Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding FEYENOORD 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 augustus 2026 om 17:32:

Spelers die nu niet gespeeld hebben weten genoeg die mogen/moeten weg.

Denk dat Manou Berger mag blijven, anders houden we geen keeper meer over ;)

Maar volgens mij heeft alleen Ivanusec en Borges niet gespeeld.

+1/-0

Linksback willen ze huren en een buitenlandse linksbuiten willen ze vastleggen knap dat er nog geen namen gelekt zijn. Blijkbaar zijn er ook twijfels over Gijs Smal.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 02 augustus 2026 om 19:16:

Ook Beelen Smal en Moder zullen zich moeten terugvechten dat wordt gewoon lastig als er al een goede basis staat. Tengstedt is ook klaar netals Nieuwkoop.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 02 augustus 2026 om 21:51:

Santigoal29 schreef op 02 augustus 2026 om 19:16:

Ook Beelen Smal en Moder zullen zich moeten terugvechten dat wordt gewoon lastig als er al een goede basis staat. Tengstedt is ook klaar netals Nieuwkoop.

Klopt, al zie ik voor Smal en Bos minder problemen. Märmol is voor centraal gehaald en Wessels moet in de competitie het nog laten zien (ondanks z'n voorbereiding). Als er een LV komt, dan is het huur is al aangegeven. Dus Smal en Bos komen wel terug.

Beelen hoop ik dat die terugkomt, maar met de opkomst van Kraaijeveld maak ik me over hem wel wat zorgen. Ik zou hem een jaar verhuren als die weer fit is rond de winterstop, vlieguren laten maken en opnieuw beoordelen in de zomer. Nieuwkoop is klaar, Tengstedt ook. Borges ben ik nu wel benieuwd naar.

Deijl lijkt ook klaar.

+1/-0

Die planning met de backs (in dit geval linksback) vind ik nogal opmerkelijk, en dan ook vooral omdat men het niet lijkt aan te durven het seizoen in te gaan met stand-ins/back-ups die wellicht méér als centrale verdediger worden gezien; maar ook op de back-positie uit de voeten kunnen.

Mármol is wellicht meer centrale verdediger, maar hij deed op de back-positie gisteren helemaal niks verkeerd. Die kan daar for the time being toch prima spelen, met eventueel Wessels als back-up?

Ga je nu nóg een linksback halen, zit je straks met 3/4 spelers voor één specifieke positie. Dat is kwantiteit, en hoe ga je dan voorkomen dat het ten koste gaat van de kwaliteit. Als ze niet spelen, worden ze niet beter. En dan heb ik het nog niet eens over de doorstroming vanuit Varkenoord die stokt op deze positie*.

Dat is (mijn inziens) nu het geval op de rechterflank; als Read vertrekt heb je nog 3 stand-ins achter de hand. Alledrie in feite niet goed genoeg en eigenlijk al afgeschreven door de algehele opinie. En dan heb ik het nog niet eens over de spelers die als centrale verdediger óók de rol van rechtsback kunnen invullen: St. Juste, Kasanwirjo, Beelen.

Zijn die drie op de flank zoveel minder dan Nieuwkoop, Lotomba of Deijl?

Zorg gewoon dat je maximaal twee goede backs op iedere flank hebt, en voldoende centrale verdedigers die goed genoeg zijn in de as maar óók op één van de flanken uit de voeten kunnen.

Ik ben heel benieuwd naar Mármol centraal achterin, maar opties in het centrum heeft Feyenoord op dit moment wel voldoende. Zijn kans komt daar vanzelf.

Beelen zou ik er (mede daarom) ook bijhouden, die kan ook zowel centraal als op de (rechter)flank. Die gaat wel aan zijn wedstrijden komen, komende tijd.

+1/-0

Je weet ook nooit hoe het seizoen precies verloopt kan zomaar zijn dat bijvoorbeeld Wessels zijn kans pakt en in één keer de linksback blijft al gaf Gio gister wel aan dat dat in principe Bos en Smal zijn.

+1/-0

Sliti ook naar Excelsior wel handig dat Ruijl daar zit oude tijden herleven toen ze nog een satellietclub waren.

+1/-0

Was een fan van Te Kloese maar waarom Tengstedt en Borges voor 17 miljoen halen?
Heeft hij er zelf aan verdient dat zou je wel denken. Ook Van Persie aanstellen zonder ervaring was vreemd. Maar daar kan ik nog wel inkomen.

+1/-0

:offtopic

Eerder heb ik al eens aangegeven dat de transfersommen die voor spelers betaald zijn, geen voldoende bewijs zijn om te suggereren dat Te Kloese zichzelf onrechtmatig verrijkt heeft in zijn tijd bij Feyenoord.

Voor Borges en Tengstedt is (te)veel geld betaald, zeker gezien hun prestaties van afgelopen seizoen. En Feyenoord heeft nog teveel andere spelers onder contract staan die ook niet 'leveren'. Het zijn erfenissen uit de tijd van Te Kloese, maar ik geloof niet dat hij de club bewust met bepaalde spelers heeft opgezadeld zodat hij er zélf financieel beter van kon worden.

Te Kloese heeft zijn eigen capaciteiten teveel overschat. En het vervullen van een dubbelrol binnen Feyenoord heeft hij enorm onderschat. En hij is te weinig daarop aangesproken, gecontroleerd en bijgestuurd.

Hij heeft behoorlijk wat fouten gemaakt, ik wil hem absoluut niet vrijpleiten daarvan.

Maar Feyenoord heeft een RvC die een Algemeen Directeur kan beoordelen op zijn prestaties, 'topline' en inhoudelijk. Toen Te Kloese de technische portefeuille naar zich toetrok, hadden er KPI's overeengekomen moeten worden op technisch vlak, waar de RvC hem op had kunnen beoordelen. Die waren er volgens mij niet.

Vervolgens probeert Te Kloese alle ballen als AD en TD in de lucht te houden, wat gewoonweg teveel is. Dus laat hij steken vallen. En dat resulteert in allerlei zaken die verkeerd zijn gegaan.

Bijvoorbeeld, een selectie waarin van enige structurele opbouw geen sprake is. We hebben 4 rechtbacks onder contract, en nog zeker 2/3 centrale verdedigers die daar óók kunnen spelen. Een RvC gaat niet over het wel of niet aantrekken van Deijl en/of St. Juste. Maar als de TD direct aan de commissarissen rapporteert, hadden die zich wel moeten afvragen of er op die posities versterking nodig was. Of dat 'klopte'. En dan richting geven over hoe de opbouw van de selectie wél moet zijn.

+1/-0

Bij Arnesen waren er ook geruchten hé te innig met zaakwaarnemers. In elk geval zit Gio nu opgescheept met die twee spelers al zal hij wel duidelijk laten weten wat hun kansen zijn. Borges had ik ergens nog wel wat vertrouwen in dus we zullen zien.

+1/-0

Ik las trouwens mocht Ueda vertrekken ze ook voor hem nog een vervanger willen halen.

+1/-0

Ipswich wordt genoemd maar wat moet hij daar in godsnaam. :)

De zaakwaarnemer van Ayase Ueda is Yusuke Akiyama (verbonden aan Sarcle Co. Ltd.), die ook wel de 'Mino Raiola van Japan' wordt genoemd. Bij zijn transfer naar Feyenoord was daarnaast de Nederlandse makelaar Fulco van Kooperen betrokken.

+1/-0

Heb nu juist het gevoel dat ook Hadj Moussa nog een jaartje blijft. Tenzij Newcastle door gaat pakken maar ze weten nu dat ze geen koopje hoeven teverwachten afdingen doen we niet meer aan we staan niet op de markt. Vraagprijs is wel bekend bij ze.

+1/-0

Jerayno Schaken heeft zich dinsdag aangesloten bij Feyenoord 1. De zeventienjarige buitenspeler ontbrak daardoor bij de oefenwedstrijd van Feyenoord Onder 21 tegen Crystal Palace. Volgens Feyenoord Youth Watcher traint Schaken mee met de selectie van hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst.

Heeft Ruben toch zijn zin mischien heeft hij Feyenoord wel wakker geschud. GIO is de ideale man om zijn zoon onder handen tenemen maar geduld is een schone zaak. Hij gaat eerst UEFA youth league spelen de top jeugdcompetitie in Europa.

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Feyenoord maakt nieuwe rugnummers bekend

Feyenoord maakt vandaag de nieuwe rugnummers bekend. Zo begint Tjark Ernst met nummer 1 op zijn rug en is Gjivai Zechiël zijn rug versierd met nummer 8, dat valt te lezen op X van Feyenoord.

Feyenoord rugnummers seizoen 2026/2027
1 Tjark Ernst
2 Bart Nieuwkoop
3 Thomas Beelen
4 Tsuyoshi Watanabe
5 Gijs Smal
6 Jeremiah St. Juste
7 Jakub Moder
8 Gjivai Zechiël
9 Ayase Ueda
10 Luciano Valente
11 Gonçalo Borges
12 Het Legioen
13
14 Sem Steijn
15 Jordan Bos
16
17 Casper Tengstedt
18
19 Nacho Ferri
20 Mats Deijl
21 Anel Ahmedhodžić
22 Tobias van den Elshout
23 Anis Hadj Moussa
24 Thijs Kraaijeveld
25
26 Givairo Read
27 Gaoussou Diarra
28 Oussama Targhalline
29
30 Jordan Lotomba
31
32 Tijme Wessels
33 Luka Ivanušec
34 Charles Vanhoutte
35 Mika Mármol
36 Jivayno Zinhagel
37 Mannou Berger
38
39 Liam Bossin
40
41
42
43
44
45
46
47 Neraysho Kasanwirjo
48
49 Shaqueel van Persie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 augustus 2026, 10:21:47.

+1/-0

Een aantal mooie rugnummers die nog niet bezet zijn, en wat nummers die wellicht/hopelijk nog vrijkomen.

Ik weet niet of Read erg gehecht is aan zijn nummer 26, maar hij zou natuurlijk 2 moeten hebben. (En Nieuwkoop zou het nummer van dichtstbijzijnde revalidatiecentrum op zijn rug moeten hebben.)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding FEYENOORD 2026/2027