef, ik was geen voorstander van deze aankoop. Net zoals ik bijvoorbeeld Zerrouki ook niet nodig vond en die dicht ik nog minder kwaliteit toe. Dus wat mij betreft gaan deze spelers straks bij nieuwe aankopen -zoals Ivanusec/Barco- richting de bank om daar voor de breedte te zorgen. En dat is uiteindelijk zonde, want het zal dan weer de speeltijdkansen van talenten zoals Milambo en Zechiël gaan blokkeren.

+1/-0

Willykment schreef op 21 augustus 2023 om 13:47:

wehave schreef op 21 augustus 2023 om 12:53:

Eens, maar hij stond gisteren niet als aanvallende middenvelder geposteerd maar als 8 (vergelijkbaar met Kökcü vorig jaar) naast Wieffer. Vorige week stond hij rechtsvoor, dus ook niet op 10. Dus zet hem dan in elk geval op zijn eigen plek, op 10. Met Timber als 8 (waar hij bij Utrecht ook vaak stond) en Wieffer als 6 (de positie waarop hij excelleerde bij ons).

Als iedereen een keer op zijn eigen positie staat kan je eens goed gaan beoordelen of het werkt of niet, maar zoals Slot het nu neerzet is iedereen constant aan het zoeken.

Zoals ik al eerder schreef, ik was geen voorstander van deze aankoop. Net zoals ik bijvoorbeeld Zerrouki ook niet nodig vond en die dicht ik nog minder kwaliteit toe. Dus wat mij betreft gaan deze spelers straks bij nieuwe aankopen -zoals Ivanusec/Barco- richting de bank om daar voor de breedte te zorgen. En dat is uiteindelijk zonde, want het zal dan weer de speeltijdkansen van talenten zoals Milambo en Zechiël gaan blokkeren.

Bij Antwerp zetten ze hem op 8 omdat hij als 10 en rechtsbuiten in hun ogen niet goed genoeg was. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat 10 zijn natuurlijke positie is. Hij lijkt vooral op geen enkele positie echt goed te zijn.

+1/-0

Tja, het valt niet mee, om Stengs nu te pruimen. Hij heeft een conditioneel achterstand net als vele anderen. Eer dat er inzit, hangt af hoe de nieuwe spelers zich ontwikkelen. Lingr, Ivanusec, Ueda, Sauer en zeker, Paxciao en Geminez moeten op conditie nivo komen, want anders kan je tegen dit seizoen vaarwel zeggen. We moeten ze de tijd geven goed op nivo te komen en ze hebben onze ondersteuning hard nodig.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 03 september 2023 om 14:29:

Sterke pot hoor kijk je Koeman?

Omschakeling blijft wel een punt. Ik vind hem daarin wat te gemakkelijk ogen, af en toe.

+1/-0

Wordt met iedere wedstrijd beter! Ik zou hem gewoon laten staan.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 14 september 2023 om 00:53:
(...)
Hopelijk komen de hoge verwachtingen die men had van hem bij AZ alsnog uit, dan hebben psv en ajax het nakijken.

Die hebben sowieso het nakijken, wat bij beide clubs stond Stengs afgelopen zomer 'op de lijstjes'.

Bij PSV koos men voor Noa Lang, ik denk omdat ze hopen dat hij méér restwaarde vertegenwoordigt. Zal ook wel moeten, gezien de transfersom. Het is een risico, wat zich flink kan uitbetalen.

Bij Ajax stond Stengs ook op een lijstje, alleen niet van op die van Mislintat. En die ging over de aankopen afgelopen zomer. Steijn had hem er graag bij gehad, maar die blijkt heel weinig te vertellen gehad. :B

+1/-0

Ik zie tot nu toe een beetje een ‘mooi weer’-voetballer.

Als het draait (en door zijn aanwezigheid doet het dat ook, hij is een belangrijke schakel daarin) en hij kan naar hartelust acties maken en combineren; is hij geweldig.

Wat kan hij brengen als de weerstand groter is, en er ook andere dingen worden gevraagd om wedstrijden te winnen? Wellicht kun je in die gevallen beter een ander opstellen op die positie (Lingr? Ivanusec?) of hem naar de flank halen, waar zijn tekortkomingen wellicht minder impact hebben op het resultaat en het spel.

