Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Stengs bereikt akkoord met Feyenoord'
vandaag, 10:57 1077 reacties

Calvin Stengs heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Feyenoord over een contract voor vier seizoenen, zo meldt De Telegraaf. De krant meldt dat een telefoontje van trainer Arne Slot voldoende was om Stengs te overtuigen om zijn carrière niet voort te zetten in België, maar in De Kuip.

Feyenoord en Stengs hebben maandagochtend een mondeling akkoord weten te bereiken. Op vrijdag leek het er nog op dat de aanvaller de overstap ging maken naar Royal Antwerp FC. De Belgen waren nagenoeg akkoord met OGC Nice over de transfersom van zes miljoen euro vast, maximaal één miljoen euro aan bonussen en een doorverkooppercentage (dertig procent).

Royal Antwerp FC had vervolgens moeite om tot een persoonlijk akkoord te komen met Stengs. De aanvaller wilde niet inleveren, en daarom hikte technisch directeur Marc Overmars echter tegen het bruto jaarsalaris van 2,5 miljoen euro aan. Zondagavond waren de Belgen bereid om aan de eisen te voldoen, maar dat was te laat. In Rotterdam wordt hij met een netto jaarsalaris van 1,25 miljoen euro een van de grootverdieners.



Welkom Calvin!

 

+1/-0

Gelukkig nog een oud Az speler.
Zijn er eigenlijk spelers die het wel gered hebben bij Feyenoord die van Az kwamen?


Hoop wel dat de andere nog komen en dat onze jeugd wel dezelfde kansen krijgt, al ben ik er wle bang voor met SLot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 24 juli 2023 om 12:39:

Gelukkig nog een oud Az speler.
Zijn er eigenlijk spelers die het wel gered hebben bij Feyenoord die van Az kwamen?


Pelle?

 

+1/-0

Prima aankoop jaren met Slot en Pusic gewerkt weet wat er van hem verwacht wordt in ons systeem. Ik ben er blij mee. Dat een trainer voor hem bekende spelers wil is ook helemaal niet gek zie je overal.

Dit bericht is gewijzigd op 24 juli 2023, 14:24:02.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 juli 2023 om 14:15:

Prima aankoop jaren met Slot en Pusic gewerkt weet wat er van hem verwacht wordt in ons systeem. Ik ben er blij mee. Dat een trainer voor hem bekende spelers wil is ook helemaal niet gek zie je overal.



Helaas hebben we al kunnen zien hoe oud spelers van Slot presteren..
De leiding moet ook sterk genoeg zijn om te zeggen dat Slot + oud spelers van Slot gewoon geen goede combi is.

Ik zie wel potentie in deze jongen maar is in mijn ogen een bankwarmhouder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:






https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/07/calvin-stengs-de-mega-aanwinst-van-feyenoord-die-een-transfer-naar-ajax-moet-maken?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm
_campaign=Headliner.nl


We hebben wel mega veel rechtsbuitens, niet dat dat slechts is als ze allemaal weer zo wisselvallig zijn maar als je 1 hebt die echt in vorm komt heb je er 4 op de bank.

 

+1/-0

Sauer----Gimenez----Stengs
--------Ivanusec-----------
--Zerrouki---Wieffer-------

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 juli 2023 om 18:18:

Sauer----Gimenez----Stengs
--------Ivanusec-----------
--Zerrouki---Wieffer-------




Zie liever onze Braziliaan op rechts.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 juli 2023 om 18:18:

Sauer----Gimenez----Stengs
--------Ivanusec-----------
--Zerrouki---Wieffer-------



Stengs is voor de 10 gehaald, Ivanusec voor Linksbuiten.

 

+1/-0

Slot heeft meerdere opties dan als ook Ayase Ueda er nog bijkomt voor Danilo.
Na alle positieve verhalen over Sauer en Minteh maakt Feyenoord dit keer echt stappen in de aanval.

 

+1/-0

Dit is in ieder geval een speler die uit zou kúnnen groeien naar een echte kracht met iets extra's.
Dat waren de 4 buitenspelers van vorig jaar niet of nauwelijks. Al ben ik nog benieuwd naar Paixao in z'n 2e jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 24 juli 2023 om 14:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 juli 2023 om 14:15:

Prima aankoop jaren met Slot en Pusic gewerkt weet wat er van hem verwacht wordt in ons systeem. Ik ben er blij mee. Dat een trainer voor hem bekende spelers wil is ook helemaal niet gek zie je overal.



Helaas hebben we al kunnen zien hoe oud spelers van Slot presteren..
De leiding moet ook sterk genoeg zijn om te zeggen dat Slot + oud spelers van Slot gewoon geen goede combi is.

Ik zie wel potentie in deze jongen maar is in mijn ogen een bankwarmhouder.



Idrissi was basisspeler (buiten blessures) in ons kampioenselftal. Alireza een heel nuttige selectiespeler, die ook (psv!!) beslissend is geweest.
Laten we stoppen met die stemmingmakerij over oud-az spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 24 juli 2023 om 22:49:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 24 juli 2023 om 14:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 juli 2023 om 14:15:

Prima aankoop jaren met Slot en Pusic gewerkt weet wat er van hem verwacht wordt in ons systeem. Ik ben er blij mee. Dat een trainer voor hem bekende spelers wil is ook helemaal niet gek zie je overal.



Helaas hebben we al kunnen zien hoe oud spelers van Slot presteren..
De leiding moet ook sterk genoeg zijn om te zeggen dat Slot + oud spelers van Slot gewoon geen goede combi is.

Ik zie wel potentie in deze jongen maar is in mijn ogen een bankwarmhouder.



Idrissi was basisspeler (buiten blessures) in ons kampioenselftal. Alireza een heel nuttige selectiespeler, die ook (psv!!) beslissend is geweest.
Laten we stoppen met die stemmingmakerij over oud-az spelers.



Ik kan best toegeven dat ze van waarde zijn geweest hoor maar er zit echt niets constants aan en vind het niveau van beide spelers te laag voor het Feyenoord van nu.

 

+1/-0

Ik lees in de 'onafhankelijke' media toch vooral artikelen waarin Stengs' komst wordt onderbouwd met data, en waaruit de conclusies worden getrokken dat het een goede aankoop is voor Feyenoord. Een VI is ook enthousiast.

Het zijn vooral supporters-platformen waar de komst van Stengs niet met onverdeeld genoegen wordt ontvangen. Zijn gedeelde achtergrond met Slot in Alkmaar is het voornaamste punt van kritiek, hij wordt daardoor gezien als speler die is gehaald op voorspraak van Slot. Andere spelers waarvan gesuggereerd wordt dat zij op Slots voorspraak gehaald zijn, worden niet gezien als de beste aankopen van afgelopen seizoenen.

Ik blijf erij, bij het aan- en verkoopbeleid van Feyenoord zijn meerdere partijen/personen betrokken. Al die partijen hebben verantwoordelijkheid voor het transferbeleid. Natuurlijk kunnen potentiele nieuwe spelers worden aangedragen door één persoon. Maar voordat de komst van een speler écht concreet wordt, moet iedereen akkoord zijn.

Een investering in Stengs wordt echt niet gedaan, als Te Kloese en de scouting niet denken dat zijn komst goed is voor Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 25 juli 2023 om 09:42:

Ik lees in de 'onafhankelijke' media toch vooral artikelen waarin Stengs' komst wordt onderbouwd met data, en waaruit de conclusies worden getrokken dat het een goede aankoop is voor Feyenoord. Een VI is ook enthousiast.

Het zijn vooral supporters-platformen waar de komst van Stengs niet met onverdeeld genoegen wordt ontvangen. Zijn gedeelde achtergrond met Slot in Alkmaar is het voornaamste punt van kritiek, hij wordt daardoor gezien als speler die is gehaald op voorspraak van Slot. Andere spelers waarvan gesuggereerd wordt dat zij op Slots voorspraak gehaald zijn, worden niet gezien als de beste aankopen van afgelopen seizoenen.

Ik blijf erij, bij het aan- en verkoopbeleid van Feyenoord zijn meerdere partijen/personen betrokken. Al die partijen hebben verantwoordelijkheid voor het transferbeleid. Natuurlijk kunnen potentiele nieuwe spelers worden aangedragen door één persoon. Maar voordat de komst van een speler écht concreet wordt, moet iedereen akkoord zijn.

Een investering in Stengs wordt echt niet gedaan, als Te Kloese en de scouting niet denken dat zijn komst goed is voor Feyenoord.



Ik vind het niet per se erg dat iemand op voorspraak komt van Slot, maar ik vind het vooral erg dat het telkens spelers zijn die gebrek aan kwaliteit hebben en weinig doorgroeimogelijkheden hebben. Als -bij wijze van- de categorie Gimenez uit zijn koker zou komen dan zou ik het beter kunnen accepteren, want dat is de categorie waarmee je doorgroeit als club.

Gezien die laatste categorie voornamelijk vanuit de scouting komt vind ik het opmerkelijk dat Slot zo'n grote rol speelt in het aankoopbeleid en de scouting een minder grote rol lijkt te spelen.

Dat journalisten zoals Arno Vermeulen en media zoals VI er enthousiast over zijn zegt mij niets. Die waren ook enthousiast over Dilrosun en Alireza. Doorgaans is dat eerder een waarschuwingsteken in mijn ogen. Arno Vermeulen heeft het vrijwel nooit goed.

Stengs is een prima clubvoetballer op eredivisieniveau, maar dit is er echt eentje uit de categorie Berghuis. Prima voetballer voor ons niveau, maar niet iemand die daarna nog een (grote) stap zal maken. Voor deze prijs is het geen slechte aankoop, maar bij mij blijft wel het gevoel hangen dat we voor 6/7 miljoen ook spelers zoals Hancko en Gimenez hebben gehaald die wel kunnen doorgroeien qua niveau en een veel hogere transferwaarde wisten te verkrijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik blijf het bijzonder vinden dat spelers die al dan niet renderen zoals we gehoopt hadden, allemaal op het conto van Slot worden geschreven. Alsof niemand anders binnen Feyenoord (mede)-verantwoordelijk is geweest voor hun komst, en hij die er eigenhandig doorheen gedrukt heeft.

Tegelijkertijd wordt er hoog opgegeven over de scouting, over Te Kloese, en eerder over Arnesen. Maar als zij écht zo goed waren geweest; hadden zij Slot terug in zijn hok geblaft wanneer hij wéér met een speler aan was komen zetten uit zijn netwerk waarvan de kenners hier bij voorbaat al wisten dat het niets ging worden.

Nogmaals, het is een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Slot heeft inspraak in het transferbeleid, misschien iets teveel. Maar hij bepaalt helemaal niks alleen. Ongeacht uit wiens netwerk een speler komt, hij wordt door de scouting en door Te Kloese beoordeeld voordat hij uberhaupt op de lijstjes terechtkomt. En zonder goedkeuring van iedereen, komt een speler niet.

Feyenoord lijkt afgelopen seizoenen vaker raak te schieten op transfergebied, maar dat is net zo goed de verdienste van Slot. De scouting is enorm verbeterd, zeker. Maar hij heeft al die spelers 'gezien' voor zij gecontracteerd werden, en een positief advies gegeven.

In de huidige structuur en het momentum waarin de club zich bevindt 'verzuipen' nieuwe spelers minder snel dan voorheen. Ook dat is mede zijn verdienste.

Ik vind het bloedlink dat Te Kloese en Slot zoveel te zeggen hebben in de huidige organisatie. Als één van hen om-/wegvalt, loopt Feyenoord het risico vér terug te vallen.

Maar het klopt in mijn ogen gewoon niet te stellen dat alles wat nu al niet naar wens verloopt, enkel en alleen aan Slots te grote rol binnen Feyenoord (en aan hém) toe te schrijven. Dat is geen juist voorstelling van hoe een voetbalclub zoals Feyenoord functioneert.

 

+2/-0

Kooij fluit geen wedstrijden van Feyenoord meer
vandaag, 13:04 354 reacties
De inkomende transfer van Calvin Stengs naar Feyenoord heeft ook gevolgen voor Joey Kooij. De 31-jarige scheidsrechter mag geen wedstrijden van de Rotterdammers fluiten zolang de 24-jarige linkspoot onder contract staat bij Feyenoord.

"Als Stengs naar Feyenoord gaat, fluit Joey Feyenoord niet meer," bevestigt een woordvoerder van de KNVB in gesprek met De Telegraaf. Stengs en Kooij zijn allebei schoonzonen van Frank de Boer en dus zwagers. Volgens de voetbalbond is het niet toegestaan dat een scheidsrechter directe familiebanden heeft met een speler van een club waarbij hij wedstrijden zou moeten leiden.

Kooij mocht om diezelfde reden een periode ook geen wedstrijden van AZ meer fluiten, toen Calvin Stengs onder contract stond in Alkmaar. Na het vertrek van de buitenspeler naar Frankrijk wijzigde de situatie en werd Kooij weer aangesteld voor wedstrijden van AZ.

 

+1/-0

 

+1/-0

Nog geen training meegedaan gewoon prima half uur zondag weer wat langer. Beste aankoop imo in de eredivisie tot zover.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs