Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.724
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 14 juli 2026 om 15:12:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 11 juli 2026 om 17:23:
Sipke en Gio weten wel hoe ze Steijn het beste tot zijn recht laten komen. Als we de Sem van Twente gaan zien is hij goed voor veel goals (15+) en assists.
Steijn bewijst deze voorbereiding waarom hij te kort komt.
Zowel obv inzicht, als inhoud als voetbal intelligentie komt die echt te kort.
Ja leuke vrije trap, maar dat was ook zijn echte bijdrage op nog een grote kans verprutsen na.
Hij heeft geen snelheid, in snelle combi's kan die niet mee en heeft een nog grotere draaicirkel dan Ueda.
Helaas streep er door op de transferlijst en hopen dat je er nog wat voor vangt, dan kun je beter een talent de kans geven.
Valente is veel verder dan hem.
Forumreacties: 360
Reg.: 19 juli 2009
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.859
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Marquis schreef op 15 juli 2026 om 00:38:
Ik vind Steijn alleen goed als hij dicht achter de spits kan spelen. Anders heb je weinig aan hem.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Mensen gaan ook makkelijk voorbij aan het feit dat Sem ook gewoon niet topfit was heb het gevoel dat hij continue op zijn tenen moest lopen Feyenoord is geen Twente hé.
25/26 Operatie 22 dagen
25/26 Meniscusblessure 26 dagen
25/26 Onbekende blessure 10 dagen
25/26 Hamstringblessure 27 dagen
25/26 Hamstringblessure 7 dagen
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.534
Reg.: 17 november 2024
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Opstellingen
Feyenoord: Bossin, Read, St. Juste, Kraaijeveld, Mármol, Vanhoutte, Targhalline, Valente, Van Persie, Ferri, Borges.
Sporting Charleroi: Delavallée, Van den Kerkhof, Ousou, Romsaas, Bernier, Khalifi, Mbemba, Nzita, Colassin, Kera, Keita.
Wissels
Feyenoord: Berger, Ka, Ahmedhodžić, Lotomba, Kasanwirjo, Deijl, Wessels, Zechiël, Stengs, Van den Elshout, Ivanušec, Sliti, Steijn, Diarra, Tengstedt, Zinhagel.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.833
Reg.: 11 januari 2008
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Feyenoord oogt goed, veel kansen, maar in het afmaken schort het nog.
Achterin wil ik toch liever Marmol centraal met Kraaijeveld.
St. Juste doet het prima, maar ik vind Kraaijeveld sterker en meer diepgang hebben als die doorschuift.
Daarom wil ik graag wel eens Read-Kraaijeveld-Marmol-Wessels zien.
Wessels maakt de hele voorbereiding een goede indruk.
Wissel Steijn --> Shaqueel snap ik alleen niet, ik zou liever een rechtsbuiten neerzetten, maar er zal een idee achter zitten.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Feyenoord zonder Nieuwkoop, Beelen, Smal en Moder op trainingskamp
Van Bronckhorst heeft na de oefenwedstrijd tegen Sporting Charleroi een medische update gegeven over de selectie van Feyenoord. Beelen, Moder, Nieuwkoop en Smal reizen niet mee naar het trainingskamp in België. Sauer sluit wel aan bij de groep.
Van Bronckhorst verwacht dat Sauer gedurende het trainingskamp opnieuw stappen kan zetten in zijn herstel. De buitenspeler kan mogelijk volgende week alweer gedeeltelijk aansluiten bij de groepstraining.
''Nee, die gaan niet mee op trainingskamp. Alleen Leo gaat mee. Hij kan volgende week meetrainen'', vertelt Van Bronckhorst op Feyenoord ONE. ''Nog niet voluit, maar Leo kan voor een groot deel met de groep meedoen.''
De overige geblesseerde spelers blijven achter in Rotterdam om verder te werken aan hun herstel. Feyenoord vertrekt na het oefenduel naar België, waar de ploeg de voorbereiding op het nieuwe seizoen vervolgt.
Van Bronckhorst kijkt uit naar de trainingsweek. ''Ik heb er veel zin in. Het is niet heel ver van huis. In België ligt een mooi complex en daar kunnen we rustig verder werken, fysiek en tactisch.''
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
SvP kan je wat mij betreft overal neerzetten voorin zelfs op 10 denk ik.
Van Bronckhorst kritisch ondanks zege: ''Te gehaast in het veldspel''
vandaag, 16:02 189 reacties
Feyenoord won vrijdagmiddag met 3-1 van Sporting Charleroi, maar Giovanni van Bronckhorst zag voldoende verbeterpunten. De trainer vond dat zijn ploeg tegen de compact spelende Belgen te weinig geduld aan de bal toonde. In de slotfase ging dat beter en liep Feyenoord alsnog uit naar een ruime overwinning.
''Ik ben niet tevreden over de hele wedstrijd'', trapt de trainer af in gesprek met Feyenoord ONE. ''Wat ik al eerder zei: natuurlijk wil je wedstrijden winnen, maar je kijkt vooral naar hoe we spelen. Vandaag vond ik dat het met name in het veldspel te gehaast was. Zeker tegen een ploeg die heel compact staat en goed schakelt van links naar rechts, moet je geduldig zijn om de ruimtes te vinden. Die zijn er wel, maar ze zijn klein. Je verloor vaker de bal omdat je dat te gehaast deed.''
Ook na balverlies stond Feyenoord volgens Van Bronckhorst niet altijd goed georganiseerd. Daarnaast ontbrak het regelmatig aan nauwkeurigheid rond het strafschopgebied. ''In de omschakelmomenten stonden we een paar keer open. In de eindfase zag je dat de laatste bal net niet goed was. Dat zijn momenten waar we van moeten leren. In de laatste fase van de tweede helft maakten we wel de juiste keuzes. Aan het begin van de tweede helft niet, toen was het ook weer te gehaast. We leden veel balverlies, heel onnodig in mijn ogen.''
De trainer was tevreden over de manier waarop Feyenoord in de slotfase de vrije man wist te vinden. Gjivai Zechiël speelde toen als controlerende middenvelder. ''Aan het einde zie je dat we door het geduld de vrije man vrij spelen, met name met Zechiël als zes. Van daaruit konden we naar de vleugels en achter de verdediging spelen. Dat deden we toen een stuk beter. Zechiël is verder in zijn ontwikkeling en heeft een geweldig jaar gehad bij Utrecht. Vandaag zie je ook dat hij heel makkelijk speelt.''
Ook Jivayno Zinhagel kreeg complimenten van de trainer. ''Bij Zinhagel zie je dat zijn eerste aanname vaak goed is. Dat brengt iets teweeg bij een tegenstander, waardoor zij niet kunnen doordekken met hun back en met vier achterin blijven. Hij kon op momenten gevaar stichten en gaf ook ruimte aan andere jongens op het veld.''
Van Persie als buitenspeler
Shaqueel van Persie begon tegen Sporting Charleroi als rechtsbuiten. Van Bronckhorst ziet die positie als een extra mogelijkheid voor komend seizoen. ''Het is voor ons een extra optie. In de eerste helft creëerden we vaak de één-tegen-één aan onze rechterkant, met Read als back die daar overheen kan gaan. Hij heeft zoveel power. Shaqueel moet daar zijn ruimtes bespelen, vaak aan de binnenkant, maar ook met loopacties aan de buitenkant. Shaqueel komt vanaf de zijkant naar binnen en dat kan een optie zijn voor dit seizoen. Van origine is hij natuurlijk een spits.''
Forumreacties: 2.534
Reg.: 28 juli 2015
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Santigoal29
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 17 juli 2026 om 22:16:
open/sluit de onderstaande quote:
Wat ik hoor pikt hij het goed op op de linksback positie en dikke maatjes met Elshout en Kraaijeveld dus dat hij erbij blijft lijkt me een logisch gevolg. Zou mooi zijn je ziet het bij Groningen ook jonge spelers die met elkaar zijn opgegroeid.
Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding FEYENOORD 2026/2027