Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding FEYENOORD 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 26 juli 2026 om 17:55:

Vandaag een wat stugge tegenstander, maar het ziet er best aardig uit vooralsnog. Het grootste verschil is zichtbaar in de aanzienlijk verbeterde opbouw via Kraaijeveld en St.Juste/Marmol. Zeker ten opzichte van Watanabe en Ahmedhodžić vorig jaar, die veel balverlies leden en weinig rust hebben in hun spel. Gecombineerd met het middenveld dat beter staat kom je zo makkelijker aan het creëren van kansen via de as. Uitblinkers in de voorbereiding zijn voor mij, tot nu toe, Kraaijeveld, van den Elshout, Marmol, Ferri, Wessels, Zechiël en van Persie. Vandaag vond ik Valente heel sterk spelen op 10, hij leek weer op de Valente van vorig jaar.

Helaas is het euvel op onze flanken nog steeds niet opgelost, Borges, Diarra en Sliti komen allen enorm tekort. Zinhagel uiteraard een groot talent en beter dan hiervoor genoemde namen op de vleugels, maar nog niet klaar voor de basis. Als Rigaux hier een slag kan slaan kunnen we wellicht weer concurreren met PSV (en wellicht een wat sterker Ajax). Op de backs blijft het (kwalitatief) behelpen achter Read en Bos. Marmol zie ik liever centraal naast Kraaijeveld. Wessels zou je prima mee kunnen beginnen als linksback, hopelijk kunnen Slory en Agboluaje nog aansluiten tijdens deze voorbereiding. Dan is een aankoop misschien niet eens nodig achter Bos. De rechtsbacks achter Read moeten doorgeselecteerd worden, dat wordt heel problematisch als Read laat in de window verkocht zou worden.

Ik ben het eens met je over St. Juste en Kraaijeveld over de opbouw, maar verdedigend toont vooral St. Juste zich erg kwetsbaar en daar kwam deels ook een paar keer een kans uit.

De vleugels ben ik het ook niet mee eens. SLiti heeft vlieguren nodig en Borges is veel gevaarlijker dan vorig jaar. Diarra doet het op rechts prima, maar moet daar nog wennen, hij is op links gewend. Ook dat heeft met vlieguren te maken.

Feyenoord is nog op zoek naar een linksbuiten en ik denk dat zodra de selectie kwa aantallen op orde zijn, dat ze ook wel iemand gaan halen.

Shaqueel doet het goed, maar is echt een spits, dus dan moet Read compenseren en dat vangen ze nu goed op door St. Juste naar rechtsback door te schuiven, maar wat ik al aangaf je maakt je ook kwetsbaarder daar door. Toch denk ik dat als dit ingespeeld raakt, dan gaat dit ons echt heel lastig te bespelen maken.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding FEYENOORD 2026/2027