Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Kwartfinale: Europa League 20 april 2023: AS Roma - Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 21 april 2023 om 13:37:

Terechte nederlaag tegen een (kwalitatief) sterker Roma. Een zure nederlaag, die komt als een grote teleurstelling omdat ik wel het gevoel had dat er meer te halen was. Vanaf het begin liet Feyenoord zich echter overrompelen als een stel schooljongens. Natuurlijk, her en der, zag je soms mooi combinatievoetbal en het leidde zelfs tot een aantal mooie kansen. Maar dat foefje met Bijlow die met de twee centrale verdedigers de opbouw probeert te verzorgen was een complete mislukking naar mijn mening, symbolisch voor ons spel. Twee ballen verder was het -mede omdat er onvoldoende diepte in de opbouw zat- constant balverlies bij onze kwalitatief zeer matige aanvallers (op Gimenez na die veelvuldig geïsoleerd stond), waardoor je er alsnog niets aan had. Daarna liep Feyenoord eigenlijk alleen maar achter de feiten aan voor mijn gevoel.

Dan Roma, die speelden tactisch aanzienlijk slimmer en hadden bij vlagen het betere van het spel met de tactische slimmigheden waarmee zij de wedstrijd waren ingegaan. Zij deden precies wat nodig was, spelen om te scoren. Direct de lange bal spelen met veel lopende spelers erachter om de tweede bal te winnen, in de eerste helft voornamelijk in de ruimte achter de trage Trauner waardoor Geertruida veel achteruit moest om te compenseren en hiermee de ruimte schepte voor de rushes van Spinnazola. Op het middenveld zorgden de wingbacks van Roma constant voor een overtal, vaak wachtend op een drukzettende Feyenoorder die aan kwam stormen om vervolgens simpel het diagonale balletje te geven in de open zee van ruimtes op het middenveld. Voor Kokcu en Wieffer was dit niet te belopen, de ruimtes tussen de linies waren door het directe spel van Roma in veel fases van de wedstrijd veel te groot. Er was geen collectief blok.

Een heel simpel concept, maar het werkte heel goed tegen ons. Ze gebruikten in feite ons eigen spel tegen ons. Door de afstanden groot te maken met het directe lange bal spel, kwamen wij niet goed toe aan het pressiespel dat wij doorgaans beter uitvoeren en konden zij constant de duels om de tweede bal winnen met hun fysiek sterkere spelers. Mourinho heeft Slot gewoon wederom tactisch overklast.

Ik vind Slot een toptrainer, maar zoals hierboven ook al is geschreven: hij houdt helaas nogal koppig vast aan dezelfde namen en zijn eigen tactische plan. Het was in de eerste helft direct al duidelijk dat zijn tactische plan aan het mislukken was, er had in de rust eigenlijk al ingegrepen moeten worden door wissels aan te brengen en iets anders te spelen in de opbouw. Misschien was het dan alsnog mislukt, want je ontkomt er ook niet aan om toe te geven dat zij kwalitatief betere spelers hebben op de meeste posities, maar deze wedstrijd deed me enorm denken aan de finale van vorig jaar waarin we eigenlijk ook totaal niet in staat waren de wedstrijd te dicteren met ons spel. Dat moet toch een keer tot nieuwe inzichten gaan leiden bij Slot, want Mourinho is niet de enige die de spelfilosofie van Slot zal kunnen kraken.

Overigens was deze wedstrijd een perfecte wedstrijd om in aanloop naar het CL voetbal van volgend jaar het kaf van het koren te scheiden.
CL waardig: Geertruida, Kökcü, Hancko, Bijlow, en Hartman. Wieffer en Gimenez speelden slecht, maar op basis van voorgaande wedstrijden denk ik dat zij wel de potentie hebben. Paixao liet ook potentie zien.
Onvoldoende: Trauner (wederom betrokken bij veel tegendoelpunten...), Pedersen, Szymanski, Idrissi, Alireza, Dilrosun, Danilo.
Lopez en Bullaude tekort kunnen zien, maar daar zie ik nog wel potentie in.

Tijd om door te selecteren deze zomer!



Leuk verslag, maar er klopt weinig van.

Ja Roma stormde de eerste 20 minuten, maar dat is te verwachten, ook daar zijn we goed doorheen gekomen.

Roma is een hele goede ploeg en dat we door zo'n ploeg er uit liggen is niks om je voor te schamen.
Alleen hebben we die ploeg twee wedstrijden onze wil opgelegd en als je dat kan, ook in een stadion waar je 67000 supporters tegen je hebt, dan laat dat de potentie van deze selectie zien.
We hebben veel kansen gehad en voetballend waren we op alle vlakken grotendeels (veel) beter.

Roma kwam er alleen maar aan te pas door toedoen van de arbitrage, die veelal in hun voordeel floot. In de zuivere speeltijd valt dat echt wel mee en waren wij de betere.
Dat zijn gewoon de feiten.

Waar het bij ons minder goed ging zat vooral in de eindpass en op einde het late wisselen van Slot die bijvoorbeeld Wieffer veel te lang liet staan en had sneller met 5 man achterin moeten spelen, dus Lopez of Pedersen moeten brengen.

Roma zakte heel veel in en speelde veelal hetzelfde spel als in de finale van de Conf. league, gaan liggen en hopen dat de scheids fluit, wat ook veelal gebeurde.
Die Taylor is door meerdere genoemd dat hij "raar floot".

Met de handsbal en het onderuit trekken van Trauner had de bal op de stip gemoeten, want dat is het consequent fluiten waar de UEFA zo hoog van de toren van blaast, wat hier gewoon niet gebeurde.

De 4-1 had afgekeurd moeten worden op basis van buitenspel, want die voet stond gewoon over de streep.
Je praat dus al over 3 discutabele momenten.

Toch vind ik wel als we dus sneller gewisseld hadden, dan had je de 1-1 over de streep getrokken.
De 2-1 was een hele mooie goal, toen knakten we voor het eerst dit seizoen en was het klaar, maar dat was tegen de verhoudingen in.
We krijgen in de eerste helft van de verlenging nog zelf via Gimenez de beste kans om het alsnog te beslissen, rustig blijven en hij had hem er ingeschoten, was te gehaast.
Dat zijn leermomenten.

Concluderend, Roma probeerde wel te drukken, maar we kwamen er vrijwel vaak goed onderuit met heel goed voetbal, wat echt een heel groot compliment naar onze ploeg is.
Er zit nog veel meer potentie in en dat moet komende jaren gaan groeien.
Roma kon alleen de druk erop houden door halve overtredingen uit te lokken en de scheids in alle opzichten mee te hebben.

Dat maakt de nederlaag zo zuur en kun je de spelers verder niks over verwijten, sterker ze speelden een van hun allerbeste wedstrijden dit seizoen.
Als je er dan uit moet gaan, dan maar dat je alles hebt gegeven en dat is gewoon bij ons, maar deze had gewoon gewonnen kunnen worden en was het dik en dik verdient geweest.

 

+1/-0

Leuk verslag, maar er klopt weinig van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 22 april 2023 om 17:04:

Leuk verslag, maar er klopt weinig van.



Ok ik hap toe, vertel wat klopt er niet?
En benoem dan ook graag de punten hoe het wel was.

 

+1/-0

Dat gezanik over de arbitrage begint vervelend te worden, nogal calimero.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 27 april 2023 om 11:48:

Dat gezanik over de arbitrage begint vervelend te worden, nogal calimero.



Daar heeft het niks mee te maken, maar met consequent fluiten en dat deed die nier.

 

+1/-0

1-0 Roma Dybala dit gaat Roma niet meer uit handen geven. Blijft zuur Feyenoord had hier kunnen staan als Dybala niet vlak voor tijd had gescoord.
Nou ja ze komen dan in pot 1 vd CL dus moet City volgende week zaterdag wel even winnen om Roma teontlopen.

 

+1/-0

PFF niet meer verwacht maar toch Sevilla weer blij mee en kut voor ajax die nu voorronde EL moeten spelen.

 

+2/-0

Ik ben in ieder geval blij dat die aanstellers verloren hebben. De wedstrijden tegen Feyenoord hebben mij tot een anti Roma gemaakt.

 

+3/-0

Prima uitslag: Roma verliest, Roma niet in de CL en Ajax naar de voorronde. Misschien moet Mourinho wat meer naar City en Napoli kijken?

 

+1/-0

Als Mourinho wint, is enige waardigheid en sportiviteit al teveel gevraagd. Met dat in het achterhoofd, vind ik zijn gedrag als verliezer nog meevallen.

Als hij zich niet zo zou misdragen, zou ik nog enig respect kunnen opbrengen voor zijn prestaties.

Hij bereikt grootse dingen, op de meest lelijke manier. Ik kan er slecht naar kijken, ik vermijd het omdat ik mezelf er geen plezier mee doe. Helaas heeft Feyenoord nu twee jaar op rij tegen AS Roma moeten spelen, en dan kijk je. Maar jezus, wat een ergernis en frustratie.

Als je zoals Mourinho écht zo in elkaar zit dat het doel alle middelen heiligt; en je bereikt die doelen, doe je iets goed. In ieder geval volgens je eigen overtuiging. Dan zou je al dat rare gedrag niet nodig moeten hebben.

Nu verliest hij, en daarmee valt weg waar hij álles voor overboord heeft gezet. Voor hem is het zo belangrijk dat hij kan wijzen naar het resultaat, want hij heeft niks anders waar hij naar kan wijzen. Het zijn de prijzen die hij wint, die hij als buffer gebruikt tegen de kritiek die hij krijgt en de beeldvorming die er over hem bestaat. Hij trekt het zich ongelooflijk aan, maar 'zijn gelijk' haalt hij door zijn erelijst.

Nu verliest hij zijn eerste Europese finale. En ligt het aan alles en iedereen, behalve aan hem. Behalve aan zijn overtuiging.

 

+1/-0

Dit is ook Mourinho:
https://twitter.com/nocontextfooty/status/1657413353965273093?s=46&t=as5PleqfInUQr_ewe7udCglink

Ik denk dat in de Zuid-Europese landen er iets anders naar wordt gekeken dan bij ons.

Trouwens wat een fantastisch stadion daar in Boedapest.

Dit bericht is gewijzigd op 1 juni 2023, 11:31:41.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:06:

Dit is ook Mourinho:
https://twitter.com/nocontextfooty/status/1657413353965273093?s=46&t=as5PleqfInUQr_ewe7udCglink

Ik denk dat in de Zuid-Europese landen er iets anders wordt naar gekeken dan bij ons.

Trouwens wat een fantastisch stadion daar in Boedapest.



Dat was voor de wedstrijd toen die nog niet verloren had. Dan kan die soms best normaal doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 01 juni 2023 om 11:16:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:06:

Dit is ook Mourinho:
https://twitter.com/nocontextfooty/status/1657413353965273093?s=46&t=as5PleqfInUQr_ewe7udCglink

Ik denk dat in de Zuid-Europese landen er iets anders naar wordt gekeken dan bij ons.

Trouwens wat een fantastisch stadion daar in Boedapest.



Dat was voor de wedstrijd toen die nog niet verloren had. Dan kan die soms best normaal doen.



Dat filmpje is al oud😁

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 01 juni 2023 om 11:16:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:06:

Dit is ook Mourinho:
https://twitter.com/nocontextfooty/status/1657413353965273093?s=46&t=as5PleqfInUQr_ewe7udCglink

Ik denk dat in de Zuid-Europese landen er iets anders naar wordt gekeken dan bij ons.

Trouwens wat een fantastisch stadion daar in Boedapest.



Dat was voor de wedstrijd toen die nog niet verloren had. Dan kan die soms best normaal doen.



Dat filmpje is al oud😁



Dan heb jij iets te snel geconcludeerd dat voor de wedstrijd ook op de wedstrijd AS Roma Sevilla slaat.

 

+1/-0

Mourinho zal het wel vaker doen, ik denk dat de voorwaarde is dat er een camera draait...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 01 juni 2023 om 11:43:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 01 juni 2023 om 11:16:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:06:

Dit is ook Mourinho:
https://twitter.com/nocontextfooty/status/1657413353965273093?s=46&t=as5PleqfInUQr_ewe7udCglink

Ik denk dat in de Zuid-Europese landen er iets anders naar wordt gekeken dan bij ons.

Trouwens wat een fantastisch stadion daar in Boedapest.



Dat was voor de wedstrijd toen die nog niet verloren had. Dan kan die soms best normaal doen.



Dat filmpje is al oud😁



Dan heb jij iets te snel geconcludeerd dat voor de wedstrijd ook op de wedstrijd AS Roma Sevilla slaat.



Nee hoor dat heb ik volgens mij nergens gezegd. Anyway het blijft een mafkees die, zoals alle fanatieke gekken, heel veel van zijn hond houdt….

Dit bericht is gewijzigd op 1 juni 2023, 13:12:05.

 

+1/-0

Wat een ongekende prestatie van Sevilla om een 7e Europa League Cup toe te voegen aan de erelijst. Mooi dat Roma geen prijs heeft gepakt met Mourinho.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:06:

Trouwens wat een fantastisch stadion daar in Boedapest.



Yep Puskas Arena nog geen 4 jaar oud en hebben vd Uefa nu al 2x een finale en EK 2020 wedstrijden gekregen. Nederland werd uitgeschakeld daar. Capaciteit 67.215.

forumillustratie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 juni 2023, 18:30:10.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 juni 2023 om 18:18:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 juni 2023 om 11:06:

Trouwens wat een fantastisch stadion daar in Boedapest.



Yep Puskas Arena nog geen 4 jaar oud en hebben vd Uefa nu al 2x een finale en EK 2020 wedstrijden gekregen. Nederland werd uitgeschakeld daar. Capaciteit 67.215.

forumillustratie


Ja zeer mooi stadion.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Kwartfinale: Europa League 20 april 2023: AS Roma - Feyenoord