Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Kwartfinale: Europa League 20 april 2023: AS Roma - Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 april 2023 om 09:27:

Terecht of onterecht verliezen is iets dat sowieso bij sport hoort.
Wat mij weleens opvalt zijn twee dingen:
1) dat onze spelers tegen dat pakweg 75 % van de wedstrijd is gespeeld allen tegelijk beginnen in te zakken, geen puf meer lijken te hebben en ondoelmatig voetballen, best vreemd
2) dat Slot niet altijd slim tactisch handelt, net als gisteren, dan je moet spelers met defensieve capaciteiten inzetten en alle ballen voor het hok de hemel in schieten.


Niet de wissel van Paxiao, maar die daarna maakte Feyenoord zwakker, dat viel me op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 21 april 2023 om 09:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 21 april 2023 om 09:06:

De wedstrijd analyserende kun je terugvallen op 3 punten:

- Feyenoord was de sterkere ploeg
- Scheids weigerde tot twee keer toe een penalty te geven
- 4-1 had afgekeurd moeten worden in verband met buitenspel
- Slot had eerder moeten wisselen vlak voor tijd, Wieffer zat er al een tijd doorheen. Deur had dicht gegooid moeten worden, dat is enige wat je ons kan verwijten.

Over twee wedstrijden is het aan alle kanten volledig onterecht dat wij zijn uitgeschakeld, want in de zuivere speeltijd hebben we Roma vrijwel ondersteboven gespeeld. Roma kon alleen in het spel komen door de scheids die volledig op de hand van Roma was.
Dit is geen klein gedrag, maar iets wat meerderen hebben geconstateerd.

Het is hetzelfde beeld als in de finale van de Conf. League, waarin wij ook de betere waren groot gedeelte van de wedstrijd en we door de arbitrage verloren.

Helaas is dit een beeld wat afgelopen jaren vaker naar boven komt en daar kunnen we niks aan doen, maar het maakt het wel extra zuur.

Van binnen voelt dit zo ontzettend onterecht, ik ben er nog steeds gewoon kwaad over.

Tegenvoorbeeld, de uitschakeling in de beker tegen 020 was volledig terecht, waarbij we gewoon slecht speelden, dat was afgelopen twee Europese wedstrijden niet het geval.



Op naar de landstitel en Coolsingel, dan maken we er alsnog een mooi feestje van:pul:feyenoord.



Toch grappig dat je dezelfde wedstrijden kijkt maar dan een totaal andere kijk er op hebt.
De beker wedstrijd tegen ajax was Feyenoord echt zoveel beter, ajax kon alleen meedoen door mazzel goals en dat was het.

Roma was gisteren gewoon beter, snap niet dat je ook maar denkt dat Feyenoord beter was.
Bijna geen enkele speler behalve de verdediging en vooral Hartman(die was erg goed) haalde hun niveau.
Slot valt wel wat dingen te verwijten, want ondanks dat we eindelijk een vleugelspeler in vorm hebben moeten toch perse zijn lievelingetjes spelen omdat ze verdedigend meer brengen.
Dat is niet echt de Slot die ik ken.
Ze brengen de ploeg zo vaak in problemen en dat weten we al van te voren want het is bijna elke wedstrijd het zelfde.
Je ziet de klik tussen die Braziliaans en de Mexicaan en die miste je nu totaal.



Ik vind het inderdaad knap dat je dingen anders ziet dan dat ze zijn.
Idrissi was inderdaad weer drama en Paixao had moeten starten, Alireza was in ieder geval nog enigszins gevaarlijk.

Voetballend hebben we groot gedeelte Roma onze wil opgelegd en als je met 0-2 de rust in gaat is het gewoon dik verdient.
Roma kreeg alleen maar kansen doordat de scheids in hun voordeel floot.
In zuivere speeltijd kwam Roma er niet aan te pas.
Gimenez had het zwaar, maar dit is ook voor hem een goede leerschool, los van z'n rode kaart.

Terugkomend op de beker, waren geen mazzel goals, maar gestuntel in onze verdediging.
Daarnaast speelden ze het heel slim uit en stonden wij op het middenveld vaak compleet verkeerd.

Ook in die wedstrijd wisselde Slot dramatisch en was het laatste half uur er geen aanval die meer aan kwam.

Verder is dit team zo ontzettend gegroeid als je over twee wedstrijden dus gewoon de betere bent dan de nr 4 van Italië voetballend gezien, waarbij er nog veel meer in deze groep zit, dan is dat een heel groot compliment waard.

Deze selectie leert per wedstrijd zie je en neemt die lessen snel in zich op, dat is echt een hele grote kwaliteit.

 

+1/-0

Helaas is het niet goed afgelopen , nu 100% voor de landstitel

 

+1/-0

Ik heb eveneens een compleet andere wedstrijd gezien dan sommigen hier. AS Roma was een maatje te groot, zij hebben méér kwaliteit op iedere positie en konden met hun wissels éxtra kwaliteit brengen. Daar kon Feyenoord gisteravond niet tegenop, al heeft het héél lang erop geleken dat er een resultaat te behalen was. Daarvoor verdient het team een heel groot compliment.

Het is geen schande om van dit Roma te verliezen. Vooral fysiek is de ploeg veel sterker dan Feyenoord. Niet zozeer conditioneel, maar wat betreft duelkracht, lengte, etc. Feyenoord bleef in de eerste helft en delen van de tweede helft prima overeind, je zou zelfs kunnen stellen dat we het betere van het spel hadden. Zeker in de opbouw en op het middenveld werd er slim en goed gecombineerd. Voorin kon Feyenoord geen potten breken, tegen de fysieke en numerieke overmacht van AS Roma. Dan heb je er weinig aan, maar Feyenoord bleef het proberen en dat leverde toch soms op dat we er doorheen kwamen.

Feyenoord kwam desalniettemin nog tot een aantal goede kansen, maar andersom was het af en toe ook behoorlijk penibel achterin.

Met een klein beetje meer geluk en iets minder pech had Feyenoord het kunnen redden. Maar dat moet je ook afdwingen, en daar kwam Feyenoord gisteren niet aan toe tegen deze tegenstander. Het 'tegenhouden' kostte de ploeg al teveel moeite.

Kökçü, Hartman, Geertruida en Hancko vond ik uitblinken. Szymański had het heel zwaar, werd fysiek overlopen. Dat gold ook voor de flanken, en eigenlijk ook voor Wieffer. Trauner vond ik ook minder zeker dan vorige week. Voorin was het te mager.

Wat overblijft is trots, Feyenoord heeft wederom een prima Europese campagne gedraaid. Kwartfinale is het eindstation, er had meer ingezeten maar AS Roma was gisteren de verdiende winnaar.

Wat Feyenoord ten opzichte van vorig seizoen bewezen heeft, is dat het wél kan winnen en zich kan meten met de Romeinen. Daarin heeft de ploeg een enorme stap gezet, mede ook omdat AS Roma er ook niet slechter op is geworden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 april 2023 om 00:58:

Clubs als AS Roma zijn bere-professioneel. Daarbij heb je ook nog de individuele klasse. Ten derde ontbreekt het Feyenoord aan body. Echter ook een tactische misser. Bij 1 - 1 gewoon de boel volledig dichttimmeren. Wie dan gaat voetballen doet tegen een club als AS Roma aan zelfmoord.


Mee eens. In de 80e minuut scoort Paixao 1-1. Een meevaller en er is niet lang meer te spelen. Dan telt alleen nog het resultaat. Alles er aan doen om het resultaat over de streep te trekken. Mooi voetbal hoeft niet meer. Desnoods gaat de bal de tweede ring in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 april 2023 om 09:27:

Terecht of onterecht verliezen is iets dat sowieso bij sport hoort.
Wat mij weleens opvalt zijn twee dingen:
1) dat onze spelers tegen dat pakweg 75 % van de wedstrijd is gespeeld allen tegelijk beginnen in te zakken, geen puf meer lijken te hebben en ondoelmatig voetballen, best vreemd
2) dat Slot niet altijd slim tactisch handelt, net als gisteren, dan je moet spelers met defensieve capaciteiten inzetten en alle ballen voor het hok de hemel in schieten.


Vooral het inbrengen van Danilo is niet te begrijpen. In de eredivisie is zijn inbreng al erg gering, laat staan tegen Roma.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 21 april 2023 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 april 2023 om 09:27:

Terecht of onterecht verliezen is iets dat sowieso bij sport hoort.
Wat mij weleens opvalt zijn twee dingen:
1) dat onze spelers tegen dat pakweg 75 % van de wedstrijd is gespeeld allen tegelijk beginnen in te zakken, geen puf meer lijken te hebben en ondoelmatig voetballen, best vreemd
2) dat Slot niet altijd slim tactisch handelt, net als gisteren, dan je moet spelers met defensieve capaciteiten inzetten en alle ballen voor het hok de hemel in schieten.


Vooral het inbrengen van Danilo is niet te begrijpen. In de eredivisie is zijn inbreng al erg gering, laat staan tegen Roma.



Slot heeft soms moeite met het loslaten van bepaalde spelers.
Wat ik begreep vooral spelers die uit zijn eigen koker komen.

Je moet eigenlijk afscheid nemen van dit soort spelers want ze zijn van een te laag niveau en krijgen te veel kansen.

 

+1/-0

Nadat Igor gescoord had dacht ik dat de buit binnen was zeker omdat Feyenoord normaal op het eind de betere ploeg is nu was het niet genoeg en dat het weer tegen Mourinho is is ook geen toeval.

 

+1/-0

Terechte nederlaag tegen een (kwalitatief) sterker Roma. Een zure nederlaag, die komt als een grote teleurstelling omdat ik wel het gevoel had dat er meer te halen was. Vanaf het begin liet Feyenoord zich echter overrompelen als een stel schooljongens. Natuurlijk, her en der, zag je soms mooi combinatievoetbal en het leidde zelfs tot een aantal mooie kansen. Maar dat foefje met Bijlow die met de twee centrale verdedigers de opbouw probeert te verzorgen was een complete mislukking naar mijn mening, symbolisch voor ons spel. Twee ballen verder was het -mede omdat er onvoldoende diepte in de opbouw zat- constant balverlies bij onze kwalitatief zeer matige aanvallers (op Gimenez na die veelvuldig geïsoleerd stond), waardoor je er alsnog niets aan had. Daarna liep Feyenoord eigenlijk alleen maar achter de feiten aan voor mijn gevoel.

Dan Roma, die speelden tactisch aanzienlijk slimmer en hadden bij vlagen het betere van het spel met de tactische slimmigheden waarmee zij de wedstrijd waren ingegaan. Zij deden precies wat nodig was, spelen om te scoren. Direct de lange bal spelen met veel lopende spelers erachter om de tweede bal te winnen, in de eerste helft voornamelijk in de ruimte achter de trage Trauner waardoor Geertruida veel achteruit moest om te compenseren en hiermee de ruimte schepte voor de rushes van Spinnazola. Op het middenveld zorgden de wingbacks van Roma constant voor een overtal, vaak wachtend op een drukzettende Feyenoorder die aan kwam stormen om vervolgens simpel het diagonale balletje te geven in de open zee van ruimtes op het middenveld. Voor Kokcu en Wieffer was dit niet te belopen, de ruimtes tussen de linies waren door het directe spel van Roma in veel fases van de wedstrijd veel te groot. Er was geen collectief blok.

Een heel simpel concept, maar het werkte heel goed tegen ons. Ze gebruikten in feite ons eigen spel tegen ons. Door de afstanden groot te maken met het directe lange bal spel, kwamen wij niet goed toe aan het pressiespel dat wij doorgaans beter uitvoeren en konden zij constant de duels om de tweede bal winnen met hun fysiek sterkere spelers. Mourinho heeft Slot gewoon wederom tactisch overklast.

Ik vind Slot een toptrainer, maar zoals hierboven ook al is geschreven: hij houdt helaas nogal koppig vast aan dezelfde namen en zijn eigen tactische plan. Het was in de eerste helft direct al duidelijk dat zijn tactische plan aan het mislukken was, er had in de rust eigenlijk al ingegrepen moeten worden door wissels aan te brengen en iets anders te spelen in de opbouw. Misschien was het dan alsnog mislukt, want je ontkomt er ook niet aan om toe te geven dat zij kwalitatief betere spelers hebben op de meeste posities, maar deze wedstrijd deed me enorm denken aan de finale van vorig jaar waarin we eigenlijk ook totaal niet in staat waren de wedstrijd te dicteren met ons spel. Dat moet toch een keer tot nieuwe inzichten gaan leiden bij Slot, want Mourinho is niet de enige die de spelfilosofie van Slot zal kunnen kraken.

Overigens was deze wedstrijd een perfecte wedstrijd om in aanloop naar het CL voetbal van volgend jaar het kaf van het koren te scheiden.
CL waardig: Geertruida, Kökcü, Hancko, Bijlow, en Hartman. Wieffer en Gimenez speelden slecht, maar op basis van voorgaande wedstrijden denk ik dat zij wel de potentie hebben. Paixao liet ook potentie zien.
Onvoldoende: Trauner (wederom betrokken bij veel tegendoelpunten...), Pedersen, Szymanski, Idrissi, Alireza, Dilrosun, Danilo.
Lopez en Bullaude tekort kunnen zien, maar daar zie ik nog wel potentie in.

Tijd om door te selecteren deze zomer!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 21 april 2023 om 11:56:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 21 april 2023 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 april 2023 om 09:27:

Terecht of onterecht verliezen is iets dat sowieso bij sport hoort.
Wat mij weleens opvalt zijn twee dingen:
1) dat onze spelers tegen dat pakweg 75 % van de wedstrijd is gespeeld allen tegelijk beginnen in te zakken, geen puf meer lijken te hebben en ondoelmatig voetballen, best vreemd
2) dat Slot niet altijd slim tactisch handelt, net als gisteren, dan je moet spelers met defensieve capaciteiten inzetten en alle ballen voor het hok de hemel in schieten.


Vooral het inbrengen van Danilo is niet te begrijpen. In de eredivisie is zijn inbreng al erg gering, laat staan tegen Roma.



Slot heeft soms moeite met het loslaten van bepaalde spelers.
Wat ik begreep vooral spelers die uit zijn eigen koker komen.

Je moet eigenlijk afscheid nemen van dit soort spelers want ze zijn van een te laag niveau en krijgen te veel kansen.




Klopt helemaal. De goedwillende maar te zwakke spelers zijn een belemmering om vanuit deze selectie de lat hoog te leggen. Telkens een stap vooruit en dan weer terug naar af en dan weer even een stapje voorwaarts en dan weer een misser, dat moet er uit en dat bereik je maar door heel objectief de beste spelers in het veld te zetten, een goede bank te hebben en wat niet voldoet voor een aardig prijsje van de hand te doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 april 2023 om 14:02:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 21 april 2023 om 11:56:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 21 april 2023 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 april 2023 om 09:27:

Terecht of onterecht verliezen is iets dat sowieso bij sport hoort.
Wat mij weleens opvalt zijn twee dingen:
1) dat onze spelers tegen dat pakweg 75 % van de wedstrijd is gespeeld allen tegelijk beginnen in te zakken, geen puf meer lijken te hebben en ondoelmatig voetballen, best vreemd
2) dat Slot niet altijd slim tactisch handelt, net als gisteren, dan je moet spelers met defensieve capaciteiten inzetten en alle ballen voor het hok de hemel in schieten.


Vooral het inbrengen van Danilo is niet te begrijpen. In de eredivisie is zijn inbreng al erg gering, laat staan tegen Roma.



Slot heeft soms moeite met het loslaten van bepaalde spelers.
Wat ik begreep vooral spelers die uit zijn eigen koker komen.

Je moet eigenlijk afscheid nemen van dit soort spelers want ze zijn van een te laag niveau en krijgen te veel kansen.




Klopt helemaal. De goedwillende maar te zwakke spelers zijn een belemmering om vanuit deze selectie de lat hoog te leggen. Telkens een stap vooruit en dan weer terug naar af en dan weer even een stapje voorwaarts en dan weer een misser, dat moet er uit en dat bereik je maar door heel objectief de beste spelers in het veld te zetten, een goede bank te hebben en wat niet voldoet voor een aardig prijsje van de hand te doen.



Precies. Bij het aankoopbeleid moet het eigenlijk zo zijn dat een nieuwe speler beter is dan wat er nu in de basis staat, niet meer spelers halen puur om de breedte te vullen maar spelers halen om de onderlat te verhogen van de basis. Zo ontstaat er ook op de bank genoeg kwaliteit om zo'n wedstrijd eventueel nog om te zetten. Met name voorin is er onvoldoende kwaliteit. Gimenez heeft tot nu toe aangetoond de kwaliteit te hebben en Paixao heeft glimpsen laten zien van potentie, de rest is bij wijze van subtopniveau FC Twente. Zeker volgend jaar moeten er meer 'verschilmakers' bij voorin.

 

+1/-0

Mijn dogma = minder spelers erbij halen, maar wel een paar die een serieuze upgrading zijn van het totale plaatje ! Desnoods tast je diep in de buidel voor drie toppers of sub-toppers met ready to use potentie. Er kunnen pakweg zeven afvloeien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 april 2023 om 14:13:

Mijn dogma = minder spelers erbij halen, maar wel een paar die een serieuze upgrading zijn van het totale plaatje ! Desnoods tast je diep in de buidel voor drie toppers of sub-toppers met ready to use potentie. Er kunnen pakweg zeven afvloeien.


Volledig eens! Liever een iets minder grote selectie met meer kwaliteit dan allerlei middelmaat in de breedte waar je uiteindelijk ook niets aan hebt als het er om gaat.

 

+1/-0

Waar je ook bij moet stilstaan is dat je met overbelasting te maken krijgt. Zelfs spelers die gewend zijn om op een hoger nivo te spelen, merk je het ook dat ze gevoelig zijn voor het oplopen van blessures. Ik ga eerder uit dat je beter kan doorselecteren en spers aantrekt die gewend zij aan het spelen op een hoger nivo of aarnaar groeiende is. Voor mij was Danillo en Dilrosun spelers die dit nivo niet aankunnen.

 

+1/-0

4-1 jongens, laat dat effe inzakken, een hele zware Europese nederlaag. Ik kan er nog weinig positiefs uit halen. Volgend seizoen worden de tegenstanders nog beter. Werk aan de winkel. Veel werk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 21 april 2023 om 18:43:

4-1 jongens, laat dat effe inzakken, een hele zware Europese nederlaag. Ik kan er nog weinig positiefs uit halen. Volgend seizoen worden de tegenstanders nog beter. Werk aan de winkel. Veel werk.


Slechts Hancko en Geertruida en misschien ook Kokcu verdienen een mooie transfer, omdat ze echt goed zijn. De rest moet bij Feyenoord blijven en ook Slot. Dan kan volgend seizoen opnieuw een goed seizoen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 21 april 2023 om 18:43:

4-1 jongens, laat dat effe inzakken, een hele zware Europese nederlaag. Ik kan er nog weinig positiefs uit halen. Volgend seizoen worden de tegenstanders nog beter. Werk aan de winkel. Veel werk.



4-1 na verlenging. na de 3-1 nam Feyenoord veel risico.

Tot de 89e minuut waren wij de winnaar. telt niet, maar toch. Met een fractie van het budget van waar zij over beschikken hebben we Roma bijna uitgeschakeld. Roma heeft gewoon betere spelers, wij voetbalden af en toe goed, maar tegen zulke toppers is dat net niet genoeg. Dat is gewoon goed en misschien wel maximaal haalbaar.

We moeten ons ook niet blind staren op de CL. Natuurlijk gaan we daar veel verliezen. het duurt nog wel even voordat we de middelen hebben om daar echt potten te breken. Maar verassen kunnen we wel. Gaat erom dat we gestaag doorgroeien en steeds een beetje beter worden en steeds wat meer geld binnenhalen. Dat we eens wat vaker kampioen worden. Zolang het in Europa zo scheef is dat in Engeland goud aan de bomen groeit en in Engeland en Duitsland zilver, tja, daar kunnen we ons niet snel mee meten. Het plezier zit hem in een jong elftal dat verassend goed voetbal speelt en af en toe wat wint. Vergeet niet waar we vandaan komen.

 

+1/-0

Serie A is momenteel ook weer sterke league met Napoli, Lazio, Juventus, AS Roma, Inter, AC Milan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 21 april 2023 om 15:47:

Waar je ook bij moet stilstaan is dat je met overbelasting te maken krijgt. Zelfs spelers die gewend zijn om op een hoger nivo te spelen, merk je het ook dat ze gevoelig zijn voor het oplopen van blessures. Ik ga eerder uit dat je beter kan doorselecteren en spers aantrekt die gewend zij aan het spelen op een hoger nivo of aarnaar groeiende is. Voor mij was Danillo en Dilrosun spelers die dit nivo niet aankunnen.



Dit is zeker een onderwerp ! Er wordt weinig over gesproken, maar je moet rondzien naar spelers die gewend zijn te spelen in de competitie en europees en beker ..., kortom ervaring en body en drive.

 

+1/-0

Maar ook het spelritme vergt aandacht.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Kwartfinale: Europa League 20 april 2023: AS Roma - Feyenoord