+1/-0

Ben blij dat hij zich meer en meer ontwikkelt tot een stabiele speler.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 14 september 2023 om 15:34:

Bij Ajax stond Stengs ook op een lijstje, alleen niet van op die van Mislintat. En die ging over de aankopen afgelopen zomer. Steijn had hem er graag bij gehad, maar die blijkt heel weinig te vertellen gehad. :B

Ajax zijn gegaan voor dertien in een dozijn spelers. Misschien dat toch blijkt dat er 1 of 2 redelijke aankopen tussen zitten. Wanneer Ajax dit jaar ergens onderaan eindigt en van al die aankopen af willen dan zou ik ze toch even in de gaten houden. Misschien dat er nog een diamant tussen zit (zoals Mislintat dat zou noemen). ;)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 oktober 2023, 14:17:00.

+1/-0

Lekkere goal! :ja

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 21 oktober 2023 om 22:26:

KasperK schreef op 21 oktober 2023 om 21:10:

Lekkere goal! :ja

En mooi steek balletje bij de goal van Santi. Zeg het nog maar eens 6 miljoen echt een koopje.

Hij krijgt steeds meer vertrouwen. Ik ben benieuwd waar de lat ligt.

+1/-0

Wat ben ik blij dat deze topper tegenwoordig bij Feyenoord speelt.
Echt een geweldig talent en altijd groot fan geweest van deze speler.

+1/-0

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij zo goed zou zijn bij Feyenoord.
Iedereen wist zijn kwaliteiten maar die koppelt hij nu ook aan rendement.
Als je kijkt wie er speelt in het Nederlands elftal dan verdiend hij echt wel een plekje in deze vorm.

+1/-0

Ik wacht de competitie strijd met PSV en AZ af en ga zien hoe hij daaruit komt. Als hij met vlag en wimpel slaagt, dan ben ik pas gerustgesteld. Hopelijk zien we hem ook prima ballen in de CL.

+1/-0

danall schreef op 24 oktober 2023 om 00:06:

Ik wacht de competitie strijd met PSV en AZ af en ga zien hoe hij daaruit komt. Als hij met vlag en wimpel slaagt, dan ben ik pas gerustgesteld. Hopelijk zien we hem ook prima ballen in de CL.

Speelde vandaag prima pot. Ik weet niet naar welk elftal jij hebt gekeken de laatste weken. Maar Stengs is 1 van de betere van het elftal. 🤷🏼‍♂️

+1/-0

KasperK schreef op 25 oktober 2023 om 21:20:

Speelde vandaag prima pot. Ik weet niet naar welk elftal jij hebt gekeken de laatste weken. Maar Stengs is 1 van de betere van het elftal. 🤷🏼‍♂️

Ik stel zwaardere eisen voor Stengs. Hij mag wel tot de beteren behoren, maar ik wil hem als de beste zien spelen. Ja, nog beter dan in zijn AZ tijd. Dat gaat gebeuren onder Arne's leiding, alleen wanneer is voor mij de ham vraag.

+1/-0

danall schreef op 26 oktober 2023 om 11:37:

Ik stel zwaardere eisen voor Stengs. Hij mag wel tot de beteren behoren, maar ik wil hem als de beste zien spelen. Ja, nog beter dan in zijn AZ tijd. Dat gaat gebeuren onder Arne's leiding, alleen wanneer is voor mij de ham vraag.

Hij is al beter dan zijn AZ tijd

+1/-0

KasperK schreef op 26 oktober 2023 om 13:19:

(...)Hij is al beter dan zijn AZ tijd

Hij is veel meer aanwezig inderdaad, in zijn AZ-tijd was hij nog echt een 'momenten-voetballer'. Je zag hem soms hele fases niet, wat gezien zijn leeftijd toentertijd ook wel logisch was.

Inmiddels is hij 90 minuten lang aanspeelbaar en veel dwingender aanwezig. Hij verstopt zich niet (meer).

+1/-0

KasperK schreef op 26 oktober 2023 om 13:19:

danall schreef op 26 oktober 2023 om 11:37:

Hij is al beter dan zijn AZ tijd

Klopt, maar ik zie hem graag, als hij de bal krijgt, direct door te passen naar een medespeler en het tempo hoger. Misschien teveel gevraagd, maar als hij hieraan voldoet, is het voor mij een topper. Dit geldt voor alle spelers. Ik zie ze dan graag, clubs als MC,BM,RM,PSG,Barcelona,Juventus,AS Roma (vooral), van de mat spelen. Of het reeel is, is een 2e. Vergelijkend met hun transferwaarde, zeker. Is het haalbaar? ;)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs