Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 21 april 2023 om 13:37:
Terechte nederlaag tegen een (kwalitatief) sterker Roma. Een zure nederlaag, die komt als een grote teleurstelling omdat ik wel het gevoel had dat er meer te halen was. Vanaf het begin liet Feyenoord zich echter overrompelen als een stel schooljongens. Natuurlijk, her en der, zag je soms mooi combinatievoetbal en het leidde zelfs tot een aantal mooie kansen. Maar dat foefje met Bijlow die met de twee centrale verdedigers de opbouw probeert te verzorgen was een complete mislukking naar mijn mening, symbolisch voor ons spel. Twee ballen verder was het -mede omdat er onvoldoende diepte in de opbouw zat- constant balverlies bij onze kwalitatief zeer matige aanvallers (op Gimenez na die veelvuldig geïsoleerd stond), waardoor je er alsnog niets aan had. Daarna liep Feyenoord eigenlijk alleen maar achter de feiten aan voor mijn gevoel.
Dan Roma, die speelden tactisch aanzienlijk slimmer en hadden bij vlagen het betere van het spel met de tactische slimmigheden waarmee zij de wedstrijd waren ingegaan. Zij deden precies wat nodig was, spelen om te scoren. Direct de lange bal spelen met veel lopende spelers erachter om de tweede bal te winnen, in de eerste helft voornamelijk in de ruimte achter de trage Trauner waardoor Geertruida veel achteruit moest om te compenseren en hiermee de ruimte schepte voor de rushes van Spinnazola. Op het middenveld zorgden de wingbacks van Roma constant voor een overtal, vaak wachtend op een drukzettende Feyenoorder die aan kwam stormen om vervolgens simpel het diagonale balletje te geven in de open zee van ruimtes op het middenveld. Voor Kokcu en Wieffer was dit niet te belopen, de ruimtes tussen de linies waren door het directe spel van Roma in veel fases van de wedstrijd veel te groot. Er was geen collectief blok.
Een heel simpel concept, maar het werkte heel goed tegen ons. Ze gebruikten in feite ons eigen spel tegen ons. Door de afstanden groot te maken met het directe lange bal spel, kwamen wij niet goed toe aan het pressiespel dat wij doorgaans beter uitvoeren en konden zij constant de duels om de tweede bal winnen met hun fysiek sterkere spelers. Mourinho heeft Slot gewoon wederom tactisch overklast.
Ik vind Slot een toptrainer, maar zoals hierboven ook al is geschreven: hij houdt helaas nogal koppig vast aan dezelfde namen en zijn eigen tactische plan. Het was in de eerste helft direct al duidelijk dat zijn tactische plan aan het mislukken was, er had in de rust eigenlijk al ingegrepen moeten worden door wissels aan te brengen en iets anders te spelen in de opbouw. Misschien was het dan alsnog mislukt, want je ontkomt er ook niet aan om toe te geven dat zij kwalitatief betere spelers hebben op de meeste posities, maar deze wedstrijd deed me enorm denken aan de finale van vorig jaar waarin we eigenlijk ook totaal niet in staat waren de wedstrijd te dicteren met ons spel. Dat moet toch een keer tot nieuwe inzichten gaan leiden bij Slot, want Mourinho is niet de enige die de spelfilosofie van Slot zal kunnen kraken.
Overigens was deze wedstrijd een perfecte wedstrijd om in aanloop naar het CL voetbal van volgend jaar het kaf van het koren te scheiden.
CL waardig: Geertruida, Kökcü, Hancko, Bijlow, en Hartman. Wieffer en Gimenez speelden slecht, maar op basis van voorgaande wedstrijden denk ik dat zij wel de potentie hebben. Paixao liet ook potentie zien.
Onvoldoende: Trauner (wederom betrokken bij veel tegendoelpunten...), Pedersen, Szymanski, Idrissi, Alireza, Dilrosun, Danilo.
Lopez en Bullaude tekort kunnen zien, maar daar zie ik nog wel potentie in.
Tijd om door te selecteren deze zomer!
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:
Uit: Middelburg
Vak: -
Forumreacties: 3.793
Reg.: 6 november 2005
Favoriete opstelling: geen
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:hassel schreef op 27 april 2023 om 11:48:
Dat gezanik over de arbitrage begint vervelend te worden, nogal calimero.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.436
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
Uit: Limburg
Forumreacties: 1.032
Reg.: 6 augustus 2019
Mourinho begint een beetje zielig te worden.
https://twitter.com/ScottBradleyX/status/1664083751226290178?cxt=HHwWhMC9xdzWgZguAAAA
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
Als Mourinho wint, is enige waardigheid en sportiviteit al teveel gevraagd. Met dat in het achterhoofd, vind ik zijn gedrag als verliezer nog meevallen.
Als hij zich niet zo zou misdragen, zou ik nog enig respect kunnen opbrengen voor zijn prestaties.
Hij bereikt grootse dingen, op de meest lelijke manier. Ik kan er slecht naar kijken, ik vermijd het omdat ik mezelf er geen plezier mee doe. Helaas heeft Feyenoord nu twee jaar op rij tegen AS Roma moeten spelen, en dan kijk je. Maar jezus, wat een ergernis en frustratie.
Als je zoals Mourinho écht zo in elkaar zit dat het doel alle middelen heiligt; en je bereikt die doelen, doe je iets goed. In ieder geval volgens je eigen overtuiging. Dan zou je al dat rare gedrag niet nodig moeten hebben.
Nu verliest hij, en daarmee valt weg waar hij álles voor overboord heeft gezet. Voor hem is het zo belangrijk dat hij kan wijzen naar het resultaat, want hij heeft niks anders waar hij naar kan wijzen. Het zijn de prijzen die hij wint, die hij als buffer gebruikt tegen de kritiek die hij krijgt en de beeldvorming die er over hem bestaat. Hij trekt het zich ongelooflijk aan, maar 'zijn gelijk' haalt hij door zijn erelijst.
Nu verliest hij zijn eerste Europese finale. En ligt het aan alles en iedereen, behalve aan hem. Behalve aan zijn overtuiging.
Dit is ook Mourinho:
https://twitter.com/nocontextfooty/status/1657413353965273093?s=46&t=as5PleqfInUQr_ewe7udCglink
Ik denk dat in de Zuid-Europese landen er iets anders naar wordt gekeken dan bij ons.
Trouwens wat een fantastisch stadion daar in Boedapest.
Dit bericht is gewijzigd op 1 juni 2023, 11:31:41.
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:06:
Dit is ook Mourinho:
https://twitter.com/nocontextfooty/status/1657413353965273093?s=46&t=as5PleqfInUQr_ewe7udCglink
Ik denk dat in de Zuid-Europese landen er iets anders wordt naar gekeken dan bij ons.
open/sluit de onderstaande quote:Dirkteur schreef op 01 juni 2023 om 11:16:
Dit is ook Mourinho:
Ik denk dat in de Zuid-Europese landen er iets anders naar wordt gekeken dan bij ons.
Dat was voor de wedstrijd toen die nog niet verloren had. Dan kan die soms best normaal doen.
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:30:
Dit is ook Mourinho:
Dat was voor de wedstrijd toen die nog niet verloren had. Dan kan die soms best normaal doen.
Dat filmpje is al oud😁
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Dirkteur schreef op 01 juni 2023 om 11:43:
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:30:
Dit is ook Mourinho:
Dat filmpje is al oud😁
Dan heb jij iets te snel geconcludeerd dat voor de wedstrijd ook op de wedstrijd AS Roma Sevilla slaat.
Dit bericht is gewijzigd op 1 juni 2023, 13:12:05.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 juni 2023, 18:30:10.
Forumreacties: 1.310
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 01 juni 2023 om 18:18:
Yep Puskas Arena nog geen 4 jaar oud en hebben vd Uefa nu al 2x een finale en EK 2020 wedstrijden gekregen. Nederland werd uitgeschakeld daar. Capaciteit 67.215.
Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Kwartfinale: Europa League 20 april 2023: AS Roma - Feyenoord