Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Uit: Oshawa, Canada
Vak: -
Forumreacties: 3.774
Reg.: 11 januari 2008
Favoriete opstelling: 4-3-3
Zo ziet de voorbereiding van Feyenoord er uit, inclusief oefenwedstrijden
Feyenoord heeft op de website een bericht gedeeld waarop het programma van de voorbereiding te zien is. De Rotterdammers beginnen eind juni aan de voorbereiding.
Begin van de voorbereiding
De selectie begint de voorbereiding eind juni. Op maandag 29 juni staat de eerste training op het programma.
Begin van de oefencampagne
In de eerste week van de voorbereiding staat een oefenwedstrijd op het programma. Op zaterdag 4 juli tegen FC Dordrecht om 14:30 uur.
Twee oefenwedstrijden in De Kuip en Varkenoord
Vervolgens worden er twee thuiswedstrijden gespeeld. Op zaterdag 11 juli tegen Club Brugge om 12:00 uur in De Kuip, en op vrijdag 17 juli om 13:30 uur op Varkenoord tegen Sporting de Charleroi.
De Open Dag / Feyenoord Festival
Het Feyenoord Festival vindt plaats op zaterdag 18 juli. Vanaf 12 juni kunnen er gratis tickets geclaimd worden via de Feyenoord Ticketshop. Voor meer informatie kan je terecht op feyenoord.com/festival.
Feyenoord op trainingskamp en speelt oefenwedstrijd
Feyenoord gaat op trainingskamp in Belgie. De selectie is daar van zondag 19 juli t/m zaterdag 25 juli. Er wordt op zondag 26 juli een oefenwedstrijd gespeeld tegen Rayo Vallecano in De Kuip. Aftrap is om 14:00 uur en duurt 120 minuten.
Traditionele Openingswedstrijd
De traditionale Openingswedstrijd is op zondag 2 augustus. De tegenstander wordt op een later tijdstip gecommuniceerd.
Kaartverkoop van oefenwedstrijden
Op korte termijn zal er meer informatie worden gedeeld over de toegankelijkheid van de wedstrijden en de eventuele kaartverkoop.
Feyenoord ONE zendt alle oefenwedstrijden uit
Alle oefenwedstrijden zullen live worden uitgezonden op Feyenoord ONE. Er zal net als vorig jaar een voor- en nabeschouwing zijn van deze wedstrijden, eveneens op Feyenoord ONE.
FEYENOORD Selectie/Staf:
Nieuw:
Robert Eenhoorn-Algemeen Directeur
Dévy Rigaux-Technisch Directeur
Said Bakkati-Assistent Trainer
Adrie Poldervaart Trainer FEYENOORD O21-
Sam Roovers-Contract verlengd tot 2029 -Feyenoord O19 -
Kelvin Neijenhuis-Contract verlengd tot 2029 - Feyenoord O19-
Nieuw:
Ondervoorbehoud:
Resley Kessels van VV Venlo - Feyenoord O21 -
lian Hadidi van Standaard Luik - Feyenoord O21 -
Gerucht:
Carlo L'Ami-Keeperstrainer
Zinedin Smajlović
Roggerio Nyakossi
Jamie Vardy
Bart van Rooy
Oliver Glasner - Waarschijnlijk AC Milan -
Sebastien Pocognoli
Wout Vrancken
Charles Vanhoutte
Ignacio Ferri Julia
Elia Caprile
Weg:
Dennis Te Kloese-
Jyri Nieminen-Keeperstrainer
Etienne Reijnen-Technische Staf
Jeyland Mitchell-Sturm Graz
Robin van Persie-Clubloos
Lucas Gardenier-FC Dordrecht, verhuurd
Ouarghi-FC Dordrecht, verhuurd
Weg/Gerucht:
Rene Hake-?
Brian Pinas-?
John de Wolf-?
Plamen Andreev-Debreceni VSC ?
Onbekend:
Terug van Verhuur:
Luka Ivanušec-
Jaden Slory
Neraysho Kasanwirjo
Ramiz Zerrouki
Gjivai Zechiël
Calvin Stengs
Plamen Andreev
Stéphano Carrillo
Chris-Kévin Nadje
Jan Plug
Seung Gyun Bae
Matteo Malasomma
Ondervoorbehoud:
Jerayson Hoepel-Wil contract niet verlengen, FC Volendam
Kelvin Neijenhuis-Aflopend Contract, Nec ?, verlengd tot 2029-
Sam Roovers-Aflopend Contract, verlengd tot 2029-
Steven Benda-Einde Huurperiode
Gernot Trauner-Aflopend Contract
Raheem Sterling-Aflopend Contract
Malcolm Jeng-Onbekend of Koopoptie wordt gelicht
Oier Zon-Contract Opgezegd
Marley Cruz-Contract Opgezegd
Djomar Giersthove-Contract Opgezegd
Troy Moses-Contract Opgezegd
Aleks Zekovic-Contract Opgezegd, Partizan Belgrado ?
Fabiano Rust-Contract Opgezegd, vertrekt
Yoram Boerhout-Contract Opgezegd
Furkan Ulutas-Contract Opgezegd, vertrekt
Tim Haksteeg-Aflopend Contract-
Björn Otte-Aflopend Contract-
Marouane Sebbar- Aflopend Contract-
Paulo Rudisill- Aflopend Contract-
Senne Vugts-Gehuurd van FC Dordrecht, in principe terug naar FC Dordrecht
Sem Verdonk-Gehuurd van FC Dordrecht, in principe terug naar FC Dordrecht
Voorbereiding Seizoen Feyenoord 1 2025/2026:
Boaz Plantinga-
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 juni 2026, 11:46:45.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.161
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
Jyri Nieminen verlaat na drie seizoenen Feyenoord
Na drie seizoenen gaat Jyri Nieminen Feyenoord verlaten, zo meldt de club op de website. De keeperstrainer en de club zijn in goed onderling overleg uit elkaar gegaan. De Fin kwam in de zomer van 2023 over van New York Red Bulls.
Nieminen blikt terug. ‘Ik ben enorm trots op de jaren die ik bij deze grote club heb mogen werken, in een omgeving waar alles en iedereen erop gericht is om elke dag met elkaar te groeien’, aldus Nieminen. ‘Ik wil mijn dankbaarheid uitspreken richting de fantastische collega’s die ik om me heen heb gehad en zeker ook richting de spelers en elke keeper afzonderlijk waarmee ik bij Feyenoord heb mogen werken. Het was een voorrecht.’
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 15.300
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 01 juni 2026 om 11:34:
Na drie seizoenen gaat Jyri Nieminen Feyenoord verlaten, zo meldt de club op de website. De keeperstrainer en de club zijn in goed onderling overleg uit elkaar gegaan. De Fin kwam in de zomer van 2023 over van New York Red Bulls.
Nieminen blikt terug. ‘Ik ben enorm trots op de jaren die ik bij deze grote club heb mogen werken, in een omgeving waar alles en iedereen erop gericht is om elke dag met elkaar te groeien’, aldus Nieminen. ‘Ik wil mijn dankbaarheid uitspreken richting de fantastische collega’s die ik om me heen heb gehad en zeker ook richting de spelers en elke keeper afzonderlijk waarmee ik bij Feyenoord heb mogen werken. Het was een voorrecht.’
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.161
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 01 juni 2026 om 15:26:
Bram Castro van Club Brugge?
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 15.300
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 01 juni 2026 om 16:24:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 01 juni 2026 om 15:26:
Bram Castro van Club Brugge?
Familie van?
17-jarige Plantinga krijgt kans in voorbereiding Feyenoord 1
Boaz Plantinga mag zich opmaken voor zijn eerste kans om zich te laten zien in Feyenoord 1. De pas 17-jarige centrumverdediger sluit deze zomer namelijk aan bij de voorbereiding van de A-selectie.
Plantinga sloot in de zomer van 2023 aan bij Feyenoord Academy. Hij kwam destijds over van de jeugdopleiding van FC Utrecht. Sindsdien ging het hard met de rechtsbenige verdediger, die binnen Feyenoord als groot talent wordt gezien.
Afgelopen seizoen had hij een aandeel in het kampioenschap van Feyenoord Onder 17, maar kwam hij ook in actie voor Onder 21 en Onder 19. Bij die laatste ploeg stond hij op het veld toen tegen NEC de voorjaarstitel werd binnengesleept. Verder speelde Plantinga al voor verschillende jeugdelftallen van Oranje, en droeg hij bij Nederland Onder 17 al een aantal keer de aanvoerdersband.
Intussen tekende Plantinga eind april ook een nieuw contract bij Feyenoord, waardoor hij nu vastligt tot medio 2029. "Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij Feyenoord en doe iedere dag hard mijn best om toe te werken naar mijn ultieme doel: het halen van Feyenoord 1", zei hij op de clubwebsite bij zijn contractverlenging.
Komend seizoen zet Plantinga de volgende stap richting dat doel en draait hij mee in de voorbereiding van Feyenoord 1. Met het ontslag van Robin van Persie is het nog wel de vraag welke trainer hij in deze periode moet overtuigen.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding FEYENOORD 2026/2027